Paljon matkustaneet, ehkä jopa ulkomailla asuneet! Paras maa maailmassa?
Minusta Kanada. Hyvää ruokaa, ihana ilmasto. Helppo pärjätä englanninkielellä. Upea luonto.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa asuvana sanon, että Yhdysvallat ja Suomi ovat parhaita maita.
Hah, hah. Yhdysvalloissa asuvana sanon, että todellakaan Yhdysvallat ei ole paras maa asua. Toki riippuu mihin vertaa, monelle eteläamerikkalaiselle köyhälle tämä on unelmapaikka, eli ainoa maa lähimaillakaan, joka voi tarjota työtä ja ainakin unelman keskiluokkaisesta toimeentulosta. Tosiasiassa melkein mikä tahansa Euroopan maa, Kanada, Australia ja Uusi-Seelanti on parempia.
Monet maat ovat hyviä paikkoja, joten vastataan, että kaikki
Vierailija kirjoitti:
Jos olet rikas niin Singapore. Todella matalat verot ja runsaasti mahdollisuuksia
Pitää olla työpaikka ensin, rankka tahti. Vaikea saada permanet residenssiä, joka tuo etuisuuksia mm. matalammassa verotuksessa, terveydenhuollossa jne. Kansalaisuutta ei voi saada kuin syntymässä. Se toisi lisää etuja.
Vierailija kirjoitti:
USA on siinä mielessä upea, että se on niin monimuotoinen niin luonnoltaan kuin kulttuurilta, mutta toki siellä myös paljon ongelmia. Italia on mielestäni mielenkiintoisin maa Euroopassa ja Japani on myös erittäin kiinnostava maa.
Amerikkalaiset aina kehuu Suomen luontoa, mitä en ymmärrä, koska heillä on niin upeita vuoria, meret, kanjonit, ihan mitä vain, silmänkantamattomiin. Puutkin kansallispuistoissa ja luonnonsuojelualueilla on monia kymmeniä metrejä leveitä. 😮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USA on siinä mielessä upea, että se on niin monimuotoinen niin luonnoltaan kuin kulttuurilta, mutta toki siellä myös paljon ongelmia. Italia on mielestäni mielenkiintoisin maa Euroopassa ja Japani on myös erittäin kiinnostava maa.
Amerikkalaiset aina kehuu Suomen luontoa, mitä en ymmärrä, koska heillä on niin upeita vuoria, meret, kanjonit, ihan mitä vain, silmänkantamattomiin. Puutkin kansallispuistoissa ja luonnonsuojelualueilla on monia kymmeniä metrejä leveitä. 😮
Ne ei oo varmaan ikinä käyneet niissä. Täällä joutuvat väkiselläkin näkemään luontoa ja se on ikään kuin se juttu täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaiten viihtynyt Cookin saarilla. Asumiseen ei ole kuitenkaan helppo paikka, sillä kunnollista sairaalaa ei ole. Lisäksi pitää tulla toimeen hyvin vähällä, tavaroita ja länsimaisia elintarvikkeita on tuskin lainkaan, mutta sehän juuri on ideana.
Minua kiinnostaa. Olen viettänyt jonkin aikaa siellä lähellä Ranskan polynesiassa, enimmäkseen Tahitilla ja Bora Boralla. Ilmasto ja maisemat olivat huikeat, mutta muuten ei oikein ollut minun juttu, länsimaisia elintrvikkeita sai kovaan hintaan, turistibisnes perustui luksukseen ja paikalliset olot olivat alkeelliset, ravitsemus yksipuolista, ylipainoa ja päihdeongelmia paljon, hampaat huonot, terveydenhoito retuperällä. Onko Cookin saarilla paremmin?
Ei ole, sanoisin että asiat ovat huonommin, tosin olen ollut vain turistina Tahitilla ja käynyt Bora boralla, Raiateassa, Moorealla ja Huahinessa. Ranskan Polynesiaan muuttaisin kyllä ehkä jopa mielummin, Cookin saarten pääsaari on aivan turistien täyttämä kiwien lomakausina ja muut saaret kaukana, kaikesta. Aitutaki vähän siltä väliltä, mutta koralli on kuollutta.
Vierailija kirjoitti:
Moni tekee näitä unelma-asumis-johtopäätöshaaveitaan viikon loman perusteella jossain, että voi miten ihana täällä olisikaan asua ja olla. Ruoka on hyvää, meno on leppoisaa ja ihmiset ihania. Sitten jos ja kun sinne muuttaa, niin todellisuus iskee silmille.
Suomi on yhteiskunnan toimivuuden kannalta A-luokan maa asua maailman mittakaavassa.
Paitsi työikäiselle kun ei saa työtä ja jos on keskiluokkaa ei edes turvaverkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Kanada voisi olla hyvä maa asua. Kaunis luonto, upeat 4 vuodenaikaa.
Mutta joska en halua asua kaukana lasten perheistä Suomessa asumme pohjois-Italiassa.
Toimii meille kaikilla tasoilla parhaiten
Kadustan on nykyään täynnä intialaisia. Kehitysmaalaisille menee kaikki duunit ja virat ohi kanadalaisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat kohteliaita. Small talkia. Mulle kehui kerran mun pientä digikameraa ja ihmetteli että niin pieniä nykyään tehdään. Kun siinä katselin ympärilleni niiden kotona osui hyllyssä silmään vastaavanlainen digikamera.
Olen käynyt 60+ maassa ja asunut kolmessa eri maassa. Kysymykseen ei ole vastausta. Joka maassa on omat hyvät ja huonot puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ei oo varmaan ikinä käyneet niissä. Täällä joutuvat väkiselläkin näkemään luontoa ja se on ikään kuin se juttu täällä.
New Jersey
Vierailija kirjoitti:
Olen ollt 52 eri maassa, asunut Saksassa ja Thaimaassa.
Voisin muuttaa Australiaan ainakin muutamakais vuodeksi, luonto on niin kaunis siellä ja etelä-Saksaan.
Australiassa luonto kaunis? Toki mutta niin monessa muussakin paikassa.
Ehkä pidät öttiäisistä?
Vierailija kirjoitti:
Kanada, Sveitsi tai Japani. En osaa päättää. Olen asunut noissa maissa ja pian lähdössä taas. Suomi saa jäädä tällä kertaa pysyvästi.
Miten visa/oleskelulupa?
Sveitsi, rikas, toimiva maa kansalaisilleen. Demokraattisin eli suora demokratia toimii siellä nakutetusti.
Kyllähän monessa Afrikan maassa on saanut hyvää liksaa, kun on ollut ulkolainen TA, esim joku rahoitus. Kehitysmaissa on omat ongelmansa, valkoisia on oikeus ryöstää, huijata jne.
Amerikassa voi saavuttaa ihan mitä vaan. Australia oli iso unelma, mutta siellä on aina ulkkari.
Suomi on hyvä maa, suomalaiselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on se paratiisimaa jossa ei ole ongelmia? USAn kohdalla mainitaan aina ne ongelmat, että muuten kyllä, mutta kun ne ongelmat.
Nyt siellä on ihan erityinen ongelma. Iso ja oranssi.
Sveitsi, Norja, Tanska, Hollanti on maita joissa voisin asua. Korkea elintaso, palvelut toimii, paljon kauniita ja viihtyisiä kaupunkeja ja alueita täynnä.
Lontoo on kiva jos urbaanista elämästä pitää, varsinkin jos on hyvät tulot eikä lapsia.
Andorra, Itävalta, Liechtenstein, Sveitsi ja Unkari.