Postnord pakottaa käyttämään puhelimeen ladattavaa sovellusta jotta saa paketin haettua
Lähiboxin pakettiin ei saakaan koodia, jolla paketin voi noutaa vaan puhelimeen on ladattava sovellus! Miten typerä keksintö voi olla. Joka paikkaan tarvitaan sovellus. Voikohan kohta kaupastakaan ostaa mitään, ellet laita kaikenmaailman sovelluksia, joilla sitten seurataan mitä ostat. Varmaan kohta tulee sovellukset myös yksittäisiä tuotteita varten. Hitto, että raivostuttaa. Älypuhelimet on huonoin keksintö ikinä!
Kommentit (132)
Eipä montaa sovellusta ole eteen tullut jotka toimisi ilman nettiä joten eiköhän tuo pakettisovellus vaadi bluetoothin lisäksi myös nettiyhteyden että voidaan profiilitiedot ja muuta latailla.
Taidan alkaa lataamaan piruuttani jotain äppiä kassalla, kun kaupan jonossa on monta kiireistä ihmistä perässä, esimerkiksi lomalla, kun ei ole kiirettä. Olen cool. Hitaus on nykyaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei tässä ole sinällään uutta, että nyt tarvitaan puhelimen sovelluksia asioiden hoitamiseen. Koko ajan ovat yhteiskunnan perustoiminnot teknistyneet. Isoisän nuoruudessa palkka tuli ihan oikeassa tilipussissa käteisenä kouraan. Yritäpä nykyään tulla toimeen ilman pankkitiliä tai minkäänlaista pankki- tai maksukorttia.
Tässä nyt ei vaan ole mitään järkevää syytä miksi automaatilla pitäisi alkaa näpläämään jonkun sovelluksen kanssa, muuta kuin että äpit on cuul juttu.
Häh, lataat sen äpin kotona etukäteen, et vasta automaatilla, tää postnordin homma oli paljon nopeampi kuin mitkään koodien näpyttelyt.
Kyllä on nopeeta hommaa näpytellä bluetoothit ja kaikki päälle vai oletko niitä jotka posottaa vaan kaikki auki menemään aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ikävä ylläri omalle äidille, sillä ei oo älypuhelinta eikä täten siis voi ite hakea.... mun piti hakea se siis
Millä tavoin itse sait tiedon saapuneesta paketista? Oliisit antanut koodin äidille.
Toi toimii bluetoothilla oman puhelimen kautta. Ihan kätevä kyllä.
Koodilla taas kuka tahansa perheenjäsen saisi paketin noudettua, jos on menossa muutenkin asioille. Mitä tuossa bluetoothissa on kätevämpää, kuin koodissa? Ja entäs kun kaikkien puhelimet eivät toimi kunnolla noiden appien lataamiseen edes.
Toivottavasti näiden apoien puoludtajien eteen tulee paljon tällaisia tilanteita mitä itse olen vierestä todistanut, että esim. Jonotat ravintolassa syömään nälissäsi, niin edessäpä on lauma eläkeläisiä joille myyjä on kertonut päivän tarjouksesta, jonka saa kätevän sovelluksen kautta lunastettua. Sitten myyjä neuvoo yksitellen kaikkia älypuhelimen käytössä ja miten ja mistä sen edun saa! Helppoa ja nopeaa vai mitä!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti näiden apoien puoludtajien eteen tulee paljon tällaisia tilanteita mitä itse olen vierestä todistanut, että esim. Jonotat ravintolassa syömään nälissäsi, niin edessäpä on lauma eläkeläisiä joille myyjä on kertonut päivän tarjouksesta, jonka saa kätevän sovelluksen kautta lunastettua. Sitten myyjä neuvoo yksitellen kaikkia älypuhelimen käytössä ja miten ja mistä sen edun saa! Helppoa ja nopeaa vai mitä!
* korjaan Appien puolustajien
Älytön oli tämäkin roskiskeksintö
https://www.vauva.fi/keskustelu/6141844/kohta-ei-roskiakaam-vieda-ilman…
Vierailija kirjoitti:
Älytön oli tämäkin roskiskeksintö
https://www.vauva.fi/keskustelu/6141844/kohta-ei-roskiakaam-vieda-ilman…
Jos tuollainen olisi jättäisin roskat ulkopuolelle. lajittelematta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se nyt niin on asia että tällaisissa perustoiminnoissa pitää säilyttää kaikki mahdollisuudet noutaa paketti eikä mennä sillä oletuksella että kaikki kyllä on innokkaita teknisen kehityksen etuaallolla ratsastajia.
Kyllähän toi sopii heti kun kaikille mahdollistetaan se älypuhelin mutta kun sosiaalitoimessa vaan nauretaan räkäseen että voi voi.
Toinen seikka on se että jos kansalle selitettäis hyvin hitaasti ja yksinkertaisesti mitä tietoja heistä kerätään ja mihin niitä käytetään niin seuraus olisi taas siinä ettei kukaan halua käyttää niitä.
Ja kolmas täällä joku mainitsikin eli netin haavoittuvuus johon valtio ei ole varautunut lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein paras on kun teet bussi vaihdon 5km päässä kaikesta talvella ja puhelin hyytyy. Siinä kyllä vieressä hymyilyttää kun istuu lämpösessä bussissa hsl kortti kädessä.
Kyllä se koodi sieltä tuli tekstiviestillä, kun en vaan ladannut appia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei tässä ole sinällään uutta, että nyt tarvitaan puhelimen sovelluksia asioiden hoitamiseen. Koko ajan ovat yhteiskunnan perustoiminnot teknistyneet. Isoisän nuoruudessa palkka tuli ihan oikeassa tilipussissa käteisenä kouraan. Yritäpä nykyään tulla toimeen ilman pankkitiliä tai minkäänlaista pankki- tai maksukorttia.
Tässä nyt ei vaan ole mitään järkevää syytä miksi automaatilla pitäisi alkaa näpläämään jonkun sovelluksen kanssa, muuta kuin että äpit on cuul juttu.
Häh, lataat sen äpin kotona etukäteen, et vasta automaatilla, tää postnordin homma oli paljon nopeampi kuin mitkään koodien näpyttelyt.
Kyllä on nopeeta hommaa näpytellä bluetoothit ja kaikki päälle vai oletko niitä jotka posottaa vaan k
Mihin sitä bluetoothia tarvitaan?
Äppi ja Äppi.... Jos tyrkytetään, että äpillä saat halvemmalla, niin en osta ollenkaan, en halvalla tai kalliimmalla.
Ikävä, että kaupat on lähteneet tälle linjalle. Toivotaan, että joskus tulevat järkiinsä.
Pysäköintikin tuntuu hoituvan vain äpillä, ainakin Helsingissä. On jäänyt erinäinen määrä kauppareissuja ja asiointeja väliin. En vain halua koko elämääni puhelimeen.
Näköjään pakettini on ohjattu palvelupisteeseen. Yritin googlettaa postnordin palvelupisteet, mutta löysin vain postnordin sivuille, josta voi etsiä vain noutopisteet.
Mistä löytää postnordin palvelupisteet?
Aiemmin tuli tekstiviesti jo vantaalta, minne osoitteeseen pakettia ollaan kuljettamassa, mutta nyt ei mitään tekstiviestiä.
Vierailija kirjoitti:
Digidigidigidigidigi
Milloin aletaan puhumaan siitä mustasta aamusta kun netti on alhaalla ja meidän yhteiskunnan tulee toimia 24 tunnin sisällä. Mitä luulette onnistuuko?
Odota, tarkistan sovelluksesta.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään pakettini on ohjattu palvelupisteeseen. Yritin googlettaa postnordin palvelupisteet, mutta löysin vain postnordin sivuille, josta voi etsiä vain noutopisteet.
Aiemmin tuli tekstiviesti jo vantaalta, minne osoitteeseen pakettia ollaan kuljettamassa, mutta nyt ei mitään tekstiviestiä.
Sain äsken tekstivistin, jonka mukaan pakettini on lähinoutopisteessä. Sitä ei vaan saa ulos ilman älypuhelinta, joten paketti palautuu jälleen kerran lähettäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain äsken tekstivistin, jonka mukaan pakettini on lähinoutopisteessä. Sitä ei vaan saa ulos ilman älypuhelinta, joten paketti palautuu jälleen kerran lähettäjälle.
Ensimmäisen paketin tiimoilta yritin kolme kertaa, että siirtäisivät paketin paikkaa, josta minä saan sen noudettua, mutta näin ei tapahtunut. Nyt tämä toinenkin pakettini lojuu 7 päivää noutopisteen laatikossa ja myöhempinä päivinä noudetaan palautettavaksi lähettäjälle. Tässä noutolaatikossa on tilaa, mutta tämä selittänee, miksi ruuhkaisemmissa postnordin lähinoutolaatikoissa ehkä ei ole tilaa.
Onko tuo muuttunut jotenkin? En ole tarvinnut mitään äppiä, kun olen hakenut paketin. Jos siihen mennään, niin pitäkööt äppinsä. Jätän paketin hakematta ja tilaan muualta uuden.
Käytin yhden paketin noutamiseen ja poistin sitten. Pitää poistaa sitten myös Bluetooth asetuksista, jos ei halua sitä.
Kyllähän se nyt niin on asia että tällaisissa perustoiminnoissa pitää säilyttää kaikki mahdollisuudet noutaa paketti eikä mennä sillä oletuksella että kaikki kyllä on innokkaita teknisen kehityksen etuaallolla ratsastajia.