Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (5906)
Ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. (Room 14.)
Vanhurskaus on syyttömyyttä Jumalan edessä. (Olen eri vastaaja, en aikaisemman viestin kirjoittaja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet, että heidän sydämensä, yhteen liittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen, jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä." (2 Kol. 2:1-3)
Täysi ymmärrys, viisauden ja tiedot aarteet ovat tämän mukaan kätkettynä Jeesukseen. Joten Jumalan pelko on viisauden alku. Tänäkin päivänä ihminen kurottautuu tiedon puuhun, etsii tiedeviisautta ja arvostaa lukeneisuutta. Jumalan tunteminen avaa näkökyvyn hengelliseen ulottuvuuteen ja sitä kautta kaikkeen muuhun, mitä maailmassamme on tapahtuu.
Raamatun mukaan myös oikeaa tietoa on olemassa.
Mekin tiedämme itsekin että oikeaa tietoa on olemassa ja tiedämme tämän ilman raamattuakin koska opimme elämässä tietoa. Sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan ääni (tai Pyhän Hengen ääni) on se totuus, mikä nousee Raamatusta. Me ihmiset kuulemme sanottavan tärkeissä päätöksissä ja asioissa "kuuntele sydäntäsi." Mutta ihmissydän ja omasta minästä nousevat ajatukset eivät aina sittenkään ole paras opas päätöksille. Mitä enemmän tunnemme Raamatun sanaa ja sitä totuutta, mikä Raamatusta nousee, sitä varmemmin voimme kuulla ja tunnistaa sen, milloin Pyhä Henki puhuu. Se puhe nousee usein suoraan Raamatusta, on kehottavaa, rohkaisevaa, lohduttavaa, osoittaa synnin mutta ei jätä ihmistä lohduttomaksi vaan osoittaa aina Jeesuksen ristintyöhön.
Jos on vaikeuksia ottaa vastuuta, tehdä päätöksiä tai muuta sellaista niin joskus täytyy kuunnella tarkemmin. Joillakin voi olla myös omia mielihaluja tai toiveita jotka tahtovat tulla totuuden tielle ja silloin vaatii itsekuria unohtaa välillä itsensä vaikka koko
Ei kannata kuunnella tarkemmin vaan lukea Raamattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan ääni (tai Pyhän Hengen ääni) on se totuus, mikä nousee Raamatusta. Me ihmiset kuulemme sanottavan tärkeissä päätöksissä ja asioissa "kuuntele sydäntäsi." Mutta ihmissydän ja omasta minästä nousevat ajatukset eivät aina sittenkään ole paras opas päätöksille. Mitä enemmän tunnemme Raamatun sanaa ja sitä totuutta, mikä Raamatusta nousee, sitä varmemmin voimme kuulla ja tunnistaa sen, milloin Pyhä Henki puhuu. Se puhe nousee usein suoraan Raamatusta, on kehottavaa, rohkaisevaa, lohduttavaa, osoittaa synnin mutta ei jätä ihmistä lohduttomaksi vaan osoittaa aina Jeesuksen ristintyöhön.
Jos on vaikeuksia ottaa vastuuta, tehdä päätöksiä tai muuta sellaista niin joskus täytyy kuunnella tarkemmin. Joillakin voi olla myös omia mielihaluja tai toiveita jotka tahtovat tulla totuuden tielle ja silloin vaa
Okei, leikkikää rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole uudestisyntynyt, et voi olla taivastenvaltakunnan kansalainen.Minä olen viinipuu, te olette oksat. Oksa ei voi itsessään ,yksinmitään tehdä.
Se, mitä Raamatussa tarkoitetaan uudestisyntymisellä on eri asia kuin uskoon tuleminen, Jeesuksen seuraaminen, kääntyminen, pyhittyminen, johdatus tai mikään sellainen. Se ei ole varsinkaan sitä, että uskottelee itselleen olevansa uudestisyntynyt tai sitä että on yhteydessä sellaisiin tahoihin, jotka eivät ole Jumalasta ja alkaa kuuntelemaan niitä.
Mitä sitten on?
En kerro sitä tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on vaan surullista että joku luulee jo saavuttaneensa kaiken tiedon, miten sellainen pääsisi oikeasti eteenpäin
"Mutta jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä mitään tiedä, kuin hänen tulis tietää."
Minä en ole kuka tahansa. Raamatun mukaan oikeaa tietoa on olemassa.
Ylpeyden tie vaan jatkuu? Edelleen se sanonta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
otan popparit esiin, besserwisser vs. joku luultavasti uudestisyntynyt kristitty, itse en jaksa ensin mainitun kanssa enää väitellä, siksi en vastaakaan hänelle enää
Jumalanvaltakunta on syyttömyyttä, iloa ja rauhaa. Jumalattomalla ei ole rauhaa.
Syyttömyyttä? Aika yllättävä veto. Mihin raamatunkohtaan tuo perustuu?
Käänsin vanhurskauden syyttömyydeksi, koska tarkoittaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole uudestisyntynyt, et voi olla taivastenvaltakunnan kansalainen.Minä olen viinipuu, te olette oksat. Oksa ei voi itsessään ,yksinmitään tehdä.
Se, mitä Raamatussa tarkoitetaan uudestisyntymisellä on eri asia kuin uskoon tuleminen, Jeesuksen seuraaminen, kääntyminen, pyhittyminen, johdatus tai mikään sellainen. Se ei ole varsinkaan sitä, että uskottelee itselleen olevansa uudestisyntynyt tai sitä että on yhteydessä sellaisiin tahoihin, jotka eivät ole Jumalasta ja alkaa kuuntelemaan niitä.
Mitä sitten on?
Parempi onkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. (Room 14.)
Vanhurskaus on syyttömyyttä Jumalan edessä. (Olen eri vastaaja, en aikaisemman viestin kirjoittaja)
Wikipedian mukaan vanhurskaus tarkoittaa oikeamielisyyttä eikä syyttömyyttä. Millä perusteella ajattelet sen tarkoittavan syyttömyyttä?
Mekin tiedämme itsekin että oikeaa tietoa on olemassa ja tiedämme tämän ilman raamattuakin koska opimme elämässä tietoa. Sivusta.
Se ei ole sitä oikeaa tietoa, mitä Raamatussa tarkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on vaan surullista että joku luulee jo saavuttaneensa kaiken tiedon, miten sellainen pääsisi oikeasti eteenpäin
"Mutta jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä mitään tiedä, kuin hänen tulis tietää."
Olen vain rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten on?
Parempi onkin.
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vain rehellinen.
Jossain vaiheessa kosahtaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wikipedian mukaan vanhurskaus tarkoittaa oikeamielisyyttä eikä syyttömyyttä. Millä perusteella ajattelet sen tarkoittavan syyttömyyttä?
Wikpedia ei ole hengellinen lähde. Oikeamielinen on kyllä nuhteeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vain rehellinen.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wikpedia ei ole hengellinen lähde. Oikeamielinen on kyllä nuhteeton.
Kysyinkin, millä perusteella ajattelet sen tarkoittavan syyttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vain rehellinen.
'
Kyseessä ei ole mielipide vaan tieto
Raamatun mukaan myös oikeaa tietoa on olemassa.
"Mekin tiedämme itsekin että oikeaa tietoa on olemassa ja tiedämme tämän ilman raamattuakin koska opimme elämässä tietoa. Sivusta."
Mutta ette tiedä millainen taivas on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vain rehellinen.
'
Kyse
No, sinulla on oikeus tietoosi.
Pyhäinhäväistys.