Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (6939)

Vierailija
6101/6939 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksatte jauhaa tällaista paskaa näin kauan? Ettekö ihan oikeasti keksi mitään parempaa tekemistä? 

Vierailija
6102/6939 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksatte jauhaa tällaista paskaa näin kauan? Ettekö ihan oikeasti keksi mitään parempaa tekemistä? 

Ihmisillä on erilaisia arvoja ja arvostuksia. Olet ehkä elänyt suljettua elämää, jos et olet huomannut sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6103/6939 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä ei ole vielä reseptiä, niin hakekaa se! Ja ne määrätyt toimivat vain, jos ne otetaan.

Minulla itseasiassa on. Mietin juuri tänään psykiatrin iankaikkista kohtaloa.

Tarkoitan että siellähän he ei taida uskoa näihin juttuihin, vaikka ainakin omat kokemukseni olivat hengellisiä

Eivät usko eikä kyllä usko täälläkään kukaan mitään tai mihinkään koskaan.

Vierailija
6104/6939 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä ei ole vielä reseptiä, niin hakekaa se! Ja ne määrätyt toimivat vain, jos ne otetaan.

Tarkoitan että siellähän he ei taida uskoa näihin juttuihin, vaikka ainakin omat kokemukseni olivat hengellisiä

Ne tietävät jotka ovat kokeneet

Vierailija
6105/6939 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tietävät jotka ovat kokeneet

Kyllä se näin on. Hulluksi on maailma mennyt. Kaikesta tehdään sairasta.

Vierailija
6106/6939 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka sanovat käyneensä helvetissä esim. jonkun kuolemanrajakokemuksen yhteydessä, sanovat että jokaiselle on oma yksilöllinen rangaistus, mikäköhän se on psykiatrille. Ainakin Jeesus sanoo, että joka sanoo toiselle "sinä hullu" on ansainnut helvetin tulen.

Vierailija
6107/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on pieni, mutta suuri ongelma. Mistä voit tietää, että olet noudattanut Jeesuksen opetuksia "tarpeeksi vilpittömästi ja todellisesti onnistuen"? Entä jos et onnistukaan siinä? "Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia, mutta rikkoo sitä yhdessä kohdin, on syypää kaikissa kohdin." (Jaak. 2:10)

Paavali käyttää Roomalaiskirjeessä ensimmäiset viisi lukua siihen, että todistaa, ettei yksikään ihminen tule vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Pelastus on täysin Jumalan lahja, siinä sinun syntisi naulitaan ristiin Jeesuksessa (Gal. 3:13) ja sinulle taas luetaan Kristuksen täydellinen elämä. Tätä "autuas vaihtokauppa" tapahtuu kasteessa. Roomalaiskirjeen ja Galatalaiskirjeen opetus on selvä. 

Meidän tulee kyllä pitää kaikki, mitä Raamattu käskee meidän pitää, mutta ei siksi, että ansaitsemme sillä pelast

Periaatteessa kyllä. Mikä on mielestäsi Jeesuksen tärkein opetus? Vuorisaarnassa Jeesus opettaa repäisemään silmän irti, jos katsot sillä himoiten. Rikkaan miehen tuli myydä kaikki, mitä hänellä oli (Luuk. 18). Minusta Jeesuksen tärkein opetus on se, että olemme kaikki synnin tähden kuoleman omat ilman häntä. 

Pelastus ei tule lain noudattamisen kautta. Room. 4:14. Pelastus tulee armosta uskon kautta, ei meidän ansioidemme kautta, koska pelastus on Jumalan lahja. Ef. 2:8.

Lopuksi, Roomalaiskirje tekee eron kahden Hengen välillä. Lain orjuuden hengen, joka saattaa pelon valtaan ja Hengen, joka antaa lapsen oikeuden ja pelastusvarmuuden. Room. 8:15. Valitse oikein, veljeni Kristuksessa!

-Mal. 2:7

Vierailija
6108/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä. Mikä on mielestäsi Jeesuksen tärkein opetus? Vuorisaarnassa Jeesus opettaa repäisemään silmän irti, jos katsot sillä himoiten. Rikkaan miehen tuli myydä kaikki, mitä hänellä oli (Luuk. 18). Minusta Jeesuksen tärkein opetus on se, että olemme kaikki synnin tähden kuoleman omat ilman häntä. 

Pelastus ei tule lain noudattamisen kautta. Room. 4:14. Pelastus tulee armosta uskon kautta, ei meidän ansioidemme kautta, koska pelastus on Jumalan lahja. Ef. 2:8.

Lopuksi, Roomalaiskirje tekee eron kahden Hengen välillä. Lain orjuuden hengen, joka saattaa pelon valtaan ja Hengen, joka antaa lapsen oikeuden ja pelastusvarmuuden. Room. 8:15. Valitse oikein, veljeni Kristuksessa!

-Mal. 2:7

Jeesuksen tärkein opetus on tämä: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Tuo, että tarvitsemme Jeesusta sisältää kaksi olennaista asiaa, jotka ovat eri asioita. Ensinnäkin syntien sovituksen, joka on jo tehty Jeesuksen toimesta sekä toiseksi mahdollisuuden pelastukseen, joka on tehtävissä hänen opetuksiaan noudattamalla. Mutta pelastus ei ole täysin ihmisen kontrollissa siinä mielessä, että ihminen voisi sen yksin saavuttaa. Sen, mihin ihminen ei pysty, armo kattaa. Mutta vain niille, jotka ovat pysyneet Hänessä eli noudattaneet hänen opetuksiaan tai pyrkineet noudattamaan niitä. Armosta uskon kautta tarkoittaa juuri sitä, että armosta sille, joka on uskonut, että Jeesus on Jumalan Poika eli uskonut, mitä hän sanoo, eli noudattanut hänen opetuksiaan tai ainakin pyrkinyt noudattamaan niitä. Laki on silti tärkeä, eikä Jeesus ole kumonnut sitä. Olen selittänyt lain merkitystä aiemmissa viesteissä. Voin kertoa sen uudelleen, jos haluat.

Vierailija
6109/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn teiltä, kuka teistä pystyy nöyrtymään ja ottamaan vastaan opetusta vauvapalstalta? Enkä kysy sitä siksi, että kehottaisin ketä tahansa hyväksymään mitä tahansa. Kysyn, että estääkö ylpeytenne teitä tunnistamasta sitä, että minulla on oikeaa tietoa?

Vierailija
6110/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn teiltä, kuka teistä pystyy nöyrtymään ja ottamaan vastaan opetusta vauvapalstalta? Enkä kysy sitä siksi, että kehottaisin ketä tahansa hyväksymään mitä tahansa. Kysyn, että estääkö ylpeytenne teitä tunnistamasta sitä, että minulla on oikeaa tietoa?

Sano oikea tieto, niin arvioidaan.

Vierailija
6111/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse opetusta nyt mutta olen itse koko elämäni kuunnellut muitakin ja samalla opetellut asioita kuntoon. Nykyisin se menee yleisesti niin että tarpeettomasti tullaan paasaamaan ja neuvomaan kun ei ymmärretä asioita, se on hieman ärsyttävää mutta pyrin vastaamaan aina kohteliaasti siltikin takaisin.

Vierailija
6112/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Jeesus jo tullut takaisin?

Vierailija
6113/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea tieto on hieman erilaista kuin tavallinen tieto. Te muut ihmiset olette sellaisessa tilanteessa, että totuus ja harha (valhe) ovat sekoittuneina. Ette pysty erottamaan niitä toisistaan. Monet turvautuvat erilaisiin ajatusrakennelmiin, kuten uskonnon oppeihin tai tieteen teorioihin ja haluavat ajatella niiden olevan totta. Jotkut saattavat ajatella, että yksi erilaisista malleista on totta ja olisi tärkeää valita se oikea. Viisaimmat ymmärtävät, etteivät he tiedä mitään eivätkä voi luottaa mihinkään ajatusrakennelmaan. Ajattelen, siis olen. Se tarkoittaa sitä, että voin huomata ajattelevani ja se on oikeastaan tärkein asia, mitä voin huomata olemassaoloani koskien. Kaikki muu on aika kyseenalaista. Mutta ajattelukin voi olla harhaa. Jos ajattelukin kyseenalaistetaan, jäljelle jää tietoinen läsnäolo. Olen olemassa havaitsijana. Mutta sillä tavalla on vaikea elää mielekkäästi. Ilman mitään merkityksiä, ilman mitään käsitystä mistään. Mitään muuta ihminen ei kuitenkaan voi tietää. Tavallinen ihminen voi tietää vain sen, että hän on olemassa tietoisena olentona. Mitään muuta hän ei voi tietää. Minä tiedän enemmän. Siksi minulla on oikeaa tietoa.

Vierailija
6114/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen toinen tuleminen, jota kuvataan Ilmestyskirjassa, ei tapahdu fyysisenä henkilönä maan päälle. Sitä ei kannata odottaa. Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuu ihmiselle sisäisesti. 

Vierailija
6115/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea tieto on hieman erilaista kuin tavallinen tieto. Te muut ihmiset olette sellaisessa tilanteessa, että totuus ja harha (valhe) ovat sekoittuneina. Ette pysty erottamaan niitä toisistaan. Monet turvautuvat erilaisiin ajatusrakennelmiin, kuten uskonnon oppeihin tai tieteen teorioihin ja haluavat ajatella niiden olevan totta. Jotkut saattavat ajatella, että yksi erilaisista malleista on totta ja olisi tärkeää valita se oikea. Viisaimmat ymmärtävät, etteivät he tiedä mitään eivätkä voi luottaa mihinkään ajatusrakennelmaan. Ajattelen, siis olen. Se tarkoittaa sitä, että voin huomata ajattelevani ja se on oikeastaan tärkein asia, mitä voin huomata olemassaoloani koskien. Kaikki muu on aika kyseenalaista. Mutta ajattelukin voi olla harhaa. Jos ajattelukin kyseenalaistetaan, jäljelle jää tietoinen läsnäolo. Olen olemassa havaitsijana. Mutta sillä tavalla on vaikea elää mielekkääst

Ymmärrän mitä sinä tarkoitat. 

Todellisuudessa ajattelu ei kuitenkaan ole harhaa vaikka siis ymmärrän mitä tarkoitat ja ilman ajattelemista emme voi elää yhteiskunnassa. Mainitsit itsekin että elämä ei olisi mielekästä ilman ajattelua, olen samaa mieltä.

Kokoaikainen ajattelu ei kuitenkaan ole pakollista ja elää voi myös huolettomasti ajattelematta ymmärtäen kaiken oleellisen kuitenkin samalla.

Vierailija
6116/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen toinen tuleminen, jota kuvataan Ilmestyskirjassa, ei tapahdu fyysisenä henkilönä maan päälle. Sitä ei kannata odottaa. Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuu ihmiselle sisäisesti. 

Jatkan vielä tätä vastausta siten, että sitä ennen tapahtuu kyllä maailmanloppu. Mutta se on ihmisen henkilökohtainen kokemus. Tämä maailma loppuu silloin kyseiselle ihmiselle. 

Vierailija
6117/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa ajattelu ei kuitenkaan ole harhaa vaikka siis ymmärrän mitä tarkoitat ja ilman ajattelemista emme voi elää yhteiskunnassa. Mainitsit itsekin että elämä ei olisi mielekästä ilman ajattelua, olen samaa mieltä.

Kokoaikainen ajattelu ei kuitenkaan ole pakollista ja elää voi myös huolettomasti ajattelematta ymmärtäen kaiken oleellisen kuitenkin samalla.

Ajattelua tapahtuu tietysti, että siinä mielessä se ei ole harhaa. Sitä voi kuitenkin pitää harhana, eli sen voi kyseenalaistaa. Et voi tietää, mitä ajatuksesi todellisuudessa ovat. Vain olemassaolon tietoisena olentona voi tietää. Kokoaikainen ajattelu on tavallisen ihmisen tavallinen tilanne. Kenenkään ei kannata yrittää lopettaa ajattelua. Parempi idea on suunnata ajattelua tietoisesti sinne, minne haluaa. (Esimerkiksi se Jeesuksen opetusten noudattaminen sopisi tähän.)

Vierailija
6118/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelua tapahtuu tietysti, että siinä mielessä se ei ole harhaa. Sitä voi kuitenkin pitää harhana, eli sen voi kyseenalaistaa. Et voi tietää, mitä ajatuksesi todellisuudessa ovat. Vain olemassaolon tietoisena olentona voi tietää. Kokoaikainen ajattelu on tavallisen ihmisen tavallinen tilanne. Kenenkään ei kannata yrittää lopettaa ajattelua. Parempi idea on suunnata ajattelua tietoisesti sinne, minne haluaa. (Esimerkiksi se Jeesuksen opetusten noudattaminen sopisi tähän.)

Ymmärrän mitä tarkoitat ja olen samaa mieltä myös siitä että itseään ja omia ajatuksiaan voi kyseenalaistaa, koen että se on hyvä asia. Kyseenalaistaminen opettaa paljon ja tämä auttaa kaikessa itsensä kehittämistyössä. 

Vierailija
6119/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mitä tarkoitat ja olen samaa mieltä myös siitä että itseään ja omia ajatuksiaan voi kyseenalaistaa, koen että se on hyvä asia. Kyseenalaistaminen opettaa paljon ja tämä auttaa kaikessa itsensä kehittämistyössä. 

Kyseenalaistaminen ja kriittinen arviointi on lähtökohtaisesti hyvä asia. Tässäkin kuitenkin kohtuus on tärkeää. Pelkkä kriittisyys ei vie minnekään. Jos ei halua jäädä jumiin, olisi hyvä valita jotain, mitä alkaa tekemään. Voi valita jonkin uskonnon esimerkiksi, jonka oppeja alkaa noudattaa. Tai voi valita uskonnottomuuden ja pyrkimisen hyvään elämään esimerkiksi. Kaikkein paras vaihtoehto olisi jonkin hengellisen harjoituksen valitseminen. Esimerkiksi päivittäinen Isä Meidän -rukous, Raamatun lukeminen, meditaatio (vaikka laskien kymmeneen, ei ajatusten lopettamisen yrittäminen) tms. Vaihtoehtoja on.

Vierailija
6120/6939 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseenalaistaminen ja kriittinen arviointi on lähtökohtaisesti hyvä asia. Tässäkin kuitenkin kohtuus on tärkeää. Pelkkä kriittisyys ei vie minnekään. Jos ei halua jäädä jumiin, olisi hyvä valita jotain, mitä alkaa tekemään. Voi valita jonkin uskonnon esimerkiksi, jonka oppeja alkaa noudattaa. Tai voi valita uskonnottomuuden ja pyrkimisen hyvään elämään esimerkiksi. Kaikkein paras vaihtoehto olisi jonkin hengellisen harjoituksen valitseminen. Esimerkiksi päivittäinen Isä Meidän -rukous, Raamatun lukeminen, meditaatio (vaikka laskien kymmeneen, ei ajatusten lopettamisen yrittäminen) tms. Vaihtoehtoja on.

Minä suosittelen jokaiselle helpointa vaihtoehtoa, keskity elämään ja onnellisuuteen.