Paljon matkustaneet, ehkä jopa ulkomailla asuneet! Paras maa maailmassa?
Minusta Kanada. Hyvää ruokaa, ihana ilmasto. Helppo pärjätä englanninkielellä. Upea luonto.
Kommentit (131)
Maat on ehkä liian suuria vertailtaviksi, mieluummin mainitsen kaupunkeja jai alueita.
1. Arkangeli, Venäjä
Kuin toinen koti kylmää ja pimeää rakastavalle, vähäsosiaaliselle suomalaiselle. Telemistä riittää, samoin töitä. Ennakkoluulot poistuu kokeilemalla, kieltä on hyvä osata.
2. Melbourne, Australia
Eteläpuoliskon Tukholma tai Oslo hyvässä ja pahassa.
3. Marrakech, Marokko.
Romanttisen kaunis kaupunki, jossa hyvät itämaiset vibat sellaisesta pitävälle. On myös huonoja viboja huumekaupan vuoksi.
4. Okinawan saari, Japani
Erinonainen ruoka, kulttuuri jossa on paljon samaa kuin Suomessa, semitrooppinen ilmasto ja historiaa enemmän kuin ehtii perehtyä.
5. Xinjiang, Kiina
Se vähän erilaisempi Kiina. Uiguurien kansanmurha on traaginen tosiasia, mutta jos ei anna sen vaikuttaa niin pohjoisesta löytyy varsinainen taikamaa vuoristojen ystävälle.
6. Kap kaupunki, Etelä-Afrikka
Todella kaunista, miellyttävä ilmasto, hyvää viiniä ja valkoihoisille yhteisiä puheenaiheita. Miinuspuolena ne puheenaiheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanada voisi olla hyvä maa asua. Kaunis luonto, upeat 4 vuodenaikaa.
Mutta joska en halua asua kaukana lasten perheistä Suomessa asumme pohjois-Italiassa.
Toimii meille kaikilla tasoilla parhaiten
Kanada on aika suuri maa ja aloittajallekin tiedoksi, että todella monilla alueilla ja monissa kaupungeissa ei todellakaan englannin kielellä pärjää, pitää osata ranskaa.
Tiedossa on. Ystävämme asuu ranskankielisellä alueella. Itselle se ei kävisi ko syystä, englanninkielinen kyllä
Vierailija kirjoitti:
Kanadassa EI OLE ihana ilmasto. Siellä on talvi.
Riippuu missäpäin Kanadaa on. Vancouver olisi mulle täydellinen paikka. Kesällä ei ole liian kuumaa ja talvellakin hieman plussan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italia
Mamma mia tuolla särkyy korvat 3 päivässä siihen jäätävään ujellukseen, joka paikassa on vähän sama kuin asuisi suomessa päiväkodin vieressä, hirveä melske ja käsien heilutus.
Huoh... Pakkoko on mennä kaupunkiin tai turistikohteeseen?
Asumme ns landella eikä täällä metelöi kuin kaskaat. Viimeviikon vietimme rannikolla ja linnuntietä 1km päässä majapaikassamme ihan hiljaista aasia ja kirkonkelloja lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Monaco. Se on Euroopan rikkain maa. Veroja ei tarvi maksaa.
Monaco on valtio
Afganistan. Siellä eivät jehovat ja akat nalkuta.
Nuvostoliitto oli, nykyään kai Pohjois-Korea.
En tiedä. Varsinkin nykyisin matkustamisessa tuntuu olevan parasta se, kun pääsee takaisin Suomeen. Eikä tee enää edes mieli matkustaa. Suomessa pidän viileästä ilmastosta ja siitä ettei ihmisiä ole paljoa.
Barcelonassa olin kerran ja se kuumuus, turistien paljous, kaaos, paikallisten viha turisteja kohtaan ja taskuvarkaat kadulla ja kerjäläisä ja kdulla nukkuvia ihmisiä! ties vielä mitä. Se sai minut sekoamaan. Kaunis kaupunki, mutta ei lopulta paljookaan kiinnostanut.
Englanti, Kanada, USA ollut aina kiinnostavimmat, mutta se voi johtua kielestä. Ei osaa kunnolla muuta kuin englantia, niin nämä on tullut muita tutummaksi.
USA on telkkarista tutuin, mutta siitä on hyvin sekava kuva. Sitä ei osaa ajatella yhtenäisenä maana eikä tunne osavaltioita erikseen.
Vierailija kirjoitti:
USA on siinä mielessä upea, että se on niin monimuotoinen niin luonnoltaan kuin kulttuurilta, mutta toki siellä myös paljon ongelmia. Italia on mielestäni mielenkiintoisin maa Euroopassa ja Japani on myös erittäin kiinnostava maa.
Missä on se paratiisimaa jossa ei ole ongelmia? USAn kohdalla mainitaan aina ne ongelmat, että muuten kyllä, mutta kun ne ongelmat.
Kanada oli todella kallis maa asua.
Yhdysvalloissa asuvana sanon, että Yhdysvallat ja Suomi ovat parhaita maita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanadassa EI OLE ihana ilmasto. Siellä on talvi.
Riippuu missäpäin Kanadaa on. Vancouver olisi mulle täydellinen paikka. Kesällä ei ole liian kuumaa ja talvellakin hieman plussan puolella.
Vancouver on Kanadan kallein kaupunki, Torontoakin kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Suomi tietenkin, maailman parhaat tuet. Ei tarvitse töillä rasittaa itseään, kysy vaikka puolelta miljoonalta tulijalta
0/5
Millä kriteereillä paras? Talous, tasa-arvo, puhdas luonto, yhteiskuntarakenne, politiikka, diplomaattisuhteet, luonnonvarat, koulutustaso, työelämä?
Eli harkitsetko kivaa matkakohdetta, mahdollista kakkosasunnon paikkaa, työskentelykohdetta, muuttoa?
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaiten viihtynyt Cookin saarilla. Asumiseen ei ole kuitenkaan helppo paikka, sillä kunnollista sairaalaa ei ole. Lisäksi pitää tulla toimeen hyvin vähällä, tavaroita ja länsimaisia elintarvikkeita on tuskin lainkaan, mutta sehän juuri on ideana.
Minua kiinnostaa. Olen viettänyt jonkin aikaa siellä lähellä Ranskan polynesiassa, enimmäkseen Tahitilla ja Bora Boralla. Ilmasto ja maisemat olivat huikeat, mutta muuten ei oikein ollut minun juttu, länsimaisia elintrvikkeita sai kovaan hintaan, turistibisnes perustui luksukseen ja paikalliset olot olivat alkeelliset, ravitsemus yksipuolista, ylipainoa ja päihdeongelmia paljon, hampaat huonot, terveydenhoito retuperällä. Onko Cookin saarilla paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Millä kriteereillä paras? Talous, tasa-arvo, puhdas luonto, yhteiskuntarakenne, politiikka, diplomaattisuhteet, luonnonvarat, koulutustaso, työelämä?
Eli harkitsetko kivaa matkakohdetta, mahdollista kakkosasunnon paikkaa, työskentelykohdetta, muuttoa?
Saat ihan itse päättää, mistä vinkkelistä katselet. Kerrot samalla itsestäsi ja omasta arvomaailmastasi. No pressure!
Jos olet rikas niin Singapore. Todella matalat verot ja runsaasti mahdollisuuksia
Italiassa?