Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (7227)

Vierailija
6041/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallolla on ollut ihmisiä miljoonia vuosia. Kristinusko on vain 2000 vuotta vanha. Ovatko kaikki arvottomia pakanoita, jotka ovat syntyneet ennen ajanlaskumme alkua?

Vierailija
6042/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, miten Pyhä Henki ohjasi minua käytännössä lähimmäisenrakkauden tekoon.

Eli kuljin keskustassa ohi laitapuolenkulkijoiden näköisten miesten. Kuulin toisen sanovan "mulla on hirvee nälkä", olin vain menossa ohi kunnes kuulin mielessäni "minulla oli nälkä, te annoitte minulle ruokaa, minulla oli jano..." jne. Käännyin, poistuin mukavuusalueeltani, menin kauppaan ja ostin tälle henkilölle ruokaa. Kun vein sen hänelle ja hän katsoi silmiin ja kiitti tunsin Pyhän Hengen minussa kuten liekki. Koin että mahdollisesti tunsin hetken aikaa, mitä Jumala tunsi tätä ihmistä kohtaan.  Tuo liekki tuntui minussa vielä tuon jälkeen ja tuntui energiaa antavalta halulta auttaa.

kristitty

Hm, miksi halusit päteä tällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6043/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on pieni, mutta suuri ongelma. Mistä voit tietää, että olet noudattanut Jeesuksen opetuksia "tarpeeksi vilpittömästi ja todellisesti onnistuen"? Entä jos et onnistukaan siinä? "Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia, mutta rikkoo sitä yhdessä kohdin, on syypää kaikissa kohdin." (Jaak. 2:10)

Paavali käyttää Roomalaiskirjeessä ensimmäiset viisi lukua siihen, että todistaa, ettei yksikään ihminen tule vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Pelastus on täysin Jumalan lahja, siinä sinun syntisi naulitaan ristiin Jeesuksessa (Gal. 3:13) ja sinulle taas luetaan Kristuksen täydellinen elämä. Tätä "autuas vaihtokauppa" tapahtuu kasteessa. Roomalaiskirjeen ja Galatalaiskirjeen opetus on selvä. 

Meidän tulee kyllä pitää kaikki, mitä Raamattu käskee meidän pitää, mutta ei siksi, että ansaitsemme sillä pelastuksen, vaan siksi, että se on oikein.

-Mal. 2:7 (nimimerkki, jotta selvempää, kuka sanoo mi

(Opettele lainaamaan, jotta keskustelu sujuvampaa.)

Se, minkä tulee saada ihminen nöyräksi ja Jumalaa pelkääväksi on laki ja Pyhän Hengen tuoma ymmärrys siitä, ettei pysty sitä itse täyttämään. Olet sitä mieltä, ettei pelastusta voi tietää? Room. 5:10, Room. 8:10, Room. 8:32, Room. 8:33-39. Kyllä voi. Ainakin minusta noiden kohtien perusteella. Ettei kukaan kerskuisi tyyliset liittyvät yleensä siihen, että pelastus nimenomaan on täysin armoa, ei tekojen ansiota. Esim. Room. 3:27 tulee mieleen. Pelastus edellyttää Jeesusta, ihmiseltä sitä, että hän ymmärtää Jeesusta tarvitsevansa. "Jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu." 

Pahoittelut yksipuolisesta kirjevalikoimasta, mutta Roomalaiskirje helpoin, koska olen opetellut ensimmäiset kahdeksan lukua ulkoa.

-Mal. 2:7

Vierailija
6044/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maapallolla on ollut ihmisiä miljoonia vuosia. Kristinusko on vain 2000 vuotta vanha. Ovatko kaikki arvottomia pakanoita, jotka ovat syntyneet ennen ajanlaskumme alkua?

Raamatun mukaan kaikki ei-israelilaiset ovat pakanoita, mutta  ei arvottomia.

Vierailija
6045/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Jo ennen ajanlaskun alkua ihmiset pelastuivat uskosta (Hepr. 11). Lähetystyöntekijä Don Rickhardson on esitellyt ja koonnut yhteen hienoja tapauksia, jotka osoittavat, että Jumala on pitänyt huolta kaikista kansoista. Meidän on syytä uskoa, että Jumalalla on oikeudenmukainen ratkaisu tähän kysymykseen. 1. Tim. 2:4

Vierailija
6046/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoo myös, että naimattomuus on ylösnousemuksen edellytys. Näin ollen avioliitto on varma kuolema.

Tässä meillä valehtelija, miksi et laittanut tekstijaetta.

Siinä tapauksessa R.I.P. Pietari, Jeesuksen veljet ja osa muistakin apostoleista. 1. Kor. 9:5

Vierailija
6047/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on askarruttanut Jeesuksen seksuaalinen suuntaus. Tuntui viihtyvän hyvin poikaporukassa. 

Vierailija
6048/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, miten Pyhä Henki ohjasi minua käytännössä lähimmäisenrakkauden tekoon.

Eli kuljin keskustassa ohi laitapuolenkulkijoiden näköisten miesten. Kuulin toisen sanovan "mulla on hirvee nälkä", olin vain menossa ohi kunnes kuulin mielessäni "minulla oli nälkä, te annoitte minulle ruokaa, minulla oli jano..." jne. Käännyin, poistuin mukavuusalueeltani, menin kauppaan ja ostin tälle henkilölle ruokaa. Kun vein sen hänelle ja hän katsoi silmiin ja kiitti tunsin Pyhän Hengen minussa kuten liekki. Koin että mahdollisesti tunsin hetken aikaa, mitä Jumala tunsi tätä ihmistä kohtaan.  Tuo liekki tuntui minussa vielä tuon jälkeen ja tuntui energiaa antavalta halulta auttaa.

kristitty

Enkö jo kertaalleen sanonut, etten aio vastata sinulle enää?

Vierailija
6049/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on askarruttanut Jeesuksen seksuaalinen suuntaus. Tuntui viihtyvän hyvin poikaporukassa. 

Jeesus oli juutalainen/Israelilainen. Jumala teki kansan Aabrahamista ja antoi sille muista kansoista poikkeavat lait. Niihin kuului mm. papit,jotka olivat ainoastaan miespuolisia.Tämä ohje oli voimassa , joten Jeesuksen opetuslapset olivat kaikki 12 miespuolisia.

Seuraajia oli tietysti naisetkin. Juutalainen pappeus kuuluu leeviläiselle sukukunnalle.

Vierailija
6050/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa harmittaa ettei itselläsi ole mitään "lihaa luiden päälle" tarjota väitteidesi tueksi :) pelkkä päteminen ja suuret luulot itsestäsi. Ja raivo siitä, että jollain muulla on. Oletko vähän kuin fariseukset jotka halusivat tappaa myös Lasaruksen jonka Jeesus herätti kuolleista ja hän sitten alkoi todistamaan Jeesuksesta. Hyvät teot ja Jeesuksesta todistaminen haittasivat heitä, koska menihän heiltä itseltään spottivalo, jossa olisivat tahtoneet paistatella. Samoin nähtäville tuli, etteivät he itsessään olleetkaan niin erinomaisia kuin olivat kuvitelleet, ja mitä toisillekin halusivat näyttää.

Vierailija
6051/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinäkin esiinnyt täällä jonain hengellisenä johtajana jolla on jotain ylempää tietoa, kuten aikansa fariseukset

Vierailija
6052/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kristitty

Enkö jo kertaalleen sanonut, e

Et. Mutta pätemisen tarvehan sinulla oli melkoinen. Jostain olen lukenut, että hyvät teot tehdään salassa niin, että vain Jumala näkee ne.

Vierailija
6053/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitä ylöstempausta tullutkaan eilen?

Piti olla uskovien tempuu taivaan iloihin, piti oikein temmahtaa.

Ei sitä sitten tullutkaan. Miten selität sen?

Vierailija
6054/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi väitetään, että evankeliumit ovat opetuslasten kirjoittamia, kun on todistettu, että ne on kirjoitettu paljon myöhemmin useiden tuntemattomian eri kirjoittajien toimesta.

Miten tuollainen asia on muka todistettu? Kaikki on pelkkää spekulaatiota.

Oma käsitykseni on, että alkuperäisiä evankeliumitekstejä on hyvinkin saatettu muokata myöhemmin. Se ei silti vähennä niiden luotettavuutta tai merkittävyyttä millään tavalla. 

Totta, kun luotettavuus on ollut nolla, niin eihän se vähene enää.

Vierailija
6055/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ihmetyttää, että eikö teitä häiritse se yhtään, et jokainen uskovainen selittelee omia versioitaan näistä raamatun tarinoista? Toiselle samat tekstin pätkä tarkoittaa eria asiaa kuin toiselle. Toiset löytää niistä sellaisia asioita, joita taas toiset ei. 

Toiselkseen kun raamattuhan on ihmisten kirjoittamaa, ei jumalan. Ei jumala ole kertonut, mitä siinä raamatussa tulee lukea. 

Miksi se häiritsisi? Miksi ihmiset eivät saisi löytää erilaisia asioita samasta tekstistä?

Raamatussa on Jumalan vaikutusta. Ainakin evankeliumit ovat sellaisia tekstejä, jotka ovat Jumalasta. Ja Ilmestyskirja. Muuta en ole vielä lukenut, paitsi otteita sieltä täältä. 

Raamatussa on todistamattomia väitteitä jumalan vaikutuksesta. Jos jumala olisi, niin ei tarvittaisi luulevaisia tulkitsemaan raamattua.

Vierailija
6056/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus oli juutalainen/Israelilainen. Jumala teki kansan Aabrahamista ja antoi sille muista kansoista poikkeavat lait. Niihin kuului mm. papit,jotka olivat ainoastaan miespuolisia.Tämä ohje oli voimassa , joten Jeesuksen opetuslapset olivat kaikki 12 miespuolisia.

Seuraajia oli tietysti naisetkin. Juutalainen pappeus kuuluu leeviläiselle sukukunnalle.

Seksuaalinen suuntaus tarkemmin. Jumala loi miehen ja naisen perustamaan perheen ja lapset. Ainoa hyväksytty muoto, jonka Jeesus Jumalan poikana omisti.

Vierailija
6057/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on pieni, mutta suuri ongelma. Mistä voit tietää, että olet noudattanut Jeesuksen opetuksia "tarpeeksi vilpittömästi ja todellisesti onnistuen"? Entä jos et onnistukaan siinä? "Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia, mutta rikkoo sitä yhdessä kohdin, on syypää kaikissa kohdin." (Jaak. 2:10)

Paavali käyttää Roomalaiskirjeessä ensimmäiset viisi lukua siihen, että todistaa, ettei yksikään ihminen tule vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Pelastus on täysin Jumalan lahja, siinä sinun syntisi naulitaan ristiin Jeesuksessa (Gal. 3:13) ja sinulle taas luetaan Kristuksen täydellinen elämä. Tätä "autuas vaihtokauppa" tapahtuu kasteessa. Roomalaiskirjeen ja Galatalaiskirjeen opetus on selvä. 

Meidän tulee kyllä pitää kaikki, mitä Raamattu käskee meidän pitää, mutta ei siksi, että ansaitsemme sillä pelastuksen, vaan siksi, että se on oikein.

-Ma

Se menee näin:

3:27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.

3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

Uskon lain kautta tarkoittaa sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo mitä hän sanoo eli noudattaa hänen opetuksiaan tai ainakin pyrkii noudattamaan niitä.

Vierailija
6058/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi väitetään, että evankeliumit ovat opetuslasten kirjoittamia, kun on todistettu, että ne on kirjoitettu paljon myöhemmin useiden tuntemattomian eri kirjoittajien toimesta.

Miten tuollainen asia on muka todistettu? Kaikki on pelkkää spekulaatiota.

Oma käsitykseni on, että alkuperäisiä evankeliumitekstejä on hyvinkin saatettu muokata myöhemmin. Se ei silti vähennä niiden luotettavuutta tai merkittävyyttä millään tavalla. 

Evankeliumeissa on olennaiset tiedot siitä, miten voi pelastua. Erityisesti Vuorisaarna on tärkeä. (Minulla on sitä oikeaa tietoa, ja vaikka ette uskoisi, niin silti minulla on.)

Sinulla on luulo oikeasta tiedosta. Oikea tieto on, että raamatun väitteitä jumalasta ei ole todistettu mitenkään.

Vierailija
6059/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En niin kun apostolit eivät kirjoittaneet todistetusti mitään. "

Miten todistat että Pietari  ei kirjoittanut kirjeitään, samoin Paavali tai Johannes?

Milloin luulet heidän eläneen?

Paavali ei edes Paavalin kirjeiden mukaan kirjoittanut kirjeitään. LOL

En lukisi yhtään Raamattukritiikkiteostasi.

Sinä et luulevaisuuksissasi lukisi yhtäkään. Vaikka lukisit, niin et suostuisi ymmärtämään. Et kykenisi neutraalisti suhtautumaan. Indoktrinaatiosi on niin vahva.

Vierailija
6060/7227 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sitä ylöstempausta tullutkaan eilen?

Piti olla uskovien tempuu taivaan iloihin, piti oikein temmahtaa.

Ei sitä sitten tullutkaan. Miten selität sen?

Höyrypäiden hommaa. Jos olisivat lukeneet hyvin raamattunsa, olisi selvinnyt että tarkkaa päivämäärää ei ilmoiteta kenellekkään. Kyselinkin oletteko jotain jehovia, joilla on jo useita vastaavia yrityksisä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi