Avoin suhde sopii aikuiselle
50+ ikä on tavallaan uusi nuoruus/teini-ikä. Enää ei kaipaa ihmissuhteeseenkaan pysyvää symbioosia.
On parasta asua itsekseen, treffailla ja tuntea romanttista kaipuuta. Se ei tarkoita monisuhteisuutta. Kun on löytänyt jonkun, häneen kyllä sitoutuu tunteen tasolla. Kihlat, häät, omistusasunnot ja muut hössötykset loistavat poissaolollaan.
Yhdessäolo on rentoa ja rakkaudellista. Vain me kaksi. Parasta on Nyt.
Kommentit (252)
Olen asunut Ranskassa yhdeksän vuotta. Muutin Suomeen hiljakkoin. Itse et tunne Ranskan nykykulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Ranskassa yhdeksän vuotta. Muutin Suomeen hiljakkoin. Itse et tunne Ranskan nykykulttuuria.
Se ei ole sama kuin vaihtoehtoväestään tunnetun Sorbonnen porukan kulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pitkään jatkunut hallitsematon ihmismigraatio naisia alistavista kulttuureista on tuonut moniavioisuutta miehille enenmmän Ranskaan.
Onko se sitten tasa-arvoista? Minusta ei.
Eläköön kukin tavallaan, mikä itselle parhaiten sopii. Kaikki ihmiset ovat erilaisia, joten suhteetkin ovat erilaisia. Et voi tulla besserwisseröimään toisten elämää. Toiset elävät hyvissä monoliitoissa ja toiset siedettävissä ja jotkut mahdottomissa. On pettäjiä, puoliksi avoimia suhteita, toiset vähän olosuhteiden pakosta tai ihan sovitusti avoimia eikä se kuulu pätkääkään suhteen ulkopuolisille, miten kukin elää. Toinen heilastelee varatun kanssa ja toiselle se on kammotus. Kukin tavallaan. Joku saa kotona omaa aikaa kun puoliso suhteilee muualla ja molemmat ovat ihan ok tyytyväisiä suhteeseensa.
Tästä ketjusta näkee ihmisten pikkusieluisuuden ja tekopyhyyden.
Vierailija kirjoitti:
Eläköön kukin tavallaan, mikä itselle parhaiten sopii. Kaikki ihmiset ovat erilaisia, joten suhteetkin ovat erilaisia. Et voi tulla besserwisseröimään toisten elämää. Toiset elävät hyvissä monoliitoissa ja toiset siedettävissä ja jotkut mahdottomissa. On pettäjiä, puoliksi avoimia suhteita, toiset vähän olosuhteiden pakosta tai ihan sovitusti avoimia eikä se kuulu pätkääkään suhteen ulkopuolisille, miten kukin elää. Toinen heilastelee varatun kanssa ja toiselle se on kammotus. Kukin tavallaan. Joku saa kotona omaa aikaa kun puoliso suhteilee muualla ja molemmat ovat ihan ok tyytyväisiä suhteeseensa.
Tästä ketjusta näkee ihmisten pikkusieluisuuden ja tekopyhyyden.
No, pettämistä ainakin pidetään yhteiskunnassamme alhaisena temppuna. Varsinkin salasuhteilua kun oma puoliso raskaana.
Sellaisen selittely rohkeudeksi on narsistisen tekopyhyyden huipentuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aloittaja sai odotetusti päälleen hirvittävän vihan muilta naisilta.
He yrittävät esittää, että onnellinen monogamia olisi "sivistynyttä valtavirtaa".
Valtavirtaa ovat heppoisista syistä johtuvat erot, kahden kodin väliä ramppaavat lapset, Tinderissä huoraavat aviomiehet sekä miehet, jotka eivät koskaan onnistu perustamaan minkäänlaista suhdetta.
Mä luulen, että ne ovat mustasukkaisia, äidin tississä riippuvia *miehiä,* ("miehiä"), ei suinkaan naisia...
Aika moni nainen kun tekee samoin kuin minä.
Ap
Aika moni nainen ei todellakaan tee kuten sä. Missä harhoissa sä oikein elät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He yrittävät esittää, että onnellinen monogamia olisi "sivistynyttä valtavirtaa".
Valtavirtaa ovat heppoisista syistä johtuvat erot, kahden kodin väliä ramppaavat lapset, Tinderissä huoraavat aviomiehet sekä miehet, jotka eivät koskaan onnistu perustamaan minkäänlaista suhdetta.
Mä luulen, että ne ovat mustasukkaisia, äidin tississä riippuvia *miehiä,* ("miehiä"), ei suinkaan naisia...
Ap
Olet naismainen mies ap. Kyllä sut tunnistaa.
Niin naismainen, että olen synnyttänytkin kahdesti!
Tuplamiesraskaus. 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä suomalainen mie
Sehän onkin tämän ketjun aihe?
Nyt on kun pöhköt vastailevat Iiiiiiiigorin trolliin. Poistopyyntö eikä mitään vastauksia. Se toimii.
Miten keskustelu aikuisten suhteesta on iigorin trollausta?
Noilla iigorihuutelijoilla on joukkopsykoosi, kannattaa vain suosiolla olla noteeraamatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kun vuosikymmenen elää harhaisessa kuplassaan niin todellisuudentajuhan tolla hämärtyy.
Defensiivisyys ja kaasuvalotus ovat ton tavaramerkkejä.
Onhan näitä kirjojakin kirjottaneiden puoliavoimissa suhteiluissa eläneiden tuhkia siiten laitettu kompostiin. Siinä olisikin hauskaa loppu jollekin
Tai ajatella jos jonkun tuollaisen omat lapset kaataisivat aikaaan tuhkat suoraan kaatopaikalle lintujen nokittaviksi.
Tai veisivät hyeenoiden ulostepaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pitkään jatkunut hallitsematon ihmismigraatio naisia alistavista kulttuureista on tuonut moniavioisuutta miehille enenmmän Ranskaan.
Hah, et taida tietää mitään Ranskan omasta kulttuurihistoriasta!
Ja kyllä ne olivat ranskalaiset itse, jotka ensiksi levittivät kulttuuriaan esim. Afrikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luetko koskaan tätä palstaa?
Hu@raamista on turha pyrkiä normalisoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, et taida tietää mitään Ranskan omasta kulttuurihistoriasta!
Ja kyllä ne olivat ranskalaiset itse, jotka ensiksi levittivät kulttuuriaan esim. Afrikkaan.
I s l a m ja eräs profeetta kyllä taustasyynä. Joten spinnauksesi on aika väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Hu@raamista on turha pyrkiä normalisoimaan.
Jotkut pyrkivät ja ajautuvat yhteiskunnan laidalle sen seurauksena.
Ap ei taida pystyä panemaan edes yhden kanssa huolella.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei taida pystyä panemaan edes yhden kanssa huolella.
Koska kaiken tekee puolivaloilla. Ei täysillä.
Niin naismainen, että olen synnyttänytkin kahdesti!