Olipahan kokemus kaupassa, uskomatonta!!
Tänään kävin kaupassa, jossa oli kunnon ruuhka. Menin kassa jonoon ja edessäni oli vanha pariskunta. Kun he alkoivat pakata tavaroitaan, niin pariskunnan nainen käänsi kärryn ympäri niin, että se tukki tien.
Eli kukaan muu (minä ja takanani olijat) emme päässeet missään vaiheessa latomaan omia ostoksia me hihnalle. Vain pariskunnan mies pystyi (hitaasti, erittäin hitaasti) laittamaan kassa hihnalle tavaraa. Ja koko ajan se mummo piti kärryistä kiinni ja mulkoili minua ja muita takana olijoita.
Ja mummo piti ne kärryt piikittain tiellä tasan silloinkin kun pariskunnan omat ostokset maksettiin ja mies pakkasi niitä, vasta kun mies alkoi kantaa kauppakasseja, mummo lähti kärryjen kanssa perään. Oikeasti.
Seinäkellosta näin, että tähän meni 15 min kun nuo tukkivat koko kassan. Vain yksi avoin kassa, eikä itsepalvelukassoja ollenkaan.
Onko kukaan koskaan törmännyt vastaavaan, mikä tälläiseen edes voi olla syynä?
Kommentit (154)
Minäkin kävin kaupassa tänään. Siinä oli edellisen asiakkaan ostokset vielä menossa kassalle maksettavaksi. Omat ostokseni sain kaikki hihnalle, kun ei mulla niitä paljon ollutkaan. Sillä samalla sekunnilla, kun sain kapulan laitettua hihnalle, kävi jonossa seuraava latomaan omia tavaroitaan siihen 10 cm vapautuneelle pätkälle. Miksi? Tuntui, että olisi pitänyt äkkiä mennä eteenpäin pois tukkimasta. Mihin? Kun ei ollut edellinenkään asiakas vielä maksanut.
Sitten käy lopulta niin, että kassa joutuu kyselemään kenen tämä ja tämä tavara on, kun ne pakkautuu liian piukkaan ja tippuu väärälle puolelle kapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Etkö moukka saanut suutasi auki kun tännekin määit paskaaa.😝.
Hyvä juttu, että vanhuksilla on rohkeutta vastustaa kaikkia hätähousuja ja tunkeilijoita. Sen verran pitäisi löytää kunnioitusta vanhoja ihmisiä kohtaan ja ymmärrystä, että heiltä asiat eivät ehkä enää suju niin nopeasti kuin nuoremmilla. Kassa olisi voinut pyytää jonottajia siirtymään toiseen jonoon ja kauppa voi järjestää myös uuden kassan avauksen hätähousuille.
Ja mitä kaikkea sinä menetit elämästäsi tämän hirveän episodin myötä?
Vierailija kirjoitti:
Kun on pikakassoja pitäskö olla myös hidaskassoja. Vanhat ärsyttää nykyisin tosi paljon ilman syytäkin. Jos kärryt ei olisi maksullisia niitä olisi kaikki paikat täynnä nuortenkin jäljiltä.
Kaikki kassat palvelevat asiakkaita sillä nopeudella kuin se asiakkaalle parhaiten sopii. Ei tarvita erikseen mitään hidaskassoja. Sama kassa voi olla joko hidas tai nopea.
Kyllähän se hitaus joskus ärsyttää, mutta muistan sitten tulevani joskus vanhaksi itsekin. Ei ole maailmanloppu seisoskella hetken toimettomana, voi vaikka ajatella.
Vierailija kirjoitti:
"Vanha pariskunta jumitti kassalla vartin päästämättä muita pakkaamaan."
Noin, ole hyvä. Kaksi riviä. Kohteliasta kaikkia kohtaan.
On siinä ollut topakka vanhuspariskunta. Olisitte huutaneet vartijan paikalle tai vaikka poliisin. Poliisi olisi pannut vanhukset käsirautoihin muiden ihmisten ajan varastamisesta. 15 minuutin aikavarkaille puoli vuotta vankeutta ja isot sakot ja tietenkin kärsimyskorvaukset seuraaville jonossa tuleville. Heillä meni päivä pilalle ja suuri mielipaha pitkäksi aikaa.
Joskus oli pikakassoja. Niissä luki korkeintaan 5 tavaraa tms.
Miksi nää ehdotukset on niin perusaggressiivisia? Mulle on meinannut käydä näin, mutta sanoin "anteeksi, voisitteko siirtää ne kärryt pois tieltä, niin pääsee tämä jono liikkumaan nopeammin". Siirsivät välittömästi ja pahoittelivat, eivät kai olleet hoksanneet tukkivansa koko väylän.
Vierailija kirjoitti:
Outoa käytöstä. Myyjän olis pitänyt puuttua.
Olisihan tuo kauhistunut aapeekin voinut ihan asiallisesti avata suunsa siinä tilanteessa.
Valittaa täällä, kun tilanne jo meni. 🥲🥲😅😅😅
Onko toi aapee vitsi?
Et tilanteessa sanonut mitään ja iniset nyt taholle, joka ei asialle mitään voi, kun sulla pissat jo kuivatkin.
Jos ei tyyppi saa suutaan auki, niin joutaakin jonottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Siirtäisin itse sen kärryn pois siitä sanomatta sanaakaan ja laittaisin omat ostokset hihnalle.
Minä siirtäisin myös, mutta sanoisin "siirrän tätä vähän pois tieltä", ystävällisen hymyn kera. Ei ole tarvetta alkaa kiukkuamaan kenellekään ja ääneti rempomaan toisten kärryjä.
Olisin riuskasti vetäissyt kärryt tieltä. Mummo olis mennyt mukana jos ei ois hellittänyt. Vihaan naisia, etenkin vi tun mummoja, koska ne on ehtiny vuosikymmeniä olla vit tumaisia akkoja.
Joskus ihmiset ei huomaa ympäristöä, niin silloin heille voi sanoa asiasta.
Joskus iäkkäät saattavat olla aika kovilla siellä kaupassa, eivätkä huomaa sinua aapee.
Sinä voit kertoa ongelmasi siinä tilanteessa. Silloin se voi korjaantua SIINÄ tulanteessa, kun tarvitset tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisin riuskasti vetäissyt kärryt tieltä. Mummo olis mennyt mukana jos ei ois hellittänyt. Vihaan naisia, etenkin vi tun mummoja, koska ne on ehtiny vuosikymmeniä olla vit tumaisia akkoja.
Hmn. Siinä on saattanut olla ihan sellainen kiltti mummeli, joka ei vain huomannut sitä APtä.
Ja sinäkö olisit sieltä tullut ja kaatanut kumoon, ihan sen takia, että sinulla on traumat jostakin muista akoista?
Mietin nyt vähäsen
Tuota en ole nähnyt, mutta minua ärsyttää, kun seuraava asiakas on tullut viereen kiinni kyyläämään maksutilanteessa. Ei tunnu turvalliselta maksaa, kun joku tuntematon yrittää pin koodia urkkia.
Provo. Et sitten ajatellut avata suutasi ja sanoa "anteeksi, mutta pääsisinkö ohi tästä?"
Hävetkää.
Olin nuorena kesätöissä kahvilassa.
Olisin suojellut ja auttanut tuota vanhaa pariskuntaa. Että hekin ovat tervetulleita ja heitä todellakin palvellaan. Saadaan heidät iloitsemaan.
Voi hävetkää.