Lähtisitkö matkaoppaaksi noin 1000 palkalla?
Asumisen maksaa työnantaja, joten kyllähän tuolla ainakin itse pärjäisi, kun omat kulut on netti, puhelinlasku ja ruoka pitäisi ostaa itse.
Entä sinä, lähtisitkö?
Kommentit (145)
Ihmiset menettää työpaikat kun on asenne että asiakas tekee itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerta asunnon saa työsuhde-etuna niin tuo on tonni puhtaana käteen. Vielä jos on jokin halpamaa kyseessä (esim. Thaimaa) niin sillähän elää ruhtinaallisesti.
Ja sillähän saa mahtavan eläkkeen! Eiku...
Pointsit siitä, ettet syyttele jos jää kokonaan työttömäksi eikä tee työtä, josta saa tonnin käteen. Vai syyttelisitkö kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerta asunnon saa työsuhde-etuna niin tuo on tonni puhtaana käteen. Vielä jos on jokin halpamaa kyseessä (esim. Thaimaa) niin sillähän elää ruhtinaallisesti.
Ja sillähän saa mahtavan eläkkeen! Eiku...
No, toisilla on muutakin mielessä, kuin eläke. Itselleni tärkeämpiä ovat kokemukset ja mikä sen parempi olisi, kuin viettää muutama vuosi täysin uudessa kulttuurissa. Tähän suomi työputkeen pääsee myöhemminkin, jossa saa olla liki 70 vuotiaaksi. Joten nuoret lähtekää ihmeessä..
Jos olisin nuorempi menisin ennemmin work-and-travel konseptilla ulkomaille kuin lähtisin matkaoppaaksi. Matkaoppaan pyöritään läpi samoja (tylsiä) kohteita uudestaan ja uudestaan. Ei ole kovin rikastuttava kokemus.
Aika moni muukin työ on sellaista, että samaa pyöritetään vuodesta toiseen, ihmiset vain vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun perustella ei ainakaan sellaisten kannata lähteä, jotka ei osaa säästää ja tuhlaa jossain Rodoksella 900 euroa viinaan. Kauheeta haaskareita jotkut, ei yhtään osata budjetoida.
Joo, mutta nykyään Suomessa ei pärjätä edes 5000 palkalla vaan ruikutetaan siitäkin. Kun ei osata säästää, niin ei vaan rahat menee 300 000 velkoihin, kun pitää näyttää hyvältä. Voi morjens!
Suomessa 5 000€ palkasta jää käteen alle 3 000€. Ei sillä kummoista elämää esim. pk-seudulla elä, kun asuminen on niin törkeän kallista.
Sinun ainakin kannattaa mennä tonnin palkalla matkaoppaaksi, niin ei tarvitse valittaa veron suuruudesta.
Ei tuo mikään palkka ole. 2000€/kk nettona kouraan ja ilmainen Asuminen olisi jo sinne päin.