Sano joku huono neuvo, jonka olet saanut!
Kommentit (18)
Ettei miestä kannata yrittää etsiä, vaan rakentaa itselleen hyvä elämä jossa on tyytyväinen yksin, niin sitten se puoliso tulee vastaan ihan itsestään. Näin tein, olen 50 v. vanhapiika.
Riidat tulee sopia ennen nukkumaanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Ettei miestä kannata yrittää etsiä, vaan rakentaa itselleen hyvä elämä jossa on tyytyväinen yksin, niin sitten se puoliso tulee vastaan ihan itsestään. Näin tein, olen 50 v. vanhapiika.
Ja nyt sulla on sentään se hyvä elämä, jossa olet tyytyväinen yksinkin.
Voisit olla katkera ja elää huonoakin elämää. Vinkki itsessään on hyvä, mutta oletus että se vääjäämättä johtaa parisuhteeseen on koominen.
Ala-asteella koulukiusattuna omat vanhemmat sanoivat että ei kannata välittää. Paskin neuvo ikinä. Omille lapsille opetin että ketään ei saa kiusata ellei hän kiusaa sinua ensin. Kiusaamiseen pitää vastata pahemmalla kiusaamisella, ja väkivaltaan pahemmalla väkivalllalla, mutta itse ei saa koskaan aloittaa.
Ota itseäsi niskasta kiinni. Sairastin silloin vakavaa masennusta ja suunnittelin itsemurhaa.
Ettei kotoa pidä lähteä, vaikka mies löisi pyörällä päähän.
Yllättääkö ketään, että mummoni vietti viimeiset vuotensa aivovaurion kanssa, jonka pappa oli hänelle hakannut?
Vierailija kirjoitti:
Ota itseäsi niskasta kiinni. Sairastin silloin vakavaa masennusta ja suunnittelin itsemurhaa.
Olin tulossa kirjoittamaan samaa asiaa. Ainoastaan se on eri, että sairastan yhä vaikeaa masennusta ja itsetuhoisuutta.
Vanhempia ihmisiä tulee kunnioittaa. Jouduin sitten kynnysmatoksi, jolle oltiin ilkeitä työpaikoilla.
Olen saanut paljonkin huonoja neuvoja. Yleensä jonkin ajan kuluttua huomaa että ovat huonoja. Siksi olen aika lähdekriittinen nykyään.
Lääkärissä olen saanut eniten huonoja neuvoja: 1. Kyykkääminen auttaa selkäkipuun, ei auta, mutta polvet hajosivat ja nyt on sekä polvet että selkä kipeät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt sulla on sentään se hyvä elämä, jossa olet tyytyväinen yksinkin.
Voisit olla katkera ja elää huonoakin elämää. Vinkki itsessään on hyvä, mutta oletus että se vääjäämättä johtaa parisuhteeseen on koominen.
En mä oikeastaan ole koskaan ollut kovin tyytyväinen yksin. Olisin ehdottomasti halunnut parisuhteen, mutta uskoin äitini ja monen muun "viisauteen", että puolison etsimisessä olisi jopa jotain halpamaista ja epätoivoista, joten parempi vaan elellä elämäänsä ja odotella että kohtalo johdattaa sen oikean kohdalle. Tuohon neuvoon pitäisi tosiaan aina liittyä varoitus, että sen noudattaminen laskee merkittävästi todennäköisyyttä päätyä parisuhteeseen verrattuna tilanteeseen, jossa olisi aktiivinen parin etsijä.
Pidä jumala mielessä,ja housut jalassa...sanottiin ennenvanhaan tytöille..
Tuoreiden vanhempien pitää laittaa parisuhde ykköseksi lapsen ohi, koska "lapsi elää vanhempien parisuhteesta". Tätä kusetusmantraa hokevat suurinpiirtein kaikki sossut. No tiedämme että sossut on rikollisia vieraannuttajien apureita, joiden mielestä mieheln pitää laittaa nainen ykköseksi, tai sitten mies pitää poistaa kokonaan lapsensa elämästä.
On joo se mene töihin juttu. Menin töihin mutta mua ei päästetty töihin.
Viisaampi joustaa - Just. Ei oman mielipiteen esilletuominen ja kannastaan kiinni pitäminen (etenki jos se toinen on väärässä) tee sinusta väemmän viisasta.
Vanhempia tulee kunnioittaa -neuvo täälläkin. Sokeasti ei tarvitse kunnioittaa ketään. Kunnioita itseäsi. Ja sitä kautta muita. Se olisi ollut parempi neuvo.
Pojat on poikia. Eli selkeästi eri säännöt sen perusteella mitä jalkovälissä. Ja tähän perään tytölle hyvin usein vielä tuo "viisaampi joustaa".
Rakkaudesta se hevonenkin potkii - eli jos toinen kiusasi, oli ilkeä. Tästä olisi pitänyt olla imarreltu. Sen sijaan, että olisi opetettu tuota itsensä kunnioitusta, puolien pitämistä ja sitä, että ansaitsee kaunista arvostavaa kohtelua.
Eli täälläkin huutelee kynnysmatoksi kasvatettu tyttö, joka neljänkympin tienoilla vasta sisuuntui lopullisesti.
Omat lapset. Olen menneiden polvien mielestä kasvattanut täysin väärin. Kun en ole mm. noita neuvoja ladellut eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Jätä vaan kortsu pois, mulla on pillerit 🙂
Noudatitko? Miten meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noudatitko? Miten meni?
Mulle varattu noin 35v nainen ehdotti samaa baati-illan jatkoilla. Noudatin kun kännissä seisoo paremmin ilman. FB katsoin vuoden päästä, että hän ja hänen mies oli saanut iloisen perhetapahtuman 9kk päästä ja jos on mun niin meni miehen piikkiin.