**MARRASMURUT -05 UUTEEN VIIKKOON**
Kommentit (37)
Puhihaa: Minä olen ymmärtänyt, että pieni vuoto normaalia. Minulla oli tästä marraspojasta tosi väsy ja heikko olo pitkän aikaa, kun taas esikosta ei juuri mitään. Voimia sinulle ja toivottavasti väsy ym. pian helpottaa!
Voithan sinä perua pääsiäissuunnitelmat, varmasti ymmärtävät tai sitten yhdessä miehen kanssa laitatte paikat kuntooon ym.
Suurin osa porukasta on kyllä raskaana :) IHana asiahan se :)
Saa jännätä teidän puolesta :)
Meidän neito lähti mummulaan ja tulee lauantaina takasin. On se vaan haikeeta laittaa tyttö reissuun :( vaikka niin innokkaana ja reippaana lähtee eikä mitään hätiä ole aikaisemminkaan ollut.
Voi kuinka on Jesse reipas poika :) Ihan tarhan ammattilainen :)
Meilläkin levottomia öitä takana, hampaat ne tuskaa tuottaa. Välissä poju nukkuu ja pyörii ja hyörii.
Jospa ottaisin käsityön esille, kun poju touhuilee omiaan.
+ Sukulaisia kylässä
+ Laitoin sukulaisten matkassa äidille suuren tulppaanikimpun
+ Saan syksyllä uuden tyttöserkun :)
Hyvää pääsiäistä kaikille jo etukäteen :)
Hilda
Teillä näyttää olevan plussia ja miinuksia listattu. Mikäpä siinä. Minä voin listata kanssa kun en juuri nyt ehdi muuta kirjoittaa.
- Amalialla otettiin PVK, jossa todettiin kohonnut trombosyyttien määrä. Nyt sitten yritellään parantaa kuukausia jatkunutta nuhaa, yskää ja ajottaista kuumetta että saatas otettua uudelleen nuo arvot :o/
- Olen hirveän väsy parin reippaamman viikon jälkeen. Tietty raskauskin voi sitä aiheuttaa, mutta näin keväisin kärsin kai jostain kevätmasennuksesta.
+ lapset ovat todella omatoimisia oman huoneensa siivouksen kanssa ja leikkivät Amalian kanssa hurjasti
+ Amalia on hyvä nukkumaan ja tosi tottelevainen ja fisku muksu :o)
Niinpä, neiti ei ole mikään höösääjä vaan rauhallinen tapaus, joka tykkää tyhjentää tiskikoneen (antaa astiat sieltä meille), siivota lelunsa eikä tee " töllöntöitä" ! Meillä nukutaan edelleen paljon ja pitkään : 4 tuntia vähintää vaunuissa ulkona ja yöunetkin kestää yli 10 tuntia. Siinä saa jo itsekkin vähän levättyä.
Pääsiäistä ois pitäny valmistella, mutta tytöt menevät isänsä luokse, joten en viitsi laitella niin kauheasti ettei tule sitten itse syötyä. Suklaata tietty pitää " vähän" varata :o)
Meillä typykkä ei syö itse vielä lusikalla : en ole antanut kun on helpompaa syöttää hänet itse. Joo, tiedän, laiska minä. En ole myöskään neitiä istuttanut vielä potalla kun ei siinä tunnu istuvan, joten siskojensa kanssa samaa rataa mennään : päättivät itse 2 v että nyt ei enää tarttee vaippaa ja siihen se jäi :o)
Mutta nyt pitää laitella tytöille iltapalaa
Rapuäiti, Amalia + katras sekä masu rv 22+1
Tänään on ollut pyörityspäivä, kaikessa hyvässä tosin. Meillä oli kolme jumista päiväkotilaisille. Kerralla paikalla oli aina noin 150 lasta. Puolentunnin tauko jokaisen jumiksen perään ja taas sama homma uudestaan. Kyllä olivat liikuttavia lapsia! Aivan ihania tapauksia :)
Mua jännittää. Maanantaina mulla on elämäni ensimäiset liturgiat. Kaksi liturgiaa eri kirkoissa peräkkäin. Laulan siis kaikki laulettavat osuudet ja se jännittää todella. En ole ennen laulanut mikkiin. Sunnuntaina saan pitää saarnan, aika hurjaa. Siis, että antavat harjoittelijan pitää vuoden " tärkeimmän" saarnan. Iloinen olen tästä mahdollisuudesta :)
Iltapäivällä väsäsin sitten 3 tuntia liturgiaa kasaan ja viimeistelin saarnan. Nyt on sellainen olo, että huh. En ole koskaan aiemmin tajunnut, kuinka iso homma liturgiassa on. Se papin oleminen näyttää aina niin helpolta ja vaivattomalta, mutta siihen liittyy hurjasti valmisteluja.
Hertalle pidän peukkuja, että sydämen tykytys saataisiin jo bongattua. Onnista äänet kuului vasta rv 15 ja tästä Sisusta saatiin kuuluviin jo 9+! Istukan paikka vaikuttaa näköjään hurjasti.
Äitykkä, aika hurjalta kuulosti teidän pojan korvaralli. Auts! Toivottavasti nyt pysyvät korvat terveenä. Mä ajattelin kanssa repäistä ja värjätä hiukset jotenkin räväkästi!
Toivottavasti Tintan kaverin vauva voi edelleen hyvin. Hurjan aikaisin syntyi, mutta nykyään lääketiede on kehittynyt niin hurjasti, että pienillekin on toivoa. Varmasti kaikki menee hyvin, kun ovat jo kriittisimmän ajan selvittäneet.
Niin ja samoja mietteitä on täällä käyty läpi maailman pahuudesta ja pikkuisen sinne sukeltamisesta. Mies on suunnitellut jo kaikenmaailman harrastukset Onnille, ettei olisi luppoaikaa hölmöilyyn. Kaiketi joku harrastus, josta siis itse nauttii, on hyvä keino ehkäisemään pahimpia töppäilyjä.
Gerdan enolle toivon paranemista. Toivottavasti tilanne rauhoittuu, eikä ole enää niin kriittinen. Kyllä teille tuntuu näitä sattuvan vähän liikaa :(
Me muutettiin tälle uudelle alueelle juuri siksi, että tämä on rauhallista aluetta. On ainakin muutama esimerkki vähemmän opettamassa huonoille teille. Tosin tiedän, etten voi lastani akvaariossa kasvattaa, eikä alue paljoa vaikuta, kun Helsingissä kuitenkin asutaan. Tuskin sentään kotipihassa lapsonen koko elämäänsä viettää :)
Toivottavasti saat 10kaks haluamasi hiuslookin toisella kerralla! Ja kyllä se plussa sieltä pamahtaa vielä :)
Kuulosti Auringonkukka ihanalta tuo sun reissu, jolta tulit vasta aamupäivällä kotiin :) Tuollaiset kavereiden kanssa valvotut yöt piristää kummasti. Mulla jääneet nyt raskauden myötä taas pois, mutta odotan kyllä sitäkin, kun pääsen likkojen kanssa parantamaan maailmaa yömyöhään ;)
Tosi ihanaa kuull, että Jesse on alkanut niin iloisilla mielin jäämään tarhaan! Kyllä siinä varmasti tulee helpotuksen myötä äidille sellainen hämmennys, että mitäs mitäs, eikö enää kiljutakkaan perään. Hienoa, että poika sopeutui ja nauttii jo tarhassa olostaan. Varmasti ihana fiilis viedä hoitoon, kun ei tarvitse koko päivää olla sydän syrjällään pikku-ukkelin pärjäämisen perään.
Puhihaa, toivotaan, että tuhruilu on ihan harmitonta. Käsittääkseni puolella raskaanaolevista alussa tulee tuhruilua ja muutama tippa saataa tulla ihan kirkastakin verta. Onnista mulla ei tullut mitään vuotoja, mutta tässä toisessa tuli 8+ viikolla parina päivänä hiukan verta ja tuhrua. Kyllä minäkin säikähdin, mutta neuvolassa sanottiin, että on ihan normaalia.
Niin ja minä olin ainakin alkuraskaudessa todella väsynyt. Paljon väsyneempi kuin Onnista. Välillä pidin oikeasti sormilla silmäluomia ylhäällä, etten nukahtanut. Järkyttävää, mutta meni onneksi ohi rv 12 tienoilla. Samaan aikaan loppui pahoinvointikin, jota Onnista oli rv 16 saakka ainakin. Toivotaan, että sinullakin väsymys ja heikotus helpottaa nopeasti! Niin ja älä välitä, jos et jaksa kaikkea tehdä niin kuin ennen. Alkuraskaus on niin lyhyt aika, että sen jälkeen ehtii taas tehoilla supermammana :)
Hildan Fanny se jo reissaa mummolaan lomalle :) Ihanaa, mutta varmasti samalla hiukan haikeaa, kuten kerroit. Äitiys on eriskummallinen tila, todella ristiriitaista on tämä oleminen nykyään. Toisaalta välillä kaipaa omaa rauhaa ja sitten kun sitä saa, haluaakin sen saman hälyn ympärilleen äkkiä :)
Toivottavasti Rapuäidin Amalia paranee pian ja saatte uudet kokeet otatettua. Toivotaan, ettei mistään vakavammasta ole kyse. Auringonpaistetta lähettelen sinulle vielä sinne kevätmasiksen keskelle. Sulla ei tosin taida jäädä paljoa aikaa edes vaipua mihinkään kunnon depikseen ;) Katrasta kun riittää.
Päivän plussat vielä:
+ Viikonlopun kirjalliset työt tehty!
+ Onnin kanssa oli tänään pari oikein herkkää halihetkeä, kun olin ollut puolipäivää poissa ja poika oli ihan äitifanina siksi.
+ Ihanaa Mövenpickin jätskiä riennän nyt hakemaan pakkasesta :)
+ Sisu pitänyt oikein potkunyrkkeilyharjoituksia tämän illan.
Noema
Rustataanpas vielä pikaiset tekstit!
Mulla on nyt jokin ihme kevätväsymys myös! Tai siis ollut tämän päivän, tuntuu että ihan on veto pois ja pahaakin tekee ja närästää ja supistelee ja vihloo ja vali vali.. Neuvolassa tänään olin ja vauva ei vielä kiinnittynyt (laskettuun aikaan 2vkoa) eikä mun puolesta vielä ole kiirekään, alkaa muutenkin vähän jo jännittämään että milläs tavalla tämä toinen kaveri täältä maailmaan putkahtaa :)
TUlipas heti omaa napaa!!
Puhihaalle isot onnittelut plussasta! Ja peukut pystyssä että kaikki menee hyvin, varmasti menee :)
10kakkoselle toivotaan munarikasta ja hedelmällistä pääsiäistä ;)
Hienoa että Jesse viihtyy tarhassa hyvin! Niin ne lapset sopeutuvat :)
Noema, Auringonkukka ja pojat olitte mun unessa viime yönä! Sen verran epäselvä uni etten edes rupea selvittämään.. Hauskaa kun en ole esim. Noemasta nähnyt ikinä edes valokuvaa, muista kolmesta kyllä :) Niin teistä on vaan tullut " tuttuja" että jo uniinkin tulette :)
Tuota " maailman pahuutta" tulee mietittyä kyllä aika ajoin täälläkin. Melko pysäyttävä hetki oli kun kaverimme kuoli väkivallan seurauksena jokin aikaa sitten. Siinä sitä sitten katsoi pientä ihanaa ja viatonta lastaan ja mietti että miten pystyisi suojelemaan kaikelta pahalta. Eipä kai sitä mitenkään pystykkään.. Nämä on näitä ikuisuus-juttuja.. Meillä isäntä on henkeen ja vereen kalamies, toivotaan että sama innostus jatkuisi lapsillekin, jos se vaikka vähän " hillitsisi" eksymästä pahoille teille..
Noemalle piti vielä sanoa, että kuulostaa mielenkiintoiselta nuo työjuttusi! Ei sitä ikinä ole tullut mietittyä miten paljon esivalmistelua papin työhön kuuluukaan!
Ja toivotaan että Manna olis edes jotenkin kotiutunut uuteen kotiin! Siellä asuminen palkitaan vielä :)
Kaipa menen nyt nukkumaan jos huomenna olisi sitten pirteämpi!
Plussat vielä
+ pian perheessämme uusi tuhisia
+ pääsiäisostokset teht tänään, ei tarvii huomenna rynniä kauppaan
+ huomenna elämäni ensimmäistä kertaa jalkahoitoon :)
Hyviä öitä kaikille :)
[color=green] Voi vitsi Noema! Mulla meni kylmät väreet kun luin juttuasi.
Saarna on kyllä iso juttu ja vielä pääsiäisenä, WAU :) Onnitteluni.
Missä olet harjottelussa, jos vaikka jossain lähikulmilla niin tulen vakoilemaan ;) No, älä pelkää, asutaan edelleen täällä Riihimäellä.
Espoon tuomiokirkko on kuulema pääsiäisenä aikas tupaten täynnä. Ajattelin jos itsekin menisi pitkäperjantai-yön messuun (jos semmoisia löytyy).
Tosiaan, Jerekin kyläilee välillä viikonloppuja mummolassa ja tekisi parin tunnin päästä aina hakea takaisin poika. Ei kyllä olla haettu kotiin ainakaan vielä.
Eilen taas kirosin meidän pihan lapsia (joita ei siis kovin ole mutta sitäkin hirviömäisempiä!!).
Siis leikkipaikalle rikottu semmoinen iso auto tuhannen p***n päreiksi, varmaankin ihan huvikseen, cd-levyjä ainakin neljä rikottu sinne, pulloja rikki jne. Siivoilin pihaa ja kirosin kaikki tämän pihan vanhemmat alimpaan helvettiin.
Lapset jotka tuolla käyvät terrorisoimassa ovat 6-11 vuotiaita. Ja tiedän tarkkaan kyllä kuka on rikkonut pullot, kuka auton ja kuka cd-levyt.
Sanoisin vanhemmille jos tietäisin sen auttavan. KOkemuksesta voin sanoa ettei hyödytä YHTÄÄN mitään!
Eilen tuli etuovelta ilmoitus että toisella alueella olisi 84m kolmio vapaana 1.5. alkaen. Vuokra tosin on 730euroa, että voi olla ettei varaa ole siihen, tällä hetkellä vuokra on 620e, johon rahat riittävät hyvin.
Toivotaan että mies valmistuu syksyllä ja saa vakipaikan äkkiä, se on omatalo HETI!
Puhihaa: Jereä odottaessa vuosin aika pahasti, omasta mielestäni. Ja usein. Menin joka kerta päivystykseen äpolille, ottavat sinne täällä ainakin samana päivänä.
Ja tuolla tuo marraspoika huutelee ja mesoaa.
aatun_äippä: Minäkin näen aina välillä unia nettitutuista.
En tiedä miten he sinne eksyvät :D
Mutta lähdemme kohta kukkakauppaan ostamaan pääsiäiskukkia, joten katsotaan ehdimmekö takaisin 11 mennessä, kun isi tulee ruokatunnille kotio.
Hyvää pääsiäistä kaikille!
10kaks
Pitemmittä puheitta oikein hyvää pääsiäistä joka iikalle tulin toivottamaan!!
Nyt en jaksa tämän enempää kirjoitella.
Gerda
Niin kyllä se tähän alkuun varmaan kuuluu tää ihan mahoton laiskuus.. =)
En jaksa siis mitään, miten olenkin niin saamaton. Eilen soitin äitini mukaan kauppaan illalla, ko mies teki vintissä hommia ja en jaksanut lähteä yksin, heh. laiskauus.
Oli pakko soittaa neuvolaan vuodosta kun se vain huoletti, mutta sanoi että ei syytä huoleen. Jos alkaa kauheesti tulla niin sitten mutta ihan sanoi että rauhassa voin olla. Huh. Vaikka tiesin niin kaikkia ajattelee.
Täällä on puhuttu maailman kauhuuksista niin joskus kaverini kanssa siitä juttelimme ja mietimme, että kun vaikka olisi hyvä perhe (mikä tosin on se hyvä perhe) niin voi ajautua jonnekin väärille poluille. Tottakai sitä kaikki (tai ei varmasti kaikki) yrittää parhaansa lapsensa eteen.. en osaa kirjoittaa mitä ajattelen, joten oikein munarikasta pääsiäistä kaikille !!!!!!!!!!!!!!!
Mulla oli muutamana päivänä samanmoista kevätväsymystä, mistä Aatun äippä kertoi. Nukuin kolmena päivänä päikkärit ja kunnon päikkärit nukuinkin. Saman ajan kuin Onni, eli noin 3 tuntia! Aamuisin oli ihan puolikuollut fiilis. Väsymys on nyt mennyt ohi, mutta mulla on jotain ihme vatsaoireita ilmennyt. Vääntää vatsasta ja supisteleekin.
Toivottavasti Aatun äippä sulla sujuu synnytys hyvin, ilman sitä ensimmäisen kerran dramatiikkaa ja koko hommasta jää hyvä fiilis. Hurjaa, että kahden viikon kuluttua on jo laskettuaika käsillä! Pidäthän meitä ajantasalla? Jännittää hirmuisesti sun puolesta :)
Aika hauska, että päästiin Auringonkukan kanssa uneen vierailemaan :) Oliko mulla unessa lyhyet (nyt jo lähinnä sekainen polkka kai) tummat hiukset? Olisi hauskaa tietää kuinka hyvin mielikuva vastaa todellisuutta.
10kaks, ei haittaisi ollenkaan, jos tulisit vakoilemaan :) Tosin mulla on saarna Laajasalon kirkossa Helsingissä, joten sinne on vähän matkaa Riksusta ;) Olen täällä ihan jännä housussa yrittänyt opetella maanantain liturgioiden lauluosuuksia. Laulavat Laajasalon kirkossa ihan eri sävelmäsarjalla, kuin mihin olen itse tottunut ja pelkäänkin, että jännityksessä alan hoilottamaan jotain ihan väärää nuottia.. No, ei mahda sitten mitään. Ne yömessut on kyllä tosi vaikuttavia!
Niin ja yritähän 10kaks kestää siellä vielä. Saapahan mieskin tuosta ympäristöstä kimmoketta opiskeluille, ei tule ainakaan hidasteltua :) Oletteko ajatelleet jäädä Riihimäelle?
Gerdalle ja kaikille muillekin oikein hyvää pääsiäistä myös!
Ymmärsin Puhihaa selostuksestasi pointtisi. Itseasiassa meillä mies aloitti tämän hössötyksen harrastuksista ja maailman pahuuden pauhaamisesta katsottuaan Onnin odotusaikana dokumentin, jossa kuvattiin juuri " hyvien perheiden" (niinpä niin, mitä ne nyt sitten ovat..) lapsia, jotka olivat päätyneet narkkareiksi. Vanhemmat yrittivät auttaa lapsiaan, mutta huumeet veivät voiton melkein jokaisessa tapauksessa. Surullista. Nautitaan me marraskuiset nyt näistä pienistä, joiden menemisistä ei tarvitse vielä olla huolissaan. Sekin aika koittaa vielä.
Eipä tässä kummempia, taidan jatkaa lauluharjoituksia, kun poika vielä nukkuu ja mies työkeikalla. Niiden edessä tulee ihan hölmö fiilis, jos alkaa yhtäkkiä laulamaan jotain liturgian osuuksia ;)
Plussat:
+ Sain aamulla siivottua koko yläkerran, petivaatteetkin on vielä tuulettumassa.
+ Mies tulee pian ja lähdetään ostamaan pääsiäisherkkuja viikonlopuksi.
+ Äiti tuo ihanaa pashaa meille tänään, nam!
Noema
[color=purple] Noema: Itse asiassa, me ollaan Espoossa pääsiäinen, että ei niin pitkäkään matka ole.
Mies katselee kummissaan kun laulelen virsiä yht`äkkiä :D Heillä ei kamalasti ole uskonnollisuutta painotettu perheessä. Itse asiassa appeni sanoi kerran että kunhan ei pappia susta tule.. (oli jotain puhetta ammateista joskus) Tokaisin siihen, että olen kyllä joskus vakavasti asiaa harkinnut. Meni hiljaiseksi kyllä siinä sitten appiukko.
Jännitän täällä puolestasi, hyvin se menee!
Uskon että jäämme Riksuun, vaikka itse asuisin mielummin Pääkaupunkiseudulla, siellä tuntuu vain talojen hinnat olevan pilvissä!
(mies toikin juuri talopaketti-esitteen, jonka posti toi)
Ehkä me joskus täältä pois pääsemme..
Aloin tosissani miettimään sitä muuttoa siihen asuntoon mitä katsoin, saas nähä miten käy.
Toisaalta haluan muuttaa, toisaalta tässä on jo muodotunut vähäsen kaveripiiriä. Minähän olen alkujaan Espoon kasvatteja, täältä ei ole löytynyt semmoisia ihmisiä kamalasti kenen kanssa synkkaa kunnolla.
Nyt menee sekavaksi jo.
Itse olen joutunut katsomaan erinäisten päihteiden käyttöä " liiankin läheltä" . Monet ystäväni nuoruudesta ja lapsuudesta ovat sekaantuneet joku vuosi sitten huumeisiin. Olen monesti miettinytkin miten olisi minulle käynyt jos olisin Espooseen jäänyt.. ei ehkä hyvin, kuka tietää.
Näitä tapauksia katsellessani tullut myös mieleen se " hyvä perhe" -käsite. Yksi kaveri, joka on pahiten sekaantunut kaikkeen (piikittää, ei pysty elämään ilman huumeita) on tällaisesta hyvästä perheestä, äiti yrittää auttaa mutta apu ei kelpaa, vaan huumeet..
Surullista.
Mutta menen pesemään nämä naamiot naamasta ja jatkan siivousta ettei tartte tulla sotkuiseen asuntoon maanantaina!
Hyvät pääsiäiset kaikille.
Ai ja plussat
+ kävin ostamassa kukkia
+ Jere nukkuu pitkiä päikkäreitä
+ Jermu söi kunnolla
HUHHHU, Ulkona tulee lunta ihan todenteolla!! KAMALA PYRY..huoh!
Pikaisesti vain, jonoa koneelle :)
Ekaksi päivän plussat:
+ihanan siisti koti ja pääsiäiskoristeet laitettu
+ seuraavat kaksi päivää syödään muualla, ei tarvitse tehdä ruokaa
+ mies tuli aikaisemmin kotiin, ja leikkii poikien kanssa
Viikko vierähtänyt niin nopeasti!
Puhihaalle Onnittelut! Mulla oli Ollista vuotoa myös, melkein viikon, pientä tuhrua, mutta ei ollut vaarallista. Jälkeenpäin sain vasta tietää, että on aika yleistä.
Noemalle tsemppiä! Itse olen haaveillut kanttorin työstä, olis vähän sellainen kutsumusammatti, mutta musiikkiopinnot ei oikein riitä siihen!
Täällä aivan järkyttävä tuuli, ei olla ulkoitu pariin päivään ja oma ja hoitomuksu olleet niin flunssaisia, että parempi olla sisällä. Meidän pihaan tuulee aivan järkyttävästi.
Nyt mies sanoi, että hänen vuoro, meillä on jotkut puolen tunnin vuorot.. hehheh!
Moi!
Otsikossa se tärkein.
Puhihaalle lähetän enemmän kuin ikinä peukkuja, että tuhruvuoto olisi vain sitä normaalia. Niin kuin joku jo kirjoittikin niin se on varsin yleistä, ja näin myös sinun kohdallasi. Näin uskon!
On aivan ihanaa joka päivä käydä lukemassa teidän vakkareiden kuulimisia. Sitä suorastaan huolestuu jos ei Noema,Auringonkukka, Hildaliina tai joku muu teistä ihanista vakkareista ole " ilmottautunut" . Toivotaan että Manna pääsee kohta kertomaan muutostaan.
Pidettäiskö muuten kuvienvaihtotalkoot taas 1,5 v?? Siihenhän ei ole enää kauaa, jo toukokuussa. Ois kyllä tosi kiva!
Meille kuuluu normaalia. Rahallisesti erittäin köyhää, mutta niin antoisaa aikaa, nyt kun teen vain 3 päiväistä työviikkoa. Meidän pikkuinen puski pari poskihammasta nyt ja ovat olleet aika tuskaisia. Maaliskuu selvittiin lähes terveinä, mutta tänä aamuna vaikutti kipeältä. Päivä hoidossa meni ok, mutta illalla mittasin 38 astetta. Voi pientä. Meillä siis vissiin sairastetaan tämä pääsiäisloma. En ole tänä vuonna niin pääsiäiseen panostanutkaan, kun kas kummaa kaikki koristeet on hukassa meidän jättiremontin jäljiltä. Tiedän tasan tarkkaan että muovikassillinen on pikkutipuja, posliinkoristeita ym. mutta en niitä nyt löytänyt. Onneksi pääsiäinen on joka vuosi :)
Parin viikon päästä esikoinen täyttää 6 v, joten täytyy alkaa niit' järkkäilemään. Voi voi, vastahan tuo syntyi...
Nyt nukkumaan, mutta siis oikein ihanaa pääsiäisen aikaa kaikille!
Pikaisesti halusin tulla toivottamaan kaikille oikein iloista Pääsiäistä! Jesse istuu sylissä, joten saas nähdä mitä tästä tulee. Katselee nimittäin jo nyt kiilto silmissä näppistä, kohta täällä on varmaan kaksikymmentäsormijärjestelmä käytössä. ;-)
Noemalle paljon tsemppejä saarnaan ja liturgiaan, mua jänskättää sun puolesta. :-) Kaikki menee varmasti hienosti!
Aatun äippä: Kiva että ollaan päästy unitreffeille! :-) Oon muuten itsekin joskus nähnyt unia teistä nettikavereista, niin paljon olette kuitenkin mielessä. Ihania ihmisiä täällä marraskuisten porukassa!
Lähdetään nyt aamupäivästä mun vanhempien luo Keravalle pariksi päiväksi, Jesse on innoissaan kun ollaan puhuttu että mennään ukille ja mummille. On ihan ukin poika. :-) Jesse on itsekseen yökylässä ensi yön, kun käväistään miehen kanssa istumassa iltaa Espoossa ystäväpariskunnan luona. Idols-finaali tiedossa, herkullista ruokaa, juomaa, saunomista ja ennen kaikkea loistavaa seuraa. Tuskin jaksan odottaa. Nyt ei ole kyllä tarkoitus hillua koko yötä hereillä. ;-)
Nyt lähdetään Jessen kanssa aamiaiselle, meidän pieni " herätyskello" kun soi tänään jo ennen seitsemää. Mukavaa Pääsiäistä! Jesseltä vilkutusterkkuja kaikille marraskavereille! :-)
Vaihdetaan ihmeessä 1.5vuotis kuvia kuukauden-parin kuluttua, tosi kiva nähdä aina otoksia teidän kaikkien suloisista marrasmussukoista! Eli hyvä idea oli! :-)
Noemalle tsemppiä :)
Jänskään myös puolestasi, varmasti suoriudut loistavasti!
Olen aivan samaa mieltä kuin Tiituliitu, että niiin mukava on kuulumisianne lukea. :) Ihania olette :)))
Vaihdellaan vaan kuvia :)
Käyettiin illalla varuiksi Perttua päivystyksessä korvien takia, kun niin levottomasti nukkunut ja korvaa ronklaa yhtenään. Tulehdusta ei ollut, punotti kyllä ja jos tilanne muutu, nin huomenna uudestaan pitää käydä.
Tunnin verran jouduttiin odotella. Kyllä äidin huulirasvasta oli iloa pitkäksi aikaa, Perttu otti korkin pois ja laitto takisin paikoille x 100.Ja nauroi ihan hillittömästi, kun oli niin hauska juttu.
Meillä ollut täällä aika rauhallista, kun neiti nötterö mummulla, huomenna saamme hänet takaisin :) Lohdutti mua ennen lähtöään " äiti kyllä mulle tulee sua ikävä, mutta kyllä pärjään" Onkin kyllä pärjääjä luonne.
Hyvin siellä mummulassa on mennyt ja kivaa touhua ollut. Huomenna
käy virpomassa, uimassa ja synttärijuhlissa ja sitten kotiin.
Perttu on kiinnostunut kovasti yhdestä kalapalapelistä. Kaloissa on metalliosa ja ne saa ongella ongittua pois. Hienosti nappaa kalan ja osaa laittaa kalat takaisin omille paikoille.
Kyllä meilläkin pohdintaa maailman pahuudesta on ollut. Kunpa vain omat lapset pahalta välttyisi. Tässä vanhemman roolissa niin hurjasti kyllä joutuu huolta kantamaan.
Toivottavasti Mannalla muutto sujunut hyvin ja asunto tuntuisi edes vähän kodille.
Iloista pääsiäistä!
Hilda
jos vaikka joku vielä meidät muistaa..n ole yhtään pinoa lukenu varmaan 2kk, meillä on menny vähän vauhdilla täällä asiat. Ollaan sittenkin ostettu rivitalo asunto4h+k johon päästään muuttamaan touko-kesäkuun vaihteessa, että ei tuu talopakettia sittenkään. nyt asutaan kerrostalossa johon tehtiin pika muutto helmikuun lopulla, se olikin oma tarinansa. töissä mulla riittää puuhaa ja vastuu tulee lisääntymään. ja kaiken kukkuraksi pistäydyttiin eilen papin puheilla saamassa siunaus tälle yhteiselolle.
teemu kasvaa hurjaa vauhtia, puhu ei juurikaan, tapailee vaan sanoja mutta ymmärtää puheen je toimittaa pikkuaskareita ihan innoissaan. iso poika 1v3kk neuvolassa oli mittaa jo 81cm. tämä viikko on meillä mennyt sairastaessa norovirus iski ja vietettiin teemun kanssa joap yksi yö sairaalassa, onneksi jo parempaan suuntaan. sittemmin sairastui mies ja on edelleen kipeä, joten meidän vkl-hanimoon jäi nyt sit väliin. ite olen onneksi ja toistaiseksi säilyny terveenä.
yritän tulla useammin lukemaan ja kirjottamaan kuulumsia, olen ihan pudonnut eidän jutuista, mutta meillä ei voi olla tietskalla teemun hereillä ollessa, sekun näpeltää ja räpeltää kokoajan ja kaikkea, joten iltasin onv aan mahdollisuus(töistäkääne i voi) ja silloinkin aika jää lyhyeksi ku meinaa simmut väkisin painua kiinni.
oikein mukavaa ja puuhakasta pääsiäistä kaikille.
ei se niin pitkälle tuntunut. =)
Jaksoinkin ihan intona tehdä ruokaa, kun vanhempani ja veljeni avovaimonsa kanssa oli syömässä ja kerroimme myös uudesta tulokkaasta. Poitsu antoi askartelemansa pahvimunan, minne oltiin kirjoitettu: minusta tulee isoveli.
Vanhemmillani meni tovi että siis mitä, toinen tulossa, oikeasti? Ihanaa onnea ja sit kaikki halattiin!! Isä heti mietti että sitten pitää ostaa toinen mopo heille..jen. =) Olivat siis mielissään. =)
Tuhruvuotokin loppui kun olin neuvolaan soittanut. =) Onnekis.
Heikottaa vaan ja tekee aamupalan jälkeen pahaa. Ei kauheasti maistu syömiset.
Mitäs mun piti muutakaan kirjoittaa... en muista, joten munarikasta pääsiäisen jatkoa!!!!!!!!!
Lämpimät onnittelut Örmelölle!
Varmasti riittää isoveikalla ihmettelemistä :)
Puhihaa, huojentavaa, että turhu loppui. Mitäs mummu tuumasi muutoksesta?
Teidän perheateria kuulosti hyvin onnistuneelta. Kiva idea kertoa vauvasta.
Me kerrottiin Pertusta äitienpäiväkortissa, toivoo...masuasukki. No kesti aika kauan ennen kuin miehen vanhemmat hoksas koko juttua.
Neiti palasi kotiin ison karkkisaaliin kanssa ja kyllä niitä ollaan kaikki tuhottu ja runsaasti syöty, Perttukin. Lähinnä Fanny on avannut ja ottanut yllätykset ja Perttu syönyt suklaat. Oikein hyvin on maistunut.
Me ollaan oltu vaan kotosalla, kateltu telkkaa, ulkoiltu ja ihan kaikkea tavallista. Mukava kyllä, että huomenna taas normaali arki, jotenkin niin vetämätön olo ollut koko ajan.
Eilen kävi miehen vanhemmat ja miehen kummit kyläilemässä.
Illalla saunottiin yhdessä koko perhe ja syötiin mehujädejä lauteilla :)
Yö oli oikein levoton, Perttu nukku tosi huonosti ja tänään vissiin pitää käyttää uudelleen päivystyksessä.
Ihanaa, kun Teho-osasto alkoi :) ja voin kuinka liikkis jakso oli.
Tukehan Noema kertomaan, kun ehdit miten saarna sujui, olen jännänny sun puolesta. Jännittikö paljon? Oliko Onni kuuntelemassa?
Pottaa käytetään päivittäin.
Meillä on pientä kiistaa pukemisessa, varsinkin housujen, kun Perttu haluaa pukea itse. No, toinen jalka hienosti pujahtaakin lahkeeseen ja voi mikä voiton riemu, kun varpaat pilkistää. Pertun mielestä riittääkin, kun vain toinen jalka on housuissa ja sitten lahaa housuja perässään.
Välillä käy laittaa lakin päähän ja kengän jalkaan.
Perttu on alkanut seuraamaan lastenohjelmia. Siskon kanssa istuu soffalla ja yhdessä tapittavat.
Täälläkin pitkästä aikaa ei tuule. Ihan hirveä tuuli kyllä ollut ja tosi kylmä. Kaunis auringonpaiste nyt.
Tämmöisiä kuulumisia meille.
+ Kivaa yhdessä oloa
+ Iltalehdessä oli paaljon sudokuja, niihin olen hurahtanut
+ Äiti ja iskä tulevat illalla käymään
- Mämmi loppu :( Yritän kestää.
Hilda