Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (5907)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakasta minua niin voin suojella sinua ikuiselta kidutukselta?
Kauhistus! Kuka minua ikuisesti uhkaa kiduttaa?
Minä tuomitsen sinut ikuiseen kadotukseen josset rakasta minua! Rakastatko?
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Eikö siis riitä että uskoo. Tarvitaanko vielä tuo ainokaisen pojan juttu siihen? Mitä tapahtuu niille, jotka kerkesivät kuolla ennen sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Eikö siis riitä että uskoo. Tarvitaanko vielä tuo ainokaisen pojan juttu siihen? Mitä tapahtuu niille, jotka kerkesivät kuolla ennen sitä?
Pelastus on ollut olemassa ja tule olemaan olemassa aina, jeesuksen keissi oli vaan demonstraatio i diooteille siitä, mitä he eivät tavoita muuten kuin spektaakkelin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vain toiminut sekään strategia.
Heti alussa meni pieleen ja piti karkottaa paratiisista.
Sitten kokeili hukuttaa melkein kaikki mutta ei pojasta polvi parantunut.
Ja vielä tuo lavastettu itsemurha. Ei tullut iankaikkista elämää siitäkään kaikille vaikka piti.
Sulla men
Niin että ilmeisesti sulla ei ole kovin hyvä käsitys siitä, miten ja missä järjestyksessä asiat tapahtuivat, vaan menevät puurot ja vellit sekaisin. Että olisiko hyvä idea vaikka lukea se raamattu uudestaan, ja tulla sitten keskustelemaan aiheesta? Tai mennä jonnekin pikkulasten raamattupiiriin, jos ei itseltä lukeminen vielä suju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen hyvä on eri asia miten me ihmiset rajatulla ymmärryksellä se käsitetään. Esim ihminen ajattelee että kuolema on paha asia, että pieni lapsi kuolee niin se on automaattisesti paha asia, uskova ei ajattele näin sillä vasta iankaikkinen elämä on se mihin pyritään. Maan päälläkin asiat olisivat paremmin jos jokainen olisi uskovainen ja söisi esim raamatun mukaan sekä käyttäisi vaatteita raamatun mukaan, villaa ja pellavaa eikä niitä saa yhdistää, tiedekin todistaa tästä.
Kun Raamatun mukaan on ok tappaa lapsia pelk
"Ehkäpä tällaisten eläimellisten ihmisten kannattaisi sitten liittyä bonobo-laumaan."
Ei ne taitaisi meistä perustaa. Ja onhan meillä jo toisemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhrasi itsensä, itselleen. Eikä lopulta edes uhrannut mitään vaan palasi elämään jossain pilven päällä.
Surkea tarina. Miksi tuollaista soopaa kukaan uskoo, voi vain ihmetellä.
Niin, jos kertoisi loogisesti samanlaista tarinaa eri henkilöillä ilman uskontokontekstia niin saisi varmaan saman kommentin, jonka etsivä Kokki sai Virralta esiteltyään teoriaansa Palmu elokuvassa: "Sä oot humalassa!"
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei toim, tämä on vastaus "Homoseksuaalista käyttäytymistä on havaittu yli 1500 lajilla: ..." kommenttiin:
Siittävä koiras saattaa olla hormoniensa sokaisema ja mountata ja pyrkiä r aiskaamaan kaiken mahdollisen eri lajeista elottomiin olentoihin ja poikasiin. Joskus nämä jopa kuolevat koiraan hurmoksessa tapahtuvaan r aiskaamiseen. Esimerkiksi delfiinikoiras on yrittänyt r aiskata myös ihmistä!
Tämä on totta, mutta ei edes lähes koko totuus, kuten tietäisit jos olisit tutustunut linkattuun materiaaliin.
Laitetaanpa vähän helppotajuisempaa tarinaa koirasjoutsenparista englannissa:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-1265836/Gay-swans-deeply-love-…
Kyseessä on selvästi monogaminen koirasjoutsenpari, joka käyttäytyy tismalleen kuin koiras-naaraspari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhrasi itsensä, itselleen. Eikä lopulta edes uhrannut mitään vaan palasi elämään jossain pilven päällä.
Kylläpäs Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus ottaa vieläkin päähän siellä manalassa.
Ja miksipä ei ottaisi, Paholainenhan luuli voittaneensa kun Jeesus kuoli, mutta ei ilmeisesti uskonut itsekään että nousee vielä kuolleista, ensimmäisenä kaikista ylösnousseista. Sellainen pilasi sielunvihollisen suunnitelmat totaalisesti, kun ihmiskunnalle avautui tie taivaaseen ja samalla vahvistui Paholaisen lopullisen tappion.
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.
Tähänpä sopisi lopettaa. Saapa nähdä loppuuko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus ottaa vieläkin päähän siellä manalassa.
Ja miksipä ei ottaisi, Paholainenhan luuli voittaneensa kun Jeesus kuoli, mutta
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että paholainen luuli voittaneensa kun Jeesus kuoli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksipä ei ottaisi, Pahol
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että paholainen luuli voittaneensa kun Jeesus kuoli?
Ei suoraan sanota, mutta senhän ymmärtää ilmankin. Paholainenhan yritti saada Jeesuksen päiviltään jo aikaisemminkin, vihaisella väkijoukolla tai neuvottelemalla hyppäämään temppelin harjalta, mutta silloin ei vielä ollut sen aika. Kun aika oli oikea hän sai juudaksen avulla ja uskonnollisten johtajien kautta tahtonsa läpi. Saavutti siis tavoitteensa.
"Ei suoraan sanota, mutta senhän ymmärtää ilmankin. Paholainenhan yritti saada Jeesuksen päiviltään jo aikaisemminkin, vihaisella väkijoukolla tai neuvottelemalla hyppäämään temppelin harjalta, mutta silloin ei vielä ollut sen aika. Kun aika oli oikea hän sai juudaksen avulla ja uskonnollisten johtajien kautta tahtonsa läpi. Saavutti siis tavoitteensa. "
Mutta Jeesuksen kuolemahan oli Jumalan tavoite? Tekikö Saatana siis Herran työtä? Eikö häntä pitäisin siitä kiittää?
En lukenut koko ketjua, sieltä täältä. Mutta yksikään ei tunnu olevan edes lähellä oikeaa Jumalkäsitystä.
Ensiksi--
Kristittyjen jumalkäsitys on lähinnä nolon surkuhupaisa.
Joten hylätkää heti se käsitys.
Toiseksi---
Huomatkaa ettei Jeesus (valaistunut Mestari) itse kirjoittanut raamattuun sanaakaan, eikä perustanut kristittyjen uskontoa. Vaan muut ihmiset tekivät sen. Ei valaistuneet.
Kolmanneksi--
Kun tutkit Jeesusta, Budhaa, Oshoa ja muita valaistuneita Mestareita saatat päästä jyvälle mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, sieltä täältä. Mutta yksikään ei tunnu olevan edes lähellä oikeaa Jumalkäsitystä.
Ensiksi--
Toiseksi---
Huomatkaa ettei Jeesus (valaistunut Mestari) itse kirjoittanut raamattuun sanaakaan, eikä perustanut kristittyjen uskontoa. Vaan muut ihmiset tekivät sen. Ei valaistuneet.
Kolmanneksi--
Kun tutkit Jeesusta, Budhaa, Oshoa ja muita valaistuneita Mestareita saatat päästä jyvälle mistä on kyse.
Samaa shaibaa eri paketissa.
Ja Buddhia on useita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensiksi--
Toiseksi---
Kolmanneksi--
Samaa shaibaa eri paketissa.
Ja Buddhia on useita.
Ei vaan sama asia eri shaibaan puettuna. Sinun tehtäväsi on poistaa shaiba ja nähdä asia. Se ei haittaa jos budhia on useampi, on vain yksi Jumaluus jota Mestarit kuvailevat parhaan kykynsä mukaan. (huomaa että Mestarit eivät ole jumalia vaan vain äänitorvia asialle)Katso sanojen taakse, älä itse sanoja. Sanat ovat vain sormia jotka osoittavat johonkin.
Tiettävästi vain Jeesus on noussut kuolleista, tiettävästi vain hän sanoi "minä olen tie totuus ja elämä". Voi olla miljoona buddhaa sun muuta, mutta nämä eroaa aina keskeisissä kysymyksissä Jeesuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Tiettävästi vain Jeesus on noussut kuolleista, tiettävästi vain hän sanoi "minä olen tie totuus ja elämä". Voi olla miljoona buddhaa sun muuta, mutta nämä eroaa aina keskeisissä kysymyksissä Jeesuksesta.
Varmaan on kaikenlaista, jota vain Buddha sanoi (tai Zarathustra,....). Jos se nyt on kriteerinä että vain joku sanoi.
Jeesushan ei noussut kuolleista, koska oli kuolemattoman Jumalan alter ego.
Vierailija kirjoitti:
VÄÄRIN. Näin lukee raamatussa. Luultavasti Jeesus sanoi Minä on tie totuus ja elämä. Aivan eri asia. Jos tutkit vanhaa aritmean kieltä, siellä luultavasti sanotaan että verbi ei taivu vaan asiayhteys ratkaisee. Ja raamattuhan on käännöksen käännöksen käännös kuin lasten loru.
Kuten sanoin asia ratkaisee, ei se kuka se sanoo. Miljoona buddhaa vai Jeesus, huvittavaa että asia muuttuisi siitä miksikään.
Sinun ajattelusi perustuu raamatun ulkoaosaamiseen, ei ymmärtämiseen. Aika huono alku henkiselle kasvulle. Vielä yksi SUURI VIRHE.
Jumala teki ihmisen kuvakseen, sanotaan. Mutta sen on ihmiset kääntäneet toisin päin- Jumala on ihmisen kuva. Tunteineen, suruineen, arvoineen. Ja niinhän se ole. Kaikki olemassa oleva on Jumalaisuudelle yhtä arvokasta, ihminen on yhtä arvokas kuin rotta tai sinilevä.
Miksi Jeesus olisi antanut lähetyskäskyn, jos kerta Jeesus-usko ei olisi erityisen tärkeä ihmiselle? Sittenhän ei olisi väliä onko joku buddhalainen, hindu tai mitä vielä. En nyt kuitenkaan lähde myöskään sille linjalle, että kaikki raamatussa olisi ihmisten sepittämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on kaikenlaista, jota vain Buddha sanoi (tai Zarathustra,....). Jos se nyt on kriteerinä että vain joku sanoi.
Jeesushan ei noussut kuolleista, koska oli kuolemattoman Jumalan alter ego.
Jos kuolee ja sitten on taas elossa niin eikö silloin ole tapahtunut kuolema ja palaaminen elävien kirjoihin?
Kyllä ja nimenomaan abortti- ja surmauskeisseissä näitä aina välillä tapahtuu, jos äiti saa esimerkiksi näyn siitä miten lapsi tuhoaa maailmaa. Tiede luokittelee nämä psykoosiksi, mutta tosiasiassa on lukuisia lapsia (erityisesti miehiä) jotka aiheuttavat merkittävää tuhoa maailmalle. Onko se sitten pienempi paha tuhota tämä lapsi, kuin se että tämä tuhoaa puoli maailmaa?
Vieraslajeja kuten lupiinia niitetään ja tapetaan surutta. Mutta kun tällainen vahingollinen vieraslaji onkin ihminen, alkaa ihmettely ja hyssyttely. Ja naisen syyllistäminen, tietysti...