Tapaamiset ja sukujuhlat tilanteessa jossa ei halua olla anopin kanssa missään tekemisissä?
Meille on tulossa ensimmäinen lapsi ja mietin jo etukäteen miten sopia ja järjestellä isovanhemman ja lapsen tapaamiset huomioiden etten tule anopin kanssa toimeen. En ole tietenkään kieltämässä anopin suhdetta lapseen, mutta olen miettinyt etten esimerkiksi aio pitää ristiäisiä sillä sekä anopin ulosjättäminen juhlista että hänen kanssaan samassa tilassa oleminen on sietämätön ajatus. Onko esim. realistista että kaikki mummon ja lapsen tapaamiset tapahtuu vain isän kanssa läsnäollessa?
Taustatietona että anoppini on minua kohtaan avoimen vihamielinen, ilkeä ja hänen mielestä kaikinpuolin väärä nainen pojalleen vaikka olemme olleet yhdessä lähes vuosikymmenen ajan. Olemme joskus yrittäneet tulla toimeen, mutta siitä ei tullut mitään sillä anopin mielestä minun olisi pitänyt pyydellä häneltä anteeksi, vaikka hän on ollut se osapuoli joka on arvostellut ääneen kaikkea ulkonäöstäni työhöni.
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ristiäisten poisjättäminen anoåin takia on jo outoa settiä.
Emme ole kirkonjäseniä, joten juhla olisi jonkinlainen nimiäisjuhla. Lapselle ei tule kummeja joten en jotenkin koe tarpeelliseksi pitää ns. leikkiristiäisiä. Menimme myös naimisiin maistraatissa ilman mitään juhlia joten tuo tuntuu ihan hyvältä tavalta. Etenkin huomioiden että anoppi olisi pakko kutsua nimiäisiin ja anopilla olisi varmasti sanottavaa kaikesta ihan nimivalinnasta lähtien.ap
Mieti vielä tuota kummi asiaa. Suvussa on ala asteella lapsi ja hänellä ei ole kummeja koska mitään nimiäisiä tai ristiäisiä ei pidetty. Nyt koulussa asia onkin tullut vastaan erittäin usein. Kaverit kertovat kuinka saavat sitä ja tätä ja kummit vievät ja tuovat. Yhteisiä harrastuksia, elokuvissa käyntiä ja patikointi retkiä kalastamaan ym
Mulla on kolme kummitonta lasta, kaikki jo 20-25. Koskaan ikinä ei ole kummit tai niiden puute nousseet esille.😂
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ikävää luettavaa. Sain ensimmäisen lapsenlapseni tänä vuonna, ja voi, kuinka rakastankaan tuota pientä ihmistä. Rakastan ja arvostan myös hänen äitiään miniääni, joka on minulle tällaisen onnen suonut. Yritän auttaa parhaani mukaan ja olla tyrkyttämättä neuvojani. On ihanaa katsella tuota nuorta perhettä, jossa molemmat vanhemmat toimivat lapsen parhaaksi. Väsyneitä he kyllä ovat, mutta onnellisia. Pidin kyllä kovasti myös anopistani yli 40 vuotta. Minulla on käynyt hyvä onni näissä asioissa.
Sinä olet harvinainen tavallinen ihminen täällä vauvapalstalla. Täällähän on yleensävain luonnevikaisia ihmisiä joilla ei ole peiliä. Dinsi heillä on monia anoppejakin ja kaikki yhtä pahoja.
Olen 43v, eikä ole koskaan vaivannut kummittomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun velvollisuutesi on olla asiallisissa väleissä anopin kanssa lastesi vuoksi.
Pysyt vaan asiallisena, vaikka hän sanoisi mitä. Siinäpä häkeltyy, kun et provosoidu, vaan puhut rauhallisesti tavanomaisia asioita.
Missä anopin velvollisuus käyttäytyä asiallisesti?
Fiksumpi käyttäytyy hyvin eikä laskeudu toisen tasolla. Miehet näyttävät vain harvoin naivan fiksuja ja tasapainoisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuollaisen ihmisen kanssa pitäisi sen lapsen olla tekemisissä?
Koska mies on äitinsä kanssa läheinen ja haluaa ymmärrettävästi että lapsellaan ja äidillään on suhde vaikka me emme tulekaan toimeen.ap
Miten typerä pitää olla, että valitsee miehekseen miehen, jonka äiti on sietämätön ja se äiti on sen miehen kasvattanut. Aphen tietysti on maailman ihanin persoona,apn peilistä näkyy puhimys, luulen minä. Ainakin apn mielestä.
137 jatkaa. Yritin kaikkeni tullakseni toimeen anoppini kanssa. Mitä enemmän yritin, sitä röyhkeämmäksi anoppi kävi. Lopulta sain tarpeekseni kynnysmattona olemisesta. Kun aloin vetämään rajoja, niin mä sain kuulla olevani se hankala osapuoli, koska en tottele anoppia.
Katsot vsan ohi, eiköhän se siitä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 43v, eikä ole koskaan vaivannut kummittomuus.
Ja siksipä se ei voi vaivataan ketään muutakaan? Niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mies on äitinsä kanssa läheinen ja haluaa ymmärrettävästi että lapsellaan ja äidillään on suhde vaikka me emme tulekaan toimeen.ap
Miten typerä pitää olla, että valitsee miehekseen miehen, jonka äiti on sietämätön ja se äiti on sen miehen kasvattanut. Aphen tietysti on maailman ihanin persoona,apn peilistä näkyy puhimys, luulen minä. Ainakin apn mielestä.
Niin on. Ollut kova hinku naimisiin ja lapsia tehty löyhäst tyhmän miehen kanssa. Kota tietysti on helppo manipuloida vaikka äitiään vastaan kun äiti ei täytä miniän kriteerejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten miehesi on hänen kanssaan läheinen edelleen kun käytös sinua kohtaan on törkeää???
Kyllä näitä mammanpoikia on olemassa. "Eihän se äiti mitään pahaa tarkoittanut." Herää vaan kysymys, miksi pitää ilkeillä miniälle joka välissä.
Minun äitini on kuin ap, riidoissa kaikkien kanssa. Seurkuillani on kivat välit mummoihin ja vaareihin, minulla ei minkäänlaisia. Serkut ovat tuon tuostakin reissuilla ja lomilla, jotka isovanhemmat kustantaa, saavat upeita lahjoja. Äitini piti minut erillään heistä, minä en saa mitään. Kiitos narsistiäitini, jonka kanssa, en ole missään tekemisissä. Vihaan sitä ak kaa jota äidikseni kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun velvollisuutesi on olla asiallisissa väleissä anopin kanssa lastesi vuoksi.
Pysyt vaan asiallisena, vaikka hän sanoisi mitä. Siinäpä häkeltyy, kun et provosoidu, vaan puhut rauhallisesti tavanomaisia asioita.
Missä anopin velvollisuus käyttäytyä asiallisesti?
Fiksumpi käyttäytyy hyvin eikä laskeudu toisen tasolla. Miehet näyttävät vain harvoin naivan fiksuja ja tasapainoisia naisia.
Mitä tahansa siis itää sietää, kun kyseessä anoppi?
Ei mun tarvinnut mihinkään tasolle laskeutua. Mä vaan sanoin, että anoppi ei tästä hetkestä lähtien ole tervetullut meille. Ainoastaan erillisestä kutsusta avautuu ovi. Mä olen kutsunut anopin 0 kertaa. Mies on kutsunut lähinnä lasten synttäreille.
Näkee mistä ne pahat anopit tulee kun "herttaiset" miniätkään ei tule ihmisten kanssa toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini on kuin ap, riidoissa kaikkien kanssa. Seurkuillani on kivat välit mummoihin ja vaareihin, minulla ei minkäänlaisia. Serkut ovat tuon tuostakin reissuilla ja lomilla, jotka isovanhemmat kustantaa, saavat upeita lahjoja. Äitini piti minut erillään heistä, minä en saa mitään. Kiitos narsistiäitini, jonka kanssa, en ole missään tekemisissä. Vihaan sitä ak kaa jota äidikseni kutsutaan.
Minulla sama, yksi mummu on, en saanut olla missään tekemisissä, serkut saa olla. Olemme samassa lukiossa serkkujen kanssa, kiva kuulla niitten matkoista mummun kaa ja lahjoista joita saavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppi ei ollut kiinnostunut tutustumaan kun aloin seurustella mumieheni kanssa. Nähtiin harvakseltaan. Yllärinä tuli, että sekosi totaalisesti vauvauutiset kuultuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama, yksi mummu on, en saanut olla missään tekemisissä, serkut saa olla. Olemme samassa lukiossa serkkujen kanssa, kiva kuulla niitten matkoista mummun kaa ja lahjoista joita saavat.
Lahjottu rakkaus. Siinäpä kateuden aihe!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ristiäisten poisjättäminen anoåin takia on jo outoa settiä.
Emme ole kirkonjäseniä, joten juhla olisi jonkinlainen nimiäisjuhla. Lapselle ei tule kummeja joten en jotenkin koe tarpeelliseksi pitää ns. leikkiristiäisiä. Menimme myös naimisiin maistraatissa ilman mitään juhlia joten tuo tuntuu ihan hyvältä tavalta. Etenkin huomioiden että anoppi olisi pakko kutsua nimiäisiin ja anopilla olisi varmasti sanottavaa kaikesta ihan nimivalinnasta lähtien.ap
Mieti vielä tuota kummi asiaa. Suvussa on ala asteella lapsi ja hänellä ei ole kummeja koska mitään nimiäisiä tai ristiäisiä ei pidetty. Nyt koulussa asia onkin tullut vastaan erittäin usein. Kaverit kertovat kuinka saavat sitä ja tätä ja kummit vievät ja tuovat. Yhteisiä harrastuksia, eloku
Aika harva kummi on aktiivisesti kummilapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa.
Tuo on vielä pientä. Itse jouduin asumaan tuollaisen kanssa kaksi vuosikymmentä. Hukkaan heitettyä elämää.
Mieti vielä tuota kummi asiaa. Suvussa on ala asteella lapsi ja hänellä ei ole kummeja koska mitään nimiäisiä tai ristiäisiä ei pidetty. Nyt koulussa asia onkin tullut vastaan erittäin usein. Kaverit kertovat kuinka saavat sitä ja tätä ja kummit vievät ja tuovat. Yhteisiä harrastuksia, elokuvissa käyntiä ja patikointi retkiä kalastamaan ym. Nyt on sitten ollutkin vaikea selittää miksi hänellä ei ole ketään! Asia myös vaivaa häntä kovasti.