Vuorikiipeily ÄLYTÖNTÄ, taas yksi kuollut (Lauren Dahlmier!)
Putosi rotkoon ja siinä se.
Tuostakin joku mies olisi voinut saada hyvän ja treenatun vaimon
Kommentit (465)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä varten eläminen pitäisi lopettaa lasten saantiin? Todennäköisyydet kuolla ovat kuitenkin melko pienet. Olisiko Kimi Räikkösen pitänyt lopettaa F1-ajelu lasten saantiin?
///
Eli sinusta on ihan ok, jos alle 3v ikäisten lasten äiti lähtee esim. kiipeämään kasitonniselle? Siinä on aikalailla yhtä suuret riskit kuin formuloissa
Olen kolmen lapsen äiti, enkä lopettanut harrastuksiani enkä elämääni lapsien takia. Jos olisin vuorikiipeilijä, niin en taatusti olisi lopettanut. Minusta on siis täysin ok ja täysin ymmärrettävää, että vuorikiipeilijä on vuorikiipeilijä vaikka olisi kymmenen pientä lasta.
Et selkeästi ymmärtänyt Räikkös-kommentin pointtia. Pointtihan oli, että täällä vauhkotaan sivu kaupalla, kun lapseton nainen kuoli vuorilla. Mutta KUKAAN ei vauhkoa siitä, että vastaavaa tapahtuu myös perheellisille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Aika pyöreäkasvoiselta näyttää kuvassa.
Ei hän poskilla hiihdä eikä kiipeä.
Vierailija kirjoitti:
Hän on Laura eikä mikään fucking Lauren
Ja sukunimikin on kirjoitettu väärin
Vierailija kirjoitti:
Merimelojana tämä keskustelu on suorastaan huvittavaa. Monet ihmiset pitävät minun harrastusta leppoisana ja tervehenkisenä, perheelliselle ihmiselle sopivana harrastuksena tajuamatta yhtään, minkälaisia vaaratilanteita meriolosuhteissa on. Koskimelonnasta puhumattakaan.
Pitkän linjan koskimelojana sanoisin, että leppoisia lajeja nämä ovat jos vuorikiipeilyyn vertaa.
Miksi se olisi äitinä sen ongelmallisempaa kuin isänäkään? Oliko tämä Laura edes perheellinen? Ei?
Sepä se pointti olikin. Et pysty edes kuvittelemaan sitä paskamyrskyä, mikä täällä raivoaisi, jos Laura olisi ollut perheellinen. Nyt jo sai aikaan toistakymmentä sivua haukkumisia, vaikka oli perheetön. Samaan aikaan vuorilla kuolee miehiä (jopa perheellisiä) eikä mammapalstalla kukaan reagoi mitenkään. TÄMÄ oli se pointti, jota et tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merimelojana tämä keskustelu on suorastaan huvittavaa. Monet ihmiset pitävät minun harrastusta leppoisana ja tervehenkisenä, perheelliselle ihmiselle sopivana harrastuksena tajuamatta yhtään, minkälaisia vaaratilanteita meriolosuhteissa on. Koskimelonnasta puhumattakaan.
Pitkän linjan koskimelojana sanoisin, että leppoisia lajeja nämä ovat jos vuorikiipeilyyn vertaa.
Leppoisia lajeja ehkä Suomessa, mutta kokeilepa mennä koskeen Alpeille tai vuorovesiin Irlantiin. Kukaan ei moralisoinut, kuinka vaarallista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä varten eläminen pitäisi lopettaa lasten saantiin? Todennäköisyydet kuolla ovat kuitenkin melko pienet. Olisiko Kimi Räikkösen pitänyt lopettaa F1-ajelu lasten saantiin?
///
Eli sinusta on ihan ok, jos alle 3v ikäisten lasten äiti lähtee esim. kiipeämään kasitonniselle? Siinä on aikalailla yhtä suuret riskit kuin formuloissa
Olen kolmen lapsen äiti, enkä lopettanut harrastuksiani enkä elämääni lapsien takia. Jos olisin vuorikiipeilijä, niin en taatusti olisi lopettanut. Minusta on siis täysin ok ja täysin ymmärrettävää, että vuorikiipeilijä on vuorikiipeilijä vaikka olisi kymmenen pientä lasta.
Et selkeästi ymmärtänyt Räikkös-kommentin pointtia. Pointtihan oli, että täällä vauhkotaan sivu kaupalla, kun lapseton nainen kuoli vuorilla. Mutta KUKAAN
Aika jännä juttu, jos en ymmärtänyt oman kommenttini pointtia :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi äitinä sen ongelmallisempaa kuin isänäkään? Oliko tämä Laura edes perheellinen? Ei?
Sepä se pointti olikin. Et pysty edes kuvittelemaan sitä paskamyrskyä, mikä täällä raivoaisi, jos Laura olisi ollut perheellinen. Nyt jo sai aikaan toistakymmentä sivua haukkumisia, vaikka oli perheetön. Samaan aikaan vuorilla kuolee miehiä (jopa perheellisiä) eikä mammapalstalla kukaan reagoi mitenkään. TÄMÄ oli se pointti, jota et tajunnut.
Pitäisikö sun jo lopettaa tuo jankkaaminen pointista ja siitä, mitä joku ymmärtää ja mitä ei? Kyllä täällä tämä helkutin pointti on ymmärretty jo moneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
///
Et selkeästi ymmärtänyt Räikkös-kommentin pointtia. Pointtihan oli, että täällä vauhkotaan sivu kaupal
Nyt taisi hurahtaa ohi se, mihin kommenttiin viitattiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi elää täysillä 30v kuin kituutella masentuneena vauvapalstalla 60v.
Näiden vaihtoehtojen välilläkin lienee elämää?
57-vuotiaana masentuneena sanoisin, että tuo se vasta elämänpelkoa on, jos minun tilannettani pitää huonompana kuin kuolemista kolmikymppisenä tarpeettomasti. Puuttumatta nyt siihen sen kummemmin, miten turhaa tai tärkeää se tarpeettomuus oli. En minä kituuttele, olen erittäin tyytyväinen, että olen elossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sun jo lopettaa tuo jankkaaminen pointista ja siitä, mitä joku ymmärtää ja mitä ei? Kyllä täällä tämä helkutin pointti on ymmärretty jo moneen.
Kommenteista päätelllen ei ole ymmärretty. Etkä sinä täällä määrää, koska lopetan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova paikka mammoille, kun nuori nainen uskalsi mennä ja elää. Jännä kun kukaan ei kritisoi esim. Ayrton Sennaa, joka kuoli vain pari vuotta Lauraa vanhempana 100% "turhien riskien" takia.
Epäilen, että monikaan täällä ei muista koko Sennaa, nää on niin nuoria. Jules Bianchin nimen joku saattaa tunnistaa.
Ja mitä sitten? Molemmat olivat turhia kuolemia. Ei se siitä muuksi muutu.
Millainen kuolema on mielestäsi ei-turha?
Putinin kuolema ei ole turha.
57-vuotiaana masentuneena sanoisin, että tuo se vasta elämänpelkoa on, jos minun tilannettani pitää huonompana kuin kuolemista kolmikymppisenä tarpeettomasti. Puuttumatta nyt siihen sen kummemmin, miten turhaa tai tärkeää se tarpeettomuus oli. En minä kituuttele, olen erittäin tyytyväinen, että olen elossa.
----
Millä perusteella määrittelet, onko jonkun kuolema tarpeellinen vai tarpeeton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leppoisia lajeja ehkä Suomessa, mutta kokeilepa mennä koskeen Alpeille tai vuorovesiin Irlantiin. Kukaan ei moralisoinut, kuinka vaarallista se on.
Useampia clas III -IV -kohteita tullut melottua maailmalla ja edelleen olen sitä mieltä, että jopa vaativimman luokan melontakohteet eivät pärjää vertailussa vuorikiipeilylle. Ei tämä toki mikään kilpailu ole.
Olet siis sitä mieltä, että Lauran olisi pitänyt jäädä kotiin masentumaan ja tuhlata yhteiskunnan varoja terapiaan ja lääkityksiin vuosikymmeniä sen sijaan, että eli elämää itselleen mielekkäällä tavalla 31v. Aika erikoinen näkemys. Tuolla logiikalla kenenkään ei kannata edes yrittää mitään, kun elämä masentuneena on niin kovin hehkeää, että siinä kannattaa kituuttaa vuosikymmeniä.
Missä iässä kuolema ei enää ole turha tai tarpeeton? Mietin vain kuinka pitkään täytyy sinnitellä, ettei mammat paheksu kuolemaani.
Vierailija kirjoitti:
Aika pyöreäkasvoiselta näyttää kuvassa.
Pullukka Lauren.
Ne, jotka sinne lähtevät, tiedostavat ja hyväksyvät sen korkeamman riskin.'" Veikka G , IL.
Vierailija kirjoitti:
Huippu-urheilu ei ole kovin hehkeää ja vuorella on aina hankalaa, vaarallista ja ttumaista.
Nämä 'täyden elämän' hokijat jotka kehuvat vuorikiipeilyä tuskin koskaan ovat käyneet yli neljässä tonnissa edes tietä pitkin. Suurin osa olemisesta siellä on juurikin kuvaamaasi. Saman efektin saat kun kävelet ylämäkeen muovipussi päässä, johon on tehty sormella muutama hengitysreikä. Keli on mielellään reilusti pakkasen puolella ja tuulinen. Varmaan näiden muiden elämän sankareiden mielestä juokseminen triathlonissa ripulikurat reisillä on myös itsensä voittamista, josta tyhjää elämää elävät palstalle kirjoittajat voivat vain haaveilla.
Henki se lähtee siltä mukien kärääjältäkin ennen pitkää. Mielummin elää täysillä elämäänsä kun tuhlaa kallisarvoista aikaa muumi mukien keskellä.