Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi minua ärsyttää, että mies mussuttaa joka päivä jotain makeaa ja karkkia ja sipsiä?

Vierailija
30.07.2025 |

Hän syö joka päivä joko suklaapatukoita, pussillisen karkkia, keksipaketin, pullaa tms ja usein myös sipsiä ja limua. Ja jos on ne syönyt loppuun jo aiemmin päivällä niin kulkee illalla minulta kyselemässä onko meillä mitään makeaa mitä hän voisi syödä. Syö kyllä ihan oikeaa ruokaakin, mutta silti mussuttaa jatkuvasti jotain makeita herkkuja. Itse en niin edes kaipaa makeaa, pari kertaa kuussa kiva joku jätski tai kahvin kanssa pulla syödä. Mutta jostain syystä ärsyttää ihan pahasti tuo kun mies on koko ajan jossain mussuttamassa jotain makeita herkkuja ja hetken päästä kyselemässä olisiko hänelle jotain makeaa lisää. 

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antasit sille pillua niin ei tarttis muita herkkuja popsia joka päivä.

Tämä! Ihan tutkittu juttu, että seksin puute saa hakemaan mielihyvää muualta, kuten makeasta. 

Siksiköhän naiset syövät yleensä paljon suklaata kun seksi miehen kanssa on niin huonoa, ettei siitä saa mielihyvää. Tuli vaan mieleen.

Taitaa olla vähän yksinkertainen tyyppi. Itse ostaa herkut ja sitten kyselee lisää puolisolta, joka ei edes herkkuja syö. 

Näinhän sen täytyy olla.

Nään silmissäni, miten sellanen hieman vässykkä tyyppi, tukka sekasin ja suklaat suupielissä hiihtelee ap:n perässä ruikuttamassa, josko löytys lisää herkkua mupellettavaksi. 

Vierailija
82/92 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika lapsellista aikuisen ihmisen jatkuvasti mässäillä epäterveellistä roskaa. Kielii myös itsehillinnän ja itsekunnioituksen puutteesta, joten ymmärrän turhautumisen. Jotenkin epämiehekästä.

onko sama sitten naiselle epänaisellista

Ei, se on kehopositiivisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ärsyttävää jos koko ajan pitää olla nassuttamassa jotain. Ruoka-aikana syödään kunnes ei ole nälkä ja sillä pärjää seuraavaan ruoka-aikaan. 

Vierailija
84/92 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää sama. Miehellä on testosteronit laskeneet, seksi ei kiinnosta, istuu vaan sängyllä ja mussuttaa sipsejä ja karkkeja. Siitä on kertynyt myös kiloja tietenkin.

Myöhemmällä iällä mies vain tarvii huomattavasti enemmän kiihoketta, jotta sitä jaksaa syttyä. Kikuli tulee iän myötä vaativaksi, ettei värähdä enää mistään manaatista, jonka kanssa on oltu 30 vuotta ja kirnuttu toosa läpikotaisin jo tuhansia kertoja.

Vierailija
85/92 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on sinulta pois.

Vierailija
86/92 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on varmaan lihava, jos on noin pahasti herkkukoukussa. Aika epäterveet elämäntavat. Ei ehkä elä kovin vanhaksi.

Vierailija
87/92 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika lapsellista aikuisen ihmisen jatkuvasti mässäillä epäterveellistä roskaa. Kielii myös itsehillinnän ja itsekunnioituksen puutteesta, joten ymmärrän turhautumisen. Jotenkin epämiehekästä.

Joo. Ruoka-addiktio. Ei osaa käsitellä tunteita kuin syömällä. Vielä kun tuollainen johtaa väistämättä terveysongelmiin silloinkin kun painoo pysyy normaalina. Esim. suoliston kunto vaikuttaa ihan kaikkeen kehossa ja sokeria+muuta höttöä ylettömästi vetelevällä se bakteerikanta on todella pahasti vinoutunut.

Vierailija
88/92 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää sama. Miehellä on testosteronit laskeneet, seksi ei kiinnosta, istuu vaan sängyllä ja mussuttaa sipsejä ja karkkeja. Siitä on kertynyt myös kiloja tietenkin.

Myöhemmällä iällä mies vain tarvii huomattavasti enemmän kiihoketta, jotta sitä jaksaa syttyä. Kikuli tulee iän myötä vaativaksi, ettei värähdä enää mistään manaatista, jonka kanssa on oltu 30 vuotta ja kirnuttu toosa läpikotaisin jo tuhansia kertoja.

Sinähän romantikko olet.

Vierailija
89/92 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kysyy kanssa joskus jotain herkkuja syötäväksi. Koska minä käyn yleensä kaupassa ja mies tietää että osa kaapissa olevista herkuista on varattu tiettyyn tarkoitukseen (allergisen lapsen kvarkkeihin ei ole lupa mennä koskemaan koska osaa niistä ei saa normaalikaupoista joten ne on vain hänelle jne). Tämä ok jos kyselee esim kerran tai kaksi kertaa viikossa.

Asia ei ärsytä koska miehelle riittää kaksi keksiä, jäätelö jne. Toki mies on nyt kesällä syönyt varmaan jokapäivä jäätelöä mutta esim pahvisesta pikarista riittää kolmelle päivälle niin en ole huolissani.

Vierailija
90/92 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn miehellä ei kuulosta olevan tervettä suhdetta ruokaan. Jos ap aikoo hommata lapsia miettisin millaisen mallin isä antaa lapsille ruuan suhteen. Eli oikeastaan en olisi valmis hommaamaan lapsia noin käyttäytyvän miehen kanssa. 

Lisäksi ihan aikuisten välisessä suhteessa minua haittaisi

- mies kinuaa herkkuja lisää kuin pikkulapsi

- monet alkavat lihomaan kun ikää tulee lisää eli tuollaisella ruokasuhteella saattaa lihoa todella pahoin vanhemmiten

- näkeekö mies asiassa mitään ongelmaa ? Siis terveyshän kärsii tuossa varmasti vaikka ei lihoisi?

- miten hampaat kestävät jatkuvia happohyökkäyksiä ? 

- onko miehellä kokoajan paljon stressiä tai ahdistusta jota hoitaa herkuttelemalla? Eikö kannattaisi käydä juttelemassa joko ravitsemusterapeutilla (voiko taustalla olla jotain ravintoaineiden puutoksia ym) tai terapeutilla jos herkuttelu johtuu henkisistä ongelmista.

Ja itsekin herkuttelen melkein päivittäin mutta minulle riittää pari keksiä, yksi jäätelö jne. Meillä on kaapissa aina herkkuja eikä minulla ole mitään pakkoa syödä niitä sieltä heti vaan syödään vieraiden kanssa jne.

Vierailija
91/92 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama homma ja miehen maha alkoi kasvaa. Minä en ole niin makean perään ja käyn salilla. Sanoin aika napakasti, mutta nätisti miehelleni, "saat toki syödä mitä haluat, mutta mieti terveyttäsi ja painoasi." Sanoin että ei ole viehättävää enää jos hän tuosta vielä paisuu. Hän ymmärsi yskän. Ja nyt ollaan jo reilu puoli vuotta kiinnitetty huomiota syömiseen, herkut tosi vähällä. Ja kun syödään herkkuja niin kohtuudella. Oon ollut ylpeä miehestäni, joka on entinen "sokeri hiiri"

Vierailija
92/92 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö miehesi säännöllisesti oikeaa ruokaa? Vika voi olla siinäkin että ei ole kunnon ruokarytmiä. Itse tunnen etten syö riittävästi kunnon ruokaa niin korvaan sen herkuilla. Tämä on testattu. Olin viikon täyshoidossa hotellissa. Söin siellä kolme kertaa päivässä eikä tehnyt karkkeja ja sipsejä yhtään mieli, koska ei ehtinyt tulla nälän tunnetta. Sanoppas miehellesi että hänen pitää syödä kunnolla ja säännöllisesti. Loppuu herkuttelu. Sen hotellireissun jälkeen palasin entisiin huonoihin tapoihini, eli syön karkkia. Surullista.