Professori: eläkkeistä löytyy leikattavaa - Tulossa yli 11 miljardin euron sopeutukset
Professori: eläkkeistä löytyy leikattavaa
Tulossa yli 11 miljardin euron sopeutukset. Eläkeläisetkin joutuvat osallistumaan talkoisiin.
" Eläke-etuuksiin ei ole koskettu, ja sieltä voisi löytyä seuraavaksi leikattavaa.
Eläkkeistä voitaisiin leikata ilman, että ne kohdistuvat kaikkein heikoimmassa asemassa oleviin ihmisiin."
Ei takuulla kelpaa Petterille, Rikkalle, Anderssille ja Sarille jos köyhiin ei kohdistu.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei leikata yksityissektorin palkoista? Sieltä sitä rahaa löytyy.
Hah hah haa, hauska vitsi.
Kannattaa muistaa, että yksityissektori kustantaa julkisen puolen menot ja palkat suurimaksi osaksi. Jos yksityisen puolen tuloja leikataan, niin sitten joudutaan leikkaamaan tuplasti julkista puolta.
Tai ehkä olet aidosti pösilö, joka ei ymmärrä yhteiskunnan rahavirroista yhtään mitään.
No mistäs leikataan? Poliisi? Sairaanhoito? Koulut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia ja työttömyyatukia 4 miljardia.
Kummatko näistä tulee valtion kassasta ja kummatko säätiöistä?
"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse."
Minulla on seitsemän vuotta eläkkeelle ja olen laskurin mukaan maksanut eläkkeeni aivan itse 84 vuotiaaksi asti eikä siinä ole edes huomioitu maksetun rahan tuottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on seitsemän vuotta eläkkeelle ja olen laskurin mukaan maksanut eläkkeeni aivan itse 84 vuotiaaksi asti eikä siinä ole edes huomioitu maksetun rahan tuottoa.
Läheskään kaikki ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että yksityissektori kustantaa julkisen puolen menot ja palkat suurimaksi osaksi. Jos yksityisen puolen tuloja leikataan, niin sitten joudutaan leikkaamaan tuplasti julkista puolta.
Tai ehkä olet aidosti pösilö, joka ei ymmärrä yhteiskunnan rahavirroista yhtään mitään.
Mitäs jos aletaan tekemään rahaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritystuet, tunnin juna, puolue tuet.
Suomi maksaa verovähennystä ulkomailla olevien asuntojen ja loma-asuntojen remontteihin. Tuo voitaisiin poistaa.
Nyt pitäisi leikata palkoista.
Ei palveluja saa enää huonontaa!
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että palkkani päättää vain ja ainostaan ulkomainen työnantaja jonka rahavaroista palkkani on, eikä suinkaan yhteiskunnan varoista. Lisäksi työnantajani myy firman tekeleitä Suomen ulkopuolella, kassavirta työnantajani suintaa tulee Suomen/EU:n ulkopuolisilta markkinoilta Eli kaikki raha mikä tulee haltuuni on pelkkää plussaa täkäläiselle taloudelle. Ja kun tällä hetkellä maksan per kk 7 k€ veroja, toki jos palkkaani leikataan niin myös maksamiani veroja vähennetään samassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi maksaa verovähennystä ulkomailla olevien asuntojen ja loma-asuntojen remontteihin. Tuo voitaisiin poistaa.
Mutku hyvätuloisilla on ulkomailla asuntoja ja pitää parvekkeen lasitus remontoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen laskurin?! Noin 85%:ia eläkemaksuistasi on mennyt kädestä suuhun suoraan eläkeläisille. Sinun eläkemaksuista on rahastoitu noin 15%:ia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näiltä Jyrki Kataisilta ei leikata jotka tuhlaa Pekka Himangan raportteihin 700 tuhatta? Kansanedustajilla liikaa palkkaa ja etuja myös. Ja johtajilla.
Taas populismia. Muutaman sadan ihmisen palkkaleikkaus on merkityksetön valtavan työelämän ulkopuolella olevan eläkeläisarmeijan rinnalla.
Eläkkeistä ei saa leikata sillä he eivät enää voi vaikuttaa tuloihinsa. Ei myöskään niiltä, jotka ovat lähellä eläkeikää.
Vuokra-asunnon vuokratappiot saa vähentää pääomatuloista. Tuo voitaisiin poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitäisi leikata palkoista.
Ei palveluja saa enää huonontaa!
Nimenomaan julkisen puolen palkoista. Yksityisen puolen palkkojen leikkaaminen rikastuttaisi vain yritysten omistajien tuottoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näiltä Jyrki Kataisilta ei leikata jotka tuhlaa Pekka Himangan raportteihin 700 tuhatta? Kansanedustajilla liikaa palkkaa ja etuja myös. Ja johtajilla.
Taas populismia. Muutaman sadan ihmisen palkkaleikkaus on merkityksetön valtavan työelämän ulkopuolella olevan eläkeläisarmeijan rinnalla.
Eläkkeistä ei saa leikata sillä he eivät enää voi vaikuttaa tuloihinsa. Ei myöskään niiltä, jotka ovat lähellä eläkeikää.
Eläkkeet on samansuuruisia ja suurempia kuin palkat.
Tässä on valtion budjetti
Vierailija kirjoitti:
Tässä on valtion budjetti
Onks terveysmenot siis 16 miljardia.
Lääkäreillä on isot palkat.
Lääkäreiden palkkoja voi leikata niin terveysmenot alenevat.
Suomalaisvihaajia ilmestyy aina tasaisesti ja niitä kun ryöstää valtion rahoja omalle ryhmälle. Kuin muumaalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen laskurin?! Noin 85%:ia eläkemaksuistasi on mennyt kädestä suuhun suoraan eläkeläisille. Sinun eläkemaksuista on rahastoitu noin 15%:ia!
Olen eri, mutta jos minä/työnantajani on maksanut työvuosieni aikana eläkemaksua summan x euroa ja minulle maksetaan välillä 65 - 84 ikävuodet samainen x euroa, niin olen maksanut eläkkeeni itse. Riippumatta miten se työeläkeyhtiö niitä rahoja kierrättää.
Täällä nyt huudellaan eläkekatosta ja esim 4000e/kk eläkekatosta. Miten kävisi sitten eläkemaksujen? Jos 4000e/kk eläke on jo tienattu ja 10v työuraa jäljellä niin sitten ei tarvitsisi enää eläkemaksuja maksaa. Miten kävisi eläkevakuutusyhtiöiden? Pystyisivätkö suoriutumaan maksuista enää?
Olisi tietysti porkkana työnantajalle. Tulisi huomattavasti halvemmaksi palkata henkilö jolla olisi jo eläke ns tapissa. Voisi vähentää ikäsyrjintää. Ja olisi kova lisä seeveessä "minusta ei tarvitse maksaa eläkemaksuja" 😄