Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi antaa miehelle lupa ryypätä työpaikan bileissä, mutta ahdistaa

Vierailija
30.07.2025 |

Meillä on ollut iso luottamusongelma. Mies on aiemmissa työpaikoissa sekoillut naistyökavereiden kanssa. Ei kai sänkyyn saakka, mutta kovan flirtin myötä naisille on tullut käsitys että on valmis mihin vaan. Mies on lyönyt jarrut pohjaan vasta, kun nämä naisten käsitykset on tulleet ilmi tai mun "silmille".

Nykytyöpaikassa hän ei voi sekoilla työajalla ja sanoo muutenkin tajunneensa mitä on mulle tehnyt. Ja lopettaneensa kaiken "yliystävällisyyden", suhtautuu kuulemma viileän asiallisesti nyt kaikkiin naisiin.

Ei ole merkkejä mistään muusta eli ehkä asiat tosiaan on ok, eikä mitään säätöä kenenkään kanssa enää ole.

Nyt sitten tulossa työpaikan bileet. Mies on pari viime kertaa käynyt näissä selvinpäin ja tullut kotiin yöksi, omasta halustaan ettei mun tarvitse huolehtia. Niin aikoo tehdä nytkin.

Syytän välillä itteäni mustasukkaisuudesta. Haluaisin ettei mies juo ja tulee yöksi kotiin, mutta sit tunnen että mun pitäisi nyt sanoa hänelle että tottakai voi juoda ja jäädä yöksi. Että "olisin hyvä vaimo". Luulen nimittäin että jos noin sanoisin, mies tosiaan menisi ja joisi, pitäisi hauskaa. Toivoa sopii että normaaleissa rajoissa.

Mutta samaan aikaan en haluaisi sanoa noin. Auttakaa nyt. Olenko hiljaa?

Ei ole provo.

Kommentit (183)

Vierailija
41/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä panna työkavereita ihan selvinpäinkin ... ja myös muulloin kuin yöllä.

Vierailija
42/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöntäisit vaan tosiasiat ja eroaisit. Luottamusta ei saa takaisin tuollaisen jälkeen, kuten huomaat niin se aiheuttaa sinulle yhä suurta kärsimystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niille jotka nyt takertui "lupa"-sanaan. Ei, ei tarvitse "lupaa" mihinkään. Mutta nyt hän ei myöskään omasta päätöksestään iltaa lähde humalassa viettämään, ellen erikseen ota asiaa puheeksi ja sano että mene nyt vaan. 

Ja aiemmin on kysynyt miltä asia minusta tuntuu ja olen sen sanonut. On itse päättänyt ettei mene, tai ettei juo. Ei sekään ole "lupa" tai "kielto". Mutta turha näiden sanojen kanssa on leikkiä. Asia ratkaisee. Ap

Vierailija
44/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi alaikäinen? Oikeasti et voi antaa lupaa tai kieltää mitään. Mikä siinä asiallisessa käytöksessä on niin vaikeaa ja kamalaa miehellesi? Mikä hinku sinulla on olla kynnysmattona? Onko teillä tyttäriä? Miten toivoisit vävyjesi kohtelevan vaimojaan? 

Vierailija
45/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se juopposika.

Vierailija
46/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkonarkeilla on ne alkonarkkien ongelmat.

Vierailija
47/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on ilmeisesti ihan täysi-ikäinen? Ei aikuinen ihminen mitään "lupia" ryyppäämiseen tarvitse.

T.  34 vuotta onnellisesti aviossa

Avioliitossa ei tehdä autonomisia päätöksiä. Sinkkuna tehdään.

Ei avioliitto ole vankila missä toinen määrää mitä toinen tekee.

Ei niin, vaan tasa-arvoinen parisuhde, jossa tehdään myös kompromisseja. Eli voidaan keskinäisesti sopia, että tullaan kotiin yöksi.

Vierailija
48/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuntuu, että sinä pyrit ottamaan vastuuta asiasta, mistä sinun ei tarvitse ottaa. Jos mies tietää omat rajansa ja haluaa toimia teille sopivalla tavalla, ei sinun tarvitse siihen puuttua. Olisit tyytyväinen tilanteeseen. Ei sinun tarvitse olla mitään muuta. 

Kiitos, muotoilit asian hyvin. Ap

Vierailija
49/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi bileisiin pitää jäädä yöksi? Jos firman juhlat eivät ole jossain laivalla tai satojen kilometrien päässä, niin tottakai yöksi tullaan kotiin oli sitten selvinpäin tai ei.

Ovat tunnin matkan päässä työpaikalta ja 2,5 tunnin matkan päässä kotoa. Nämä on aina jossain syrjässä, ja väki jää sinne yöksi. Ap

mikäs teiniporukka on kyseessä? On kyllä erikoiset työpaikan juhlat jos ne aina järjestetään paikoissa joihin kaikki jää yöksi. Kunnon  teinimeknikiä.

Kannattaisi koko firman kasvaa aikuisiksi. 

Vierailija
50/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on ilmeisesti ihan täysi-ikäinen? Ei aikuinen ihminen mitään "lupia" ryyppäämiseen tarvitse.

T.  34 vuotta onnellisesti aviossa

Avioliitossa ei tehdä autonomisia päätöksiä. Sinkkuna tehdään.

Ei avioliitto ole vankila missä toinen määrää mitä toinen tekee.

Mutta tässä tapauksessa mies saa päättää, että juo ja jää yöksi jonnekin. Naisen pitää vain hyväksyä asia. Niinkö? Hohhoijaa. Mies on itse vastuussa tekemisistään, ei orja. Jos mies päättää loukata naistaan, se on ok. Jos nainen ei halua tälläistä, hän voi keskustella miehen kanssa ja jos mies silti haluaa yöpyä muualla naisen pitäisi lopettaa suhde. Miksi olla suhteessa, jossa molemmilla eri arvot?

Vierailija
51/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut ottaa aikanaan se kilttis.

Vierailija
52/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ollut firman bileitä, joissa jäätäisiin yöksi. Aina on menty enemmän tai vähemmän hyvässä kunnossa kotiin. Sanallinen flirtti on minusta ihan ok kummallekin, eikä missään julkisessa bilepaikassa kehtaisi edes pussailla, saati muuta, enkä ole koskaan nähnyt työkaverien sekoilevan keskenään. :D

Vierailija
53/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niille jotka nyt takertui "lupa"-sanaan. Ei, ei tarvitse "lupaa" mihinkään. Mutta nyt hän ei myöskään omasta päätöksestään iltaa lähde humalassa viettämään, ellen erikseen ota asiaa puheeksi ja sano että mene nyt vaan. 

Ja aiemmin on kysynyt miltä asia minusta tuntuu ja olen sen sanonut. On itse päättänyt ettei mene, tai ettei juo. Ei sekään ole "lupa" tai "kielto". Mutta turha näiden sanojen kanssa on leikkiä. Asia ratkaisee. Ap

Älä kysy erikseen, anna miehen olla menemättä

Vierailija
54/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kysy erikseen, anna miehen olla menemättä

Jos mies haluaa raitistua, ei auta että nainen kannustaa juomaan

Vierailija
55/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkonarkeilla on ne alkonarkkien ongelmat.

Onkohan Valtteri jo samassa tilanteessa Alkoholisti-Johannansa kanssa?

Vierailija
56/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne pienet neuvoa-antavat kuuluu työpaikan bileisiin! Nyt jäitä hattuun wokettajat!

Vierailija
57/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun olet ollut rehellinen. Mieskin ilmeisen ok asian suhteen? Joka suhteessahan nämä on erilaisia asioita ja sopimuksia.

Itse en ole koskaan kieltänyt juomasta/menemästä, mutta en ole valehdellut kun on kysynyt miltä minusta tuntuu. Ja on jättänyt sitten ryyppybileet väliin. Ap

Miksi yllyttäisit sellaista ihmistä juomaan alkoholia, joka itsekin on tajunnut, että se menee hänellä ryyppäämiseksi ja hölmöilyksi? Mitä hyötyä siitä ryyppäämisestä on? Jos tykkäät miehestäsi ja haluat yhteisen vanhuuden, anna elää raittiina. 

Puolison tekemisiä ei voi kieltää ja rajoittaa, mutta kyllä puolisoa saa tukea niissä ratkaisuissa, jotka ovat hänelle itselleen hyväksi. 

Vierailija
58/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä miehesi tarvitsisi sinun lupaasi?!

Ihmettelin samaa, en itse ole koskaan lupia kysellyt työpaikan pippaloiden tarjoiluun. 

Vierailija
59/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut ottaa aikanaan se kilttis.

Kilttiksellä on pullopiiloja siellä täällä eikä sen tarvitse lähteä työpaikan pilleisiin ryyppäämään.

Vierailija
60/183 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kannustat miestä menemään, jos ei itse ota puheeksi? Monissa alkoholistiperheissä puolison raitistuttua toinen puoliso ei enää tiedä miten toimia kun dynamiikka on muuttunut. Onko sinullakin kyse siitä? Tunnet läheisriippuvaista huonoa omaa tuntoa siitä, ettei mies juo enää vaikka oikeasti et ole syyllinen juomattomuuteen. Vai onko kyse siitä, että et kestä miehen kunnollisuutta, vaan haluat rypeä uhrina, jonka mies pettää ja juo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä