Kannattaako osa-aikatyö hoitovapaalla?
Harkitsen työssäkäyntiä kolmena päivänä viikossa. Osaako joku sanoa, miten se vaikuttaa kotihoidontukeen yms.?
Lastenhoitokuluja ei tulisi, sillä mummi hoitaisi lasta kotonamme.
Kiitos vastauksesta etukäteen!
Marge + taapero 1 v.
Kommentit (2)
Hei!
Kuten jo Uma totesi, ei kotihoidontukea menetä tai sitä vähennetä, jos lapsesi on kuitenkin edelleen yksityisessä hoidossa, eli keskeisintä on se ettei lapsesi tarvitse kunnallista hoitopaikkaa. Hoitolisään, jota ainakin joissain kunnissa myönnetään tulojen perusteella, sen sijaan tulot vaikuttavat joten sen saattaa menettää. Kannattaa tarkistaa olisiko sitä saamassa muutenkaan. Jos mies on normaalisti töissä niin usein tulot nousevat jo liian korkeiksi muutenkin.
Olen itse ollut kaksi päivää viikossa töissä, ja lapsi sen aikaa yksityisellä hoitajalla.
Saan silti kotihoidontukea.
joka päivä töissä 5 h, eikä se meillä vaikuta mitenkään kotihoidontukeenm. Sitää saa jos lasta hoitaa kotona palkatta joku perheenjäsen kuten isovanhempi. Itse palasin aikalailla heti äitiysloman jälkeen töihin ja hain kotihoidontukea niin että ilmoitin lapussa meneväni töihin ja äitini hoitavan poikaa. Mitään ongelmia tuen myöntämisessä ja saamisessa ei ole ollut.
Uma ja poika 1,5 v