Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (6939)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maapallolla on ollut ihmisiä miljoonia vuosia. Kristinusko on vain 2000 vuotta vanha. Ovatko kaikki arvottomia pakanoita, jotka ovat syntyneet ennen ajanlaskumme alkua?
Raamatun mukaan kaikki ei-israelilaiset ovat pakanoita, mutta ei arvottomia.
Joutuvat siis helvettiin? Tiesikö jumala etukäteen heittävänsä sinne?
Helvetin määritelmä on kärsimys ja kadotuksen se, ettei ole yhteyttä jumalaan. Jos on pakan niin sehän toteutuu jo tässä elinaikana, ettei ole yhteyttä jumalaan. Kärsimys myös. Ja kyseessä ei ole rangaistus sen enempää kuin sekään, että jos et kastele huonekasviasi, se kuolee. Sinun itsesi vastuulla on ylläpitää uskoasi ja hoivata sitä. Vain silloin se voi kukoistaa.
Helvetti ei ole sitä, että elää elämäänsä ilman uskoa, eikä kadotuskaan tarkoita sitä.
Se että on pakana ei tarkoita että ei voi tuntea pelastajaansa ja välttyä helvetiltä. Tässävaiheessa kyllä on selvää että helvetti oli valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleilleen.
Eri
Tarkoitatko, että sinun mielestäsi ihmiset eivät voi joutua sinne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on pieni, mutta suuri ongelma. Mistä voit tietää, että olet noudattanut Jeesuksen opetuksia "tarpeeksi vilpittömästi ja todellisesti onnistuen"? Entä jos et onnistukaan siinä? "Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia, mutta rikkoo sitä yhdessä kohdin, on syypää kaikissa kohdin." (Jaak. 2:10)
Paavali käyttää Roomalaiskirjeessä ensimmäiset viisi lukua siihen, että todistaa, ettei yksikään ihminen tule vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Pelastus on täysin Jumalan lahja, siinä sinun syntisi naulitaan ristiin Jeesuksessa (Gal. 3:13) ja sinulle taas luetaan Kristuksen täydellinen elämä. Tätä "autuas vaihtokauppa" tapahtuu kasteessa. Roomalaiskirjeen ja Galatalaiskirjeen opetus on selvä.
Meidän tulee kyllä pitää kaikki, mitä Raamattu käskee meidän pitää, mutta ei siksi, että ansaitsemme sillä pelastuksen, vaan siksi, että se on oikein.
-Ma
Halusin kommentoida vielä tätä viestiä.Raamatusta:
5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut
Tuon kohdan mukaan pelastutaan Jeesuksen elämän kautta. Eli Jeesuksen opetusten kautta. Jeesuksen kuolema on sovittanut synnit, mutta pelastus tulee hänen elämänsä eli hänen opetustensa kautta.
Vierailija kirjoitti:
UUSI ALKOI KUN JEESUS RISTIIN NAULITTIIN 2025 VUOTTA SITTEN TE JÄITTE ULOS !!!
Eli Herodes onnistui sitten ristiinnaulitsemaan Jeesuksen jo ennen tämän syntymää?
Eri
Tarkoitatko, että sinun mielestäsi ihmiset eivät voi joutua sinne? 4Mooseksenkirja on tällainen kertomus.
16:26 Ja hän puhui seurakunnalle sanoen: "Siirtykää pois näiden jumalattomien miesten majoilta älkääkä koskeko mihinkään, mikä on heidän, ettette tuhoutuisi kaikkien heidän syntiensä tähden".
16:27 Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.
16:28 Ja Mooses puhui: "Tästä te tietäkää, että Herra on minut lähettänyt tekemään kaikki nämä teot ja etteivät ne ole tapahtuneet minun omasta tahdostani:
16:29 jos nämä kuolevat samalla tavalla, kuin muut ihmiset kuolevat, ja heidän käy, niinkuin kaikkien muiden ihmisten käy, niin ei Herra ole minua lähettänyt.
16:30 Mutta jos Herra antaa jotakin erikoista tapahtua ja maa avaa kitansa ja nielaisee heidät kaikkinensa, niin että he elävältä suistuvat tuonelaan, niin siitä tietäkää, että nämä miehet ovat pilkanneet Herraa."
16:31 Tuskin oli hän saanut kaiken tämän sanotuksi, niin maa halkesi heidän altansa
16:32 ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
16:33 Ja he suistuivat kaikkinensa elävältä tuonelaan, ja maa peitti heidät; ja niin heidät hävitettiin seurakunnan keskeltä.
16:34 Ja koko Israel, joka oli heidän ympärillänsä, pakeni kuullessaan heidän huutonsa, sillä he pelkäsivät maan nielaisevan heidätkin
Vierailija kirjoitti:
Eri
Tarkoitatko, että sinun mielestäsi ihmiset eivät voi joutua sinne? 4Mooseksenkirja on tällainen kertomus.
16:26 Ja hän puhui seurakunnalle sanoen: "Siirtykää pois näiden jumalattomien miesten majoilta älkääkä koskeko mihinkään, mikä on heidän, ettette tuhoutuisi kaikkien heidän syntiensä tähden".
16:27 Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.
16:28 Ja Mooses puhui: "Tästä te tietäkää, että Herra on minut lähettänyt tekemään kaikki nämä teot ja etteivät ne ole tapahtuneet minun omasta tahdostani:
16:29 jos nämä kuolevat samalla tavalla, kuin muut ihmiset kuolevat, ja heidän käy, niinkuin kaikkien muiden ihmisten käy, niin ei Herra ole minua lähettänyt.
16:30 Mutta jos Herra antaa jotakin erikoista tapahtua ja maa avaa kitansa ja nielaisee h
Kiitos tästä. En tiedä mitään helvetistä. Tiedän vain siitä toisesta vaihtoehdosta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä. En tiedä mitään helvetistä. Tiedän vain siitä toisesta vaihtoehdosta.
Tietämisen käsite murroksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sanonut, etten ole ihan tavallinen tyyppi. Te ette pysty käsittämään minun tilannettani. Se ylittää teidän käsityskykynne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sanonut, etten ole ihan tavallinen tyyppi. Te ette pysty käsittämään minun tilannettani. Se ylittää teidän käsityskykynne.
Mitä sinä tiedät muista täällä mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon verran tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon verran tiedän.
Et tiedä muiden käsityskyvystä täällä yhtään mitään, tai kokemuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon verran tiedän.
Jatkan vielä tätä vastausta. Sellainen ihminen, joka edes ajatuksen tasolla ymmärtäisi (siis ei kokemuksen tasolla), kysyisi minulta, mitä minun pitää tehdä, että pääsen samaan tilanteeseen. Sitä ei ole kukaan kysynyt minulta, joten kukaan ei ole ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon verran tiedän.
Jatkan vielä tätä vastausta. Sellainen ihminen, joka edes ajatuksen tasolla ymmärtäisi (siis ei kokemuksen tasolla), kysyisi minulta, mitä minun pitää tehdä, että pääsen samaan tilanteeseen. Sitä ei ole kukaan kysynyt minulta, joten kukaan ei ol
Ehkä kukaan ei aisti sinusta sellaista tilaa jossa haluaisivat olla.
Oikeasti? Harmi, ettei teitä eilen teleportattu sen yhden ketjun mukaisesti. Huoh.
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Minulle et vaikuta kovin viisaalta ihmiseltä. On myös tutkittukin sitä, että ihmisen tunnistavat viisauden muissa ihmisissä. Sinusta sellaista tunnetta ei ole näköjään tullut kenellekään. Pikemminkin itseviisas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Minulle et vaikuta kovin viisaalta ihmiseltä. On myös tutkittukin sitä, että ihmisen tunnistavat viisauden muissa ihmisissä. Sinusta sellaista tunnetta ei ole näköjään tullut kenellekään. Pikemminkin itseviisas.
Selvä.
Jos teillä ei ole vielä reseptiä, niin hakekaa se! Ja ne määrätyt toimivat vain, jos ne otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä ei ole vielä reseptiä, niin hakekaa se! Ja ne määrätyt toimivat vain, jos ne otetaan.
Tämän ketjun aiheena on Raamattu ja kristinusko. Suomessa on uskonnonvapaus.
UUSI ALKOI KUN JEESUS RISTIIN NAULITTIIN 2025 VUOTTA SITTEN TE JÄITTE ULOS !!!