Minkä maalaiseksi teitä veikataan ulkomailla?
Arvataanko suomalaiseksi? Vai jonkun muun maalaiseksi?
Kommentit (222)
Ruotsalaiseksi, suomalaiseksi tai ranskalaiseksi. Ei onneksi ikinä venäläiseksi, vaikka kerran oltiin Egyptin Hurghadassa, joka silloin vilisi venäläisiä.
Hollantilaiseksi tai irlantilaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran veikattiin eteläafrikkalaiseksi, kun mulla oli silloin voimakas eteläafrikkalainen aksentti, mutta se taitaa olla ainoa kerta, kun mua on veikattu yhtään minkäänmaalaiseksi.
Minua luultiin Australiassa britiksi aksentin perusteella. Ennen sitä olin ajatellut, että tyypillinen suomalainen aksentti. Voi olla, ettei tämä ihminen oikeasti tunnistanut brittiaksenttia.
Huutista. No niin varmaan.
Ohis, mutta miksi kukaan valehtelisi tällaisessa keskustelussa? Mitä iloa siitä saisi?
Britiksi luullut oli vanhempi rouva. Tuskin oli hirveästi poistunut Australiasta.
On veikattu venäläiseksi, kiiviksi, Etelä-Afrikkalaiseksi, jenkiksi, britiksi, romanialaiseksi, saksalaiseksi, puolalaiseksi, italialaiseksi, ruotsalaiseksi, alankomaalaiseksi ja georgialaiseksi. Suomalaiseksi ehkä kerran pari.
Nuorempana luultiin tanskalaiseksi usein. Blondi, pitkätukkainen, hoikka
Ihme ja kumma ; jordanialaiseksi. Vaikka faija Jämsänkoskelta ja äiti Jalasjärveltä. Luultu myös täällä Suomessa taloyhtiön pyykkituvassa jordanialaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä AP tekee näillä tiedoilla?
Kiinnostaa, kun itseäni ei ole koskaan tunnistettu suomalaiseksi, mutta silti esim. tällä palstalla aina sanotaan, että suomalaiset tunnistaa ulkomailla jo kaukaa.
Japani ja Kiina yleisimmät kotimaa-arviot, ihan täällä Suomessakin. No ehkä nuorempana enemmän.
Saksalaiseksi ja todella useasti. Ok, asunut siellä 1.5 vuotta plus lukuisia lyhyempiä keikkoja saksankieliseen Keski-Eurooppaan, niin saattaa sikäläisten stereotyyppisten maneereiden tarttuneen olemukseen/käytökseen, myös tapaan puhua englantia.
Minua on veikattu USA:n presidentiksi ja astronautiksi.
Yksi kaveri luuli että olen molempia yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruorsalaiseksi, vaikka en mielestäni näytä homolta. Toki aika feminiiniseltä mieheltä kyllä, eli sinänsä ihan looginen arvaus
Aika elähtänyt heitto tuo ruotsalaisten homolta näyttäminen. Huoh.
On ne perinteistä miestä feminiinimmän näköisiä kuitenkin. Ei sille voi mitään
Miamissa Ruotsissa asunut barista sanoi, että olisi ulkonäön perusteella veikannut meitä ruotsalaisiksi, mutta aksentti paljasti suomalaisiksi. Myös etelä-Euroopassa, Balilla ja Australiassa on veikattu Ruotsia. En tiedä onko Ruotsi jotenkin tunnetumpi kuin Suomi. Menen kyllä ruotsalaiseen stereotypiaan: pitkä, laiha, vaaleat pitkät hiukset, siniset silmät ja rusketun helposti.
Ruotsissa luultiin ruotsalaiseksi, jostain maakunnasta tulleen Tukholmassa. Osaan kyllä kieltä jotenkin, mutta puhuin hitaasti eli kai vaikutin idiootilta. Tukholmassa asuu parempaa väkeä kuin muualla, tunnen maata.
Lontoossa luultiin puolalaiseksi. Asuimme alueella, jossa asuin lähinnä puolalaisia ja japanilaisia. Japanilaisesta en käy millään mittarilla, joten looginen päätelmä oli, että olen puolalainen.
Pohjois-Korean johtohahmoksi luulevat. Pieni ja pullea mies.
Mua on luultu kaksi kertaa paikalliseksi (Englanti ja Tsekki) ja kerran saksalaiseksi (Espanja) :D