Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postnord pakottaa käyttämään puhelimeen ladattavaa sovellusta jotta saa paketin haettua

Vierailija
30.07.2025 |

Lähiboxin pakettiin ei saakaan koodia, jolla paketin voi noutaa vaan puhelimeen on ladattava sovellus! Miten typerä keksintö voi olla. Joka paikkaan tarvitaan sovellus. Voikohan kohta kaupastakaan ostaa mitään, ellet laita kaikenmaailman sovelluksia, joilla sitten seurataan mitä ostat. Varmaan kohta tulee sovellukset myös yksittäisiä tuotteita varten. Hitto, että raivostuttaa. Älypuhelimet on huonoin keksintö ikinä! 

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa käyttää palvelua, käyttää sitä niillä keinoin ja välinein kuin palvelun tuottaja määrittelee. Jos ei halua, ei käytä. 

Semmoinen elämän ohjenuora tähän väliin. 

Paitsi että se on laitonta.

Vierailija
62/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa käyttää palvelua, käyttää sitä niillä keinoin ja välinein kuin palvelun tuottaja määrittelee. Jos ei halua, ei käytä. 

Semmoinen elämän ohjenuora tähän väliin. 

Paitsi että se on laitonta.

No ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä digipaskaa, jota tungetaan joka tuutista.

Vierailija
64/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki perustuu digiin on erittäin huono juttu huoltovarmuuden kannalta. Auta armias, jos tulisi pidempi sähkökatko, tai netti/palvelut kaatuu.

Vierailija
65/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tämmöisissä tapauksissa ilmoittanut yritykselle että paketti ei ole noudettavissa vaikka niin ne kuljetusyritys väittää ja kun paketti palautuu yritykselle siittä aiheutuu yritykselle kuluja kun ne joutuu lähettämään muuta kautta. Ja jos yritykset ei tätä tee syyllistyy yritys petokseen kun rahat kyllä kelpasi mutta tuotetta ei toimiteta

Vierailija
66/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Mä en pystynyt hakemaan viime vuonna pakettia koska mun puhelin ei suostunut asentamaan sitä sovellusta. Piti aspaan ottaa yhteyttä

Vierailija
67/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle mahdu puhelimeen enää yhtäkään sovellusta. Eikö kukaan tätä huomioi?

Vierailija
68/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ikävä ylläri omalle äidille, sillä ei oo älypuhelinta eikä täten siis voi ite hakea.... mun piti hakea se siis

Miten sellaista alkeellista elämää elävä ihminen jolla ei ole edes älypuhelinta tilaa muka paketteja nettikaupasta?? Ei sellainen myöskään tietokonetta käytä. 

Vierailija
69/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä vanhuksilla tuo elämä sitten kauhean vaikeaa kun pitää hautaan saakka vastustaa sitä älypuhelimen käyttöä. 

Vierailija
70/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Digidigidigidigidigi

Milloin aletaan puhumaan siitä mustasta aamusta kun netti on alhaalla ja meidän yhteiskunnan tulee toimia 24 tunnin sisällä. Mitä luulette onnistuuko?

Post Nordin pakettiautomaattien toiminta nyt ei aivan yhteiskunnan ydintoimintoja ole.

Mutta mitä tarkoitat sillä, että netti on alhaalla? Netti on aikalailla hajautettu systeemi, joka ei ihan kokonaan alas mene. Jollakin välillä pätkii, mutta siihenkin voi varautua hankkimalla toisen liittymän. Yhteiskunnan ydintoiminnot on rakennettu niin, että ne eivät jonkin yksittäisen palvelimen tai yhteyden toiminnasta riipu.

Netti tarjoaa paljon luotettavampia yhteyksiä kuin mikään entinen ratkaisu (puhelin, radio, lennätin, kirjekyyhkyt, savumerkit, lähetit). Itseasiassa se on vain osa tätä kehitysjatkumoa.

Vierailija
71/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on onneksi näppäinpuhelin, jonka nettiyhteyttä en ole avannut, koska olen huomannut, miten älypuhelin + some laskee ihmisten elämänlaatua. Pitää karttaa Postnordia.

Se vähän riippuu mitä elämältä haluaa. Kun haluaa vapautta, nykyteknologia vapauttaa sitä aikaa keskittyä itselleen tärkeisiin asioihin. Näin kesällä saa esim tilattua ruuat kotiin, dronella. 

- rouva saaristosta

Ehkä olet yksi niitä harvoja, jotka pystyy säilyttämään vapautensa, vaikka omistavat älypuhelimen. Useimmat eivät näytä siihen kykenevän.

Olen kotihoidossa töissä ja siellä on rouva jos toinenkin, jotka ovat tyytyväisiä siihen miten se helpottaa asioiden hoitoa siinä kohtaan kun se elämä rajoittuu suurimmaksi osaksi sinne kotiin. 

Vierailija
72/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä vanhuksilla tuo elämä sitten kauhean vaikeaa kun pitää hautaan saakka vastustaa sitä älypuhelimen käyttöä. 

Voi voi lapsi kulta kun tuolla on tavaton määrä vanhuksia jotka ovat kehittäneet sinulle tämän maailman.

Vierailija
73/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole appeja ladannut ja pakettini saanut. Ei mitään ongelmia.

Kai AP tietää, että plussakortti tms kerää ostokset talteen ja siten muokkailee sulle tarjottuja etuja tms.

Onhan monessa yksityäistuotteessakin jo qr koodi.

😄

Vierailija
74/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kamalaa. Joku kuljettaa toiselta puolelta maapalloa teille halpaa tavaraa teidän lähikaupalle ettekä voi edes yhtä äppiä ladata puhelimeen. Lopettakaa se tilailu jos noin pahasti ahdistaa. 

Vierailija
75/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi lapsi kulta kun tuolla on tavaton määrä vanhuksia jotka ovat kehittäneet sinulle tämän maailman.

Miten tämä liittyy jääräpäisyyteen, mikä on kommenttini ja itse asiassa koko keskustelun aihe?

Vierailija
76/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei tässä ole sinällään uutta, että nyt tarvitaan puhelimen sovelluksia asioiden hoitamiseen. Koko ajan ovat yhteiskunnan perustoiminnot teknistyneet. Isoisän nuoruudessa palkka tuli ihan oikeassa tilipussissa käteisenä kouraan. Yritäpä nykyään tulla toimeen ilman pankkitiliä tai minkäänlaista pankki- tai maksukorttia. 

Vierailija
77/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-vuotiaiden trendejä:

ennakkoäänestys

kaupan ovella jonottaminen tuntia ennen sen aukeamista

käteisen käyttäminen

älypuhelimen, erityisesti sovellusten vastustaminen

kaikesta valittaminen

Vierailija
78/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-vuotiaiden trendejä:

ennakkoäänestys

kaupan ovella jonottaminen tuntia ennen sen aukeamista

käteisen käyttäminen

älypuhelimen, erityisesti sovellusten vastustaminen

kaikesta valittaminen

Häh, kaikki järkeväthän ennakkoäänestää ja tietenkin pitää käyttää käteistä, että sekin maksutapa säilyy. En ole vanhus.

Vierailija
79/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ikävä ylläri omalle äidille, sillä ei oo älypuhelinta eikä täten siis voi ite hakea.... mun piti hakea se siis

Millä  tavoin itse sait tiedon saapuneesta paketista? Oliisit antanut koodin äidille.

Toi toimii bluetoothilla oman puhelimen kautta. Ihan kätevä kyllä.

Vierailija
80/132 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Digidigidigidigidigi

Milloin aletaan puhumaan siitä mustasta aamusta kun netti on alhaalla ja meidän yhteiskunnan tulee toimia 24 tunnin sisällä. Mitä luulette onnistuuko?

Post Nordin pakettiautomaattien toiminta nyt ei aivan yhteiskunnan ydintoimintoja ole.

Mutta mitä tarkoitat sillä, että netti on alhaalla? Netti on aikalailla hajautettu systeemi, joka ei ihan kokonaan alas mene. Jollakin välillä pätkii, mutta siihenkin voi varautua hankkimalla toisen liittymän. Yhteiskunnan ydintoiminnot on rakennettu niin, että ne eivät jonkin yksittäisen palvelimen tai yhteyden toiminnasta riipu.

Netti tarjoaa paljon luotettavampia yhteyksiä kuin mikään entinen ratkaisu (puhelin, radio, lennätin, kirjekyyhkyt, savumerkit, lähetit). Itseasiassa se on vain osa tätä kehitysjatkumoa.

Google/Apple-suljetut alustat eivät ole hajautettuja, vaan voimakkaasti keskitettyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi