Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipahan kokemus kaupassa, uskomatonta!!

Vierailija
31.07.2025 |

Tänään kävin kaupassa, jossa oli kunnon ruuhka. Menin kassa jonoon ja edessäni oli vanha pariskunta. Kun he alkoivat pakata tavaroitaan, niin pariskunnan nainen käänsi kärryn ympäri niin, että se tukki tien. 

Eli kukaan muu (minä ja takanani olijat) emme päässeet missään vaiheessa latomaan omia ostoksia me hihnalle. Vain pariskunnan mies pystyi (hitaasti, erittäin hitaasti) laittamaan kassa hihnalle tavaraa. Ja koko ajan se mummo piti kärryistä kiinni ja mulkoili minua ja muita takana olijoita.

Ja mummo piti ne kärryt piikittain tiellä tasan silloinkin kun pariskunnan omat ostokset maksettiin ja mies pakkasi niitä, vasta kun mies alkoi kantaa kauppakasseja, mummo lähti kärryjen kanssa perään. Oikeasti. 

Seinäkellosta näin, että tähän meni 15 min kun nuo tukkivat koko kassan. Vain yksi avoin kassa, eikä itsepalvelukassoja ollenkaan. 

Onko kukaan koskaan törmännyt vastaavaan, mikä tälläiseen edes voi olla syynä? 

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa käytöstä. Myyjän olis pitänyt puuttua.

Olisihan tuo kauhistunut aapeekin voinut ihan asiallisesti avata suunsa siinä tilanteessa.

Valittaa täällä, kun tilanne jo meni. 🥲🥲😅😅😅

Saatais lukea iltalehdestä jos ap olisi sanonut muutaman valitun sanan. 

Vierailija
142/154 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nää ehdotukset on niin perusaggressiivisia? Mulle on meinannut käydä näin, mutta sanoin "anteeksi, voisitteko siirtää ne kärryt pois tieltä, niin pääsee tämä jono liikkumaan nopeammin". Siirsivät välittömästi ja pahoittelivat, eivät kai olleet hoksanneet tukkivansa koko väylän.

Jos luet aloituksen niin huomaat että mummo oli odottamassa tätä eikä aio reagoida siihen eli valmis puolustus asema mihin kohteliaat kehotukset ei toimi. Hieman tilanne taju lukua siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on pikakassoja pitäskö olla myös hidaskassoja.  Vanhat ärsyttää nykyisin tosi paljon ilman syytäkin. Jos kärryt ei olisi maksullisia niitä olisi kaikki paikat täynnä nuortenkin jäljiltä. 

Kaikki kassat palvelevat asiakkaita sillä nopeudella kuin se asiakkaalle parhaiten sopii. Ei tarvita erikseen mitään hidaskassoja. Sama kassa voi olla joko hidas tai nopea. 

Joo mä jätän sen sulanneen jäätelön siihen kassalle ja lähen hakee uutta kun muut odottaa. Siinä tulee hieman tappiota mutta voivoi.

Vierailija
144/154 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kävin kaupassa tänään. Siinä oli edellisen asiakkaan ostokset vielä menossa kassalle maksettavaksi. Omat ostokseni sain kaikki hihnalle, kun ei mulla niitä paljon ollutkaan. Sillä samalla sekunnilla, kun sain kapulan laitettua hihnalle, kävi jonossa seuraava latomaan omia tavaroitaan siihen 10 cm vapautuneelle pätkälle. Miksi? Tuntui, että olisi pitänyt äkkiä mennä eteenpäin pois tukkimasta. Mihin? Kun ei ollut edellinenkään asiakas vielä maksanut. 

Sitten käy lopulta niin, että kassa joutuu kyselemään kenen tämä ja tämä tavara on, kun ne pakkautuu liian piukkaan ja tippuu väärälle puolelle kapulaa. 

Miten tämä liittyy tuohon mummoon?

Vierailija
145/154 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää.

Olin nuorena kesätöissä kahvilassa.

Olisin suojellut ja auttanut tuota vanhaa pariskuntaa. Että hekin ovat tervetulleita ja heitä todellakin palvellaan. Saadaan heidät iloitsemaan.

Voi hävetkää.

Ja nyt olet tuollainen vanhus joka aiheuttaa ongelmia?

Vierailija
146/154 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juu juu sehän on vanhus jonka skuutteja on tiet heitelty täyteen ja ne on vanhuksia joitten jäljeltä puistot on täynnä roskia. Vanhuksethan ne bilettävät porukoilla joo joo kerrostaloissa yöt, ja vanhukset ne hidastelev vasta paljon huutaa julkisilla paikoilla ottamatta huomioon muita. Joo joo.

Vanhukset ovat päättävässä asemassa ja hyväksyi skuutit katu kuvaan. Ja kyllä seniilit niitä sinne ojaan työntää kun heitä ärsyttää kun ne on tiellä.

Roskia on koska linnut levittää niitä kun suomen talous on niin huono ettei kunnilla ole varaa palkata tyhjennystä tiheämmin. miksi talous on huono?

Vanhukset ottaa todella huonosti muut huomioon mm. julkisissa kulkuneuvoissa. Se että 9/10 vanhuksesta ei osaa ottaa toisia huomioon tarkoittaa sitä että se on heidän sukupolven arvoissa se että 1/10 teinistä perseilee on normaalia.

Vierailija
147/154 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamalaa mitä olet joutunut kokemaan. Toivottavasti on jo kriisiterapia järjestynyt vai joudutkohan sitäkin odottelemaan. 

Vierailija
148/154 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain pariskunnan mies pystyi (hitaasti, erittäin hitaasti) laittamaan kassa hihnalle tavaraa. Ja koko ajan se mummo piti kärryistä kiinni ja mulkoili minua ja muita takana olijoita."

Miksi apn olisi pitänyt latoa yhtä aikaa omia ostoksiaa, kun näiden ostokset olivat vielä latomatta hihnalle? Olisiko mummon pitänyt vielä maksaakin mummon ostokset?

Vierailija
149/154 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin riuskasti vetäissyt kärryt tieltä. Mummo olis mennyt mukana jos ei ois hellittänyt. Vihaan naisia, etenkin vi tun mummoja, koska ne on ehtiny vuosikymmeniä olla vit tumaisia akkoja.

Hmn. Siinä on saattanut olla ihan sellainen kiltti mummeli, joka ei vain huomannut sitä APtä.

Ja sinäkö olisit sieltä tullut ja kaatanut kumoon, ihan sen takia, että sinulla on traumat jostakin muista akoista?

Mietin nyt vähäsen

tuliko muka aloituksessa sellainen vaikutelma. No ei tullut.

Tuli 

Vierailija
150/154 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kävin kaupassa tänään. Siinä oli edellisen asiakkaan ostokset vielä menossa kassalle maksettavaksi. Omat ostokseni sain kaikki hihnalle, kun ei mulla niitä paljon ollutkaan. Sillä samalla sekunnilla, kun sain kapulan laitettua hihnalle, kävi jonossa seuraava latomaan omia tavaroitaan siihen 10 cm vapautuneelle pätkälle. Miksi? Tuntui, että olisi pitänyt äkkiä mennä eteenpäin pois tukkimasta. Mihin? Kun ei ollut edellinenkään asiakas vielä maksanut. 

Sitten käy lopulta niin, että kassa joutuu kyselemään kenen tämä ja tämä tavara on, kun ne pakkautuu liian piukkaan ja tippuu väärälle puolelle kapulaa. 

Miten tämä liittyy tuohon mummoon?

Juuri siten, että tarinan mukaan pappa oli vasta latomassa ostoksiaan, kun apn olisi pitänyt päästä latomaan jo omansa siihen sekaan. 

Kannattaa muistaa, että jono liikkuu täsmälleen niin nopeasti, kun kassa on edellisen asiakkaan viimeisekn ostoksen kassaan kilauttanut ja asiakas maksunsa suorittanut. Ei kannatta myöskään änkeä itseään väijymään yhtä aikaa maksupäätteell, kun edellisellä asiakkaalla on vielä maksutapahtuma kesken 

Tuollaisten tyyppien takia minä käytän täsmälleen samaa kärrytekniikkaa, kuin aloituksen mummo, niin kukaan ei tule kassajonossa päälle 

Vierailija
151/154 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byääööäääää!!!

Kakka tuli housuun eilen.

Vierailija
152/154 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Et sitten ajatellut avata suutasi ja sanoa "anteeksi, mutta pääsisinkö ohi tästä?"

Mutta mihin ohi ap olisi ollut menossa? Jos hänellä oli omassa kärryssään/korissaa maksamattomia tavaroita, ei kai hän siitä nyt kassan toiseen päähän halunnut? En ymmärrä ajatusta. 

Vierailija
153/154 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kukaan muu (minä ja takanani olijat) emme päässeet missään vaiheessa latomaan omia ostoksia me hihnalle. Vain pariskunnan mies pystyi (hitaasti, erittäin hitaasti) laittamaan kassa hihnalle tavaraa. Ja koko ajan se mummo piti kärryistä kiinni ja mulkoili minua ja muita takana olijoita.

Meinaatko siis että sun olisi pitänyt päästä latomaan omat ostoksesi siihen pariskunnan ostosten väliin? Ihan oikein kun laittoi kärryn eteen ettet päässyt sotkemaan!

Vierailija
154/154 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillistä kommarimarketeissa. Se ei ole mikään sosialisointipiste se kassa