Olipahan kokemus kaupassa, uskomatonta!!
Tänään kävin kaupassa, jossa oli kunnon ruuhka. Menin kassa jonoon ja edessäni oli vanha pariskunta. Kun he alkoivat pakata tavaroitaan, niin pariskunnan nainen käänsi kärryn ympäri niin, että se tukki tien.
Eli kukaan muu (minä ja takanani olijat) emme päässeet missään vaiheessa latomaan omia ostoksia me hihnalle. Vain pariskunnan mies pystyi (hitaasti, erittäin hitaasti) laittamaan kassa hihnalle tavaraa. Ja koko ajan se mummo piti kärryistä kiinni ja mulkoili minua ja muita takana olijoita.
Ja mummo piti ne kärryt piikittain tiellä tasan silloinkin kun pariskunnan omat ostokset maksettiin ja mies pakkasi niitä, vasta kun mies alkoi kantaa kauppakasseja, mummo lähti kärryjen kanssa perään. Oikeasti.
Seinäkellosta näin, että tähän meni 15 min kun nuo tukkivat koko kassan. Vain yksi avoin kassa, eikä itsepalvelukassoja ollenkaan.
Onko kukaan koskaan törmännyt vastaavaan, mikä tälläiseen edes voi olla syynä?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kolikoilla maksoivat joita yksitellen kukkarosta kaivoivat.
Aletaan etsiä sitä käsilaukkua, kun kassa odottaa maksua. Missäs se nyt oli....tyhjennetään koko käsilaukku että se lompsa löytyy sitten sieltä pohjalta...kortti on siinä mutta missäs bonuskortti...ai tuolla....
Tulee mieleen yksi nainen, joka viivästyttää bussin aina monta minuuttia, kun ei löydä lompakkoaan. Etsii taskut, repun, olkalaukun, ei löydy mistään. Viimeksi kaatoi käsilaukkunsa sisällön bussin lattialle, ja siinä sitten odotettiin, kun noukki yksitellen meikit, puhelimen, kynät, paperit, avaimet... eikä vieläkään löytynyt lompakkoa. Kuskikin jo hermostui.
Tämä nainen on kylläkin hippimäisesti pukeutunut kolmekymppinen eikä mummeli, mutta kuitenkin. Meitä on moneen junaan.
Miksi olisi pitänyt päästä ohi, kun latoivat tavarat hihnalle? Miksi et vain siirtänyt kärryjä, kun pakkasivat tavaroita? Ihme uusiavuttomuutta. Uskomatonta kerrassaan! Monesti ole siirtänyt, ja sanonut, että pahoittelen, mutta pitäisi päästä pakkaamaan omia tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä mielenilmaus, kun aina ikäihmisiä sätitään miten ovat niin hitaita kassoilla yms, vaikka ei ole mitään sääntöä miten nopea kassalla pitäis olla ja iän tuoma hitaus ei ole mikään itse valittu ominaisuus. He nyt päätti, että kerrankin hoitavat kassalla asiat rauhassa.
Ei ole oikeutta päätää että tukitaan kärryillä koko kassa. Kyllä se kärry pitää siitä siirtää pois jos ei mummo/pappa tai kuka hyvänsä itse siirrä niin ainakin minä siirtäisin sen puolesta.. Ei se ikä oikeuta tukkimaan eikä hidastelee kassalla puoltapäivää.
En ihan ymmärrä mitä haittaa kun nostelee kassahihnalle tavaroita, olipa ostoskärry mitenkä poikittain tahansa siinä vaiheessa.
Perässä jonottavien ei siitä ohi tarvitse päästä.
"mulkoili minua ja muita takana olijoita."
AP! Oliko sillä silimät selässäkin?
Mikäs kiire tässä, valamiissa maaikmassa.
JA hei, sinäkin vanhenet joka kerta kun silimiäskin räpäytät!
Anna ihmisten hoitaa asiansa, ihan vaik kestäisi kuinka ja kauan!
Jos ois omat vanhempasi siinä, jo huutaisit Ettei saa ees rauhassa olla kaupassakaan"
Mummo halusi suojella haurasta aviopuolisoa. Antaisit olla, ei sinun elämä oikeasti tuollaisesta suistu radaltaan.
Vierailija kirjoitti:
"Vanha pariskunta jumitti kassalla vartin päästämättä muita pakkaamaan."
Noin, ole hyvä. Kaksi riviä. Kohteliasta kaikkia kohtaan.
Eihän voi pakata jos ei ole maksanut!
Kai sulla on suu sanoa, pääsenkö ohi, meen pakkaamaan, vai oletko mykkä?
Ei senvertaa saa suutaan auki!
Kylläpä on kammottavan ilkeä ketju. Oletteko ihan varmoja, että ette vanhene, näkö huonone, kuulo huonone, liikkuminen hidastu. Kotona on pakko asua vähän avun turvin, koska palvelutalo yms paikat ovat täynnä vielä huonompia. Ja kaupassa saa pelätä, että joku tunkee viereen ja nappaa kukkaron kädestä tai vie koko kassin. Terveillä ihmisillä ei luulis elämän olevan muutamasta minuutista kiinni, sen ajan voi käyttää vaikka lukemalla puhelimelta mielenhallintaohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit vaan sanonut sille naiselle että siirrä se kärry nyt helvettiin siitä edestä. Kerran jollain naisella kesti maksamisessa niin piti jo ärähtää että vauhtia.
Kännykkäsovelluksilla maksajat ovat myös raivostuttavia. Sitten kun sovellus ei toimi tai yhteydet pätkii, niin siinä sitä rakkinetta heilutellaan lukulaitteen edessä minuuttitolkulla ja hohhaillaan, että mikäs tässä nyt, kyllä tämä ennen on toiminut... Toinen on kolikonkaivajat, siitä välillä tipahtaa kolikko jonnekin ja aikaa palaa taas. Maksakaa kortilla niin kuin kunnon rehelliset ihmiset!
EI ole koskaan mennyt 5 sekuntia enempää kännykkäsovelluksen kanssa. Kortti sitä vastoin kiukkuaa useammin, pyytelee pin-koodia, sirua pitää hinkata... että silleen.
Apee miksi keksit näitä paska aloituksia , ja moukat viitsii tälle vastata. 🤮🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Tuossa vaiheessa pitää sanoa että "siirrä ne kärryt v*ttuun siitä että muutkin pääsee". Munaton suomalainen tossu ei osaa avata suutansa.
Suomalaiset pitävät aika hyvin käytöstavoista kiinni viimeiseen asti. Ei se välttämättä aina ole mitään munattomuutta.
Etkö moukka saanut suutasi auki kun tännekin määit paskaaa.😝
Mietipä Gazan lapsia ja sen jälkeen ongelmasi merkitystä.
En kyllä ymmärtänyt aloituksesta mitään..
Vierailija kirjoitti:
"Eli kukaan muu (minä ja takanani olijat) emme päässeet missään vaiheessa latomaan omia ostoksia me hihnalle. Vain pariskunnan mies pystyi (hitaasti, erittäin hitaasti) laittamaan kassa hihnalle tavaraa. Ja koko ajan se mummo piti kärryistä kiinni ja mulkoili minua ja muita takana olijoita."
Mikä kiire sulla edes on niitä omia tavaroita siihen hihnalle latoa jos kerran edellä oleva vielä latoo omiaan? Ihan sama onko ne sun ostokset sun kärryssä vai hihnalla niin kauan kuin edellä olevalla on vielä omansa maksamatta.
Sen ymmärrän että jos tukkii hihnan vielä sitten kun omat on jo maksettu niin se on perseestä mutta nyt tästä AP:n purkauksesta tuli mieleen että siellä on jo huohotettu niskaan ja tökitty kärryillä aiemminkin täysin turhaan ja mummeli maksoi potut pottuina.
Tämä!!
Olisin varmaan sanonut hänelle, mutta ystävällisesti, ilman vittuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa vaiheessa pitää sanoa että "siirrä ne kärryt v*ttuun siitä että muutkin pääsee". Munaton suomalainen tossu ei osaa avata suutansa.
Suomalaiset pitävät aika hyvin käytöstavoista kiinni viimeiseen asti. Ei se välttämättä aina ole mitään munattomuutta.
Hyvätapainenkin ihminen voi sanoa "anteeksi, menen tästä ohi". Ei tarvitse toivottaa mitään "v*ttuun siitä" kuten edellinen ehdotti.
Vierailija kirjoitti:
Iäkkäiltä ihmisultä katoaa kyky ajatella asioita muiden kannalta. Tai he eivät vaan tajunneet tilannetta, pakkaavat rauhassa tavaransa muut saa odottaa vuoroaan, ei ole heidän ongelma jos muilla on kiire.
Tämä on hyvin tyypillistä, iäkkäät tukkii kaupassa koko käytävän kulkemalla todella hitaasti vierekkäin molemmat kärrystä tukea piyäen, sitten aketaan valukoimaan niiyä perunoita yksitellen jokainen käpälöidään ja puristellaan ja se kärry on poikittain siinä käytävällä. He keskittyvät omasta toiminnasta selviytymiseen eivätkä kykene enää huomioimaan että täällä on muitakin.
Olin kerran Prisman asiakspalvelutiskillä selvittämässä asioitani, siihen tiskille tulee vanha mies ja alkaa selittämään omaa asiaansa minun puheen päälle ihan kun minua ei olisi ollutkaan. Hänellä kärryt kaikkien tiellä käytävällä ja mummo katselee vaan koruliikkeen ikkunoita. Samoin kerran huoltoasemalla olin maksamassa jo
Tuttunsa ne kumminkin kummasti tunnistaa, sitten on kahdet kärryt poikittain kaupan käytävällä ja paapatus raikaa. Kun sanot anteeksi, pääsisinkö tästä, mulkaistaan vihaisesti, väistetään vähäsen ja sitten taas kaakatetaan kahta kauheammin.
Jos tykkää jostakusta niin kovasti, voisi varmaan kutsua sen kahville eikä huutaa asioitaan julkisessa tilassa väyliä tukkien,
Ap on itse tietty niitä, jotka pökkii kärryllä selkään ja lykkää omat kärrynsä kiinni edellisiin, jos vaan erehdyt siirtymään siitä välistä yhtään mihinkään tökittävänä olemasta. Niinkuin pääsisi nopeammin sen edelläolevan läpi??
Ei ihan tuollaista mutta täälläpäin eräs eläkeläisrouva kuluttaa sellaiset noin 10 minuuttia kun tarkistuttaa pelitositteitaan ja valikoi uusia, yleensä väki hyppää viereiselle kassalle ja kolmastin aukeaa tarvittaessa tai itsepalvelukassalle menevät jos kovasti ruuhkaa ja joskus tämä rouva osuu pahimpaan ruuhkaan niitä pelejään tarkistaan/uusimaan.
"Vanha pariskunta jumitti kassalla vartin päästämättä muita pakkaamaan."
Noin, ole hyvä. Kaksi riviä. Kohteliasta kaikkia kohtaan.