Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö matkaoppaaksi noin 1000 palkalla?

Vierailija
31.07.2025 |

Asumisen maksaa työnantaja, joten kyllähän tuolla ainakin itse pärjäisi, kun omat kulut on netti, puhelinlasku ja ruoka pitäisi ostaa itse.

Entä sinä, lähtisitkö?

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoille sopivaa hommaa mielestäni. Tiedän kyllä alalla toimivan esim. Etelä-Euroopassa asuvien keskuudessa. Usein mies on esim. kreikkalainen ja nainen suomalainen. Naiselle voi tuo toimintatonnikin olla tärkeä tulonlisä, eläminenhän on halvempaa tuollapäin.

Vierailija
22/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerta asunnon saa työsuhde-etuna niin tuo on tonni puhtaana käteen. Vielä jos on jokin halpamaa kyseessä (esim. Thaimaa) niin sillähän elää ruhtinaallisesti.

Ja sillähän saa mahtavan eläkkeen! Eiku...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain töihin oppaaksi erääseen nimeltä mainitsemattomaan paikkaan, jossa palkka 900 euroa. Tuntuu pieneltä, kun vertaa Suomen palkkoihin MUTTA tuo 900 euroa on henk.koht menoihin. Esim. ruoka tai shoppailu, koska työnantaja maksaa asumisen kokonaan, eli vedet, sähköt ja vuokrat sekä matkat maahan. En minä ainakaan saa 900 euroa menemään vaatteisiin, tai ruokaan. Suomessa menee kuussa noin 120-150 euroa ruokaan yksin asuvana ja velattomana ihmisenä. 

Olen käynyt ison elämänmuutoksen läpi ja työttömänä, joten miksen lähtisi jos valituksi tulisin. Kun vaihtoehto on jäädä surkuttelemaan omaa elämää Suomeen työttömänä. Saas nähdä miten käy, hakijoita varmasti paljon ja nuoria. Olen itse jo aika vanha keski-ikää lähestyvä, mutta kuten sanoin, että kaipaan jotain uutta.

Vierailija
24/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö verot maksaa kiltisti Suomeen? Vai voisiko toimia kuten veronkierron mestarit kreikkalaiset? Jos oikea vastaus on jälkimmäinen, voisin harkita ko. duunia. Suomen verotuksella siis en.

Vierailija
25/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain töihin oppaaksi erääseen nimeltä mainitsemattomaan paikkaan, jossa palkka 900 euroa. Tuntuu pieneltä, kun vertaa Suomen palkkoihin MUTTA tuo 900 euroa on henk.koht menoihin. Esim. ruoka tai shoppailu, koska työnantaja maksaa asumisen kokonaan, eli vedet, sähköt ja vuokrat sekä matkat maahan. En minä ainakaan saa 900 euroa menemään vaatteisiin, tai ruokaan. Suomessa menee kuussa noin 120-150 euroa ruokaan yksin asuvana ja velattomana ihmisenä. 

Olen käynyt ison elämänmuutoksen läpi ja työttömänä, joten miksen lähtisi jos valituksi tulisin. Kun vaihtoehto on jäädä surkuttelemaan omaa elämää Suomeen työttömänä. Saas nähdä miten käy, hakijoita varmasti paljon ja nuoria. Olen itse jo aika vanha keski-ikää lähestyvä, mutta kuten sanoin, että kaipaan jotain uutta.

Valehtelet. 120€/kk on 30€/viikko. Ei sillä summalla Suomen hintatasolla saa ruokia kuin 2-vuotiaalle taaperolle. 

Vierailija
26/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi edes Aurinkomatkojen maksavan oppailleen oikean palkan. = jolla elää, eikä tarvi elää kädestä suuhun.

Kyllä 1 000€ riittää oikein hyvään elämiseen, kun ei tarvitse maksaa asumisesta ja kohdemaissa on huomattavasti Suomea alhaisempi hintataso. Esim. Turkissa elää helposti jopa puolella tuosta, jos asunto on ilmainen. 

Niin mutta en aio asua vaan työskennellä Turkissa.

Vierailija
27/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan mustille orjillekin plantaasien omistajat kustansivat ylläpidon eli katon pään päälle ja muonan. Palkkaa ei toki maksettu.

Vierailija
28/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö verot maksaa kiltisti Suomeen? Vai voisiko toimia kuten veronkierron mestarit kreikkalaiset? Jos oikea vastaus on jälkimmäinen, voisin harkita ko. duunia. Suomen verotuksella siis en.

Ei tietenkään pidä, jos muutat kirjasi kohdemaahan. Mutta sitten olet myös Suomen sosiaaliturvan ulkopuolella eli mitään tukia ei tipu, jos työt loppuvat tai sairastut pitkäaikaisesti. 

Vierailija
29/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi edes Aurinkomatkojen maksavan oppailleen oikean palkan. = jolla elää, eikä tarvi elää kädestä suuhun.

Kyllä 1 000€ riittää oikein hyvään elämiseen, kun ei tarvitse maksaa asumisesta ja kohdemaissa on huomattavasti Suomea alhaisempi hintataso. Esim. Turkissa elää helposti jopa puolella tuosta, jos asunto on ilmainen. 

Miten sä meinasit tehdä matkaoppaan hommia Suomesta käsin? 

Vierailija
30/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki halppis hotellit ulkomailla on ollut hyvin ilmastoituja, toisin kun Suomen paahteessa.

Vierailija
31/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva työ ,hyvää oppia uusia kieliä ja tavata kansainvälistä porukkaa.Lähtisin heti .vaikka olen jo eläkkeellä. 

Vierailija
32/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voivatko oppaat noin vain vaihtaa kirjansa? Miten työnantajat asiaan suhtautuvat? No, tuskin ulkomaisella matkanjärjestäjällä on/olisi ko. asian kanssa mitään ongelmia...

Vierailija
33/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä meinasit tehdä matkaoppaan hommia Suomesta käsin? 

Niin. Etänä, Suomesta käsin. 

Vierailija
34/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikimaailmassa. Olen ollut matkaoppaana ja se on koiran virka. 

Tästä on vuosia, kun olin itse matkaoppaana niin Kreikassa, Italiassa kuin Espanjassakin. Nuorelle tytölle työ oli kiinnostavaa; tykkäsin todella paljon. Sillä tiellä olen edelleen vielä vuosien, vuosien jälkeen. Kohtasin ihanan paikallisen miehen, ihastuimme, rakastuimme, avioiduimme ja perustimme perheen. Terv 🌴

Vierailija
35/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva työ ,hyvää oppia uusia kieliä ja tavata kansainvälistä porukkaa.Lähtisin heti .vaikka olen jo eläkkeellä. 

Ei ole kiva työ. Paskaa sataa niskaan jatkuvalla syötöllä ja olet töissä käytännössä 24/7. 

t. kokemusta on

Vierailija
36/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, voivatko oppaat noin vain vaihtaa kirjansa? Miten työnantajat asiaan suhtautuvat? No, tuskin ulkomaisella matkanjärjestäjällä on/olisi ko. asian kanssa mitään ongelmia...

Mitä se työnantajalle kuuluu, missä kenenkin kirjat ovat? 

Vierailija
37/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jään varhaiseläkkeelle 62-V niin voisin lähteäkin. Saisin Suomesta parin tonnin eläkkeen. Tonni kuussa matkaoppailusta ja ilmainen asunto ja jotain tekemistä, niin mikäpäs siinä. Mutta en tuota ennen.

Tuskin kukaan palkkaa yli 60 vuotiasta.

Vierailija
38/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet. 120€/kk on 30€/viikko. Ei sillä summalla Suomen hintatasolla saa ruokia kui

Mä kävin vasta kaupassa ja maksoi 27 euroa. Viikon ruoat. Ei me sinkut ostella koko liha pihvejä. Mulle kelpaa ainakin ihan Coopin tuotteet, kyllä niillä nälkä siirtyy.

Vierailija
39/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

36. Ei kai se tarkemmin ajateltuna kuulukaan. Voisin itsekin harkita tuota yhtenä vaihtoehtoa siltä pohjalta, että kirjat voisi kätevästi vaihtaa vaikkapa kreikkalaiseksi yms. Heidän kulttuurissaanhan on pelkkää sinisilmäistä hölmöyttä maksaa meidän härmäläisten tasoisia verojasteita...

Vierailija
40/145 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuunnella Matka Floppaa podia, siinä on kerrottu matkaoppaan arkea hauskasti.

Ja itse en lähtisi alle 10 000 €/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä