Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (6939)

Vierailija
6181/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi olla ukko BORDELLISSA lapset huoraamassa huumeissa mutta suu käy ja haukkuu naapureitaan !!!   Lesta hellarit. Noita. 

Vierailija
6182/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellarit on käynyt Thaimaassa NAIMASSA budhan temppelihuoria.   Älä esitä mitään enää. Kännyski varastettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6183/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ehkä naiivistiselta, mutta kysyn: hylkääkö Jeshua päihdeongelmaisen, vaikka rankaisisi syystäkin aikansa, hylkääkö Hän milloinkaan?

Itse en usko, että näin kävisi. 

Ei hylkää koskaan. Kun katumus ja pyrkimys parannukseen on aitoa, apua on aina saatavilla.

Vierailija
6184/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapari kävelee varastetun kengät jalassa juutalainen varastettu takki päällä hellareilla varastettu kassi.  Naisille huijattu reppuja myynnissä varastettua.  Mooses käsky älä varasta rikottu ja sä kivität muita sä olet ritsa kourassa. Sä.  

Vierailija
6185/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ehkä naiivistiselta, mutta kysyn: hylkääkö Jeshua päihdeongelmaisen, vaikka rankaisisi syystäkin aikansa, hylkääkö Hän milloinkaan?

Ei hylkää koskaan. Kun katumus ja pyrkimys parannukseen on aitoa, apua on aina saatavilla.

Tee parannus ilkeydestä ja pahuudesta. David on kuollut Jeesus nousi kuolleista. 

Vierailija
6186/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano tätä pahalla - olen saanut kristillisen kasvatuksen ja lapsena jopa uskoin jossain määrin jumalaan jne - niin nykyään raamattu ja uskonto tuntuu ihan satukirjalta suoraan sanoen. Sen jutut on kuin kukkia ja mehiläisiä, jossa taikuri-jesse seikkailee.

Mun kysymys on, että mikä kirkon/uskonnon tehtävä on nykyajan yhteiskunnassa? 

Vierailija
6187/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti tuo enkeli oli siis opas.

Tai näin minulle on kerrottu mutta oppaat sanovat että heitä saa aina kutsua enkeleiksi jos haluaa tai saa keksiä ihan uudet kutsumanimet sillä rakkailla auttajilla on monta nimeä. Mistäköhän tämä johtuu?

Oppaat eivät ole iloisia siitä että heistä puhutaan pahaa. Miksi me haluaisimme teille pahaa? Kysyy joku opas.

Aina en tiedä oppaan nimeä tai muutenkaan sitä kuka mahtaa olla tyrkyllä mutta uskotko että et tiedä sinäkään?

Enkeleitä, demoneita, djinnejä, avattaria, jumaliakin... Henkimaailmassa sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Kristinusko kokoaa nuo kaikki yhdeksi ja kutsuu niitä jumalaksi. Vähän kuin voit rakastaa koko maailmaa ja joskus keskityt rakastamaan vain tytärtäsi, äitiäsi, vaimoasi. Ei mitään eroa. Tärkeintä on pysyä puhtaana ja pyhän hengen voi aina kutsua paikalle muiden kanssa porukkaan, jeesuksenkin. Jeesukselle ei kuitenkaan tarvitse antaa persettä eli herroitella, niin kuin jotkut täällä väittävät. 

Vierailija
6188/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano tätä pahalla - olen saanut kristillisen kasvatuksen ja lapsena jopa uskoin jossain määrin jumalaan jne - niin nykyään raamattu ja uskonto tuntuu ihan satukirjalta suoraan sanoen. Sen jutut on kuin kukkia ja mehiläisiä, jossa taikuri-jesse seikkailee.

Mikä on harry potterin funktio? Tai netflix-sarjojen? Entä kouluoppien, jotka muuttuvat vähintään 5-10 vuoden välein? Tai lainsäädännön, joka sekin muuttuu? Entä uusien uskontojen, joita perustetaan koko ajan? Tai mytologioiden? 

Tarinat ovat tarinoita. Tiedekin on tarinaa, joka tunnistetaan yhä laajemmin joka puolella. 

Vierailija
6189/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maapallolla on ollut ihmisiä miljoonia vuosia. Kristinusko on vain 2000 vuotta vanha. Ovatko kaikki arvottomia pakanoita, jotka ovat syntyneet ennen ajanlaskumme alkua?

Raamatun mukaan kaikki ei-israelilaiset ovat pakanoita, mutta  ei arvottomia.

Joutuvat siis helvettiin? Tiesikö jumala etukäteen heittävänsä sinne?

Helvetin määritelmä on kärsimys ja kadotuksen se, ettei ole yhteyttä jumalaan. Jos on pakan niin sehän toteutuu jo tässä elinaikana, ettei ole yhteyttä jumalaan. Kärsimys myös. Ja kyseessä ei ole rangaistus sen enempää kuin sekään, että jos et kastele huonekasviasi, se kuolee. Sinun itsesi vastuulla on ylläpitää uskoasi ja hoivata sitä. Vain silloin se voi kukois

En tiedä kerrotaanko tätä raamatussa mutta kyllä, kaikki tieto on olemassa koko ajan ja kenen tahansa saatavissa noin teoriassa, jos tietää mitä kysyä. Eli kyllä, jumala tietää ihan kaiken.

Vierailija
6190/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on harry potterin funktio? Tai netflix-sarjojen? Entä kouluoppien, jotka muuttuvat vähintään 5-10 vuoden välein? Tai lainsäädännön, joka sekin muuttuu? Entä uusien uskontojen, joita perustetaan koko ajan? Tai mytologioiden? 

Tarinat ovat tarinoita. Tiedekin on tarinaa, joka tunnistetaan yhä laajemmin joka puolella. 

En osta tällaista perustelua. Ei peruskoulussa ole mitään netflix-nimistä ainetta, kuten uskonto on. Tai mitään muutakaan tarinatuokio-oppiainetta. Muut perustuvat tutkimustietoon. 

Vierailija
6191/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti tuo enkeli oli siis opas.

Tai näin minulle on kerrottu mutta oppaat sanovat että heitä saa aina kutsua enkeleiksi jos haluaa tai saa keksiä ihan uudet kutsumanimet sillä rakkailla auttajilla on monta nimeä. Mistäköhän tämä johtuu?

Oppaat eivät ole iloisia siitä että heistä puhutaan pahaa. Miksi me haluaisimme teille pahaa? Kysyy joku opas.

Aina en tiedä oppaan nimeä tai muutenkaan sitä kuka mahtaa olla tyrkyllä mutta uskotko että et tiedä sinäkään?

Enkeleitä, demoneita, djinnejä, avattaria, jumaliakin... Henkimaailmassa sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Kristinusko kokoaa nuo kaikki yhdeksi ja kutsuu niitä jumalaksi. Vähän kuin voit rakastaa koko maailmaa ja joskus keskityt rakastamaan vain tytärtäsi, äitiäsi, vaimoasi. Ei mitään eroa. Tärkeintä on pysyä puhtaana ja pyhän hengen voi aina kutsua paikalle muiden kanssa porukkaan, jee

No nyt nostan kyllä hattua, asiallinen kommentti. Näin se totuus vain on.

Vierailija
6192/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein nouseva kysymys on miksi Jumala viitsi tai halusi tehdä ylipäänsä mitään tai ihmisiä, joiden tiesi lankeavan ja pilaavan kaiken. Ystäväni laittoi minut pohtimaan asiaa uudelleen, hän oli tätä myös miettinyt.

Jumala näki, että osa ihmisistä haluaisi olla Hänen kanssaan ja yhteydessä Häneen ja olla Jumalansa kanssa iankaikkisesti. Osa tulisi valitsemaan Jumalan läsnäolon, Jumalan hyvyyden ja pyhyyden. Eikö Hän olisi luonut kaikkea tätä ja sitä mitä Hän vielä tulee luomaan, niiden tähden ja niitä ajatellen, jotka haluavat olla Hänen rakkaudessaan? Voisi kysyä niin päin, että miksi Hän olisi jättänyt luomatta kaiken, kun osa tulee valitsemaan ja hyväksymään Hänet Jumalanaan ja pelastajaan?

Suurin osa ihmisistä ei synny jumalasta vaan miehen himosta. Suurin osa miehistä ei ole jumalassa. Osa perisyntiä on siemenestä syntyminen ja sen himon orjaksi tämän perinnön myötä joutuminen. Tämän voi aikuisena selättää - ei lapsena, vaan vasta murrosiän jälkeen, kun tuo siemen alkaa itämään ja kylvämään tuhoa. Viisas valitsee selibaatin. Heikko avioliiton. Elukka promiskuiteetin.

No - jumaluuskaan ei katoa ihmisestä vaikka eläinvaistonsa tasolle vajoaa, ja syntinsä saa aina anteeksi kun katuu ja tekee parannuksen. Mikään ei ole menetettyä. Mutta erittäin eläimellisen ihmisen voi olla vaikeaa luopua synnistä ja aloittaa alusta. Se on kuitenkin ainoa tie pelastukseen. Jeesuksen tie

Vierailija
6193/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta tällaista perustelua. Ei peruskoulussa ole mitään netflix-nimistä ainetta, kuten uskonto on. Tai mitään muuta

Se on ihan sinun vapautesi, kaikilla on vapaa tahto ja saavat uskoa mitä haluavat. 

Vierailija
6194/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano oikea tieto, niin arvioidaan.

Oikea tieto on hieman erilaista kuin tavallinen tieto. Te muut ihmiset olette sellaisessa tilanteessa, että totuus ja harha (valhe) ovat sekoittuneina. Ette pysty erottamaan niitä toisistaan. Monet turvautuvat erilaisiin ajatusrakennelmiin, kuten uskonnon oppeihin tai tieteen teorioihin ja haluavat ajatella niiden olevan totta. Jotkut saattavat ajatella, että yksi erilaisista malleista on totta ja olisi tärkeää valita se oikea. Viisaimmat ymmärtävät, etteivät he tiedä mitään eivätkä voi luottaa mihinkään ajatusrakennelmaan. Ajattelen, siis olen. Se tarkoittaa sitä, että voin huomata ajattelevani ja se on oikeastaan tärkein asia, mitä voin huomata olemassaoloani koskien. Kaikki muu on aika kyseenalaista. Mutta ajattelukin voi olla harhaa. Jos ajattelukin kyseenalaistetaan, jäljelle jää tietoinen läsnäolo. Olen olemassa havaitsijana.

:DDDDDDDDDD

Te kaikki muut ihmiset hahahah. Täällä on nyt joku kaikkia 8 miljardia ihmistä tietävämpi paikalla. Nyt kannattaa kysyä :D

Vierailija
6195/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henget ja henkivallat tunnistetaan siitä sanovatko ne että "Jeesus Kristus on Herra." Tätä käytetään siis yleisesti kun ihmisessä sisällä on paha henki ja sitä ollaan ajamassa ulos. Paha henki tai demoni/enkeli ei sitä sano. Ja se joutuu väistymään ja lähtemään pois, kun sitä käskytetään Jeesuksen nimessä ja veressä. 

Ihminen kyllä pystyy Jeesuksen tunnustamaan silloin, kun paha henki ei ole hänessä sisällä. Mutta jos kerrot keskustelevasi enkelin kanssa ja ottavasi vastaan opastusta enkeliltä, niin kyllä minä ainakin sanon, että se ole Raamatullista eikä Raamatun Jumalan mukaista toimintaa. Itse sinä päätät luotatko tässä kohdin Raamatun ohjeita vai kallistatko korvasi näille enkelioppaille.

Minä olen sanonut, etten ole ollut yhteydessä mihinkään henkiin, vaan kommentoin omia näkemyksiäni. Sekoitat minut ehkä erääseen toiseen, joka on kirjoittanut paljon tässä ketjussa. Hän on käyttänyt nimimerkkiä Näkijä. Minä en ole käyttänyt nimimerkkiä.

Vierailija
6196/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun käsitykseni on, että missä tahansa tilanteessa voi kurottaa kohti Jumalaa ja hän kuulee lopulta, jos sinnikkäästi yrittää. Mutta jos on toiminut paljon Jumalan tahtoa vastaan, niin täytyisi tehdä parannus. 

Vierailija
6197/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen seuraaminen on kannattavinta, mitä ihminen voi tehdä elämässään. Vaikka et ymmärtäisi tai uskoisi sitä, se on silti niin.

Vierailija
6198/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein nouseva kysymys on miksi Jumala viitsi tai halusi tehdä ylipäänsä mitään tai ihmisiä, joiden tiesi lankeavan ja pilaavan kaiken. Ystäväni laittoi minut pohtimaan asiaa uudelleen, hän oli tätä myös miettinyt.

Jumala näki, että osa ihmisistä haluaisi olla Hänen kanssaan ja yhteydessä Häneen ja olla Jumalansa kanssa iankaikkisesti. Osa tulisi valitsemaan Jumalan läsnäolon, Jumalan hyvyyden ja pyhyyden. Eikö Hän olisi luonut kaikkea tätä ja sitä mitä Hän vielä tulee luomaan, niiden tähden ja niitä ajatellen, jotka haluavat olla Hänen rakkaudessaan? Voisi kysyä niin päin, että miksi Hän olisi jättänyt luomatta kaiken, kun osa tulee valitsemaan ja hyväksymään Hänet Jumalanaan ja pelastajaan?

Suurin osa ihmisistä ei synny jumalasta vaan miehen himosta. Suurin osa miehistä ei ole jumalassa. Osa perisyntiä on siemenestä syntyminen ja sen himon orjaksi tä

Jeesus ei kuvannut selibaatin ja avioliiton eroa noin.

Vierailija
6199/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on luonnut kaiken, hänellä on sanomista omistusoikeuden nimissä. Kun Jumala haluaa puhua  mitä edellyttää ihmiseltä, kannattaa kuunnella.  Kirkoissa, joissa julistetaan Raamatun sanaa, tehdään sitä mitä Jumala on tarkoittanut . Levittää evankeliumia kaikkialle maailmaan. Ihminen ei ole muuttunut, sanoma ei ole muuttunut.

Vierailija
6200/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata turvautua apuun. Kannattaa hyväksyä, että työ täytyy tehdä itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme