Professori: eläkkeistä löytyy leikattavaa - Tulossa yli 11 miljardin euron sopeutukset
Professori: eläkkeistä löytyy leikattavaa
Tulossa yli 11 miljardin euron sopeutukset. Eläkeläisetkin joutuvat osallistumaan talkoisiin.
" Eläke-etuuksiin ei ole koskettu, ja sieltä voisi löytyä seuraavaksi leikattavaa.
Eläkkeistä voitaisiin leikata ilman, että ne kohdistuvat kaikkein heikoimmassa asemassa oleviin ihmisiin."
Ei takuulla kelpaa Petterille, Rikkalle, Anderssille ja Sarille jos köyhiin ei kohdistu.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia ja työttömyyatukia 4 miljardia.
Kummatko näistä tulee valtion kassasta ja kummatko säätiöistä?
"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse."
Minulla on seitsemän vuotta eläkkeelle ja olen laskurin mukaan maksanut eläkkeeni aivan itse 84 vuotiaaksi asti eikä siinä ole edes huomioitu maksetun rahan tuottoa.
Minkä ihmeen laskurin?! Noin 85%:ia eläkemaksuistasi on mennyt kädestä suuhun suoraan eläkeläisille. S
Kaikki tulevat loisimaan aikanaan,myös sinä itse.Ehkä loisit jo nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on seitsemän vuotta eläkkeelle ja olen laskurin mukaan maksanut eläkkeeni aivan itse 84 vuotiaaksi asti eikä siinä ole edes huomioitu maksetun rahan tuottoa.
Minkä ihmeen laskurin?! Noin 85%:ia eläkemaksuistasi o
En ole koskaan loisinut. Montako vuosikymmentä olet jo löyhyttänyt persettäsi sohvalla toisten piikkiin? 20? 30 vai peräti 40?
TOSI JALOMIELINEN PROFESSORI KUN LEIKKAA OMAN ELÄKKEENSÄ !!! NO KIITOS SIITÄ !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näiltä Jyrki Kataisilta ei leikata jotka tuhlaa Pekka Himangan raportteihin 700 tuhatta? Kansanedustajilla liikaa palkkaa ja etuja myös. Ja johtajilla.
Taas populismia. Muutaman sadan ihmisen palkkaleikkaus on merkityksetön valtavan työelämän ulkopuolella olevan eläkeläisarmeijan rinnalla.
Eläkkeistä ei saa leikata sillä he eivät enää voi vaikuttaa tuloihinsa. Ei myöskään niiltä, jotka ovat lähellä eläkeikää.
Eläkkeet on samansuuruisia ja suurempia kuin palkat.
Vuonna 2024 naisten keski
Kerroppa lisää näistä patemmista eläke -ehdoista.Viime vuonna eläkkeelle jääneenä on ollut täysin samat ehdot kuin nyt töissä olevilla.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tulevista eläkkeistä, ei jo maksussa olevista.
Ei kai nyt suurten ikäluokkien eläkeläisten eläkkeisiin voi koskea. Nuoremmilta on paljon kivempi leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tulevista eläkkeistä, ei jo maksussa olevista.
Ei kai nyt suurten ikäluokkien eläkeläisten eläkkeisiin voi koskea. Nuoremmilta on paljon kivempi leikata.
Kaikki eläkeläiset ovat sun mielestä suuria ikäluokkia?
1990- luvulla 53-vuotiaat työttömät pääsivät kaikki eläkeputkeen.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on nyt 80- vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee nykyisiä töissä olevia.Töissä ollessa maksetaan muiden eläkkeitä ja pieni osa iyselle.
Ennen eläkemaksu oli 5 % palkasta ja eläkeläisiä on vähemmän. Nyt eläkemaksu on 25 % palkasta ja eläkkeellä on miljoona kuusisataatuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on nyt 80- vuotiaita.
Vasta 30 vuotta kotona ja jatkuu vaan meidänkin suvussa. Kesämökit löytyy ja matkustavat ulkomailla.
Varsinkin kansaneläkettä vois leikata, senhän valtio maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän paha on leikata 4 miljardin euron työttömyyskorvauksista puolustusmenoihin 10 miljardia.
Siitä kun leikkaa osan niin on jo hyvä alku.
Työttömiltä leikattiin jo lapsikorotukset työmarkkinatuesta ja ansiosidonnaisesta ja lisäksi ansiosidonnainen porrastettiin eli 400 kuukaudessa leikattiin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän paha on leikata 4 miljardin euron työttömyyskorvauksista puolustusmenoihin 10 miljardia.
Siis suuren osan.
Ääliö ilmestyi jälleen. Näyttämään tyhmyytensä. Leikkaa itseltään eläkkeen ja perheeltään . Lapsiltaan ja vanhemmiltaan kyllä on epätavallisen tyhmä. ÄÖ tasolla 0-10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiltä leikattiin jo lapsikorotukset työmarkkinatuesta ja ansiosidonnaisesta ja lisäksi ansiosidonnainen porrastettiin eli 400 kuukaudessa leikattiin pois.
Joo mut se ei riitä.
Raamatus on kohtia et nää tuhoaa itse itsensä. Tyhmyyttään.
Potkulaki tulee voimaan tammikuussa ja koskee myös julkisen työpaikkoja. Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa 3 lapsen äidille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis suuren osan.
Parasta viihdettä nähdä kun te itse näätte eläkkeelle . Show voi alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Potkulaki tulee voimaan tammikuussa ja koskee myös julkisen työpaikkoja. Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa 3 lapsen äidille.
Takuueläke on 986 netto mummulle, jolla ei ole lapsia www.kela.fi/takuuelake
Se koskee vain itse maksettua osuutta.. Voidaan siis hyvinkin kajota eläkkeisiin.