Lähtisitkö matkaoppaaksi noin 1000 palkalla?
Asumisen maksaa työnantaja, joten kyllähän tuolla ainakin itse pärjäisi, kun omat kulut on netti, puhelinlasku ja ruoka pitäisi ostaa itse.
Entä sinä, lähtisitkö?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö verot maksaa kiltisti Suomeen? Vai voisiko toimia kuten veronkierron mestarit kreikkalaiset? Jos oikea vastaus on jälkimmäinen, voisin harkita ko. duunia. Suomen verotuksella siis en.
Ei tietenkään pidä, jos muutat kirjasi kohdemaahan. Mutta sitten olet myös Suomen sosiaaliturvan ulkopuolella eli mitään tukia ei tipu, jos työt loppuvat tai sairastut pitkäaikaisesti.
Kirjat on Suomessa, nämä ovat ulkomaan komennuksella mielestäni. Verot Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Nuo on niitä varten jotka haluaa halvalla nähdä maailmaa. Ei tuosta jää mitään säästöön.
Ai ei vai, jos maksetaan tunannet palkat, jokaisesta vaikka 1500€, niinhän tos lukee, tuhannet palkat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain töihin oppaaksi erääseen nimeltä mainitsemattomaan paikkaan, jossa palkka 900 euroa. Tuntuu pieneltä, kun vertaa Suomen palkkoihin MUTTA tuo 900 euroa on henk.koht menoihin. Esim. ruoka tai shoppailu, koska työnantaja maksaa asumisen kokonaan, eli vedet, sähköt ja vuokrat sekä matkat maahan. En minä ainakaan saa 900 euroa menemään vaatteisiin, tai ruokaan. Suomessa menee kuussa noin 120-150 euroa ruokaan yksin asuvana ja velattomana ihmisenä.
Olen käynyt ison elämänmuutoksen läpi ja työttömänä, joten miksen lähtisi jos valituksi tulisin. Kun vaihtoehto on jäädä surkuttelemaan omaa elämää Suomeen työttömänä. Saas nähdä miten käy, hakijoita varmasti paljon ja nuoria. Olen itse jo aika vanha keski-ikää lähestyvä, mutta kuten sanoin, että kaipaan jotain uutta.
Kaikki ei syö kuin hevonen ja käy cittarissa.
///
Ei tämä ole mielipideasia. Jokainen saa laittaa kirjansa sinne minne haluaa. Monihan on paikallisen kanssa aviossa ja perhettäkin löytyy. Ei ole mikään keikkatyö kaikille.
Vuosia sitten, kymmeniä, isäni meni perustamasn koulua tiettyyn maahan ja sinne etsittiin myös matkaoppaita.
Käytin perusteluna tätä ja pääsin samaan kohteeseen. Äitini ei halunnut lähteä, mutta hänelle tehtiin myös siellä virka. Piti olla 2 v komennus, oltiin 3. Isäni tienasi todella hyvin, puhtaana käteen, äiti siltä väliltä ja minä just ton tonnin verran.
Asuin hotellissa, sivussa, mutta periaatteessa kuin hotellihuone.
Kivaa oli, niin kauan, kun tekemistä oli. Ekan vuoden jälkeen olin valmis muuttamaan pois, mutta vanhemmat ylipuhuivat mut.
Laitoin käytännössä kaikki rahat säästöön, vanhemmilla oli työsuhdeasunto, kuljettaja jne. Laittoivat ennen lähtöä asuntonsa vuokralle, mä irtisanoin vuokra-asuntoni.
Kun tulin kotiin, mulla oli n 25 000 e säästössä, vanhemmilla tais olla tuplasti ja nolla perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain töihin oppaaksi erääseen nimeltä mainitsemattomaan paikkaan, jossa palkka 900 euroa. Tuntuu pieneltä, kun vertaa Suomen palkkoihin MUTTA tuo 900 euroa on henk.koht menoihin. Esim. ruoka tai shoppailu, koska työnantaja maksaa asumisen kokonaan, eli vedet, sähköt ja vuokrat sekä matkat maahan. En minä ainakaan saa 900 euroa menemään vaatteisiin, tai ruokaan. Suomessa menee kuussa noin 120-150 euroa ruokaan yksin asuvana ja velattomana ihmisenä.
Olen käynyt ison elämänmuutoksen läpi ja työttömänä, joten miksen lähtisi jos valituksi tulisin. Kun vaihtoehto on jäädä surkuttelemaan omaa elämää Suomeen työttömänä. Saas nähdä miten käy, hakijoita varmasti paljon ja nuoria. Olen itse jo aika vanha keski-ikää lähestyvä, mutta kuten sanoin, että kaipaan jotain uutta.
Valehtelet. 120€/kk on 30€/viikko. E
Niin meitä vähä ruokaisiakin on ja säästäväisiä. Kaikki ei siihen kykene, vaan 1000 menee ruokaan ja vaatteisiin kuussa. Heille en työtä suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on niitä varten jotka haluaa halvalla nähdä maailmaa. Ei tuosta jää mitään säästöön.
Ai ei vai, jos maksetaan tunannet palkat, jokaisesta vaikka 1500€, niinhän tos lukee, tuhannet palkat!
Ei lue tuhannet. Jos lukisi, se kirjoitettaisiin 1 000:et. Ap:n otsikko on kirjaimin muotoiltuna "tuhat palkalla"
Niin meitä vähä ruokaisiakin on ja säästäväisiä. Kaikki ei siihen kykene, vaan 1000 menee ruokaan ja vaatteisiin kuussa. Heille en työtä suosittele.
Ei kyse ole kykenemisestä, vaan terveydestä. 27€/viikko budjetilla ei yksinkertaisesti saa monipuolista ja terveellistä ruokaa Suomen nykyisellä hintatasolla. Joku puuroo-makaroonii-nuudelii-ruokavalio ei ole tervellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerta asunnon saa työsuhde-etuna niin tuo on tonni puhtaana käteen. Vielä jos on jokin halpamaa kyseessä (esim. Thaimaa) niin sillähän elää ruhtinaallisesti.
Ja sillähän saa mahtavan eläkkeen! Eiku...
No, toisilla on muutakin mielessä, kuin eläke. Itselleni tärkeämpiä ovat kokemukset ja mikä sen parempi olisi, kuin viettää muutama vuosi täysin uudessa kulttuurissa. Tähän suomi työputkeen pääsee myöhemminkin, jossa saa olla liki 70 vuotiaaksi. Joten nuoret lähtekää ihmeessä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerta asunnon saa työsuhde-etuna niin tuo on tonni puhtaana käteen. Vielä jos on jokin halpamaa kyseessä (esim. Thaimaa) niin sillähän elää ruhtinaallisesti.
No, toisilla on muutakin mielessä, kuin eläke. Itselleni tärkeämpiä ovat kokemukset ja mikä sen parempi olisi, kuin viettää muutama vuosi täysin uudessa kulttuurissa. Tähän suomi työputkeen pääsee myöhemminkin, jossa saa olla liki 70 vuotiaaksi. Joten nuoret lähtekää ihmeessä..
Miksi? Toiseen kulttuuriin pääsee paljon fiksummillakin keinoilla kuin olemalla kiukuttelevien turstien orjana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin nuorempi menisin ennemmin work-and-travel konseptilla ulkomaille kuin lähtisin matkaoppaaksi. Matkaoppaan pyöritään läpi samoja (tylsiä) kohteita uudestaan ja uudestaan. Ei ole kovin rikastuttava kokemus.
Vierailija kirjoitti:
///
Ei tämä ole mielipideasia. Jokainen saa laittaa kirjansa sinne minne haluaa. Monihan on paikallisen kanssa aviossa ja perhettäkin löytyy. Ei ole mikään keikkatyö kaikille.
No jos on ulkomaan komennuksella, niin lkyllä siinä tietyt säännöt on miten tulee toimia, eikä itse lähteä sooloilemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
///
No jos on ulkomaan komennuksella, niin lkyllä siinä tietyt säännöt on miten tulee toimia, eikä itse lähteä sooloilemaan
Miksi jankkaat komennuksesta, vaikka matkaoppaat eivät ole mitään sotilaita, jotka laitetaan komennuksella ulkomaille? Matkaoppaat saavat ihan itse päättää, missä pitävät kirjansa. Tosiaan: moni vuosia ko. hommissa ollut asuu pysyvästi kohdemaassa. Työnantajalla ei ole mitään sanomista siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, sitten kun joskus pääseen eläkkeelle, niin en usko koko eläke järjestelmään. Eiköhän sekin ole jo silloin romutettu. Omaan eläkkeeseen vielä aikaa tovi. Ja nyt saanut eläkettä suomessa rupuset 400 euroa. Joten parempaakin tekemistä eläämssä, kun jäädä kerryttämään tänne rupusta eläkettä ja maksamaan kalliita vuokria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva työ ,hyvää oppia uusia kieliä ja tavata kansainvälistä porukkaa.Lähtisin heti .vaikka olen jo eläkkeellä.
Ei ole kiva työ. Paskaa sataa niskaan jatkuvalla syötöllä ja olet töissä käytännössä 24/7.
t. kokemusta on
Onkohan vieläkin? Ihmiset on aika omatoimisia nykyään vaikka pakettimatkan ostavatkin. Suurin osa ei ole oppaan kanssa missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Se "asunto" on hyvin todennäköisesti jo kapinen murju, jossa ei ole ilmastointia, torakat juoksevat lattioilla jne. jne. Ei kiitos.
Lisäksi jatkuvasti vaihtuvia kämppiksiä on kerrallaan ehkä 15. Kamat pöllitään tai rikotaan, ruoat syödään kaapeista. Asiakkaat onkin oma juttunsa niistä viitsi edes aloittaa. Pahin on ettei säästöön jää mitään eikä eläkettä kerry. Niin ja asumista saattaa joutua vaihtamaan yllättävän tiuhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
///
Mistä olet saanut päähäsi, että matkaoppaat olisivat komennuksella? Voin kertoa, että eivät ole yhtään sen enempää kuin vaikka lentoemännätkään. Ei kannata jankuttaa, kun et tiedä ko. työstä mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
///
Miksi jankkaat komennuksesta, vaikka matkaoppaat eivät ole mitään sotilaita, jotka laitetaan komennuksella ulkomaille? Matkaoppaat saavat ihan itse päättää, missä pitävät kirjansa. Tosiaan: moni vuosia ko. hommissa ollut asuu pysyvästi kohdemaassa. Työnantajalla ei ole mitään sanomista siihen.
Usko huviksesi, että matkaoppaat ovat ulkomaan komennuksella. Ei komennus tarkoita sotilasta. Olet niin pihalla, että annan olla. Laita sinä kirjat vaikka Afganistaniin ja mene sotilaaksi.
Mahtaa olla pahat puutokset, kun noin pienillä määrillä tulet toimeen. Normaali, terve aikuinen ei pärjää 27€ viikkobudjetilla, vaikka ostaisi Coopia. Ei nekään NIIIIN halpoja ole.