Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (7219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nähdäkseni Ihmisen luominen Jumalan kuvaksi tarkoittaa juuri totuuden kuvaa. Jumala on luoja, joka luo totuuden. Syntiin langennut ihminen on siten vääristynyt kuva totuudesta, joka katoaa, koska se kuva ei ole pysyvä. Ihmisen eli kuvan luoma kuva Jumalasta, eli totuudesta on vääristynyt. (5. Moos. 27:15) Näin ollen, myös ihmisen kuva itsestään on vääristynyt. Minä (ego) luo vääristyneen kuvan totuudesta.
Tietysti Jumala on luonut totuuden, koska Jumala on luonut kaiken. Ihminen näkee Jumalan ja itsensä vääristyneesti kyllä, mutta olennaista ei ole keskittyä siihen tai siihen, että tuo vääristynyt käsitys katoaa. Olennaista on keskittyä siihen, mitä ihmisen on tehtävä pelastuakseen. Pyhittymisen aika on nyt.
Et ole ilmeisesti sisäistänyt, mitä pyhittyminen on.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. On todettu että kaikilla ei ole oikeutta mielipiteeseensä.
Vierailija kirjoitti:
Eri
Totuus on olemassa ja valhe on sitä, mikä ei ole totta. En tiedä, voitko ymmärtää, mitä tarkoitan. Valhe on siis harhaa. Ihmisen todellisuus on sellainen, että se, minkä hän luulee olevan totta, on harhaa ja harhan takana on todellinen totuus. Se todellinen totuus on Jeesus Kristus. Minä en usko, vaan minä tiedän. Minulla on oikeaa tietoa. Raamatussakin puhutaan oikeasta tiedosta, joten niiden, jotka ovat lukeneet Raamattua pitäisi ymmärtää jollain tavalla, mistä minä puhun.
Juurin näin ja aamen!
Ei sekään ole mielipide, että olemme miehiä tai naisia, poikia tai tyttöjä. Se on totta.
Ei sekään ole mielipide, että olemassa näkymätön maailma joka toisinaan antaa pienen välähdyksen näkyä tähän fyysiseen todellisuuteen. Meille on luvattu, että kerran me näemme sen kaiken. Näkymättömän maailman vaikutukset ovat aivan ilmiselvät keskuudessamme.
Monissa keskusteluissa nousee sellainen näkökulma, että ihmiset olisivat alkujaan olleet alkeellista luolakansaa, jotka osasivat tuskin mitään. Ja että älykkyys tehdä asioita kasvoi vähitellen. Näkökulmana on usein sadattuhannet jopa miljoonat vuodet joiden aikana ihminen on "kehittynyt" nykyiseen.
Mutta entäpä jos ihminen olikin luotu täysin valmiiksi ja älykkääksi joka käytti täysin koko aivokapasiteettiaan oli kykenevä luomaan tiedoilla ja taidoillaan kaiken sen hyvän, mitä voimme nähdä 6000 vuotta taaksepäin. Ihminen nimesi, rakensi, kehitti, viljeli, jalosti jne. Yksi näkökulma oli se, mihin täällä on aikaisemmin viitattu eli "muinaisajan jättiläisiin." Paholainen tuli tarjoamaan sellaista tietoa, osaamista, teknologiaa, henkien palvontaa, ihmisen dna:n sekoittumista demonihenkiin joka ajoi ihmiskuntaa kohti omaa tuhoaan aivan ennen aikojaan. Ne olivat Noaan päivät. Me haluamme helposti nähdä Nooan päivän jonain alkeellisena ja kehittymättömänä aikakautena jolloin ihmiskunta vasta heräsi käymään kauppaa ja harjoittamaan tiedettä. Syntiin lankeamaton ihminen olisi pystynyt kaikkeen siihen tieteeseen ja teknolodiaan ilman, että olisi kehitetty kaikenlaista ihmiskuntaa tuhoavaa. Mutta sitten saatiinkin demonihengiltä sellaista tietoa, joka johti vain tuhoon.
Meidän ajastamme sanotaan, että toistuu se, mitä oli Nooan päivinä. Se tieto, tiede ja teknologia jota ihminen nyt harrastaa, ajaa ihmiskuntaa nyt uudelleen siihen pisteeseen missä oltiin kerran aikaisemminkin. Ihminen on kehittänyt paljon hyvääkin, mutta siinä samalla paljon sitä pahaa, johon ihminen kerran kompastuu. Tai kompastuisi, jos Jumala ei puuttuisi taas kerran ihmiskunnan historiaan ja viheltäisi pelin poikki. Nooan aikana vesikatastrofin keinoin. Tästä maailmanajasta kerrotaan, että se on "talletettuna tulelle."
Videon alkuminuutit 14 minuutin kohdalle on pohjana tälle mitä tässä pohdin.
Vierailija kirjoitti:
Monissa keskusteluissa nousee sellainen näkökulma, että ihmiset olisivat alkujaan olleet alkeellista luolakansaa, jotka osasivat tuskin mitään. Ja että älykkyys tehdä asioita kasvoi vähitellen. Näkökulmana on usein sadattuhannet jopa miljoonat vuodet joiden aikana ihminen on "kehittynyt" nykyiseen.
Mutta entäpä jos ihminen olikin luotu täysin valmiiksi ja älykkääksi joka käytti täysin koko aivokapasiteettiaan oli kykenevä luomaan tiedoilla ja taidoillaan kaiken sen hyvän, mitä voimme nähdä 6000 vuotta taaksepäin. Ihminen nimesi, rakensi, kehitti, viljeli, jalosti jne. Yksi näkökulma oli se, mihin täällä on aikaisemmin viitattu eli "muinaisajan jättiläisiin." Paholainen tuli tarjoamaan sellaista tietoa, osaamista, teknologiaa, henkien palvontaa, ihmisen dna:n sekoittumista demonihenkiin joka ajoi ihmiskuntaa kohti omaa tuhoaan aivan ennen aikojaan. Ne olivat Noaan päivät. Me haluamme helposti nähdä Nooan päivän jonain alkeellisena ja ke
Raamatusta:
15Mutta kun kansa yhä odotti ja kaikki ajattelivat sydämessään Johanneksesta, eikö hän itse ehkä ollut Kristus, 16niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. 17Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa." 18Antaen myös monia muita kehoituksia hän julisti kansalle evankeliumia.
Ihmiskunta on todellakin menettänyt osaamistaan ja älyään. Teknologian tämänhetkinen kehitys on vain osa-alue.
Onko Jumala antanut Israelille oikeuden tappaa kaikki palestiinalaiset, myös naiset ja lapset, samoin kuin Hän vaati juutalaisia tappamaan valloitettujen kaupunkien väestön Egyptistä paluun jälkeen?
Koiruoho Ilmestyskirjassa . Sen tiede nimi on Mali . Sen niminen valtio on . Tujoni on myrkkyä mikä tekee hulluksi silti sitä myydään nimellä Vermut viini. Se näyttää kuivuneelta vereltä . Maistuu hirveälle. Sitä käytetään matoläkkeenä . Jopa joku sukunimi on Mali. Myrkky. Koiruoho Raamatussa kertoo miten vesi joet muuttui myrkyksi. Verenmyrkytys ihmisessä . Kun ihminen saa sepsiksen hän kuolee myrkytykseen. Veri muuttuu karvaaksi. ( Karvasmanteli on toinen juttu ). Harvoin edes miettii Alkossa että Vermut sisältää tätä myrkky yrttiä. Kuin Mantelilikööri mikä manteli . Hajuvesien nimissä on ollut Poison. Myrkky. Mutta alkojuomissa leivonnaisissa on kemikaalien yhdisteitä myös hedelmien kuoria mausteena. Yrttejä. Joten ihmisen myrkytys tila on koiruoho veri muuttuu kitkeräksi tummaksi. Toksiininen. Älkää antako eestistä Venäjältä tulleiden laittaa iholle käärme voidetta !!!! Sitä ne laittaa ! Vastuutonta myrkyttää ihmisiä . Vermut Rosso. Ros. Intiassa monet kuolee myrkkyviinoihin kun niitä ei ole testattu !
Jeesuksen syntymä oli Betlehemissä 2026 vuotta sitten et sä sitä enää voi tappaa !!! Jeesus paransi sairaita ja kehotti rauhaan . Eikö ole kauheaa miten hyvyys ja kiltteys ottaa enemmän koville kuin mikään muu maailmassa ! Opettele auttamaan oikeasti.
Ilmestyskirjan kohta luku 11 kohta 8 vaatii hiukan järkeä ymmärtää karttaa missä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko Jumala antanut Israelille oikeuden tappaa kaikki palestiinalaiset, myös naiset ja lapset, samoin kuin Hän vaati juutalaisia tappamaan valloitettujen kaupunkien väestön Egyptistä paluun jälkeen?
Jos joku ajattelee, että Jumala on antanut hänelle oikeuden johonkin, niin yleisesti ottaen kyseessä on todennäköisesti väärinkäsitys. En suosittelisi tekemään Raamatun perusteella mitään pitkällemeneviä johtopäätöksiä, joiden perusteella voisi oikeuttaa jotain. Jokainen kuitenkin vastaa itse omasta toiminnastaan Jumalalle, joten muiden ihmisten ei kannattaisi arvioida kenenkään muun toimintaa sillä tavalla, että väittäisi jonkin toiminnan olevan Jumalan tahdon vastaista (tai Jumalan tahdon mukaista). Jokaisen kannattaisi keskittyä omaan toimintaansa ja kunnioittaa muiden ihmisten mahdollisuutta tehdä omat valintansa. Tämä asia on kuitenkin sillä tavalla monimutkainen, että joskus se, mikä on itseltä pyrkimystä Jumalan tahdon mukaiseen toimintaan saattaa olla huomion kiinnittäminen johonkin ns. vääryyteen. Olennaista on näkökulma. Ihmisen huomion pitäisi aina olla siinä, miten itse voi noudattaa Jumalan tahtoa paremmin. Ei siis sen arvioinnissa, miten hyvin muut noudattavat Jumalan tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Israelin kansa oli kutsuttu erottautumaan Jumalalle ja olemaan kansojen keskellä valona ja esimerkkinä elämällään ja elävän Jumalan palvelemisessaan. Sitä tarkoittaa olla Jumalan valittu kansa. Mutta Israel ei ole siinä onnistunut. Israelista myös on satoja profetioita ja siitä kerrotaan että kun se kansa tekee pahaa, se myös niittää Jumalan rangaistusta kaksinkertaisesti. Ja mitä tarkoittaa Israelin siunaaminen? Seurakunta ympäri maailmaa siunaa sitä kansaa siten, että sen kansan puolesta rukoillaan että heidän silmänsä avautuvat näkemään Jumalan suunnitelma ja pelastus Jeesuksessa. Myös heidän maataan siunataan ja pyydetään sille menestystä. Mutta Israelin syntejä ei siunata. Israelissa on vain noin 30000 Jeesukseen messiaanaan uskovaa. Muilla on melko maallinen näkökulma sotimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmestyskirjan kohta luku 11 kohta 8 vaatii hiukan järkeä ymmärtää karttaa missä ollaan.
Ilmestyskirjasta sanotaan että aikojen kuluessa ymmärrys lisääntyy sitä käsittämään. You tubessa näistä asioista puhuvat mm. Jarmo Sormunen, Juhani Laukkonen ja Pekka Sartola. Ympäri maailman tihkuu jo tietoa kaikesta siitä, mitä tapahtuu. Jerusalemin Kultaisessa portissa on selvä halkeama. Eufrat on lähes kuivunut. AI-teknologia on pitemmällä kuin käsitämmekään. Yhdysvalloissa rokkikonsertissa on jättikokoisia "jumalia" joiden edessä tanssitaan ja jalkapallomatsissa on esillä valtava paholaisen kuva. Kirkot ovat toivottaneet tervetulleeksi harhaoppeja ja sateenkaari-ideologian ja Yhdysvalloissa on jopa diskoja ja anniskelualue seurakunnissa eli seurakunta on täysin maallistunut eikä sillä ole mitään tekemistä pelastusta tarjoavan Jeesuksen Kristuksen kanssa.
Kaksi säkkipukuista todistajaa ovat täällä todennäköisesti sen jälkeen kun seurakunta ei enää ole maan päällä. Ilmeisesti tapahtuu jotain samankaltaista mitä Egyptistä lähdön aikana muinoin. Sekä antikristuksen profeetat tekevät ihmeitä kuin myös nuo kaksi säkkipukuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmestyskirjasta sanotaan että aikojen kuluessa ymmärrys lisääntyy sitä käsittämään. You tubessa näistä asioista puhuvat mm. Jarmo Sormunen, Juhani Laukkonen ja Pekka Sartola. Ympäri maailman tihkuu jo tietoa kaikesta siitä, mitä tapahtuu. Jerusalemin Kultaisessa portissa on selvä halkeama. Eufrat on lähes kuivunut. AI-teknologia on pitemmällä kuin käsitämmekään. Yhdysvalloissa rokkikonsertissa on jättikokoisia "jumalia" joiden edessä tanssitaan ja jalkapallomatsissa on esillä valtava paholaisen kuva. Kirkot ovat toivottaneet tervetulleeksi harhaoppeja ja sateenkaari-ideologian ja Yhdysvalloissa on jopa diskoja ja anniskelualue seurakunnissa eli seurakunta on täysin maallistunut eikä sillä ole mitään tekemistä pelastusta tarjoavan Jeesuksen Kristuksen kanssa.
Ka
Asia on kylläkin niin, että Ilmestyskirja kuvaa ihmisen sisäistä prosessia. Ei kannata keskittyä etsimään merkkejä Ilmestyskirjan toteutumisesta fyysisestä maailmasta. Sellaiset merkit ovat Saatanan juonia, joiden tarkoituksena on harhauttaa ihmistä siitä, mikä on oikeasti tärkeää. Oikeasti tärkeää on Jeesuksen seuraaminen. Vaikka maailma palaisi ympärillä, rakastakaa totuutta ja pitäkää käskyt.
Israelin kautta olemme saaneet Raamatun, kiitos.
Mitä sisäistä prosessia ilmestyskirja kuvaa?
Vierailija kirjoitti:
Israelin kautta olemme saaneet Raamatun, kiitos.
Mitä sisäistä prosessia ilmestyskirja kuvaa?
Jos haluat tietää, niin kannattaa seurata Jeesusta.
Vierailija kirjoitti:
Asia on kylläkin niin, että Ilmestyskirja kuvaa ihmisen sisäistä prosessia. Ei kannata keskittyä etsimään merkkejä Ilmestyskirjan toteutumisesta fyysisestä maailmasta. Sellaiset merkit ovat Saatanan juonia, joiden tarkoituksena on harhauttaa ihmistä siitä, mikä on oikeasti tärkeää. Oikeasti tärkeää on Jeesuksen seuraaminen. Vaikka maailma palaisi ympärillä, rakastakaa totuutta ja pitäkää käskyt.
Olet ensimmäinen ihminen jonka koskaan kuulen puhuvan sisäisestä prosessista. Ilmestyskirjan 2. ja 3. luku ovat kirjeitä seurakunnille. Kirjeitä, tajuatko? Eivät kirjeet ole koskaan olleet mitään kuvausta ihmisen sisäisestä prosessista.
Ja ilmestys tarkoittaa että se on ilmestys eli näky. Ilmeisesti myös termit ilmesty ja näky ovat sinulle vieraita, kun et sitten niitäkään käsitä.
Ei Ilmestyskirja Raamatussa turhaan ole, vaan aivan luettavaksi tarkoitettu. Ja seurakunnille kirjoitetut kehotukset, nuhteet ja rohkaisut liittyvät erittäinkin tiiviisti siihen että Jeesuksen seuraaminen on tärkeää. Jeesus itse puhuu Matteuksen luvuissa 24 ja 25 niistä fyysisen maailman merkeistä, joista tiedämme että hänen paluunsa on lähellä. Jeesus varoitti: Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä! Ilmestyskirjan mainitsevat tapahtumat ovat tässä ja nyt aivan yhtälailla kun Danielin kirjan tapahtumat tai monet muut Israelin valtiota koskevat profetiat. Samaa Ilmestyskirjan sanomaa on siellä sun täällä muuallakin Raamatussa, eikä niiltä voi välttyä. Gaza on oleva autio, siellä sanotaan ja se on kyllä erittäin käsinkosketeltava fyysistä maailmaa koskeva tapahtuma.
Olet ensimmäinen ihminen jonka koskaan kuulen puhuvan sisäisestä prosessista. Ilmestyskirjan 2. ja 3. luku ovat kirjeitä seurakunnille. Kirjeitä, tajuatko? Eivät kirjeet ole koskaan olleet mitään kuvausta ihmisen sisäisestä prosessista.
En ihmettele sitä, että olen ensimmäinen ihminen, jonka koskaan olet kuullut puhuvan sisäisestä prosessista. Minä tiedän kyllä, että kumpi meistä tajuaa ja kumpi ei. Ei se minua haittaa, jos olet eri mieltä minun kanssani.
Eri
Totuus on olemassa ja valhe on sitä, mikä ei ole totta. En tiedä, voitko ymmärtää, mitä tarkoitan. Valhe on siis harhaa. Ihmisen todellisuus on sellainen, että se, minkä hän luulee olevan totta, on harhaa ja harhan takana on todellinen totuus. Se todellinen totuus on Jeesus Kristus. Minä en usko, vaan minä tiedän. Minulla on oikeaa tietoa. Raamatussakin puhutaan oikeasta tiedosta, joten niiden, jotka ovat lukeneet Raamattua pitäisi ymmärtää jollain tavalla, mistä minä puhun.