Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä maalaiseksi teitä veikataan ulkomailla?

Vierailija
01.08.2025 |

Arvataanko suomalaiseksi? Vai jonkun muun maalaiseksi?

Kommentit (222)

Vierailija
61/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakemanniks varmaan 7 kertaa. Me suomalaiset näytetään saksalaisilta ja puhutaan englantia melko samalla aksentilla.

Vierailija
62/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiseksi ja saksalaiseksi. Ihmettelin koko juttua, sitten selvisi että isäni puoleisen suvun kantaisä oli joku italialainen sotilas, joka oli saapunut Suomeen 1700-luvulla. Koko suku täynnä sellaisia Schimanskin näköisiä ukkoja.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan usein paikalliseksi riippumatta siitä missä olen. Olen  ehkä vähän sellaisen kaikkitietävän, mutta ystävällisen tädin oloinen ja siksi minulta tulee usein turistit kysymään tietä johonkin paikkaan ja paikallisetkin toisinaan kyselevät jotakin paikallistietoa jostain aukio-oloajasta etc.

Vierailija
64/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin miehen kanssa Sisiliassa ja brittipariskunta luuli meitä italialaisiksi, puheen ja ulkonäön perusteella kuulema😍

Vierailija
65/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua luullaan sompuksi vaikka olen ihan suomalainen. Mistähän sekin johtuu??

Katokku kansallisuus ja kansalaisuus on eri asia. Ei muutu kissa koiraksi, vaikka se laitettaisiin jo pentuna koiratarhaan.

Vierailija
66/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaiseksi, saksalaiseksi, amerikkalaiseksi ja venäläiseksi. Suomalaiseksi on tunnistettu, jos ollaan puhuttu Suomea, muuten ei. En usko että se ulkonäöstä johtuu vaan nuo edellämainitut maat ovat niin paljon tunnetumpia , että eivät keksi Suomea elleivät  kuule ja ennen kaikkea tunnista suomenkieltä.

Meitä oli isompi seurue suomalaisia Berliinissä ja söimme ravintolassa ja puhuimme tietenkin Suomea. Eräs vanhempi herrasmies tuli naapuripöydästä kysymään, että mitä kieltä me puhumme.

Vierailija
67/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta ihan Suomessa romaniksi. Sukunimeni on tyypillisesti romanisukunimi.

Vierailija
68/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Ihme ja kumma ; jordanialaiseksi. Vaikka faija Jämsänkoskelta ja äiti Jalasjärveltä. Luultu myös täällä Suomessa taloyhtiön pyykkituvassa jordanialaiseksi.

Onko isä tai äiti jordanialaisen näköisiä? Pohjanmaalla on vallonien verta.

Vierailija
69/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa veikattiin puolalaiseksi. En ymmärrä miksi, minulla ei ole hajuakaan miltä puolalaiset naiset näyttävät.

Vierailija
70/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaiseksi. Käytin tahalleen ranskalaista aksenttia puhuessani englantia. Poliisi kysyi olenko ranskalainen. En halunnut että minua arvattaisiin suomalaiseksi, koska käyttäydyin tyhmästi ja hävetti.

Muakin ranskalaiseksi. Omasta mielestäni en ole heidän näköisensä. 

Vierailija
71/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luullaan ulkomaalaiseksi ihan Suomessakin koska olen todella tummapiirteinen luonnostani.

Tein jopa dna-testin ja sen perusteella olen täysin itä-suomalainen.

Vierailija
72/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaiseksi, saksalaiseksi, amerikkalaiseksi ja venäläiseksi. Suomalaiseksi on tunnistettu, jos ollaan puhuttu Suomea, muuten ei. En usko että se ulkonäöstä johtuu vaan nuo edellämainitut maat ovat niin paljon tunnetumpia , että eivät keksi Suomea elleivät  kuule ja ennen kaikkea tunnista suomenkieltä.

Meitä oli isompi seurue suomalaisia Berliinissä ja söimme ravintolassa ja puhuimme tietenkin Suomea. Eräs vanhempi herrasmies tuli naapuripöydästä kysymään, että mitä kieltä me puhumme.

Ja..?

Vierailija
73/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruorsalaiseksi, vaikka en mielestäni näytä homolta. Toki aika feminiiniseltä mieheltä kyllä, eli sinänsä ihan looginen arvaus

Aika elähtänyt heitto tuo ruotsalaisten homolta näyttäminen. Huoh. 

On ne perinteistä miestä feminiinimmän näköisiä kuitenkin. Ei sille voi mitään

Pukeutuvat paremmin

Vierailija
74/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa luultiin paikalliseksi ja Belgiassa yhdysvaltalaiseksi, kuulemma puheen vuoksi. Puhun kyllä todella luontevaa ja sujuvaa englantia mutta en kyllä omaa vahvasti kumpaakaan aksenttia.

Vierailija
75/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkissa veikattiin puolalaiseksi. En ymmärrä miksi, minulla ei ole hajuakaan miltä puolalaiset naiset näyttävät.

Kotoisia, pohjoiseurooppalainen näköisiä, mutta kauniimpia kuin saksalaiset? 

Vierailija
76/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sakemanniks varmaan 7 kertaa. Me suomalaiset näytetään saksalaisilta ja puhutaan englantia melko samalla aksentilla.

Itä-ja keskisuomalaiset eivät näytä sakemanneilta ja aksentti on täysin henkilökohtainen :) 

Vierailija
77/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miamissa Ruotsissa asunut barista sanoi, että olisi ulkonäön perusteella veikannut meitä ruotsalaisiksi, mutta aksentti paljasti suomalaisiksi. Myös etelä-Euroopassa, Balilla ja Australiassa on veikattu Ruotsia. En tiedä onko Ruotsi jotenkin tunnetumpi kuin Suomi. Menen kyllä ruotsalaiseen stereotypiaan: pitkä, laiha, vaaleat pitkät hiukset, siniset silmät ja rusketun helposti.

Balilla ei suurin osa tiedä koko Ruotsia. Tietävät, että se on jossakin Euroopassa.

Vierailija
78/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanarialaiseksi tai espanjalaiseksi vaikka olen "suominaamainen", mutta puhun espanjaa ja olen ollut töissä paikallisten yrityksissä. 

Osaan mäkin espanjaa mutta ei ole koskaan paikalliseksi luultu 🤦

Vierailija
79/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

matkailu avartaa.

Vierailija
80/222 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan että tuon teidät naiset maan pinnalle, mutta kyllä suomipossut tunnistaa aina suomalaisiksi. Tunikat, linttaan astutut ballerinat ja turvonneet naama ja jalat kertoo kyllä. 

Ja samalta näyttää brittipossut, saksapossut, venäjäpossut, viropossut jne..huomaatko? 

Muut ovat, mutta ovatko virolaisetkin nykyään possuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi