Isä työnsi vammaisen poikansa uimarenkaan kanssa mereen, poika tippui veteen ja hukkui.
Isä itse ei ollut uimataitoinen, joten ei voinut auttaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/caafd04b-72da-4cd3-a904-f19d1accaeff
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljetin vanhaa isääni pyörätuolissa koska pääsimme niin nopeammin ja pitemmälle kuin jos isäni olisi kävellyt itse. Pystyi kävelemään itse, mutta hengittäminen vaikeutui kun väsyi piyemmällä matkalla.
Ääliöt.
Sama juttu. Ja minuakin kuskattiin pyörätuolilla keskolaan synnytyksen jälkeen katsomaan kaksosiani. Olinko muka vammainen? No en, vaan vain kipeä ja uupunut.
Samaten kurkkupaiseen tyhjennyksen jälkeen minut vietiin pyörätuolilla läpi sairaalan ovelle, josta minua tultiin noutamaan.
No sori jos oon olemassa! Kysynkin tästä lähtien jokaiselta pyörätuolissa istuvalta syyn käyttää tuolia!
Asiat opitaan käytännössä, sanoi jo edesmennyt isänikin. Ja heitti minut, uimataidottoman nuoren tytön laiturilta järveen. Jotta oppisi elvyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä pitää. Kyllä kait sen joku noukkii jos putoo.
Kolme varttia ne sitä kai noukki sieltä.
2023 oli Jakomäessä outo tapaus. Pojat olivat menneet hiekkakuopalle ja yksi oli hukkunut sinne. Muut olivat lähteneet pois. Olivat aikansa etsineet tätä. Paikalla oli myös muita seurueita, joissa oli aikuisia. Jäi jotenkin kuva, etteivät ymmärtäneet hukkumista. Tuossahan pitäisi soittaa apua heti. Lapsikin ymmärtää sen. Mutta nämä lapset olivat menneet kotiin ja vasta neljän tunnin päästä oli soitettu hätäkeskukseen, kun joku vanhemmista huomasi lapsensa kadonneen. Sitten poliisi/pelastajat olivat kyseneet viimeisistä liikkeistä ja kenen kanssa olivat liikkeellä & missä, jolloin tilanne alkoi hahmottua.
Oliko silloin tossa Jakomäen tapauksessa kyseessä myös ei-kantasuomalaiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljetin vanhaa isääni pyörätuolissa koska pääsimme niin nopeammin ja pitemmälle kuin jos isäni olisi kävellyt itse. Pystyi kävelemään itse, mutta hengittäminen vaikeutui kun väsyi piyemmällä matkalla.
Ääliöt.
Niin? Kyllä hengityselinten sairauksista kärsivä voi olla vammainen. Lähisukulaisella on keuhkofibroosi ja hän on vammainen vaikka jalat toimii.
Kaikki mitä täälläkin kerrotaan on totta!
Tietenkin kaikki mitä lehdissä kerrotaan on totta!
Mainoksetkin kertovat aina totuuden!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliöt.
Sama juttu. Ja minuakin kuskattiin pyörätuolilla keskolaan synnytyksen jälkeen katsomaan kaksosiani. Olinko muka vammainen? No en, vaan vain kipeä ja uupunut.
Samaten kurkkupaiseen tyhjennyksen jälkeen minut vietiin pyörätuolilla läpi sairaalan ovelle, josta minua tultiin noutamaan.
Minua kuskattiin ihan normaalin synnytyksen jälkeen osastolle.
Kaunis blondi poliisi Yliksen kuvassa🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliöt.
Älyä on kuitenkin (valitettavasti) edes sen verran ettet tarjonnut ulapalle uimaan siinä kunnossa.
Mistä ap päättelit isän uimataidottomuuden? Perhe lähti auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliöt.
Vietiinkö hiekkarannalle ja uimaan?
Poika ei käyttänyt pyörätuolia. Oksana yhdisteli asioita väärin.
Ei nyt mitään totuutta voi kertoa kun on loma-Suomi. Kunhan nyt jotain kirjoitellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä pitää. Kyllä kait sen joku noukkii jos putoo.
Kolme varttia ne sitä kai noukki sieltä.
2023 oli Jakomäessä outo tapaus. Pojat olivat menneet hiekkakuopalle ja yksi oli hukkunut sinne. Muut olivat lähteneet pois. Olivat aikansa etsineet tätä. Paikalla oli myös muita seurueita, joissa oli aikuisia. Jäi jotenkin kuva, etteivät ymmärtäneet hukkumista. Tuossahan pitäisi soittaa apua heti. Lapsikin ymmärtää sen. Mutta nämä lapset olivat menneet kotiin ja vasta neljän tunnin päästä oli soitettu hätäkeskukseen, kun joku vanhemmista huomasi lapsensa kadonneen. Sitten poliisi/pelastajat olivat kyseneet viimeisistä liikkeistä ja kenen kanssa olivat liikkeellä & missä, jolloin tilanne alkoi hahmottua.
Oli
Vierailija kirjoitti:
Asiat opitaan käytännössä, sanoi jo edesmennyt isänikin. Ja heitti minut, uimataidottoman nuoren tytön laiturilta järveen. Jotta oppisi elvyttämään.
Oppiko?
Vierailija kirjoitti:
Sekin on jo eilen kerrottu ettei isä uinut perään vaan kahlaili rannalla ja huusi soittamaan apua.
Vierailija kirjoitti:
Poika ei käyttänyt pyörätuolia. Oksana yhdisteli asioita väärin.
Todennäisesti näin.
Mutta varmaankin teini oli jollain vesilelulla rannalla, isä ei voinut auttaa koska ei ollut uimataitoa. Sivulliset yrittivät auttaa, siis ne jotka osasivat uida ja sukeltaa, mutta vaikeaa sameassa vedestä on ketään löytää. Siksi pitäisi ajatella etukäteen, mitä riskejä on, ja olla rannalla omien kykyjen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Isä huuteli pojalle, että apua on soitettu. Mitä vielä halusit tietää? Uimataitoinen isä olisi rynnännyt pelastaa lastaan. Hyppäsihän se jenkkimies lapsensa perään risteilijästä, kun pentu oli pudonnut mereen monen metrin korkeudesta. Molemmat pelastuivat.
Aavikolla ei ole vesistöjä, siellä olisi turvallisempaa uimataidottomille.
Syy on se, ettei perheen vanhemmat valvo lapsiaan tai opeta heille suomalaisia tapoja. Turha tästä on suomalaisia syyttää, kun ranta on täynnä ulkomaalaisia. Kun asenne on se, ettei suomalaisten säännöistä tarvitse välittää niin tulos on tämä. Kunnioitusta suomalaista kulttuuria ja sääntöjä kohtaan tarvittaisiin, ryhtiliike myös näiden valvomiseen viranomaisilta.