Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (5906)

Vierailija
5801/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa Pyhän Hengen ääni lähinnä tällä hetkellä :)

Mikä siinä kiinnostaa?

Pyhän Hengen ääntä seuraamalla on vaikea feilata

Eri

Voisitko lisätä viestiin jonkin raamatunkohdan, joka koskee Pyhän Hengen ääntä? Tarkoitan sellaista kohtaa, jossa käytetään nimenomaan tuota ääni-sanaa. 

"Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja minä tunnen heidät, ja he seuraavat minua"

Vierailija
5802/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei tarkoita ulkopuolelta tulevaa yliluonnollista voimaa, vaan Hengen valitsemista Lihan sijaan eli eettisesti ja moraalisesti korkeimman, Jumalan tahdon mukaisen, vaihtoehdon valitsemista kaikissa tilanteissa."

Uskovaisuus on Jumalan pojan uskoa, ei omaa uskoa.

Kristittynä elämisessä on kyse Jeesuksen seuraamisesta eli Jeesuksen opetusten noudattamisesta parhaansa mukaan.

Raamatusta:

Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. (Joh. 14: 15)

Omassa voimassa ei voi tehdä mitään taivasten valtakunnassa. Puuta ei ole ilman juuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5803/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä kiinnostaa?

Eri

Voisitko lisätä viestiin jonkin raamatunkohdan, joka koskee Pyhän Hengen ääntä? Tarkoitan sellaista kohtaa, jossa käytetään nimenomaan tuota ääni-sanaa. 

"Minun lampaani kuulevat minun ääneni, ja minä tunnen heidät, ja he seuraavat minua"

Tuossa kohdassa Jeesus viittaa ihmisiin, joille hän on puhunut ihan tavallisella tavalla. Olet irrottanut tuon kohdan sen asiayhteydestä. 

Raamatusta:

22Oli talvi, ja Jerusalemissa vietettiin temppelin vihkimisen vuosijuhlaa. 23Kun Jeesus käveli temppelialueella Salomon pylväikössä, 24juutalaiset piirittivät hänet ja tiukkasivat: Kuinka kauan sinä kiusaat meitä? Jos olet Messias, sano se suoraan.

25Jeesus vastasi: Minähän olen sanonut sen teille, mutta te ette usko. Teot, jotka minä teen Isäni nimissä, todistavat minusta. 26Te ette kuitenkaan usko, koska ette ole minun lampaitani. 27Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

Vierailija
5804/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei tarkoita ulkopuolelta tulevaa yliluonnollista voimaa, vaan Hengen valitsemista Lihan sijaan eli eettisesti ja moraalisesti korkeimman, Jumalan tahdon mukaisen, vaihtoehdon valitsemista kaikissa tilanteissa."

Kristittynä elämisessä on kyse Jeesuksen seuraamisesta eli Jeesuksen opetusten noudattamisesta parhaansa mukaan.

Raamatusta:

Omassa voimassa ei voi tehdä mitään taivasten valtakunnassa. Puuta ei ole ilman juuria.

Sinä olet ymmärtänyt tämän asian väärin. Kyllä tarkoitus on noudattaa Jeesuksen opetuksia tai pyrkiä noudattamaan niitä. Evankeliumeista voi lukea, mitä Jeesus sanoo. Hän kehottaa tietynlaiseen toimintaan. 

Vierailija
5805/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhä Henki vaikuttaa siten, että valitset elämässäsi sen, mikä on Jumalan tahdon mukaista. Se edellyttää tietoista arviointia ja punnintaa. Tarkoitus on, että oma tahto ja Jumalan tahto hitaasti yhdistyvät. Se ei ole helppoa, koska se edellyttää taistelua Lihaa vastaan eli alempia haluja vastaan. 

Ei se kaikille ole vaikeaa, vaikeaa se on jos on epäaito ihminen joka on lisäksi valheellinen ja tekee väärin tietoisesti koska haluaa. Lopuksi oma tahto tekee tästä mahdotonta.

Vierailija
5806/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Joh 2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. 

Vierailija
5807/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa Raamatussa "älä letitä hiuksiasi" tähän ei ole kukaan osannut minulle vastata

Mikä on asiayhteys?

Vierailija
5808/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

Sinä olet ymmärtänyt tämän asian väärin. Kyllä tarkoitus on noudattaa Jeesuksen opetuksia tai pyrkiä noudattamaan niitä. Evankeliumeista vo

Jos et ole uudestisyntynyt, et voi olla taivastenvaltakunnan kansalainen.Minä olen viinipuu, te olette oksat. Oksa ei voi itsessään ,yksinmitään tehdä.

Vierailija
5809/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että se on vain maininta ettei ulkonäön laittaminen ole tärkeää 

Vierailija
5810/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta hiusten letittämisestä. Letit ja hiusten koristaminen on liittynyt näyttäviin kampauksiin, laittautumiseen, tukkalaitteisiin noissa kulttuureissa aikanaan. Nähdään vastakohtana vaatimattomalle olemukselle. Suomessahan letit lapsilla ja työläisnaisilla on ollut mitä vaatimattomin tapa laittaa hiuksensa, jotta on käytännöllisempi tehdä työtä. 

Ei siis mikään pelastuskysymys, vaan pikemminkin kehotus olla ylenpalttisesti koristautumatta ja laittautumatta huomiohakuisesti.

Vierailija
5811/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"älkää olko omasta mielestänne viisaita"

Vierailija
5812/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan ääni (tai Pyhän Hengen ääni) on se totuus, mikä nousee Raamatusta. Me ihmiset kuulemme sanottavan tärkeissä päätöksissä ja asioissa "kuuntele sydäntäsi." Mutta ihmissydän ja omasta minästä nousevat ajatukset eivät aina sittenkään ole paras opas päätöksille. Mitä enemmän tunnemme Raamatun sanaa ja sitä totuutta, mikä Raamatusta nousee, sitä varmemmin voimme kuulla ja tunnistaa sen, milloin Pyhä Henki puhuu. Se puhe nousee usein suoraan Raamatusta, on kehottavaa, rohkaisevaa, lohduttavaa, osoittaa synnin mutta ei jätä ihmistä lohduttomaksi vaan osoittaa aina Jeesuksen ristintyöhön.

Vierailija
5813/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan popparit esiin, besserwisser vs. joku luultavasti uudestisyntynyt kristitty, itse en jaksa ensin mainitun kanssa enää väitellä, siksi en vastaakaan hänelle enää

Vierailija
5814/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vaan surullista että joku luulee jo saavuttaneensa kaiken tiedon, miten sellainen pääsisi oikeasti eteenpäin

"Mutta jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä mitään tiedä, kuin hänen tulis tietää."

Vierailija
5815/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Luin tuosta joskus en enää löytänyt lausetta mutta siellä se oli, koska jäi päähäni ja vaivasi minua. Joka kerta jos olen tehnyt letin olen miettinyt sitä ja jopa purkanut letin sitten. Joskus yliajattelen "vähän" liikaa. Olen kyllä tehnyt sitten lettejä mutta kun en löydä enää tuota kohtaa en päässyt tulkitsemaan sitä paremmin ajan kanssa. Nyt olen rohkeampi tekemään taas lettejä. Haha.

Vierailija
5816/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä kiinnostaa?

Eri

Hyvä kommentti, minunkin lampaani seurasivat minua ja minä tunsin heidät ja tulevaisuudessakin he seuraavat minua ketkä seuraavat. Minä tunnen heidät ja tunnistan heidät, tunnistan sen kuka on aidosti kiinnostunut mutta en hylkää yhtäkään lammasta ilman oikeaa syytä.

Vierailija
5817/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että se on vain maininta ettei ulkonäön laittaminen ole tärkeää 

Tai oleellista tietyssä tilanteessa? En osaa sanoa yhtään mitään muuta asiaan.

Vierailija
5818/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"älkää olko omasta mielestänne viisaita"

Hyvä kommentti. Olkaa aidosti viisaita.

Vierailija
5819/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

otan popparit esiin, besserwisser vs. joku luultavasti uudestisyntynyt kristitty, itse en jaksa ensin mainitun kanssa enää väitellä, siksi en vastaakaan hänelle enää

Jumalanvaltakunta on syyttömyyttä, iloa ja rauhaa. Jumalattomalla ei ole rauhaa.

Vierailija
5820/5906 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan ääni (tai Pyhän Hengen ääni) on se totuus, mikä nousee Raamatusta. Me ihmiset kuulemme sanottavan tärkeissä päätöksissä ja asioissa "kuuntele sydäntäsi." Mutta ihmissydän ja omasta minästä nousevat ajatukset eivät aina sittenkään ole paras opas päätöksille. Mitä enemmän tunnemme Raamatun sanaa ja sitä totuutta, mikä Raamatusta nousee, sitä varmemmin voimme kuulla ja tunnistaa sen, milloin Pyhä Henki puhuu. Se puhe nousee usein suoraan Raamatusta, on kehottavaa, rohkaisevaa, lohduttavaa, osoittaa synnin mutta ei jätä ihmistä lohduttomaksi vaan osoittaa aina Jeesuksen ristintyöhön.

Joillakin on puhdas sydän ja silloin on helppo luottaa itseensä.

Minuakin on kyseenalaistettu hyvin paljon mutta koskaan minulla ei ole ollut vaikeuksia elämässä siksi että kuuntelen sydäntäni ja luotan itseeni. Tiedän mikä on oikein.