Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaamiset ja sukujuhlat tilanteessa jossa ei halua olla anopin kanssa missään tekemisissä?

Vierailija
31.07.2025 |

Meille on tulossa ensimmäinen lapsi ja mietin jo etukäteen miten sopia ja järjestellä isovanhemman ja lapsen tapaamiset huomioiden etten tule anopin kanssa toimeen. En ole tietenkään kieltämässä anopin suhdetta lapseen, mutta olen miettinyt etten esimerkiksi aio pitää ristiäisiä sillä sekä anopin ulosjättäminen juhlista että hänen kanssaan samassa tilassa oleminen on sietämätön ajatus. Onko esim. realistista että kaikki mummon ja lapsen tapaamiset tapahtuu vain isän kanssa läsnäollessa?

Taustatietona että anoppini on minua kohtaan avoimen vihamielinen, ilkeä ja hänen mielestä kaikinpuolin väärä nainen pojalleen vaikka olemme olleet yhdessä lähes vuosikymmenen ajan. Olemme joskus yrittäneet tulla toimeen, mutta siitä ei tullut mitään sillä anopin mielestä minun olisi pitänyt pyydellä häneltä anteeksi, vaikka hän on ollut se osapuoli joka on arvostellut ääneen kaikkea ulkonäöstäni työhöni.

Kommentit (408)

Vierailija
101/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaisen ihmisen kanssa pitäisi sen lapsen olla tekemisissä? 

Koska mies on äitinsä kanssa läheinen ja haluaa ymmärrettävästi että lapsellaan ja äidillään on suhde vaikka me emme tulekaan toimeen.ap

Miten miehesi on hänen kanssaan läheinen edelleen kun käytös sinua kohtaan on törkeää???

Epäilen kovin ap:n stooria. Hän vaikuttaa olevan se vaikea ihminen. Säälin miestään ja tulevia lapsiaan moisen diktaattorin kynsissä.

Vierailija
102/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniä tuli eka kerran kylään oppikirjat mukana.  Kysyin, mitä hän opiskelee.  Et ymmärrä näin vaikeita asioita kuitenkaan, hän tokaisi.

Ei ollut kovin hyvä suhteen alku näyttää anopille paikka.

Appivanhemmat tulivat meille kutsumatta kylään sunnuntaiaamuna. Asettuivat koko päiväksi. Lounasaikaan sanoin, että minun on nyt pakko ruveta lukemaan seuraavan päivän tenttiin, mutta menköä te ulos syömään.

Appi sanoi että vain tyhmät ihmiset joutuu lukemaan tenttiin. Hänen tyttärensä ei koskaan lue.

Joo, joo.   Niin just, oot noin 100 kertaa kertonut tuon.  Tytär jos ei jättänyt viimeiseen päivään eikä korostanut.

Eikä anoppisi tietenkään voinut edes ymmärtää alaa jota luit kun nait peruskoulun käyneen pakukuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtaisin koko ihmisen.

Jos hän ei kykene lukuisista tilaisuuksista huolimatta olemaan asiallinen, ei hänen suhteessaan lapseesikaan ole mitään vaalittavaa.

Elätte omaa elämäänne ja siinä se.

Ei. Lapsella on oikeus isovanhempaan. Minun äitini ja hänen äitinsä eivät tulleet toimeen, mutta minua ei estetty koskaan viettämästä aikaa mummon kanssa ja meillä oli hyvin lämpimät ja läheiset välit. Olen tästä heille yhä kiitollinen. 

Ei ole vaan aivan kaikki lapsen ihmissuhteet kulkevat huoltajan harkinnan kautta. 

Mikään sukulaisuus ei takaa automaattisesti, että ihminen on lapselle tai perheelle hyvästä.

Vierailija
104/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsi nyt sitten.

Vierailija
105/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun velvollisuutesi on olla asiallisissa väleissä anopin kanssa lastesi vuoksi. 

Pysyt vaan asiallisena, vaikka hän sanoisi mitä. Siinäpä häkeltyy, kun et provosoidu, vaan puhut rauhallisesti tavanomaisia asioita. 

Vierailija
106/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniä tuli eka kerran kylään oppikirjat mukana.  Kysyin, mitä hän opiskelee.  Et ymmärrä näin vaikeita asioita kuitenkaan, hän tokaisi.

Poikasi kertonut älykkyytesi tason ennakkoon.

Joo, sivistyneet ihmiset toki on epäkohteliaita.  Poikani oli siihen aikaan jo valmis DI eikä ikinä ole arvostellut älyäni.

Mutta voit ajatella ihan mitä haluat, anopit on tyhmiä.  

Eipä teiltä nuoremmilta voi suuria ajatuksia odotella, samaa stereotypiaa

Jostakin se miniä kuitenkin oli tiedon saanut.

Siis minkä tiedon?   Olisiko pitänyt hänelle esittää opistotodistus jossa pelkkiä viitosia?  Arvaan ettet ole opiskellut, mutta viitonen oli ylin arvosana.

Vierailija
107/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sivistyneet ihmiset toki on epäkohteliaita.  Poikani oli siihen aikaan jo valmis DI eikä ikinä ole arvostellut älyäni.

Siis minkä tied

Sen että olet tyhmä.

Vierailija
108/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun velvollisuutesi on olla asiallisissa väleissä anopin kanssa lastesi vuoksi. 

Pysyt vaan asiallisena, vaikka hän sanoisi mitä. Siinäpä häkeltyy, kun et provosoidu, vaan puhut rauhallisesti tavanomaisia asioita. 

Mitään tällaista velvollisuutta ei ole.

Jokainen päättää ihan itse keitä elämässään tai lastensa elämässä pitää.

Vierailija
109/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtaisin koko ihmisen.

Jos hän ei kykene lukuisista tilaisuuksista huolimatta olemaan asiallinen, ei hänen suhteessaan lapseesikaan ole mitään vaalittavaa.

Ei. Lapsella on oikeus isovanhempaan. Minun äitini ja hänen äitinsä eivät tulleet toimeen, mutta minua ei estetty koskaan viettämästä aikaa mummon kanssa ja meillä oli hyvin lämpimät ja läheiset välit. Olen tästä heille yhä kiitollinen. 

Ei ole vaan aivan kaikki lapsen ihmissuhteet kulkevat huoltajan harkinnan kautta. 

Mikään sukulaisuus ei takaa automaattisesti, että ihminen on lapselle tai perheelle hyvästä.

Lapsi ei ole äitinsä omistuksessa kun lapsella on isäkin.

Lapsella on oikeus luoda omat ihmissuhteet.

Teistähän vasta anopit tulloo kun jo pieninä määräätte lapsenne ihmissuhteista.

Vierailija
110/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtaisin koko ihmisen.

Ei takaa, se on totta. Ensin pitää kuitenkin edes yrittää. 

Vierailija
111/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtaisin koko ihmisen.

Ei takaa, se on totta. Ensin pitää kuitenkin edes yrittää. 

Ap on yrittänyt. 

Vierailija
112/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

ja sinä luulet olevasi fiksu muttet ole.  Se tyhmä.anoppisi voi olla sinua paljon viisaampi.

Vierailija
113/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostakin se miniä

Poikasi on kertonut vaimolleen että olet tyhmä.

Turhaan sinä minua ja anoppivainaata siihen sotket.

Vierailija
114/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ole parisuhteessa miehen kanssa, joka hyväksyy tuollaisen käytöksen äidiltään?

No minkäs sille voi jos meillä on hyvä parisuhde keskenämme, heillä on hyvä suhde keskenään ja anopin kanssa emme vain tule toimeen. Tiedän että miehen exät ovat saaneet osakseen ihan samanlaista kohtelua. ap

Hyvässä parisuhteessa toisella osapuolella ei ole hyviä välejä ihmiseen, joka kohtelee toista huonosti. Normaalilla ihmisellä ylipäänsä ei ole hyviä välejä ihmiseen, joka ei osaa käyttäytyä ja kunnioittaa läheistensä puolisovalintoja. 

Miehelläsi on läheisriippuvuus äitiinsä, jos jotain, ja sinä et tunnistaisi hyvää suhdetta vaikka se purisi sinua pylleen. 

Vierailija
115/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ap aikuisten elämää, että kyetään toimimaan myös ihmisten kanssa, joista ei pidetä. Nyt vain nielet ylpeytesi ja ajattelet sitä lastasi. Ei ole ylivoimaista olla muutama tunti samassa tilassa anopin kanssa. 

MIKSI?

Koska aikuisten elämässä toimitaan niin. Kun on vanhempi, pitää pystyä ajattelemaan sitä lasta eikä vain omaa napaa. Ei se "toimeentulemattomuus" yksinään synny. Kyllä siihen tarvitaan kaksi. Kovin pahasta ihmisestä ei voi olla kyse, kun mies on kuitenkin hänen kanssaan läheinen. 

Eli anoppi ei ole aikuinen. Ei kykene ajattelemaan lapsensa parasta, vaan ainoastaan omaa napaansa. Jos anoppi on ollut ihan samanlaienn kaikille poikansa eksillekin niin kyllä

Ihanaa, että joku on saanut elää niin suojattua elämää että kuvittelee riitan tarvittavan kaksi. 

Tervetuloa minun lapsuudenperheeseeni. Taivas tietää mitenkä monta kertaa olen äidiltäni anteeksi pyydellyt, tietämättä edes mitä olen sillä kertaa tehnyt väärin, mutta kun rauha piti jotenkin yrittää palauttaa. 

Aikuisena ei onneksi tarvitse enää mielistellä ketään. Eikä kenenkään kannata. Ei se lapsikaan tuollaisella mummolla mitään tee, onhan niitä ihmisiä maailmassa.  

Vierailija
116/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko esim. realistista että kaikki mummon ja lapsen tapaamiset tapahtuu vain isän kanssa läsnäollessa?

Ei ole. Mitä lapsesikin myöhemmin aikuistuessaan sinusta ajattelisi?

Jos olet riittävän aikuinen, osaat varmasti käyttäytyä kohteliaasti myös ilkeää anoppia kohtaan. Aika outo, lapsellinen ajatus jättää esim. ristiäiset pitämättä, kun ei tykkää/tule toimeen anopin kanssa. Lause, että toista ei voi muuttaa, voi vain muuttaa omaa suhtautumistaan asioihin, pitää hyvin paikkansa. 

No onhan se epärealistista, että moisen ihmisen kanssa pidetään väkisin suhteita yllä lapsen kustannuksella.

Isän pitäisi nyt kasvaa isäksi.

Lapsen kustannuksella? Lapsi ei teidä mitään äitinsä ja mummonsa kiukutteluista, jos niitä ei lapsen naamalle hierota. Fiksu äiti osaisi ajatella lastaan eikä kieriskelisi uhriutumisessaan.&n

Mä ajattelen lasteni parasta, tästä syystä eivät ole anoppini kanssa tekemisissä. Miehellä on kohteliaan etäiset välit äitiinsä. Sekin säälistä, kun miehen sisarukset(kin) ovat hyvin etäisissä väleissä äitinsä kanssa. Muuten olisi tummu ihan yksin. 

Vierailija
117/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinkäs appiukko tässä kuviossa asettuu? Vai onko kuollut?

Tulemme appiukon kanssa mainiosti toimeen. Hän on eronnut anopistani jo aikoja sitten eikä hänkään tule kuin pakon edestä toimeen entisen vaimonsa kanssa. 

Voin kyllä tietysti pakon edestä sietää anoppiani samassa tilassa, mutta anopillani ei ole minkäänlaisia käsityksiä terveistä rajoista. Hän halusi jo suhteen alusta asti olla mukana parisuhteessamme, olla mukana talokaupoilla ja arvosteli sitä ettemme kysyneet hänen mielipidettään ostaessamme auton. Anopille meidän yhteinen kotitalo on poikansa talo ja ennen häitämme hän vaati nähdä avioehtomme jotta voi varmistua etten ole rahan perässä (vielä ei ole selvinnyt mistä rahasta on kyse). Myös parisuhteemme kaikki ongelmat ovat aina minun syytäni ja miehelläni on huono tapa olla uskaltamatta sanoa äidilleen ei ja toisaalta hakea ankar

Ja mitenkäs anoppi tiesi, että olette taloa ostamassa? Näytittekö hänelle avioehdon? jne

Aika tiiviisti poika pitää yhteyttä äitiinsä ja kertoo hänelle kaiken, vai miten tämä on mahdollista?

Vierailija
118/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet kuten parhaaksi näet ja koet,

Ap hyvä. Luota toki sisäiseen viisaaseen 

ääneesi, olethan jo äiti ja aikuinen nainen;

et kokematon. Jonkinlainen 

diplomaattinen keskikaistan ratkaisu

löytyy, usko pois. Samoja pähkinöitä

anoppimurheineen purevat

tuhannet naiset kanssasi tänäänkin. 🙂

Vierailija
119/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi kurjaa lapsen kasvaessa, että läheissuhteet menevät säätämiseksi. Tulee monimutkaista ja lapselle käsittämätöntä. Hänelle täytyisi selittää eikä se riitä, että mummi nyt on mulkvisti. Kun on kerran lapsi tulossa, niin eikö uuden tulokkaan yhdistämänä voisi jonkun juhlatilaisuuden kestää? Jonkun vaan pitää olla aikuinen.

Vierailija
120/408 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi kurjaa lapsen kasvaessa, että läheissuhteet menevät säätämiseksi. Tulee monimutkaista ja lapselle käsittämätöntä. Hänelle täytyisi selittää eikä se riitä, että mummi nyt on mulkvisti. Kun on kerran lapsi tulossa, niin eikö uuden tulokkaan yhdistämänä voisi jonkun juhlatilaisuuden kestää? Jonkun vaan pitää olla aikuinen.

Miksi joku sukulainen olisi automaattisesti läheinen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan