Miksi kaupat on nostaneet muovikassien hintaan? S-marketissa kassi 0.39e!!
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, että hinnat ovat nousseet muovikasseissa! Ne saastuttavat niin paljon, että saisi maksaa vaikka euron. Jos vaikka sitten ihmiset viitsisivät ottaa omia ostoskasseja mukaan kauppaan.
Mitenkäs kaikki muu muovikrääsä jota siellä myydään.
200m hyllyt täynnä esimerkiksi lasten muovileluja. Naisten kippo ja kuppi osastoista puhumattakaan
Entäs miesten nippelit ja nappelit? Ai niin, ne tilataankin ekologisesti Temusta.
Kaupoissa jopa jokainen kurkkukin on muovitettu. Ennen ei ollut. Kummallista luonnonsuojelua.
Haaa! Nostetaankin kurkun hintaa 10% luonnonsuojelun nimissä ja ihmiset taputtaa käsiään.
Kiitos vinkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset käytä kestokassia?
Se on vähän hankala kassalla jos kaupassa myytävänä vielä samallaisia.
Sillon menettelee kun käyttää ääs- ryhmän kaupoissa k-kaupan kassia ja päivvastoin.
Muuten haluuvat että maksaa sen uudestaan.
Kassan kuuluisi kynällä sotkea viivakoodi, jos ei, tee se itse. Ei omaa uudestaan tarvitse maksaa. Mene vaikka tokmannin kassilla niin erottuu.
Kyllä minulla ainakin käytetystä kaupan kestokassista näkyy, että se on käytetty. Jo kun sinne laittaa ensimmäisen vähänkin painavampaa tavaran, vaikka maitopurkin, se muuttaa muotoaan. Ja viimeistään kotona kun kassin taittelee, niihin tulee taitokset käytön jäljiksi. Kaupassahan ne ovat suoraan tehtaasta tulleita sileitä. Ei ainakaan minun kohdalleni ole osunut, että kassa ihmettelisi onko kassini vanha vai uusi. Kuulostaa selittelyltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noku tarvii roskapusseja
Osta roskapussit rullassa. Tokmannilla 25kpl rulla maksaa 1,69 e, eli noin 7 cent pussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että TUTKIMUSTEN mukaan muovikassi on ekologisin.
No ei taatusti ole. Ne tutkimukset on tehty sellaisilla metodeilla, miten ihmiset ei oikeasti elä.
Jos ostat kestokassin ja käytät sitä vuoden, niin ihan varmasti se on ekologisempi kuin 50-100 muovipussia. Kangaskassikin on lähes ikuinen, tai vähintään 10-30 vuotta voit sen kans mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, että hinnat ovat nousseet muovikasseissa! Ne saastuttavat niin paljon, että saisi maksaa vaikka euron. Jos vaikka sitten ihmiset viitsisivät ottaa omia ostoskasseja mukaan kauppaan.
Tutustupa mummo ihan oikeaan tutkimustietoon asiasta. Suomessa ei muovikasseja heitetä luontoon, mutta kestokassit ovat muovia jotka aiheuttavat paljon enemmän ongelmia ja päästöjä.
Kestokassia voi olla myös kankainen. Arvasin, että tämä muovipussiongelma koskettaa avuttomia miehiä.
Olen 48v eikä edes lapsuuden perheessä ostettu muovipusseja. Aina oli kaupassa mukana kangaskassi, joka käytettiin loppuun asti. Samalla linjalla olen ollut koko elämäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivat maksaa vaikka euron kappale. Miksi kukaan menee kauppaan ilman ostoskassia?
Pystyykö mummo kuvittelemaan tilannetta että on esim oopperassa ja sitten kotiinmenomatkalla pitääkin käydä kaupassa, koska ne siinä lähellä ovat???? Vietkö todella kestokassin kaikkialle?
Kyllä minulla on aina 1 pieni ikean kestokassia käsilaukussa mukana. Maksoi 0,49 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noku tarvii roskapusseja
Osta roskapussit rullassa. Tokmannilla 25kpl rulla maksaa 1,69 e, eli noin 7 cent pussi.
Mutta nekin on muovipusseja ?
Tietääkö luonto että ne on Tokmannilta ostettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että TUTKIMUSTEN mukaan muovikassi on ekologisin.
No ei taatusti ole. Ne tutkimukset on tehty sellaisilla metodeilla, miten ihmiset ei oikeasti elä.
Jos ostat kestokassin ja käytät sitä vuoden, niin ihan varmasti se on ekologisempi kuin 50-100 muovipussia. Kangaskassikin on lähes ikuinen, tai vähintään 10-30 vuotta voit sen kans mennä.
Mikä tutkimus kertoo näin ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivat maksaa vaikka euron kappale. Miksi kukaan menee kauppaan ilman ostoskassia?
Pystyykö mummo kuvittelemaan tilannetta että on esim oopperassa ja sitten kotiinmenomatkalla pitääkin käydä kaupassa, koska ne siinä lähellä ovat???? Vietkö todella kestokassin kaikkialle?
Kyllä minulla on aina 1 pieni ikean kestokassia käsilaukussa mukana. Maksoi 0,49 e.
Minulla on laatikollinen muovikasseja kotona. Otan siitä aina kauppaan mukaan niin ei tarvitse ostaa muovikassia.
Jättää ostamatta ja hankkii kangaskassin. Tai repun, ja jos on tyhjiä tölkkejä vietäväksi ottaa sieltä muoviroskiksesta pussin. kyllä siellä ihan puhtaitakin.. sitten varalta ja seuraavaksi kerraksi kun tölkkejä on. Vaikka näin. Kierrätystä parhaimmillaan. Minä otan niitä huonopia rmyös roskispussseiksi..
Itsellä ollut kaksi kestokassia käytössä jo varmaan 10 vuotta. Muovikasseja ostan kassalta ehkä viisi krt vuosi. Mikä tässä on vaikeaa? Älkääkä sanoko, että kun aina unohtuu kotiin. Unohdatteko myös maksuvälineet aina kotiin? Sinne autoon ne valmiiksi seuraavaa reissua odottamaan, tai laukun pohjalle tai vaikka muistat ottaa sen mukaan muuten vaan.
Mutta.... koska roskapussien myyminen loppuu? Niitä myönnän ostavani aika usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä on nää kauppiaat jaloja
ovat milloin tahansa valmiita moninkertaistamaan omat katteensa, jos sillä samalla saa viherpestyä omaa toimintaa
Kerrohan kauppias kuinka paljon kassaan tulee lisää rahaa muovikassin hinnan korotuksella.
Pelkästään ruokakaupoista ostetaan 350 miljoonaa muovikassia vuodessa plus muut päälle.
Hinta nousi prismoissa 26 sentistä 35 senttin.
Laskinkohan oikein kun sain korotuksen tuotoksi yli 30 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ollut kaksi kestokassia käytössä jo varmaan 10 vuotta. Muovikasseja ostan kassalta ehkä viisi krt vuosi. Mikä tässä on vaikeaa? Älkääkä sanoko, että kun aina unohtuu kotiin. Unohdatteko myös maksuvälineet aina kotiin? Sinne autoon ne valmiiksi seuraavaa reissua odottamaan, tai laukun pohjalle tai vaikka muistat ottaa sen mukaan muuten vaan.
Mutta.... koska roskapussien myyminen loppuu? Niitä myönnän ostavani aika usein.
Ei tässä mikään ole vaikeaa mutta sinä teet noin ja minä ostan kaupasta aina muovipussin. Perseestä se on kun hintoja nostavat jatkuvasti, muovipussin pitäisi maksaa 5snt kpl koska se on vain muovia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se aina kotiin unohdukaan, mutta unohtuu vaikka kerrannkuussa. Pari kertaa kuussa kassi unohtuu autoon parkkipaikalle ja sen huomaa vasta kassalla eikä voi enää hakea. Helteellä ei ole laukkua mukana jossa olisi se kassi, kassi tippuu vesilätäkköön autolle menmessä jne. Eli useita kertoja vuodessa einole kassia mukana ja joutuu ostamaam sen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän hankala kassalla jos kaupassa myytävänä vielä samallaisia.
Sillon menettelee kun käyttää ääs- ryhmän kaupoissa k-kaupan kassia ja päivvastoin.
Muuten haluuvat että maksaa sen uudestaan.
Kassan kuuluisi kynällä sotkea viivakoodi, jos ei, tee se itse. Ei omaa uudestaan tarvitse maksaa. Mene vaikka tokmannin kassilla niin erottuu.
Kyllä minulla ainakin käytetystä kaupan kestokassista näkyy, että se on käytetty. Jo kun sinne laittaa ensimmäisen vähänkin painavampaa tavaran, vaikka maitopurkin, se muuttaa muotoaan. Ja viimeistään kotona kun kassin taittelee, niihin tulee taitokset käytön jäljiksi. Kaupassahan ne ovat suoraan tehtaasta tulleita sileitä. Ei ainakaan minun k
kestokassihan voi olla vaikka mistä valmistettu. Sekä ostettu, ei sen täydy olla ruokakaupan. Joten se ei viivakoodeja kaipaa.
Muovikasseja ei pidä ostaa. Huomannut nyt helteellä ettei olla muistettu ottaa kestokasseja mukaan. Pitää olla tarkempi.
Vierailija kirjoitti:
Muovikasseja ei pidä ostaa. Huomannut nyt helteellä ettei olla muistettu ottaa kestokasseja mukaan. Pitää olla tarkempi.
Miksi ei pidä ostaa ?
Mitä pahaa muovikassi on sinulle tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Muovikassi sisältää muovia n.3 grammaa. Katseleppa vähän ympärillesi kun käyt kaupassa. Mitä kaikkea muovia sieltä löydät.
Puhumattakaan siitä että kauppoihin tulevat kuormat ovat kääritty muoveihin muovien päälle.