Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (6939)
Vierailija kirjoitti:
Usein nouseva kysymys on miksi Jumala viitsi tai halusi tehdä ylipäänsä mitään tai ihmisiä, joiden tiesi lankeavan ja pilaavan kaiken. Ystäväni laittoi minut pohtimaan asiaa uudelleen, hän oli tätä myös miettinyt.
Jumala näki, että osa ihmisistä haluaisi olla Hänen kanssaan ja yhteydessä Häneen ja olla Jumalansa kanssa iankaikkisesti. Osa tulisi valitsemaan Jumalan läsnäolon, Jumalan hyvyyden ja pyhyyden. Eikö Hän olisi luonut kaikkea tätä ja sitä mitä Hän vielä tulee luomaan, niiden tähden ja niitä ajatellen, jotka haluavat olla Hänen rakkaudessaan? Voisi kysyä niin päin, että miksi Hän olisi jättänyt luomatta kaiken, kun osa tulee valitsemaan ja hyväksymään Hänet Jumalanaan ja pelastajaan?
Eli toisin sanoen lellikit taivaaseen ja muut joutakoot helvettiin. Reilu kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Enkelitkin voivat puhua kanssamme ihan arjestamme, eivät hekään ole ulkoisia meistä vaan todellakin tietävät mitä kaikkialla tapahtuu. Aina meille ei kuitenkaan voida kertoa ihan kaikkia asioita, ei edes omia.
Erään kerran olin valmistamassa ruokaa ja enkelini ehdotti minulle sellaisen mausteen laittamista ruokaan jota en ollut ennen kyseiseen ruokaan laittanut. Ihmettelin asiaa tosissani, onkohan se ihan sopiva mauste tähän ruokaan? Enkelini halusi että kokeilen sitä maustetta, mitä pitäisin siitä.
Kokeilin sitten laittaa maustetta vähäsen ruokaan mutta ruokaa syödessäni tulin siihen tulokseen että kiitos avusta mutta en todellakaan laita maustetta toiste.
Enkelini mielestä oli kuitenkin hyvä asia että kokeilin koska elämässä täytyy olla rentoutta, lisäksi hän oli iloinen siitä ettei ruoka mennyt ihan pilalle, se olisi ollut sääli.
Nuo on kuule mielitaudin oireita. Äänien kuuleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkelitkin voivat puhua kanssamme ihan arjestamme, eivät hekään ole ulkoisia meistä vaan todellakin tietävät mitä kaikkialla tapahtuu. Aina meille ei kuitenkaan voida kertoa ihan kaikkia asioita, ei edes omia.
Erään kerran olin valmistamassa ruokaa ja enkelini ehdotti minulle sellaisen mausteen laittamista ruokaan jota en ollut ennen kyseiseen ruokaan laittanut. Ihmettelin asiaa tosissani, onkohan se ihan sopiva mauste tähän ruokaan? Enkelini halusi että kokeilen sitä maustetta, mitä pitäisin siitä.
Kokeilin sitten laittaa maustetta vähäsen ruokaan mutta ruokaa syödessäni tulin siihen tulokseen että kiitos avusta mutta en todellakaan laita maustetta toiste.
Enkelini mielestä oli kuitenkin hyvä asia että kokeilin koska elämässä täytyy olla rentoutta, lisäksi hän oli iloinen siitä ettei ruoka mennyt ihan pilalle, se olisi ollut sääli.
Eikä ole.
Selvä ja kiitos, enkelit ja oppaat eivät edelleenkään kiinnosta ketään. Uhriudumme ja jatkamme matkaa. Jumalan siunausta ystävät.
Rima on korkealla. Niin korkealla, ette ihmiselle jää muita vaihtoehtoja kuin turvata siihen, että Jeesus sovitti jo kaiken. Jos olenkin pahimmat addiktion ja himot taltuttanut, ihminen näkee itsessään aina uusia syntejä, ellei muuta niin epäystävällisyyttä, pahoja sanoja tai lopulta poislaitettavia pahoja ajatuksia.
Olen pahoillani, mutta sinä olet ymmärtänyt tämän asian väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jaksatte jauhaa tällaista paskaa näin kauan? Ettekö ihan oikeasti keksi mitään parempaa tekemistä?
Mikä on omassa arvoasteikossasi korkealla?
Todellisten asioiden pohtiminen. Eri.
Ja mitä ne ovat? Jos olet rehellinen itsellesi, joudut huomaamaan, ettet voi tietää.
Esimerkiksi, riittääkö rahat ensi viikolla ruokaan ja lääkkeeisiin.
Sinä et ilmeisesti ole sellainen, joka harrastaisi syvällistä pohdiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan ihmisellä voi olla vain yksi opas, Pyhä Henki meissä. Ei ole luvallista keskustella tai hakea opastusta enkeleiltä tai henkivalloilta (henkioppaat) koska ne ovat kuuluvat valheen isän joukkoihin haluten eksyttää ja valehdella. Ne vievät pitemmän päälle ihmistä pois Jeesuksesta. Valheen isä haluaa aina ihmiselle pahaa, mutta se on ovela toimissaan. Se lupaa 11 hyvää ja 10 kaunista, mutta tulee pettämään.
Uskovien sanat voivat kuulostaa joskus kuin raastinraudalta, kun edellisten viestien kirjoittaja painottaa ystävällisyyttä, hyvyyttä ja kauneutta ja sitä kirkasta mitä joku enkeliopas neuvoo ja tarjoaa. Mutta menepä sanomaan ääneen tuollaisen "oppaan" edessä että "Jeesus Kristus on Herra", niin se voi käydä jopa kurkkuusi kiinni. Se henki menee vaikeaksi, kiemurtelee ja vaihtaa ehkä puheenaihetta. Sitä henkeä ei saa itseään sanomaan että Jeesus Kristus on Herra. Se ei pysty siihen ja paljastaa näin kenen joukkoihin
Pyhä Henki meissä tarkoittaa sitä Jumalan vaikutusta ihmisessä, joka saa ihmisen noudattamaan Jumalan tahtoa yhä enenevässä määrin. Se ei ole kuitenkaan sellainen asia, että se joko vaikuttaisi ihmisessä täysin tai ei ollenkaan vaikuttaisi. Se vaikuttaa jokaisessa jonkin verran ja ihmisen omat valinnat (vapaa tahto) määrittävät sen, saako se enemmän vai vähemmän tilaa ihmisen toiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan ihmisellä voi olla vain yksi opas, Pyhä Henki meissä. Ei ole luvallista keskustella tai hakea opastusta enkeleiltä tai henkivalloilta (henkioppaat) koska ne ovat kuuluvat valheen isän joukkoihin haluten eksyttää ja valehdella. Ne vievät pitemmän päälle ihmistä pois Jeesuksesta. Valheen isä haluaa aina ihmiselle pahaa, mutta se on ovela toimissaan. Se lupaa 11 hyvää ja 10 kaunista, mutta tulee pettämään.
Uskovien sanat voivat kuulostaa joskus kuin raastinraudalta, kun edellisten viestien kirjoittaja painottaa ystävällisyyttä, hyvyyttä ja kauneutta ja sitä kirkasta mitä joku enkeliopas neuvoo ja tarjoaa. Mutta menepä sanomaan ääneen tuollaisen "oppaan" edessä että "Jeesus Kristus on Herra", niin se voi käydä jopa kurkkuusi kiinni. Se henki menee vaikeaksi, kiemurtelee ja vaihtaa ehkä puheenaihetta. Sitä henkeä ei saa itseään sanomaan että Jeesus Kristus on Herra. Se
Jatkan tätä kommenttia vielä sen verran, että onko tuo, että sanooko joku, että Jeesus Kristus on Herra, siis joillekin ihmisille se mittari, jonka perusteella he arvioivat sitä, onko joku eksyttäjä? Jos se on teille tärkeää, niin miksi ette kerro sitä? Minä voin kyllä sanoa sen. Jeesus Kristus on Herra. Voitteko nyt lakata syyttelemästä minua harhaanjohtajaksi?
Henget ja henkivallat tunnistetaan siitä sanovatko ne että "Jeesus Kristus on Herra." Tätä käytetään siis yleisesti kun ihmisessä sisällä on paha henki ja sitä ollaan ajamassa ulos. Paha henki tai demoni/enkeli ei sitä sano. Ja se joutuu väistymään ja lähtemään pois, kun sitä käskytetään Jeesuksen nimessä ja veressä.
Ihminen kyllä pystyy Jeesuksen tunnustamaan silloin, kun paha henki ei ole hänessä sisällä. Mutta jos kerrot keskustelevasi enkelin kanssa ja ottavasi vastaan opastusta enkeliltä, niin kyllä minä ainakin sanon, että se ole Raamatullista eikä Raamatun Jumalan mukaista toimintaa. Itse sinä päätät luotatko tässä kohdin Raamatun ohjeita vai kallistatko korvasi näille enkelioppaille.
Kuulostaa ehkä naiivistiselta, mutta kysyn: hylkääkö Jeshua päihdeongelmaisen, vaikka rankaisisi syystäkin aikansa, hylkääkö Hän milloinkaan?
Itse en usko, että näin kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Henget ja henkivallat tunnistetaan siitä sanovatko ne että "Jeesus Kristus on Herra." Tätä käytetään siis yleisesti kun ihmisessä sisällä on paha henki ja sitä ollaan ajamassa ulos. Paha henki tai demoni/enkeli ei sitä sano. Ja se joutuu väistymään ja lähtemään pois, kun sitä käskytetään Jeesuksen nimessä ja veressä.
Ihminen kyllä pystyy Jeesuksen tunnustamaan silloin, kun paha henki ei ole hänessä sisällä. Mutta jos kerrot keskustelevasi enkelin kanssa ja ottavasi vastaan opastusta enkeliltä, niin kyllä minä ainakin sanon, että se ole Raamatullista eikä Raamatun Jumalan mukaista toimintaa. Itse sinä päätät luotatko tässä kohdin Raamatun ohjeita vai kallistatko korvasi näille enkelioppaille.
Tehän pelkäät valtavasti enkeleitä ja oppaita.
Ymmärrätte asiat hirvittävästi väärin ettekä hyväksy koko elämää ja se kattaa aina myös jokaisen ihmisen yksilöllisesti.
Minulla ei ainakaan ole mitään ongelmia ajatella itse asioita ja pystyn ottamaan vastaan opastusta ja opetusta oppailtani.
Jos pelko ohjaa elämäänne, harhaudutte helposti pelottelemaan muitakin ihmisiä.
Henkimaailma on hyvä paikka jossa ei asu mitään pahaa ja kaikki tehdään yhteistyössä Jumalan alaisuudessa.
Kun asiat ymmärtää oikein ja hyväksyy elämän, on helpompi ottaa rennosti ja ajatella itsekin asioita.
Älä kiellä itseltäsi nautinnollista elämää vain siksi että jostakin asiasta tai sinusta ei pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehän pelkäät valtavasti enkeleitä ja oppaita.
Ymmärrätte asiat hirvittävästi väärin ettekä hyväksy koko elämää ja se kattaa aina myös j
Korjaan. Tehän pelkäätte.
Väärät syytökset kyllä. Kuin sä voi ruveta jumalaksi väärentämisellä ! B
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ehkä naiivistiselta, mutta kysyn: hylkääkö Jeshua päihdeongelmaisen, vaikka rankaisisi syystäkin aikansa, hylkääkö Hän milloinkaan?
Itse en usko, että näin kävisi.
Ketään ihmistä ei hylätä milloinkaan, kukaan ei ole koskaan yksin.
Muilla on vaan tikku " silmäs" mut sulla " tukki". Mooses käskyt älä sitä älä tätä älä tota on rikottu. Itse olet rikkonut .
Vierailija kirjoitti:
Uskovien sanat voivat kuulostaa joskus kuin raastinraudalta, kun edellisten viestien kirjoittaja painottaa ystävällisyyttä, hyvyyttä ja kauneutta ja sitä kirkasta mitä joku enkeliopas neuvoo ja tarjoaa. Mutta menepä sanomaan ääneen tuollaisen "oppaan" edessä että "Jeesus Kristus on Herra", niin se voi käydä jopa kurkkuusi kiinni. Se henki menee vaikeaksi, kiemurtelee ja vaihtaa ehkä puheenaihetta. Sitä henkeä ei saa itseään sanomaan että Jeesus Kristus on Herra. Se ei pysty siihen ja paljastaa näin kenen joukkoihin
Jänniä kyllä nämä kristittyjen demonit. Jos mnä puhun "hengille" jeesuksesta niin ne sanovat että se on hyvä tyyppi. Melkeinpä jotain eksorkismia pitäisi harjoittaa sielä kirkon sisällä juttujenne perusteella.
Mooses rikkonut taas älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein nouseva kysymys on miksi Jumala viitsi tai halusi tehdä ylipäänsä mitään tai ihmisiä, joiden tiesi lankeavan ja pilaavan kaiken. Ystäväni laittoi minut pohtimaan asiaa uudelleen, hän oli tätä myös miettinyt.
Jumala näki, että osa ihmisistä haluaisi olla Hänen kanssaan ja yhteydessä Häneen ja olla Jumalansa kanssa iankaikkisesti. Osa tulisi valitsemaan Jumalan läsnäolon, Jumalan hyvyyden ja pyhyyden. Eikö Hän olisi luonut kaikkea tätä ja sitä mitä Hän vielä tulee luomaan, niiden tähden ja niitä ajatellen, jotka haluavat olla Hänen rakkaudessaan? Voisi kysyä niin päin, että miksi Hän olisi jättänyt luomatta kaiken, kun osa tulee valitsemaan ja hyväksymään Hänet Jumalanaan ja pelastajaan?
Eli toisin sanoen lellikit taivaaseen ja muut joutakoot helvettiin. Reilu kaveri.
Ainoastaan yksi synti on selainen jota ei saa anteeksi, se että kieltää jumalan olemassaolon. Pyhän hengen pilkka. Jos et pidä koko tyyppiä olemassaolevana niin sittenhän sinulla ei ole mitään väliä mitä hän tai hänen kaverinsa tekevät, eikö?
Korjaa tuo paradoksi, ennen kuin valitat. Jos uskot jumalaan, niin silloin sinulla on aina mahdollisuus katua syntejäsi, parantaa tapasi ja päästä ikuiseen elämään. Jos et usko, sillä ei pitäisi olla sinulle mitään väliä. Jos taas uskot mutta teet tarkoituksella syntiä, se on vähän niinkuin oma vika. Ei kukaan kutsu ketään kotibileisiinsä, joka vaan paskoo kaiken talosta vieraisiin ja haukkuu isännänkin.
"Olen pahoillani, mutta sinä olet ymmärtänyt tämän asian väärin."
"Sinä et ilmeisesti ole sellainen, joka harrastaisi syvällistä pohdiskelua. "
Kuka tätä toksista nollakommenttia tähän ketjuun puskee? Ole hyvä ja poistu tai lisää viesteihisi jotakin rakentavaa sisältöä.
Uskovien sanat voivat kuulostaa joskus kuin raastinraudalta, kun edellisten viestien kirjoittaja painottaa ystävällisyyttä, hyvyyttä ja kauneutta ja sitä kirkasta mitä joku enkeliopas neuvoo ja tarjoaa. Mutta menepä sanomaan ääneen tuollaisen "oppaan" edessä että "Jeesus Kristus on Herra", niin se voi käydä jopa kurkkuusi kiinni. Se henki menee vaikeaksi, kiemurtelee ja vaihtaa ehkä puheenaihetta. Sitä henkeä ei saa itseään sanomaan että Jeesus Kristus on Herra. Se ei pysty siihen ja paljastaa näin kenen joukkoihin se kuuluu. Riivaajat ovat täysin todellisia eivätkä vain jotain pimeimmän Afrikan tarustoa.