Kuinka moni isorintainen oikeasti pitää rinnoistaan??
Siis minulla on E-kupin kiinteät, pystyt rinnat vaikka olen itse pieni ja erittäin siro ja hoikka (149 cm ja 40 kg).
Näistä rinnoista ei ole mitään muuta kuin harmia! Nukkuessa ne ovat tiellä (en pysty nukkumaan vatsallani kun rintoja alkaa painaa) ja urheillessa ne on tiellä. XS-koon paidat eivät mahdu tissien takia vaikka se muutoin olisi oikea kokoni, joudun siis käyttämään ylisuuria paitoja omaan kroppaan nähden
Lisäksi isot rinnat lihottavat varsinkin jos ne rinnat ovat epäsuhtaiset muuhun kroppaan nähden. Näytän 10 kg lihavammalta kuin ollenkaan, kiitos isojen rintojen.
Ja viimeiseksi se vihattavin asia. Minne menenkin niin osa miehistä tuijottavat rintojani. Pahinta on uimarannalla ja Etelän lomilla. Ja sitten se huutelu esim ulkomailla (kyllä valitettavan tuttua) ja baareissa useasti humalainen mieshenkilö kysynyt tiskillä jonottaessani drinkkiäni: Onks noi aidot?? Ja tuijotetaan niitä rintoja kuin Pyhää Mariaa. Ja sitten ne peittelyyritykset! Olisipa sellaiset litteähköt riippurinnat, jotka saa helpommin peitettyä. Mutta nää törröttää aina edessä ja on inhottavaa saada miesten huomiota niistä. Olen todella kyllästynyt näihin!!!
Ja sekin harmittaa, ettei nää ole niin isot, että saisin vielä rintojen pienennyksen.
Olen varma etten ole ainoa nainen joka vihaa omia rintojaan.
Ja kun olin uusi töissä, kuulin sattumalta kahden mieskomlegan puhuvan neukkarissa; kenestä nyt puhut?? No siitä isotissisestä blondista jonka nimeä en nyt muista.
Voi Viddu!
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
D-kuppi ja en tykkää. Näytän ihan karjakolta, oli päällä mitä tahansa. Enkä oikeen välittäis myöskään kuulla tuntemattomilta miehiltä, kuinka ihanat tissit mulla on. Sporttinen b-kuppi ois paras
Monestakaan isorintaisesta ei tulee mitään sporttimimmiä rintoja pienentämällä, vaan lihavia naisia joilla pienehköt rinnat. Miesten kiinnostus vähenee minimiin, isot rinnat on monella tavallisella suomi-naisella(joka ei siis olemikään salikissa) ainoa "valttikortti".
Minä esimerkiksi. Ei ne nyt mitkään jättisuuret ole (d-kuppi), mutta aina olen saanut kommenttia siitä, että isot ovat. Mielestäni näyttävät hyvältä ja tekevät vartalostani sopusuhtaisen. Mieskin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isorintainen nainen on hyväksyttävämpi silloin jos hän kertoo ettei pidä niistä ja haluaisi pienennyksen. Jos isorintainen nainen kertoo pitävänsä rinnoistaan pidetään häntä vähän "helppona" ja "tyrkkynä"
No, kyllä tämäkin ap kehui itseään ylitsevuotavasti, mikä saa vähän epäilemään, onko hänellä sittenkään ongelmia vaiko vaan huomion puutetta.
Mua kiinnostaa, millaiset asiat aloituksessa luetaan itsensä kehumikseksi ylitsevuotavasti?
Entä jos olisit samanlaisissa mitoissa/asemassa/tilanteessa, miten itse ilmaisisit asian?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä pidän tai olen hyvin tottunut niihin. 80F kokoa ja normaalipainoinen olen, nuorena hoikka, joten tuttuja nuo kaikki asiat, mistä kerroit. Vaatteita on vaikea löytää, kun rinnat eivät mahdu, joten aina pitää olla joustava paita. Ja koska ympärysmitta on pieni ja kuppikoko iso, rintsikoita ei saanut kuin erikoisliikkeestä.
Mutta mies tykkää näitä hyväillä päivittäin.
Kyllä minäkin pidän. J-kuppi täällä. Nuorempana näitä ujostelin. Sitten kohtasin ihmisen, jonka kanssa opin nauttimaan siitä, että rintoihini kosketaan, ihan isoon o:hon asti.
Liivit maksavat ja pukevia vaatteita joutuu hieman etsimään, mutta olen tottunut.
N40+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-F kuppiset jotka valittavat liian isoista rinnoistaan käyttävät todennäköisesti liian pientä kuppikokoa tai sitten vain valittavat turhasta koska haluavat valittaa..
Mihin perustat väitteesi?
Miksei E/F-kuppikokoisella voisi olla selkäkipuja tai ärsyttäviä tuijottajia?
Ärsyttäviä tuijottajia voi olla rintojen koosta riippumatta. Moni mies tykkää pienistä tai keskikokoisista ja voi tuijottaa niitä. Mutta rintojen suuri koko ei E-F ole syy tuijotuksille.
Selkäkipuihin en voi uskoa tuossa koossa. Rinnat painaa vähemmän kuin moni luulee. Voi tietysti olla selkä muuten kipeä.
Pelkkä E/F-kuppi ei kerro, voiko henkilöllä olla selkäkipuja. Kuppikoko riippuu myös ympärysmitasta ja lisäksi kipuihin vaikuttaa monet muut tekijät kuin rintojen koko. Joillekin E/F-kuppiset rinnat ei aiheuta mitään oireita, mutta toisille ne voivat aiheuttaa niska-, hartia- tai selkäkipuja.
Lisäksi jos rintaliivit ei tue kunnolla ja merkittävä osa rintojen painosta kohdistuu olkaimiin, hartioihin ja niskaan voi tulla jatkuvaa kuormitusta. Tällöin hartiat voi vetäytyä eteenpäin, yläselän lihakset joutuu tekemään enemmän töitä ja ryhti voi muuttua etukumaraan suuntaan. Kyse ei siis ole vain rintojen koosta sinänsä, vaan myös siitä, miten niiden paino jakautuu ja miten keho reagoi kuormitukseen.
Ei siis olemassa mitään kuppikokorajaa, jonka alapuolella selkä-, niska- tai hartiakivut olisivat mahdottomia.
Ei ole tietenkään olemassa mitään kuppikokorajaa, mutta E-F on sen verran pieni että tuskin aiheuttaa vaivoja ainakaan pienemmissä ympäryksissä. Isolla ympäryksellä voi jo painaakin, mutta monesti leveä selkä ”sietää” vähän isompia rintoja.
Olet väärässä. Lue kommentti, johon vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
D-kuppi ja en tykkää. Näytän ihan karjakolta, oli päällä mitä tahansa. Enkä oikeen välittäis myöskään kuulla tuntemattomilta miehiltä, kuinka ihanat tissit mulla on. Sporttinen b-kuppi ois paras
D-kupit on keskikokoiset eikä mitkään isot. Noin voi kirjoittaa vain mies, joka ei ymmärrä kuppikokoja.
D on jo iso koko. Varsinkin isommilla ympäryksillä, kuten 80.
Ahaa.
A,B,C,D,E,F,G,H,I,J,K,L,M,N,O,P..
Jos D on iso koko, niin mikä sitten on F tai J tai P?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
D-kupit on keskikokoiset eikä mitkään isot. Noin voi kirjoittaa vain mies, joka ei ymmärrä kuppikokoja.
Kylläpä mielipiteet hajaantuu. Sinusta D on iso, ja jonkun mielestä edes F ei ole vielä iso kuppikoko.
Minusta D on keskikokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun rinnat ei ole kiinteät ja pystyt, joten ei ongelmia.
Aina olleet sellaiset pullataikinaisen löysät, joten ei ole koskaan haitanneet vatsallaan nukkumista tai mitään.Miten niin ei ongelmaa? Et sä isoilla roikkutisselläkään voi juosta ilman että sattuu, et saa ostettua sopivan kokoisia vaatteita ja miehet tuijottaa.
Mies tai pienirintainen nainen esittää tietävänsä jotain mitä ei tiedä 😉
Ahaa. No kerros, miten saat ostettua paidan/hameen/takin, jonka etuosa on 20cm leveämpi kuin takaosa, eli rinnoille jää tilaa? Tällaisia ei myydä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Nam slurps
Ei uskota ennen kuin laitat kuvaa
Mitäpä luulet miksi kuvaili itseään näin tarkasti.Varmaan on siellä onlyssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monestakaan isorintaisesta ei tulee mitään sporttimimmiä rintoja pienentämällä, vaan lihavia naisia joilla pienehköt rinnat. Miesten kiinnostus vähenee minimiin, isot rinnat on monella tavallisella suomi-naisella(joka ei siis olemikään salikissa) ainoa "valttikortti".
Ja vaikka rinnat pienentäisi siihen B-kuppiin, ei siitä tule kaunista tulosta. Jää isot arvet ja rintojen muoto voi olla mitä tahansa.
Ei just kukaan.Turhanpäiväiset. Ovatvaan tiellä.
Ensinnäkin AP E-kuppi ei ole iso tai pieni. Riippuu siitä mikä ympärys on. Liivikoko on aina selän- ja rinnanympäryksen suhde.
Toiseksi rintojen pienennysleikkauksen saa kuka vaan kunhan maksaa itse, eikä ole terveydellisiä esteitä.
Jos haluat julkisella pienennysleikkauksen, sitä ei saa koska omat rinnat ärsyttää ja tuntuvat isoilta, vaan siinä on tarkat kriteerit, etenkin pitää olla merkittäviä niska-, hartia- ja selkäkipuja, päänsärkyä tai ryhtiongelmia, iho-ongelmmia, poistettavan kudoksen määrän on arviolta oltava vähintään n. 300 - 500 grammaa per rinta, hankaluudet harrastaa liikuntaa, vaikeus löytää oikeankokoisia tarpeeksi tukea antavia liivejä, voidaan mitata myös pituus solisluusta nänniin, jos se on yli tietyn mitan jne...
Ymmärrän, että nuorena ottaa kupoliin kun miehet tuijottavat, sille ei voi mitään, joidenkin miesten aivot ovat heidän haaroissaan ja käytös on kuin paviaanilla, paitsi että paviaanit ovat ehkä vähemmän seksistisiä. Näille miehille kannattaa sanoa asiallisesti että "minun silmäni ovat täällä ylempänä". Jos käytös vaikkapa oppilaitoksessa tai työpaikassa alkaa vaikuttaa häirinnältä, sitten sun pitää ilmoittaa siitä esihenkilöllesi.
Sun kropassa ei ole mitään vikaa. Muista käyttää kunnollisia rintaliivejä ja huolehtia lihaskunnosta. Jos ja kun vaivoja alkaa olla, sitten ota yhteys lääkäriin. Leikkausta ei kannata kuitenkaan tehdä ennen kuin hankkii lapsia ja imettää, ja sittenkin voi olla että vaihdevuosissa rinnan koko paisuu uudestaan. Tämä on yksilöllistä, mutta jos on paljon tiivistä rintakudosta, hormonit vaan tuppaavat vaikuttamaan rintojen kokoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minulla on niin paljon vähemmän ongelmia J-kupissa kuin useilla naisilla D tai E kupissa..?
Rintojen koko ei ole ainoa asia, joka vaikuttaa. Rintojen rauhaskudos on osalla naisista tosi tiivistä ja painavaa. Silloin rinnat painavat paljon ja aiheuttavat usein niska- ja hartiakipuja. Osalla terveyshaittoja aiheuttaa myös ihon hautuminen ja rikkoutuminen rintojen välissä ja alta. Tiiviissä rauhaskudostyypissä myöskään mahdolliset kasvaimet eivät aina mammografiakuvissa näy.
Diagnoosina on rintarauhasen liikakasvu. Tällöin myös hyvin hoikalla naisella voi olla hyvin painavat ja haittoja aiheuttavat rinnat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa.
XXl isot eli ylisuuret melonit jotka eivät varmasti ole naiselle eduksi.Mitäpä ei heikkoluonteiset miesten huomion eteen tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa.
XXl isot eli ylisuuret melonit jotka eivät varmasti ole naiselle eduksi.Mitäpä ei heikkoluonteiset miesten huomion eteen tekisi.
Sä kuvittelet, että naisten rinnat kasvaa isoiksi, jotta naiset saisi huomiota? Aika paska provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa.
Ihmiselle voi kasvaa luonnostaan isokokoiset rinnat. Rintojen kokoon ja kasvuun vaikuttavat ennen kaikkea perintötekijät sekä luonnollinen hormonitoiminta, sillä rinnat koostuvat pääosin rauhas- ja rasvakudoksesta. Rintojen lopullinen koko määräytyy geenien ja yksilöllisen kehityksen mukaan, ja ne voivat kasvaa luonnollisesti useista eri syistä.
Mä pidän, 80F. Jos nämä edes lasketaan isoiksi. Eivät aiheuta kipuja, sopivat kroppaan ja vaatteisiin, tuottavat iloa kahdelle.
Minä pidän rinnoistani. 70F eli pieni ympärysmitta, mutta eteenpäin tunkee sitten tavaraa senkin edestä. Ovat vieläkin kauniit ja kiinteät vaikka olen yhden lapsen imettänyt ja ikää 44v. Joo, ovat sen verran isot vartalooni nähden, että tuojotuksia ja kommentteja on saanut ja saa joskus edelleenkinn kestää, mutta ihan sama. Ainoa harmitus on sopien vaatteiden etsiminen.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin AP E-kuppi ei ole iso tai pieni. Riippuu siitä mikä ympärys on. Liivikoko on aina selän- ja rinnanympäryksen suhde.
Toiseksi rintojen pienennysleikkauksen saa kuka vaan kunhan maksaa itse, eikä ole terveydellisiä esteitä.
Jos haluat julkisella pienennysleikkauksen, sitä ei saa koska omat rinnat ärsyttää ja tuntuvat isoilta, vaan siinä on tarkat kriteerit, etenkin pitää olla merkittäviä niska-, hartia- ja selkäkipuja, päänsärkyä tai ryhtiongelmia, iho-ongelmmia, poistettavan kudoksen määrän on arviolta oltava vähintään n. 300 - 500 grammaa per rinta, hankaluudet harrastaa liikuntaa, vaikeus löytää oikeankokoisia tarpeeksi tukea antavia liivejä, voidaan mitata myös pituus solisluusta nänniin, jos se on yli tietyn mitan jne...
Ymmärrän, että nuorena ottaa kupoliin kun miehet tuijottavat, sille ei voi mitään, joidenkin miesten aivot ovat heidän haaroissaan ja käytös on kuin paviaanilla, paitsi että paviaanit ovat ehkä vähemmän seksistisiä. Näille miehille kannattaa sanoa asiallisesti että "minun silmäni ovat täällä ylempänä". Jos käytös vaikkapa oppilaitoksessa tai työpaikassa alkaa vaikuttaa häirinnältä, sitten sun pitää ilmoittaa siitä esihenkilöllesi.
Sun kropassa ei ole mitään vikaa. Muista käyttää kunnollisia rintaliivejä ja huolehtia lihaskunnosta. Jos ja kun vaivoja alkaa olla, sitten ota yhteys lääkäriin. Leikkausta ei kannata kuitenkaan tehdä ennen kuin hankkii lapsia ja imettää, ja sittenkin voi olla että vaihdevuosissa rinnan koko paisuu uudestaan. Tämä on yksilöllistä, mutta jos on paljon tiivistä rintakudosta, hormonit vaan tuppaavat vaikuttamaan rintojen kokoon.
Kysyin kirurgilta mahdollisesta rintojen uudelleenkasvusta. Hän sanoi, että keski-iässä ja sen jälkeen rintarauhasen liikakasvua ei hormonaalisista syistä enää olisi niin kuin nuorempana. Toki jos paino nousee, niin silloin rinnat suurenevat. Mutta silloin kasvu olisi enemmän rasvaa kuin rauhaskudosta, ja siihen voisi omilla elämäntavoillaan vaikuttaa (toisin kuin rintarauhasen liikakasvuun)
Höhöhö ja mies heräsi unelmistaan. Edelleen hikiset punnukset löytyy.