En pysty syömään kalakukkoa! Ihan kamalan makuista ja näyttääkin ällölle. Muita?
Kommentit (67)
Kala- allerginen olen joten en tiedä mille maistuu.
Vegekukko Soijarouheesta ja Läskin tilalle Vuustoa.
Menee kieli mukana. Tai siis ei mene koska olen vege.
Vierailija kirjoitti:
Se on kamalaa! Asun syvällä Savossa, mutta kalakukko, kaikkea sitä voi ollakin. Harmaita, kuin itsekseen kuolleita kaloja, joissa on ruotoja, jotka pistelevät kurkussa. Läskiä, kammottavaa läskiä. Ja jos kylmänä syö, niin jää sellainen rasvakelmu kitalakeen.
Kunnon kukko on paistettu niin, ettei siellä ruodot tunnu!
Vierailija kirjoitti:
Kaupalliset kukot on surkeita.
Mummo-vainaa teki loistavia kukkoja.
No ei ne aidot merkkikukot kyllä surkeitakaan ole. Tietysti jokaiselle tyylillään, mutta hyviä ne on, jos ovat tuoreita.
Toki pakastettuna ja mikrossa lämmitettynäkin kukko on hyvää.
Kannattaa tehdä itse. Kaupan kukot ovat hintavia ja niissä ei paljoa sitä kalaa ja lihaa ja läskiä ole. Muikuista tulee parasta.Ulkomaalaisille voisi tarjota kalakukkoa. Hieno ruoka.
Muikkukukko on ihanaa, leikkaan kantapalan vaan pois, sitten ohuita siivuja ja margariinia päälle. Nam. Ostan yleensä tiettyä merkkiä niin tiedän että on hyvää eikä liikaa läskiä.
Juu ei. Kammottavaa läskiä suun täydeltä.
En pidä minäkään. Brutaalia ruokaa, jonka jätän väliin. Jos joku tykkää, ei haittaa, mutta kiitos ei minulle.
Vierailija kirjoitti:
Lanttukukko, ai että. 😋
Samaa mieltä! Parempaa ei ole! Asun ulkomailla ja viimeksi sain lanttulukkoa noin 7 vuotta sitten, Lieksassa. Voiko sitä mitenkään oppia tekemään itse, tavallisessa sähköuunissa? Onnistuisiko edes ,,vähän sinne päin,,?
Vierailija kirjoitti:
Muikkukukko on ihanaa, leikkaan kantapalan vaan pois, sitten ohuita siivuja ja margariinia päälle. Nam. Ostan yleensä tiettyä merkkiä niin tiedän että on hyvää eikä liikaa läskiä.
Ne kantapalathan on hyviä voin kanssa!
Meidän jo edesmennyt naapuri on aina asunut Tampereella. Äitini tunsi hänet jo pienestä saakka.
Hän teki todella hyvää kalakukkoa. Oleellista, että oli poistanut kaloista ruodot.
Ällöttää kalakukot, jossa on mukana pehmenneet ruodot mukana.
Tuo nainen oli mielettömän hyvä tekemään ruokaa, vaikka asui koko elämänsä yksiössä tupakeittiön kera. Hänellä oli vain kantovesi ja ei ollut ruoka-alan ammattilainen, vaan ihan eri alalla. Koulutuksena kansakoulu.
Ihan hyvää on. Sanoisin perusmuonaa, muttei nyt kuitenkaan, kun valmistus on aikaa vievää. Itselläni juuret on Etelä-Pohjanmaalla ja Pirkanmaalla.
Eihän se edes maistu paljon miltään, ihan miedonmakuista, sanoisinpa, että jopa lapsellista, niin en ymmärrä, miksi joku ei tykkää. Suutuntumakin ihan ok. Luulisi menevän alas kaikille kuten joku karjalanpiirakka.
Jos et pysty syömään kalakukkoa, so what?
Kokeilkaa tehdä lanttukukko, se on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Savolainen kukko ja karjalainen kukko ovat erilaisia. Savolainen on tummakuorista ja kitkerää, mutta karjalainen hyvää olipa kyseessä liha-, kala- tai mikä kukko vaan. Oma suosikkini on liha-perunakukko.
Eikä ole kitkerää, rukiista tehtyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupalliset kukot on surkeita.
Mummo-vainaa teki loistavia kukkoja.
No ei ne aidot merkkikukot kyllä surkeitakaan ole. Tietysti jokaiselle tyylillään, mutta hyviä ne on, jos ovat tuoreita.
Toki pakastettuna ja mikrossa lämmitettynäkin kukko on hyvää.
Se Lidlin myymä Iisamelainen ei ole oikeaa kukkoa, hiivaleipäjauhoja suurin osa, pitää olla ruista
Lanttukukko on oma lempparini ja on siinä lihaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lanttukukko, ai että. 😋
Samaa mieltä! Parempaa ei ole! Asun ulkomailla ja viimeksi sain lanttulukkoa noin 7 vuotta sitten, Lieksassa. Voiko sitä mitenkään oppia tekemään itse, tavallisessa sähköuunissa? Onnistuisiko edes ,,vähän sinne päin,,?
Äitini ainakin osaa tuon tehdä ja ihan sähköuunissa.
Kukossa pitää olla läskiä. Riittävän kauan kypsytetyssä kukossa läski sulaa kokonaan. Kukko on raaka jos siellä valkoista läskiä näkyy.
Samoin ruodot katoaa täysin kypsässä kukossa.