Miksi kaupat on nostaneet muovikassien hintaan? S-marketissa kassi 0.39e!!
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti ostaa muovikassin. A) on kalliita B) saastuttaa C) menee heti rikki C) on rumia ja mainostat kauppaa ilmaiseksi (ei, vaan jopa maksat siitä). Tähän keksisi vaikka kuinka paljon syitä, miksi ei todellakaan kannata ostaa muovikassia. Aina oma kangaskassi (tai mitä tahansa matskua oleva kestokassi) mukaan! P.S. ja ihan oikein, että on hinnat muovikasseissa noussut.
Tästä tulikin mieleen, että pitäisi lopettaa kaupan ilmainen mainostaminen kiitokseksi siitä, että maksan pussista. Alampa käyttämään jotain kokomustaa säkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoilla on tapana nostaa hintoja. Ihan hullua itkeä jotain muovikassien hinnannousua. Maailman turhin tuote
Kaupoissahan ei mitään muuta "Turhaa" tuotetta myydäkkään.
Katseleppa siellä ympärillesi. Löytyykö muoviroskaa hyllyiltä?
Varo ettet pakkaa niitä ostamiasi muovirojuja muovikassiin ettei luonto pilaannu.
Ei ole tapana ostaa muovirojuja. Toki monet ruoat on pakattu muovipussiin, mutta niitä pusseja käyttää sitten roskapussina
Meillä päin jopa lukee kaupan kassojen luona isossa tarrassa, joka on kiinnitetty lattiaan: "Onko tämä sinun viimeinen muovikassisi?" Tarkoitus on ostaa halpoja jätekasseja rullassa eikä muovikasseja ostosten kuljetusta varten. Jätekasseissa on runsaasti valikoimaa.
En ostanut viime vuonna yhtään muovikassia. Ostin tosi kaksi kertaa nettikaupasta tavaraa, mikä oli pakattu muovikassiin. Kestokassit ovat kestävämpiä kuin muoviset ja tosi helppo kuljettaa mukana. Ei ole mitään syytä muovikassien käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
En ostanut viime vuonna yhtään muovikassia. Ostin tosi kaksi kertaa nettikaupasta tavaraa, mikä oli pakattu muovikassiin. Kestokassit ovat kestävämpiä kuin muoviset ja tosi helppo kuljettaa mukana. Ei ole mitään syytä muovikassien käyttöön.
No älä sitten käytä niitä. Ainiin ja huolehdi ihan vain omista asioistasi.
TEMUsta saa muovikasseja 100kpl pari euroa. Täytyy siirtyä sitten niihin.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt mulle että miksi v*tussa niitä luontoa saastuttavia, rumanvärisiä ja huonosti kestäviä paskamuovipusseja on pakko ostaa? Miksei voi käyttää kestokassia? Onko siihen joku tietty syy?
Ottaisit kaarnasta ja puusta veistetyn korin etkä niitä MUOVISIA kestokasseja, joilla on vain yksi käyttötarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä kaupasta ostat on muutenkin pakattu muoviin. Sitten ei muka voi muovikassia antaa niiden kantamiseen.😂 Roskapussit pitää jokatapauksessa olla, joten muovipusseja käytetään vielä ihan saman verran. Kaikesta on vaan tehty hankalempaa. Typerät vielä puolustaa, että "kyllä kauppakasseista täytyy maksaa!".
Saat roskapussin siitä pussista, mihin se tuote on alunperin pakattu. Ei tarvi ostaa roskapussia.
Saisi maksaa vaikka 3,90€
Itse en ole ostanut yhtään muovi/ostoskassia kohta kymmeneen vuoteen
Vierailija kirjoitti:
Roskapussejaan en tartte. Viime vuonna vein yhden kassillisen sekajätettä roskiin, 99% kierrätän kaiken muun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt mulle että miksi v*tussa niitä luontoa saastuttavia, rumanvärisiä ja huonosti kestäviä paskamuovipusseja on pakko ostaa? Miksei voi käyttää kestokassia? Onko siihen joku tietty syy?
Ottaisit kaarnasta ja puusta veistetyn korin etkä niitä MUOVISIA kestokasseja, joilla on vain yksi käyttötarkoitus.
Samalla voitaisiin poistaa muoviset kauppakorit.
Lidl nosti tammikuussa muovikassien hinnan 59 senttiin.
Vierailija kirjoitti:
Muistitko kirjoittaa tuon autosi perään, että muutkin varmasti tietää? Oliko ekologinen tussi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä kaupasta ostat on muutenkin pakattu muoviin. Sitten ei muka voi muovikassia antaa niiden kantamiseen.😂 Roskapussit pitää jokatapauksessa olla, joten muovipusseja käytetään vielä ihan saman verran. Kaikesta on vaan tehty hankalempaa. Typerät vielä puolustaa, että "kyllä kauppakasseista täytyy maksaa!".
Saat roskapussin siitä pussista, mihin se tuote on alunperin pakattu. Ei tarvi ostaa roskapussia.
Siis kurkun kelmua käytät roskapussina tai jaihelihapakettia? Olet kyllä kummallinen.
Ja tämä sirkus vaan jatkuu vaikka on tieteellisesti todistettu ettei tässä ole mitään järkeä!🥳 Osa on vielä ylpeitä itsestään.😎🏆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti ostaa muovikassin. A) on kalliita B) saastuttaa C) menee heti rikki C) on rumia ja mainostat kauppaa ilmaiseksi (ei, vaan jopa maksat siitä). Tähän keksisi vaikka kuinka paljon syitä, miksi ei todellakaan kannata ostaa muovikassia. Aina oma kangaskassi (tai mitä tahansa matskua oleva kestokassi) mukaan! P.S. ja ihan oikein, että on hinnat muovikasseissa noussut.
Tästä tulikin mieleen, että pitäisi lopettaa kaupan ilmainen mainostaminen kiitokseksi siitä, että maksan pussista. Alampa käyttämään jotain kokomustaa säkkiä.
Mulla on ääsmarketissa käydessä Cittarin punainen pussi mukana.
Alan boikotoimaan liikkeitä joissa on nostettu muovikassien hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuhlaat sähköä vauvapalstailuun vaikka ajatusten ajatteleminen hiljaa tai ääneeen olisi ecompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla voitaisiin poistaa muoviset kauppakorit.
Mulla on oma sellainen kauppakori jonka otan mukaan jos käyn autolla lähikaupassa.
Roskapussit valmistetaan usein uudesta muovista, muovikassit uusiomateriaalista.
Se että uusiomuovinen muovikassi käytetään vielä kerran roskapussina ja poltetaan energiajätteenä on ekologisinta kierrätystä