Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (6938)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää uskovat riidelkö keskenänne. Muistakaa Paavalin kirjeet.
"Vältä typeriä väittelyitä" Niinpä. Joku täällä ei noudata sanaa tässäkään kohdin. No, hän on saava tuomionsa Jumalalta.
Hienoa, että noudatat tätä ohjetta. Noudatatko muitakin ohjeita? Esimerkiksi sitä, että rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi?Tulet saamaan tuomiosi ihan minusta riippumatta.
Ajatteletteko te tuomion julistajat ollenkaan sitä, että sama koskee myös teitä itseänne? Entä ajatteletteko sitä, että muut ihmiset eivät toitota sitä teille jatkuvasti esimerkiksi siitä syystä, että sellainen ei ole ystävällistä käytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää uskovat riidelkö keskenänne. Muistakaa Paavalin kirjeet.
"Vältä typeriä väittelyitä" Niinpä. Joku täällä ei noudata sanaa tässäkään kohdin. No, hän on saava tuomionsa Jumalalta.
Hienoa, että noudatat tätä ohjetta. Noudatatko muitakin ohjeita? Esimerkiksi sitä, että rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi?Tulet saamaan tuomiosi ihan minusta riippumatta.
Ajatteletteko te tuomion julistajat ollenkaan sitä, että sama koskee myös teitä itseänne? Entä ajatteletteko sitä, että muut ihmiset eivät toitota sitä teille jatkuvasti esimerkiksi siitä
No tässä kohdin ei kyllä koske, koska itse häpeäisin toimia kuten sinä. :)
Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onnea matkaan.
Tuo sinun kannattaisi varmaan toivottaa ihan itsellesi, käyttäessäsi kauniin syyspäivän vauvapalstalla riitelyyn. Ja kysymykseesi, kyllä rakastan lähimmäisiä kuin itseäni, siihen ei kuulu passiivisagressiiviset "onnen toivottelut". NO, kuten sanoin, Jumala on antava sinulle tuomionsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea matkaan.
Tuo sinun kannattaisi varmaan toivottaa ihan itsellesi, käyttäessäsi kauniin syyspäivän vauvapalstalla riitelyyn. Ja kysymykseesi, kyllä rakastan lähimmäisiä kuin itseäni, siihen ei kuulu passiivisagressiiviset "onnen toivottelut". NO, kuten sanoin, Jumala on antava sinulle tuomionsa.
Passiivisaggressiivisuus on sinun oma tulkintasi. Se johtuu varmaankin siitä, että oma suhtautumisesi on passiivisaggressiivinen. Minä tarkoitan tuolla kommentilla sitä, että olen eri mieltä sinun kanssasi, mutta toivottavasti sinulle käy hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea matkaan.
Passiivisaggressiivisuus on sinun oma tulkintasi. Se johtuu varmaankin siitä, että oma suhtautumisesi on passiivisaggressiivinen. Minä tarkoitan tuolla kommentilla sitä, että olen eri mieltä sinun kanssasi, mutta toivottavasti sinulle käy hyvin.
Minulle voit väännellä sanojasi mutta jonain päivänä siihenkin tulee loppu miten ihmisiä kohtaan käyttäydyt. Jumalalle ei vääntelysi enää tehoa, ihmisiä voit mestaroida ja solvata. Toivottavasti ei käy kuten vertauksen pahalle palvelijalle! :)
Minulle voit väännellä sanojasi mutta jonain päivänä siihenkin tulee loppu miten ihmisiä kohtaan käyttäydyt. Jumalalle ei vääntelysi enää tehoa, ihmisiä voit mestaroida ja solvata. Toivottavasti ei käy kuten vertauksen pahalle palvelijalle! :)
Projisoitkohan minuun omaa tilannettasi?
Vierailija kirjoitti:
Projisoitkohan minuun omaa tilannettasi?
Edelleen, vääntele vaan mutta tuomiosi on minusta riippumaton :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei halua seurakuntakummia, eikä käydä jumalanpalveluksissa. Hän ei edes usko Jumalaan ja mielestään kirkko pitäisi tuhota instituutiona ja fyysisinä rakennuksina, mutta haluaa olla jäsen päästäkseen tuhoamaan kirkon sisältä päin. Hän kertoo tämän suoraan papille, samalla kun luettelee sen ulkoaopitun uskontunnustuksen.
Eikä häntä voida estää liittymästä kirkon jäseneksi.
Jos asia on näin, niin minun mielestäni se on hyvä tilanne. Minun mielestäni niidenkin pitäisi päästä, jotka eivät halua luetella edes uskontunnustusta, mutta haluavat liittyä. Kyllä on kirkon päättäjien usko heikkoa, jos he pelkäävät tällaisia ihmisiä. Kirkon ei pitäisi pelätä heitä, vaan pyrkiä auttamaan ja tukemaan heitä. Eiväthän sellaiset edes tarvitse kirkkoa, jotka muutenkin seuraavat Jeesusta.Jeesus ajoi ensin riivajat
Kirkkoinstituutti ei ole sama kuin Kristuksen seurakunta. Kirkon kriteerit ovat ylimalkaiset.
"Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: Minun herrani viipyy, ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys (Mat.24:42-51).
Kirkkoinstituutti ei ole sama kuin Kristuksen seurakunta. Kirkon kriteerit ovat ylimalkaiset.
Eri
Kirkon kriteerien ei tulisi olla ylimalkaiset. Niiden tulisi olla olemattomat! Kirkolla ei tulisi olla lainkaan kriteereitä jäsenilleen. Kirkon pitäisi pohtia sitä, mitä kriteerejä se asettaa omalle toiminnalleen.
Vierailija kirjoitti:
Eri
Kirkon kriteerien ei tulisi olla ylimalkaiset. Niiden tulisi olla olemattomat! Kirkolla ei tulisi olla lainkaan kriteereitä jäsenilleen. Kirkon pitäisi pohtia sitä, mitä kriteerejä se asettaa omalle toiminnalleen.
Sano joku muu toimintamuoto, jolla ei saisi ole mitään sääntöjä.
Ja kun kysyit projisoinko omaa tilannetta sinuun, ymmärrän että sekin on taas fraasi jota käytät kun et muuta osaa. Minä tuen muita kristittyjä ja haluni on tukea Jumalan valtakuntaa. Siksi onkin ennenkuulumatonta, että joku ylentää itsensä ja käy muiden kristittyjen kimppuun, aivan tulee mieleen vertauksen paha palvelija! Eli en projisoi. Puhun sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Eri
Anteeksi, mutta mitä sä horiset? Miten niin muka kirkolla ei saisi olla mitään kriteereitä? Jos kirkon toiminta ei miellytä, niin ei tarvitse olla kirjon jäsen. Sinä voit liittyä johonkin kerhoon tai yhdistykseen, johon kuka vain voi vapaalla ilmoituksellaan liittyä. Onnea etsintään!
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Sano joku muu toimintamuoto, jolla ei saisi ole mitään sääntöjä.
Kirkon toiminnassa tietysti täytyy olla sääntöjä, jotta toiminta on mahdollista. Tarkoitan, että kirkon jäseneksi liittymiselle ei pitäisi olla mitään ehtoja, vaan halun liittyä pitäisi riittää. Opetukseen osallistumisen edellyttäminen on kuitenkin ymmärrettävää. Ei siitä syystä, että ihmistä olisi tarkoitus aivopestä, vaan siitä syystä, että hän saisi lisää tietoa kirkon opetuksista. Joka tapauksessa ihmisen ajatusten tai uskomusten ei pitäisi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Anteeksi, mutta mitä sä horiset? Miten niin muka kirkolla ei saisi olla mitään kriteereitä? Jos kirkon toiminta ei miellytä, niin ei tarvitse olla kirjon jäsen. Sinä voit liittyä johonkin kerhoon tai yhdistykseen, johon kuka vain voi vapaalla ilmoituksellaan liittyä. Onnea etsintään!
Eri
Tuo olisi asiallinen perustelu, jos kyseessä ei olisi kansankirkko, jonka on tarkoitus palvella koko kansaa. Sinun asenteesi johtaa siihen, että ihmiset jäävät heitteille hengellisissä asioissa, koska he eivät koe olevansa tervetulleita edes siihen kirkkoon, johon jokaisen pitäisi olla tervetullut. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
Miten Nooa rakensi tai rakennutti pientä risteilijää suuremman arkin puusta ilman rautatuentaa, jollaista historian suurimmat puulaivat (~100 metriset) väistämättä tarvitsivat? Arkki oli sanoman mukaan n. 137 metrinen.
Kun Jumala kerran arkin mitatkin antoi, niin antoi varmasti viisautta myös koko rakentamisen ajan. Meille ei välttämättä ole talletettu kirjoituksiin ihan jokaisen erillisen rautaisen osan nimi ja mutterien ja pulttien määrä. Mutta se tieto meillä on, että arkin rakentamiseen meni aikaa useampi vuosikymmen (sukupolven mitan verran aikaa).
Paha palvelija Jumalan valtakunnan todellinen vihollinen vaikka muuna esiintyy
Vierailija kirjoitti:
Paha palvelija Jumalan valtakunnan todellinen vihollinen vaikka muuna esiintyy
Puhutko itsestäsi, kenties?
Tulet saamaan tuomiosi ihan minusta riippumatta.