Olipahan kokemus kaupassa, uskomatonta!!
Tänään kävin kaupassa, jossa oli kunnon ruuhka. Menin kassa jonoon ja edessäni oli vanha pariskunta. Kun he alkoivat pakata tavaroitaan, niin pariskunnan nainen käänsi kärryn ympäri niin, että se tukki tien.
Eli kukaan muu (minä ja takanani olijat) emme päässeet missään vaiheessa latomaan omia ostoksia me hihnalle. Vain pariskunnan mies pystyi (hitaasti, erittäin hitaasti) laittamaan kassa hihnalle tavaraa. Ja koko ajan se mummo piti kärryistä kiinni ja mulkoili minua ja muita takana olijoita.
Ja mummo piti ne kärryt piikittain tiellä tasan silloinkin kun pariskunnan omat ostokset maksettiin ja mies pakkasi niitä, vasta kun mies alkoi kantaa kauppakasseja, mummo lähti kärryjen kanssa perään. Oikeasti.
Seinäkellosta näin, että tähän meni 15 min kun nuo tukkivat koko kassan. Vain yksi avoin kassa, eikä itsepalvelukassoja ollenkaan.
Onko kukaan koskaan törmännyt vastaavaan, mikä tälläiseen edes voi olla syynä?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä mielenilmaus, kun aina ikäihmisiä sätitään miten ovat niin hitaita kassoilla yms, vaikka ei ole mitään sääntöä miten nopea kassalla pitäis olla ja iän tuoma hitaus ei ole mikään itse valittu ominaisuus. He nyt päätti, että kerrankin hoitavat kassalla asiat rauhassa.
Ei ole oikeutta päätää että tukitaan kärryillä koko kassa. Kyllä se kärry pitää siitä siirtää pois jos ei mummo/pappa tai kuka hyvänsä itse siirrä niin ainakin minä siirtäisin sen puolesta.. Ei se ikä oikeuta tukkimaan eikä hidastelee kassalla puoltapäivää.
Ei välttämättä kassa uskalla asiaan puuttua, jos nuo hidastelijat tuovat isoja seteleitä sisään säännöllisesti.
Voi voi, nyt meni sun elämä pilalle. Jospa saisit terapiaa järkytykseesi .
Vierailija kirjoitti:
Oliko varmasti 15 min? Oisin jo siinä ajassa woltannut ostokset kotiovelle.
Paitsi jos asuu paikassa missä ei ole wolttia.
Missä kaupassa on kunnon ruuhka ja vain 1 kassa avoinna? Ei missään.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä kassa uskalla asiaan puuttua, jos nuo hidastelijat tuovat isoja seteleitä sisään säännöllisesti.
Ei ne puutu siihenkään jos kuhnijoille joku toinen asiakas ärähtää.
Meillä päin isossa marketissa on nimetty yksi kassa hitaaksi kassaksi ja ikäihmiset yleensä käyttävät sitä ja muut välttelevät sitä kassaa koska siinä edetään joskus todella hitaasti eikä siitä sovi valittaa koska se on hidas kassa.
Vierailija kirjoitti:
Olisit vaan sanonut sille naiselle että siirrä se kärry nyt helvettiin siitä edestä. Kerran jollain naisella kesti maksamisessa niin piti jo ärähtää että vauhtia.
Sinähän se kunnon sika olet
Osaatko lauseen. "Anteeksi hyvä rouva" ja sitten voit jatkaa hymyn kera asiaasi. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Olisit vaan sanonut sille naiselle että siirrä se kärry nyt helvettiin siitä edestä. Kerran jollain naisella kesti maksamisessa niin piti jo ärähtää että vauhtia.
Kännykkäsovelluksilla maksajat ovat myös raivostuttavia. Sitten kun sovellus ei toimi tai yhteydet pätkii, niin siinä sitä rakkinetta heilutellaan lukulaitteen edessä minuuttitolkulla ja hohhaillaan, että mikäs tässä nyt, kyllä tämä ennen on toiminut... Toinen on kolikonkaivajat, siitä välillä tipahtaa kolikko jonnekin ja aikaa palaa taas. Maksakaa kortilla niin kuin kunnon rehelliset ihmiset!
Vierailija kirjoitti:
Tuossa vaiheessa pitää sanoa että "siirrä ne kärryt v*ttuun siitä että muutkin pääsee". Munaton suomalainen tossu ei osaa avata suutansa.
Juu seon helppo huudella netissä mitä tahansa. Mutta sitten kun porvari kävelee paikalle miekka vyötäröllä, niin proletaari painaa katseensa aina maahan ja kuokan myös. Away with you peasants! /SPIT
Vierailija kirjoitti:
Ja kolikoilla maksoivat joita yksitellen kukkarosta kaivoivat.
Tietysti maksettiin herran ja rouvan ostokset eri kukkarosta. Ja naapurin juhlamikka erikseen. Lotot tehtiin jokaiselle ja maksettiin erikseen. Mutta ei tuohonkaan varttia mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä mielenilmaus, kun aina ikäihmisiä sätitään miten ovat niin hitaita kassoilla yms, vaikka ei ole mitään sääntöä miten nopea kassalla pitäis olla ja iän tuoma hitaus ei ole mikään itse valittu ominaisuus. He nyt päätti, että kerrankin hoitavat kassalla asiat rauhassa.
Ei ole oikeutta päätää että tukitaan kärryillä koko kassa. Kyllä se kärry pitää siitä siirtää pois jos ei mummo/pappa tai kuka hyvänsä itse siirrä niin ainakin minä siirtäisin sen puolesta.. Ei se ikä oikeuta tukkimaan eikä hidastelee kassalla puoltapäivää.
Ei kaupassa ole mitään määriteltyä aikaa kauan saa asioida eli kyllä on oikeus olla hidas. Jos hitautta ei sallittaisi, sen rikkomiseen puuttuisi henkilökunta eikä asiakkaat.
Miksi sinne kauppaan pitää mennä, jos on niin kiire?
Jahas, vanhusvihaa taas. Tiesittekö ap ja kumppanit, satavarmasti vanhenette joka päivä ja lähestytte tuota samaa mitä mummo kaupassa. Helppo se on elämänsä kunnossa uhota ja haukkua vanhuksia. Karma kostaa, arvon ääliöt.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin provo mutta asiakkaan on helpompi sanoa tuosta kuin sen kassamyyjän. En minä ainakaan katselisi tommosta 15 minuuttia sanomatta mitään vaikka en yleensä puutukaan muiden asioihin.
Ongelma on siinä jos sanoo tulee syyte kunnialoukkauksesta sillä eihän tuossa tilanteessa
a) kykene sanomaan mitään muuta kuin asiatonta.
b) mitään muuta ei tarvitse sanoa idiootille kuin asiatonta kommenttia.
Olen törmännyt, mutta ei se minua haittaa. Eri ikäiset mokailevat samalla tavalla tai lapset tukkivat tien, joten minä vain työnnän kärryt, ihmiset lempeällä otteella tieltäni sekä sanon ystävällisesti " jaksatko pikkusen siirtyä, niin minäkin pääsen tähän, kiitos". Ei siitä kukaan ole suuttunut. Moni ei edes tajua olevansa tiellä ja keskittyy latomaan ostoksiaan tai maksamaan.
Vanhusten reaktiokyky on paljon hitaampi muutenkin, joten ei ihan hirveästi voi ryhtyä riehumaan miten he ovat tiellä tai pyöritellä silmiään. Kyllä he tajuavat negativiisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin isossa marketissa on nimetty yksi kassa hitaaksi kassaksi ja ikäihmiset yleensä käyttävät sitä ja muut välttelevät sitä kassaa koska siinä edetään joskus todella hitaasti eikä siitä sovi valittaa koska se on hidas kassa.
Ompun Cittarissa on tällanen ja vaikka koko Cittarin henkilökunta on tosi miellyttävä, siellä hidaskassalla on aina ne ihanimmat kassamyyjät. En ole ikäihminen, mutta suosin sitä jos ip-kassoille jonoa.
Iäkkäiltä ihmisultä katoaa kyky ajatella asioita muiden kannalta. Tai he eivät vaan tajunneet tilannetta, pakkaavat rauhassa tavaransa muut saa odottaa vuoroaan, ei ole heidän ongelma jos muilla on kiire.
Tämä on hyvin tyypillistä, iäkkäät tukkii kaupassa koko käytävän kulkemalla todella hitaasti vierekkäin molemmat kärrystä tukea piyäen, sitten aketaan valukoimaan niiyä perunoita yksitellen jokainen käpälöidään ja puristellaan ja se kärry on poikittain siinä käytävällä. He keskittyvät omasta toiminnasta selviytymiseen eivätkä kykene enää huomioimaan että täällä on muitakin.
Olin kerran Prisman asiakspalvelutiskillä selvittämässä asioitani, siihen tiskille tulee vanha mies ja alkaa selittämään omaa asiaansa minun puheen päälle ihan kun minua ei olisi ollutkaan. Hänellä kärryt kaikkien tiellä käytävällä ja mummo katselee vaan koruliikkeen ikkunoita. Samoin kerran huoltoasemalla olin maksamassa jotain pesunestettä ym, siihen kävelee iäkkäämpi mies ohi muutaman jonottajan ja qlkaa selittämään asiaansa kuinka ei saa renkaaseen ilmaa. Hän ei katsonutkaan muita, ihan kun ei olisi nähnytkään muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoja ihmisiä, ap ei katso kuin omaa napaansa. Eivät vanhukset kykene tekemään asioita yhtä nopeasti kuin sinä itse. Olisit mennyt auttamaan jos näit että vain toinen kykeni lastaamaan ostoksia hitaasti hihnalle. Empaattisuus kunniaan. M40
Minä olisin mennyt kantamaan....
....Nämä henkilöt ulos liikkeestä.
Oliko varmasti 15 min? Oisin jo siinä ajassa woltannut ostokset kotiovelle.