**MARRASMURUT -05 UUTEEN VIIKKOON**
Kommentit (37)
Menipäs taas viikonloppu nopsaan.
Gerda, ystävälläsi on hyviä reseptejä ja aivan ihania kakkusia :)) Sieltä monesti nappasen ideaa ja ohjetta omiin keitoksiini.
Kerro terveiset!
Lumet on käynyt jo tosi vähiin. Kylmä tuuli täällä.
Voi oispa kiva saada myös uusi tukka niin kuin aatun äippä, aattelin kuitenkin sinnitellä kuun loppuun.
Aivot tuntuu kyllä ihan olevan narikassa.
Hyvää viikkoa marraspoppoolle!
Hilda
Nimittäin tuota suklaata notkuu kaapit täynnä ja mulla on järjettömät raskausmässyt päällä 24/7. Lohduttaudun ajatuksella, että tämä on viimeinen kerta, kun tulen olemaan raskaana, joten kerrankos sitä sitten herkutellaan.
Meillä on lenssu hellittänyt, mutta nuha on edelleen pojalla. Räkää valuu urakalla, uimassa ei olla uskallettu käydä pitkään aikaa. Aatun äipän pikkuiselle parempaa vointia toivottelen.
Lupailevat kylmenevää. Toivotaan Aatun äipän keittiökaappien vuoksi, että aurinko sentään paistaisi. Meillä mies maalasi edellisessä kämpässä keittiönkaapit ruiskuttamalla ja niistä tuli kuin uudet. Tarkkana sai tosin olla, ettei tullut valumia. Uudet vetimetkin tekee jo ihmeitä!
Käytiin siellä lapsimessuilla sunnuntaina ja olin ihmeissäni siitä ilmaistavaran määrästä, jota siellä jaettiin. Siis mahtavaa, saatiin kamaa pyytämättä ainakin lippujen hinnan edestä! Hip puuroa jakoivat 550g pakkauksissa! Maikkarilta saatiin Max ja Junior kanavat kolmeksi kuukaudeksi täysin ilman veloitusta :) Kotona aktivoitiin katselukortti ja heti alkoivat näkymään. Piltti tarjosi lapsille ruoat ja vanhemmille kahvit. Siellä Onni söi lounaan ja jälkkärinkin vielä. Muitakin ruokatarjoiluja oli jaossa ja poika olikin ihan täynnä, kun tultiin kotiin ja sammui vaunuihin heti. Päästiin myös kuuntelemaan Tuttiritareiden konserttia, Onni oli ihan haltioissaan ja tanssi mun sylissä koko esityksen ajan :) Tässä oli vasta murto-osa siitä, mitä kaikkea meille jaettiin messuilla. Tosi kiva kokemus oli!
Meillä oli lääkärineuvola viime viikolla ja päästiin taas kurkkaamaan pikkuista ultralla. Pippelihän se siellä taas viuhui :) Sisusta uskalletaan siis nyt sitten jo puhua!
Eipä tässä kummempia kuin ciao!
Plussat:
+ Käytiin aamupäivällä koko perheen kanssa vähän ajelulla.
+ Mun äiti tulee tänään auttamaan mua haravointiurakan loppuun.
+ Sain varattua toiselle koiralle kastrointi ajan ensiviikon tiistaille jo!
Noema
Vielä tämä päivä on vapaata. Oltiin Annin kans jo aikaseen aamulla liikenteessä. Käytiin katsastaan auto. Läpi meni, onneks. Taas sais vuoden ajella.
Sain varattua Annille 1,5v. neuvolan ja itselle ekan äippäneuvola ajan. On taas jotain mitä odottaa. Loppukuulle meni mun eka aika, vasta rv 10+ jotain. Jospas silloin kuulis jo pienen sydämen sykkeen.
Kamala tuuli on kyllä täällä, eikä ilma ollut lähellekkään niin keväisen lämmin kuin viimeviikolla. Kyllä taitaa vielä takatalvi iskeä ennen kesää.
Yritin etsiä itselle kevättakkia kaupoista. Joko olen pahasti myöhässä takin oston suhteen, tai täällä ei yksinkertaisesti myydä takkeja kaupoissa. Muutama hassu riepu roikkui jossain nurkassa. Täytyy kai tyytyä vanhaan reuhkaan.
Minä myös olen haaveillut uusista hiuksista. Jostain vain pitäs repäistä aika käydä siellä kampaajalla. Haluaisin ihan uuden mallin ja värin tähän päähän. Jotain oikein piristävää siis kesäksi.
Nyt on mentävä laittaan toi ruoka loppuun.
+ auto meni katsastuksesta läpi
+ vapaapäivä
+ sain neuvola ajat varattua molemmille.
Hertta
Pikainen pyrähdys tännekin ennen iltapuuron keittoa..
viikonloppu sujahti nopsaan meilläkin, lapset , siis pikkumieskin, kävi eilen vähän virpomassa! Olivat hauskan näköinen kolmikko oksineen:)
Saivat valtavat määrät karkkia ja keksejä jne..
Mullakin on uusi tukka:) Aivan ihana väri,repäisin vähän ja laitatin kunnon kevät lookin! Mies vähän aikaa katteli ja sanoi viimein että piristää mua kyllä oikein hyvin:) Joten kaipa se sit miestäkin miellyttää....
Meillä oli itkuinen pe-la yö. Poikanen alkoi alkuyöstä itkeä ja huutoa jatkui amuyölle jolloin korva puhkesi! Ei mitään ennakko-oireita eikä milläänlailla haronut korvaansa tms..vain itkeskeli.No aamulla sit mentiin lääkäriin ja siellä se sit todettiin varmaksi puhkeamiseksi ja putsattiin mädästä pois. Nyt ollaan tiputeltu tippoja kolmesti päivässä korvaan ja luulen että joudutaan hakeen kunnon lääkekuurikin. On ollu nimittäin tänään melko kärttyinen ja outo..No ensi yöhän sen näytttää varmaan onko korva oikeasti kipeä vai mikä se nyt sitten hiertää..
Että näin meillä..Mukavaa viikkoa kaikille!!
niin ja plussat vielä..
+ uusi tukka!
+ veroilmoitukset vihdoin valmiit ja postissa!
+ saan uudet aurinkolasit varmaankin huomenna!
äitykkä
Meikä täällä vieläkin flunssassa, onko mitään hyviä vippaskonsteja millä nokan sais auki?? ;)
aatun_äipän poikaselle paranemisia! Ja toivotaan pääsiäiseksi hyviä säitä :)
hildaliina: Kiitokset reseptilinkityksestä, kävin vilkaisemassa ja joitain hyviä ruokia osuikin silmiin, pitääpä joskus perehtyä kunnolla sivustoon.
noema: Oih kuinka ihanalta kuulosti tuo teidän lapsimessukäynti! Ja vaikka mitä tarjolla, o-ho!!! Mieskin hankki meille tuon Max ja Junior
kanavan muutama viikko sitten (suorien formulalähetysten takia lähinnä ..) mut oon kyllä ollut ihan tyytyväinen niiden ohjelmistoon. Mukavaa kun pääsitte näkemään taas Sisua!
Hertta05: hyvä homma että auto meni katsastuksesta läpi :)
äitykkä80: onnittelut uudesta tukasta! Meillä mies on huomenna menossa parturiin ja aattelin pyytää häntä varamaan mulle ensi viikolle ajan värjäykseen ja leikkaukseen, kaipaan myös piristystä. Ja Oi joi, paranemiset poikasen korvakipuihin!
Mun yhdellä kaverilla on huomenna la, mutta ei kuulemma vielä tunnu miltään ... Toinen lapsi on heille tulossa nyt, ja poika kuulemma 97 % on tulossa, eka onkin tyttö ja harmittelikin vain sitä kun joutuu hankkimaan uutta, helpommalla kun ois toki päässy jos ois tyttö tulossa.
Yksi kaveri taasen oli joutunut Tampereelle kun lapsi päätti syntyä etuajassa (tai oli tullut jotain infektioita ja lapsivesi oli alkanut tihkumaan), syntyi jo rv:lla 28 eli hieman liian aikaisin, mutta kuulemma aika hyvässä kunnossa jo on ja siirrettiin viime viikolla tänne paikallisen sairaalan keskolaan. Nyt pidetään vaan peukkuja että kaikki jatkuu vauvan osalta hyvänä.
Mä oon tällä hetkellä jotenkin kauhulla välillä miettinyt että minkälaiseen maailmaan sitä Lotta onkaan syntynyt. Kun tuntuu että noita rikollisia, huumeita, raiskaajia yms. on jo niin paljon! Mut miehen mukaan mä ylireagoin, että noita samoja oli silloinkin kun oltiin nuoria ... mut ei mun mielestä kyllä. Ja sitä oon pähkäilly kans että mitenkähän sit oikein saa Lotan kunnioittamaan vanhempia ihmisiä, kun nyky-ajan nuoriso ei kyllä tunnu kunnioittavan yhtään vaan haistattelee ties mitä vanhuksille :( Ei mulle oo ainakaan ikinä tullut mieleen olla epäkunnioittava vanhemmille ihmisille (paitsi joskus omille vanhemmille murros-iässä ;))
Nyt mentävä Las Vegasin pariin, ja sen jälkeen unille!
Tintta-liisa
+ Las Vegas tulee tv:stä
+ vähän tuntuu nenän tukkoisuus helpottavan
+ Lotta nukahti yöunille suht nopeasti/helposti
Oli oikein mukava reissu Tampereelle tänään. Oltiin ihan leppoisasti vaan pojan kanssa sukuloimassa sillä välin kun mies oli töissä. Oli siis siellä työmatkalla.
Kiva oli varmasti Noema nähdä taas Sisun elämää masussa. :)
Äitykkä kuulostaa ihanalta ja hauskalta, että teidän pieninkin poikanen oli jo mukana virpomassa. :)
Hertta varmasti mukava odottaa, tai siis sitten kun pääsee sinne ekaan neuvolaan. Jos vaikka kuulisi jo sitä sydämen tykytystä. :)
Voi, en muista nyt muita kommentoitavia asioita. Siispä hiukan omaa napaa :P
Meillekin tarttui mukaan kassillinen kaikenlaista tavaraa sieltä lapsimessuilta. Ostin myös yhden uuden lastenkirjan ja semmoisen kivan perässä vedettävän puisen ankan. Siihen poikanen ihastuikin heti :) Myös siellä pienoismallipuolella oli mielenkiintoista nähtävää.
Monella tuntuu olevan uudistumishaluja näin keväällä :) Uusi kampaus piristää kyllä kummasti. Itsekin mietin jos taas laittaisi hiukan uutta väriä kutreihin.
Kuulin tänään, että enoni sai sairaskohtauksen ja on nyt sairaalassa. Ei tunnista läheisiä ihmisiäkään, saa nähdä toipuuko vielä vai miten käy.
Kuitenkin päivän plussat:
+oli mukava reissu Tampereelle
+ehjinä perillä taas kotona
+nyt väsyttää ja saa painaa pään tyynyyn ja käydä nukkumaan
Gerda
että kyllä muakin välillä kauhistuttaa tämä maailman meno. Toisaalta mietityttää miten voisi " suojella" lapsia kaikelta pahalta, vaikka ei sitä täysin pystykään tekemään. Toisaalta mietityttää miten osaa olla hyvä vanhempi ja kasvattaa niin, että niistä omista lapsista tulisi kunnollisia ja hyviä ihmisiä.
Ja näihin liittyen välillä mietityttää myös mikä olisi hyvä asuin- ja elinympäristö lapsille ja miksei koko perheelle asua. Mielestäni täällä Helsingissä kyllä näkee paljon enemmän spurguja ja narkkareita ja yleensäkin kaikenlaisia räyhääjiä kuin esim. entisessä kotikaupungissani. Tosin varmaan se riippuu asuinpaikastakin, ja monesta muustakin seikasta. Ja joka paikassa omat hyvät ja huonot puolensa, joten en sen isommin yleistä :)
Gerda
Nyt kotonakin netti toimii ja luin viime viikkoista pinoanne tarkemmin.
KIITOS kaikille onnitteluista, ne ilahduttivat kivasti. =)
Jotenkin tuntuu uskomattomalle, että olenko oikeasti raskaana, voi juku, kyllä kaksi viivaa tuli ja vähän on heikotellutkin.
Meilläkin kun on ollut sitä riitaa miehen kanssa aika paljon niin jotenkin tuo plussauutinen muutti meidän ilmapiirin ihan kivasti. =) Oli mieskin sekaisin ja lähti harjoituksiin silloin niin sanoi että on ihan ajatukset hukassa ja naureskeli, että voi että meille on tulossa jo toinen. =)
Hertta: Tilasin kans ekan neuvolan ja menen kans kun oon jo 9+, mun laskujen mukaan. Menen siis 17.4. Koska sinä tai te? Koska sulla la? Mä laksin täältä vaavisivuilta niin ois 25.11.
Oli juttua kuinka on rasavillejä lapsosia niin on täälläkin, jestas sentään. paikalla ei olla. Mutta leikkii paljon myös itsekseen ha varsinkin autoilla ja sellaisella autolla, missä saa ite ajaa eli potkutella ja sen kanssa jo hyppiikin, jestas sitä menoa. Ja kun jo juostaan, ei kävelyvauhti riitä.
Laivalla oltiin la-su ja kivaa oli, vaihtelua rempan keskelle, niin siellä kanssa tuli parit kerrat oikein kunnolla pojalla kiukut, kun piti vaihtaa paikkaa tai lähteä leikkipaikasta, jestas. Tuntuu että omaa tahtoa on.
Muskarilaiset: Te jotka käytte muskarissa niin leikkiikö teillä lapset kiltisti teidän kanssa? Meidän poika aina välillä lähtee omille seikkailuilleen ja niin pari muutakin lasta. Ei millään ole sitä aikaa laulamassa ja leikkimässä siinä paikalla tai kyllä nyt välillä kävelläänkin. =)
Mutta lopettelen ja menen pian pehkuihin kunhan ensin noita laivakarkkeja vähän vielä syön, hih.
puhihaa
Ja samalla nostelen pinoa, oli tippunut aikas kauas.
Samoja ajatuksia maailman pahuudesta myös täällä on mietitty. Miten sitä osaa kasvattaa lapsensa niin, ettei tule narkkaria, rikollista tai muuten vaan hulttiota. Ja miten saisi lapsensa varjeltua joutumasta liian varhain kokemaan liian suuria juttuja (telkkarista uutiset ym. tai väkivalta tai tai... näitä riittää). Kait sitä on vaan luotettava itseensä ja opastettava lastaan parhaan taitonsa mukaan. Toivottavasti se riittää.
Puhihaa: mulla on eka neuvola 25.4. ja laskettuaika on tän vauvalehden laskurin mukaan 16.11., neuvolan täti kyllä sai 17.11., mutta varmistunee viimeistään ultrassa sitten.
vielä päivän plussat:
+ pitkästä aikaa kiva päivä töissä
+ Anni on ollut aamusta asti aurinkoisella tuulella (kuulema myös päivällä siis)
Ohhoh, nyt laatikon sisältö on päätynyt lattialle Annin toimesta, täytynee mennä keräileen tavarat takas lootaan!
Hertta
[color=purple] Ei kerennyt millään viime viikolla käydä kirjottelemassa, sisko lapista oli meillä. Tänään sitten lähti kotio.
Hitsi, voi miksi en mennyt sinne messuille. Tuntuu että kaikilla on jotain hyvää sanottavaa niistä. Emme jaksaneet lähteä sinne, kun olimme perjantaipiävän Tallinnassa.
Hauska reissu sekin oli, ei sieltä mitään erikoista löytynyt.
Edullisia lastenkenkiä tosin mutta en sitten ostanut kumminkaan.
Näköjään monella uus hiuslookki, mekin kävimme siskon kanssa eilen kampaajalla leikkauttamassa. Kävin tänään varaamassa uuden ajan toisesta paikasta, en ollut tyytyväinen. Olisin sittenkin halunnut lyhyemmät. Onneksi oli yhdessä paikassa opiskelijatyöt -50%. Ei tarvitse maksaa täyttä hintaa uudelleen.
Oliko marraksilla Emmaljungan Ceroxeja? Oletteko olleet tyytyväisiä?
Meillä on ne City Cerox 360 ja ajateltiin syksyllä vaihtaa Ceroxeihin.
360 on taas huollossa ja Ceroxit varavaunuina ja on ihan kivan oloset ja väriset! Sitä väriä vain ei ole saataville, oiskohan toi viime vuoden väri, t.puna-musta.
Vitsi, kaikki te plussaatte ja täällä tuli täti vierailulle :( Ei kiva ei. Toivotaan että jossain vaiheessa tärppäis. Vaikka kuinka ei saisi liikaa suunnitella, niin en haluaisi vauvaa joulukuulle.. Itse olen syntynyt joulukuussa enkä ole koskaan tykännyt :D Ihme juttu.. Tammikuu ois kiva. Oikeastaan pelkään että laskettuaika menisi joulun tienoille. Vaikka mikä olisi ihanampi joululahja kuin oma lapsi.
Mutta lopettelen, palataan taas!
10kaks
Puhihaalle täältäkin heti alkuun lämpimät onnittelut raskautumisesta! :-)
10kaks, teille toivotan tärppionnea!
Mitenköhän Mannan muutto meni? Tulehan kertomaan kuulumisia heti kun on kone asennettu paikoilleen. ;-)
Gerda: Kiva että teillä oli Tampereella mukavaa! Voi kun ois ollut kiva treffata! :-)
Noema: Mukavaa kun pääsitte taas Sisua vakoilemaan! Kohta teillä on sitten kaksi rämäpäätä. ;-)
Nyt en ehdi tähän hätään kommentoida enempää kun pitää mennä kohta pelastamaan makaronilaatikko uunista ja syömään hieman myöhäistä iltapalaa, onkin jo kova nälkä. Nopeasti kuitenkin meidän kuulumisia...
Viikonloppu hujahti vauhdilla, olin perjantaina ystäväni tupareissa ja jäi sitten käytännössä koko pe-la-yö nukkumatta, lauantaina aamupäivällä vasta tulin takaisin kotiin ja paikkailin univajetta nukkumalla päikkärit samaan aikaan Jessen kanssa. Siihen ne paikkailut on sitten jääneet ja hieman on väsyttänyt tässä viime päivinä. Mutta eipä pidä valittaa kun ei kukaan pakottanut valvomaan. Ja tosi kivaa oli kuitenkin. Pojat pärjäsivät kotona ihan loistavasti sillä aikaa, taisi mieskin olla tyytyväinen kun en ollut jatkuvasti vieressä höpöttämässä. ;-)
Jesse on jäänyt nyt kahtena aamuna tarhaan ilman itkuja eikä ole edes tarvinut tuttia tai riepua!!! Ihmeellistä! :-) Tänä aamuna mulle tuli melkein " hylätty" olo, kun Jesse käveli heti ulkovaatteista eroon päästyään yhden tädin luo halimaan, tarttui sitten tätiä kädestä kiinni ja lähtivät yhdessä leikkimään. Yritin huudella hei-heitä, mutta Jessepä ei enää taaksepäin katsellut, reippaasti vaan porhalsi lelujen ja kavereiden luo. Niin se äidin pikku poika alkaa itsenäistyä, nyyh. Onneksi sentään iltapäivällä kiiruhti vauhdilla mun luo heti kun mut bongasi. ;-)
Nyt makaronilaatikkoa maistelemaan... Kivaa viikon jatkoa kaikille!
Ollaan tipahdettu taas niin kauas että piti tulla nostamaan pinoa vähän. Taitaa porukka olla pääsiäistouhuissa kun ei ehdi kirjoittelemaan. Täällä meillä päin trullitellaan vasta nyt lauantaina, jänskä katsoa mitä Lotta sitten tuumaa trullittelijoista :) Toivotaan vaan että olisi parempi ilma kuin nyt (täällä ainakin on kauhea puuskittainen myrskytuuli ja sataa räpiskää taivaalta ...) Ei paljoa ole nyt ulkoiltu kun meinaa itsekin kaatua välillä tuulen mukana.
Mä oon jostain syystä nähnyt nyt useana yönä unta että mun isä olisikin elossa vielä. Saattaa johtua nää unet siitä kun tää flunssa on saanu mut miettimään mitä flunssan hoito-ohjeita isä silloin aikoinaan antoikaan, hunajaa ja sipulimaitoa jne :) Kaikkea on testattu eikä mikään tunnu auttavan, eli aika kai se sitten vain auttaa. On vaan aika lailla puhti poissa taasen kun on kestänyt niin monta päivää jo. Mutta Lotta on onneksi kuitenkin vielä säästynyt tältä vaikka miehen kanssa ollaankin sairasteltu.
Gerda79: kivaa että oli onnistunut Tampereen reissu! Toivotaan että enosi olotila paranee ja selviää kohtauksesta ongelmitta.
puhihaa: mukava kuulla että miehen kanssa välit on paremmat, ja jospa tämä tuleva pienoikainen parantaisi niitä entisestään :)
auringonkukka05: hyvä että sait viettää rentouttavan viikonlopun (vaikka unet jäikin vähiin). Tekee hyvää päästä välillä tuulettumaan!
Pääsiäisen vietosta en tiedä vielä tarkemmin, lauantaina mennään varmaan katsomaan pääsiäiskokkoa illalla ja sunnuntaina mies lähtee sinne Hesaan. Ehkä mennään yhdessä kuun lopussa Tampereelle kun sieläkin on kuulemma jonkinlainen näyttely silloin. Olis puolet lyhyempi matka kuin Hesaan.
Päivän plussat:
+ Seiska tuli :)
+ Lotta nukkui viime yön heräilemättä
+ onneksi on olemassa vaunuihin tuulisuoja
Kiitos uusista onnitteluista!!
Heti kerron kun minua painaa nyt kumma olo tai siis kun eilen tuli vähän ruskeaa limaa pyyhiessäni ja sitten myöhemmin vähän kirkasta verta pyyhiessäni. Nyt äsken oli pikkuhoususuojaan tullut ruskeaa vähän. En muista ekasta mitään tälläistä ja on vissiin normaalia että voi olla alussa vuotoa? Tosin tätä en sillain vuodoksi voi sanoa, mutta huolestuttaa.
Kauheaa pääkipua olen taas kärsinyt ja miten voi olla olo näin voimaton ja ei kiinosta tehdä mitään, ei vain jaksa. Veikö raskaus tosiaan näin kaikki voimat? Ja pahaakin on alkanut tehdä.
Poika nukkuu vielä ulkona, ihan kauhee tuuli, nukuttiin 10 asti aamulla, kun yöllä meidän välissä nukkui niin vehtasi kokoajan. Nukuin niin huonosti. Pieni nuha oli pojalle aamulla tullut.
Keitin vähän kahvia, jos mahtaa maistua, ainakin haisee pahalle. Jos joisi ennen kuin poika herää
Tulipa vaan omaa...
Onko raskaus siis oikeasti näin voimat vievä (olinko tosiaan näin laiska ekasta) kun olimme ajatelleet pitkäperjantaina että vanhempani ja veljeni avovaimoineen tulee meille ja tehdään ruokaa niin tänään itkin että en tiedä jaksanko heitä meille. En jaksaisi siivota...
Tarkoitus olisi silloin kertoa kakkosesta
Sitten en jaksanut lähteä nyt muskariin... =( En vain jaksa laittaa itseäni kuntoon. Tosin poikakin nukkuu, en viitsi herättää.
Tälläsii taas.
Olipas moni kirjoitellut.. =)
Kyllä me tamatu muistetaan. Vauhdikasta on ollut teillä kyllä. Saanko udella minkä alan ammattilainen olet?
Mies nousi krapulassaan sohvalle ja maalari häärää vintissä. Tulee kyllä hienon näköiset seinät ja makkarin tapetti. Yksi seinä siis siinä tapettia ja muuta maalattu. Hienoa vaikka ite sanonkin. Kunhan saatais tää joskus valmiiksi, edes ennen pikkuisen syntymää. Silloin en halua enää remonttipölyjä.
Huomenna haemmu mummun meille katsomaan millaiseksi hänen kotinsa on muuttunut. Sanoimme että pitää ottaa nitrot mukaan ihan varmuudeksi niin kysyi miksi, kyllä hän tietää että remonttia on tehty.
Pottaillaanko kenen luona ahkerasti?
Tulkaahan kertomaan pääsiäiskuulumisia!!!
En ehdi nyt pinoa lukea, joten vain kuulumisia!
Pääsiäinen on vierähtänyt hyvin! Perjantaina oltiin koko päivä mun vanhempien luona, syötiin hyvin jne. Poitsu vaan tuli korkeaan kuumeeseen to-pe välisenä yönä, nyt enää lämpöä, käytiin päivystyksessä, mutta mitään ei löytynyt.
Eilen sitten käytiin miehen vanhempien luona syömässä ja pojat sai vähän munia.. siis yhdet isot 100g munat ja kaksi pientä 80g munaa.. joo, ei tosiaankaan kumpikaan saanut niitä syödä, jotain rajaa! Siis toki vähän saivat ja isompi on kerännyt kaikki yllärit talteen! Itse en ole milloinkaan mässäillyt yhtä paljon kun tänä pääsiäisenä, ihan järkyttävää!
Meillä pottaillaan satunnaisesti, ei malta meidän poika istua kuin 5 sekuntia, niin turhauttaa minua se asia, joten nykyään aika harvoin istutaan! Sitten kun malttaa paremmin!
Mies on pojan nukutusvuorossa, täytyy vielä pyykit laittaa kuivumaan ja jos menisi pitkään suihkuun, kerrankin pääsee rauhassa :) onko teillä muilla mukulat vielä kovasti äidissä kiinni silloin kun äiti on paikalla?? Meillä on oikein äitiin takertunut poika, mihinkään ei voi mennä eikä mitään voi tehdä isän/mummun/kummin kanssa silloin kun äiti on paikalla.
Nyt hommiin!
Pikaisesti saunanraikkaana piipahtamaan!
Mites on kaikilla pääsiäinen sujunut? Ja miten meni Noemalla kirkonmenot?? :)
Täällä rauhallisesti. Kyläilty ollaan ja vietetty aikaa yhdessä, ihanaa kun miehelläkin 4 vapaa päivää! Viikonloput menee aina niin hirmu nopeeta..
Onko muuten muiden lapset saaneet pääsiäismunia? Meillä on perinne että piilotetaan aina pääsiäisaamuisin munat (eli tähän asti mieheni kanssa kahdestaan :) ) ja nyt aatu pääsi mukaan etsintään. Hänelle siis piilotimme sellaisen pikkuisen suklaamunan. Ja kyllä oli ihanan näköistä kun poika etsi sitä pöydän ja tuolin alta, ja oli niin onnellinen kun löysi! Ja kyllä maistui :) Nyt on poskissa vähän röpelöinen iho, tarvii tarkkailla johtuiko suklaasta vai mistä..
Hyvä etä Puhihaalla vuoto loppunut!! Aina sanotaan että on normaalia ja kuuluu alkuraskauteen, mutta varmasti sitä pelästyy jos omalle kohdalle osuu!
Mitäs vielä oli.. Huomenna anoppilaan pääsiäislounaalle, nam :) Tänään oli oma perheeni meillä syömässä. Enpä olisi muutama vuosi sitten uskonut että näin päin, en nimittäin koskaan ole ollut mikään kokki kolmonen :)
Ihanaa kun poju nukahti jo ajoissa (yleensä nukahtaa vasta 22 jälkeen). Nyt on vielä aikaa itsellekin ennen kuin simahdan myös. Onneksi aamuisin nukutaan myös pitkään :) Meidän koko perhe on tälläinen illan virkku, aamun torkku. Toivotaan että uusi tulokas oppii samaan rytmiin :)
Nyt sohvalle pötköttämään ja iso kasa sisustuslehtiä ja hyvyskää mukaan!
Ai niin, plussat!
+ perheen kanssa yhteistä aikaa pyhät
+ juuri saunasta tullut, ihana olo :)
+ huomenna valmiiseen ruokapöytään
+ tänään ei tuullut niin että tukka olisi päästä irronnut! (kolme päivää ollut kaamea tuuli..)
En saa nyt lueskeltua pinoa, kun tuo yksi haava vähän vaivaa...
Meille siis syntyi poika 4.4. klo 3.51, mitoin 54 cm, 4500 g ja py 38 cm. Kilon enemmän kuin samu ja pää 5 cm isompi ! Kyllä sen synnyttäessä huomasikin... ;) Imukupilla jouduttiin avittamaan, kun sydänäänet laski heti ponnistusvaiheen alussa, muuten oli aika joutuisa juttu. Noin neljä tuntia.
Samu katselee tulokasta ihmeissään ja välillä vähän käy nipistelemässä. Jotenkin jännä ilme sillä välillä on, kun pikkuveikkaa katselee. Kait Samu yrittää ymmärtää, että mikä toi on. Vahtia noita saa kyllä kovin. Samulla on aika rajut otteet, jos pääsee koittelemaan vauvaa.
Hyviä pyhienjatkoja kaikille
Täällä takana melkoisen levoton yö, aatu nuhassa ja nukkui meen välissä ja pyöri koko yön.. Tuo räkätauti on kyllä inhottava, varsinkin kun pojan mielestä nenän niistäminen ja putsaaminen on jotain ihan totaalisen kamalaa.. Toivottavasti muut marrasmurut ovat jo tervehtyneet!!
Kovin näyttää taivas mustalta, ei taida uskaltaa ulos lähteä! Mies lupasi että pääsiäispyhinä maalataan keittiönkaapit ja vaihdetaan vetimet siis JOS on hieno ilma. Mun tuurilla sataa rakeita ja lunta ja vanhoja akkoja :)
Plussat vielä
+ uusi tukka :)
+ pian saa tuoreita suklaamuffinseja :) :)
+ vointi hyvä lapsilla ja vanhemmilla :) :) :)
Jep jep, nyt leipomishommiin!! :)