Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon matkustaneet, ehkä jopa ulkomailla asuneet! Paras maa maailmassa?

Vierailija
02.08.2025 |

Minusta Kanada. Hyvää ruokaa, ihana ilmasto. Helppo pärjätä englanninkielellä. Upea luonto.

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka! 

Vierailija
2/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA on siinä mielessä upea, että se on niin monimuotoinen niin luonnoltaan kuin kulttuurilta, mutta toki siellä myös paljon ongelmia. Italia on mielestäni mielenkiintoisin maa Euroopassa ja Japani on myös erittäin kiinnostava maa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaalle löytyy jokaisesta maasta jotain hyvää. Namibia, Etelä-Afrikka ja USA, siinä kolme hyvää valintaa.

Vierailija
4/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia

Vierailija
5/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee näitä unelma-asumis-johtopäätöshaaveitaan viikon loman perusteella jossain, että voi miten ihana täällä olisikaan asua ja olla. Ruoka on hyvää, meno on leppoisaa ja ihmiset ihania. Sitten jos ja kun sinne muuttaa, niin todellisuus iskee silmille.

Suomi on yhteiskunnan toimivuuden kannalta A-luokan maa asua maailman mittakaavassa.

Vierailija
6/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vajaassa 70 maata läpi. Suomalaiselle paras maa on kokemukseni puolesta Suomi. Tänne oli aina ihana palata aikoinaan esimerkiksi Etelä-Amerikan jälkeen. Se hiljaisuus mm. kaupoissa ja yleisesti hyvä käytös, eikä kaaosta. Onneksi olen jo niin vanha, että ehdin nähdä Suomen suomalaisena. 

Vierailija
7/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tietenkin, maailman parhaat tuet. Ei tarvitse töillä rasittaa itseään, kysy vaikka puolelta miljoonalta tulijalta

Vierailija
8/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia ja Sveitsin italian kielinen osa Ticino

Vierailija
9/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asunut ulkomailla, mutta viettänyt monessa maassa turistina melko pitkiä aikoja. Pidän erityisesti Ranskasta, vaikken puhu kieltä. Tykkään olla siellä matkailijana, mutten kuvittele, että se olisi helppo maa asua minulle.

Vierailija
10/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä todella mielelläni palasin Suomeen. Suomi sopii mulle (paitsi jos on kesällä pitkiä helteitä).

Vierailija
11/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista olekaan. Kuten joku edellä mainitsikin, varakkaille olot saadaan vähintään siedettäviksi melkein missä päin maailmaa tahansa. Jos puhutaan kohtuullisen hyvinvoivista ja toimivista länsimaista, yhdessä maassa ovat nämä asiat paremmin verrattuna johonkin toiseen maahan, ja päinvastoin. Mikään maa, kaupunki, elämänmuoto ei ole täydellinen.

Vierailija
12/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaiten viihtynyt Cookin saarilla. Asumiseen ei ole kuitenkaan helppo paikka, sillä kunnollista sairaalaa ei ole. Lisäksi pitää tulla toimeen hyvin vähällä, tavaroita ja länsimaisia elintarvikkeita on tuskin lainkaan, mutta sehän juuri on ideana.

Vierailija
13/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanada voisi olla hyvä maa asua. Kaunis luonto, upeat 4 vuodenaikaa.

Mutta joska en halua asua kaukana lasten perheistä Suomessa asumme pohjois-Italiassa.

Toimii meille kaikilla tasoilla parhaiten 

Vierailija
14/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsi

Vierailija
15/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollt 52 eri maassa, asunut Saksassa ja Thaimaassa.

Voisin muuttaa Australiaan ainakin muutamakais vuodeksi, luonto on niin kaunis siellä ja etelä-Saksaan.

Vierailija
16/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tekee näitä unelma-asumis-johtopäätöshaaveitaan viikon loman perusteella jossain, että voi miten ihana täällä olisikaan asua ja olla. Ruoka on hyvää, meno on leppoisaa ja ihmiset ihania. Sitten jos ja kun sinne muuttaa, niin todellisuus iskee silmille.

Suomi on yhteiskunnan toimivuuden kannalta A-luokan maa asua maailman mittakaavassa. 

Tämä. Suomessa on paljon hyvää, sen tajuaa vasta sitten kun on asunut muualla. Arki on arkea Pariisissakin (olen asunut), loma on ihan eri juttu kuin arki. Arvostan todella paljon vuodenaikoja, sekä puhdasta ilmaa.

Vierailija
17/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole asunut ulkomailla, mutta viettänyt monessa maassa turistina melko pitkiä aikoja. Pidän erityisesti Ranskasta, vaikken puhu kieltä. Tykkään olla siellä matkailijana, mutten kuvittele, että se olisi helppo maa asua minulle.

Ranska minullekin.

Vierailija
18/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanada, Sveitsi tai Japani. En osaa päättää. Olen asunut noissa maissa ja pian lähdössä taas. Suomi saa jäädä tällä kertaa pysyvästi.

Vierailija
19/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanada tai Sveitsi.

Vierailija
20/131 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se matkustus riitä, siellä pitää asua että tiedät mikä on huonoa mikä hyvää ja mikä niiden yhteenlaskettu summa on.Siinä sitten tuleekin ihmiselon raja vastaan, ei siinä kerkiä maailman maiden menoon kunnolla tutustua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi