Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (5906)
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan myös oikeaa tietoa on olemassa.
"Mekin tiedämme itsekin että oikeaa tietoa on olemassa ja tiedämme tämän ilman raamattuakin koska opimme elämässä tietoa. Sivusta."
Mutta ette tiedä millainen taivas on.
No kukas helvetti sen sitten tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. (Room 14.)
Vanhurskaus on syyttömyyttä Jumalan edessä. (Olen eri vastaaja, en aikaisemman viestin kirjoittaja)
Wikipedian mukaan vanhurskaus tarkoittaa oikeamielisyyttä eikä syyttömyyttä. Millä perusteella ajattelet sen tarkoittavan syyttömyyttä?
Wikpedia ei ole hengellinen lähde. Oikeamielinen on kyllä nuhteeton.
Oikeamielinen on syytön ja nuhteeton. Same fucking thing.
Ei mietitytä Raamattu tqi kristinusko sinällään, mutta sitä en lakkaa ihmettelemästä, että kuinka epäkristillisiä monet kristityt ovat. Jeesuksen opetukset on unohdettu kokonaan, eikä lähimmäisenrakkaudesta ole tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
"Mekin tiedämme itsekin että oikeaa tietoa on olemassa ja tiedämme tämän ilman raamattuakin koska opimme elämässä tietoa. Sivusta."
Paavali oli joidenkin tulkintojen mukaan käynyt taivaassa vaikkei hän suoraan viitannut itseensä. Hänelle oli Jumala sallinut pistimen lihaan, jottei hän ylpistyisi. Minusta on aika alkeellista että sinä leveilet täällä. Luulisi että olisit sen verran oppinut, jos Jumalan johdatuksessa olet kulkenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. (Room 14.)
Vanhurskaus on syyttömyyttä Jumalan edessä. (Olen eri vastaaja, en aikaisemman viestin kirjoittaja)
Wikipedian mukaan vanhurskaus tarkoittaa oikeamielisyyttä eikä syyttömyyttä. Millä perusteella ajattelet sen tarkoittavan syyttömyyttä?
Kysyinkin, millä perusteella ajattelet sen tarkoittavan syyttömyyttä.
Sisältyy ajatukseen: Jos on oikeamielinen on nuhteeton on syytön on vanhurskas on nykysuomennos.
Oikeamielinen on rehellinen jolloin hän on syytön ja nuhteeton. Ellei tietysti ole rehellinen myöntäessään jotakin virhettä, tällöin hän voi olla syyllinen johonkin ja nuhdeltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mietitytä Raamattu tqi kristinusko sinällään, mutta sitä en lakkaa ihmettelemästä, että kuinka epäkristillisiä monet kristityt ovat. Jeesuksen opetukset on unohdettu kokonaan, eikä lähimmäisenrakkaudesta ole tietoakaan.
Ihan totta ja siksi ihminen tulee aina kohdata ihmisenä eikä sen mukaan mihin hän uskoo, kuka hän on tai mistä hän on ja millaista elämää hänellä on takanansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paavali oli joidenkin tulkintojen mukaan käynyt taivaassa vaikkei hän suoraan viitannut itseensä. Hänelle oli Jumala sallinut pistimen lihaan, jottei hän ylpistyisi. Minusta on aika alkeellista että sinä leveilet täällä. Luulisi että olisit sen verran oppinut, jos Jumalan johdatuksessa olet kulkenut.
Minulla on kuolemanrajakokemus jonka perusteella voin sanoa käyneeni taivaassa vaikka kokemus ei taivaalta näyttänytkään. Sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Tässä ketjussa on ainakin kaksi henkilöä, jotka väittävät, että heillä on oikeaa tietoa. Toinen olen minä ja toinen on käyttänyt nimimerkkiä Näkijä ja hän kertoo tietonsa olevan osittain henkimaailmasta. Minä olen sanonut, että minulla ei ole mitään yhteyksiä henkimaailmaan. Minä olen kertonut, että olen kärsinyt paljon ja tehnyt aina sen, mikä on minun parhaan ymmärrykseni mukaan oikein. Ja sen myötä Jumala on mahdollistanut minulle ymmärrykseni lisääntymisen. Minulla on oikeaa tietoa, enkä sekoita siihen valhetta tai harhaa, kuten jotkut, jotka tietävät asioista. Minä kommentoin vain, vaikka ymmärrän, ettei kenelläkään ole mitään syytä uskoa minua. Jotta joku voisi uskoa minua, hänen täytyisi pystyä tuntemaan, että minä puhun Totuudesta eli siitä, mikä ei ole harhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni se ei ole sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua uskovana ihmetytä lainkaan. Mä tein synneistäni uudelleen parannusta tuossa alkuvuodesta. Kristittykin voi olla melkoinen syntisäkki ja v-pää, kun ei jaksa antaa tilaa Jeesuksen muuttavalle toiminnalle itsessään. Ei ole helppoa antaa "ristiinnaulita omaa lihallista minää ristille joka päivä" kuten Raamattu kehottaa. Se tarkoittaa että uskova joka päivä ja joka aika pyrkii olemaan Jeesuksen kaltainen. Mitä enemmän Pyhä Henki saa tilaa ihmisessä, sen enemmän kaikenlainen hyvyys, kärsivällisyys ja rakkaudellisuus saa uskovassa vaikuttaa. Epäkristillisyys on aika laaja yläotsikko ja sisältää kaiken mahdollisen mikä ei ole Jumalan mielen mukaista, likaisista ajatuksista lähtien. Voi kuule kyllä uskovat ovat erittäinkin epäkristillistä sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitukseni oli tuoda esille että on asioita joita ei voi tietää ilman Raamattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Tässä ketjussa on ainakin kaksi henkilöä, jotka väittävät, että heillä on oikeaa tietoa. Toinen olen minä ja toinen on käyttänyt nimimerkkiä Näkijä ja hän kertoo tietonsa olevan osittain henkimaailmasta. Minä olen sanonut, että minulla ei ole mitään yhteyksiä henkimaailmaan. Minä olen kertonut, että olen kärsinyt paljon ja tehnyt aina sen, mikä on minun parhaan ymmärrykseni mukaan oikein. Ja sen myötä Jumala on mahdollistanut minulle ymmärrykseni lisääntymisen. Minulla on oikeaa tietoa, en
Hellurei, minä olen se näkijä ihminen. Minäkin olen rehellinen ja totuudellinen. Minä kykenen kuuntelemaan ihan jokaista enkä tee kiusaa tai ole ilkeämielinen ihminen. En ole aina saanut tietoa henkimaailmasta, vasta kuolemanrajakokemukseni jälkeen. Olen siis oppinut elämässäni ennen sitä jo aika paljon. Olen myös kärsinyt päästä varpaisiin ja olen kiitollinen siitäkin oppiläksystä. Olen ihan tavallinen ihminen. Mukava tutustua täällä ketjussa. Puhu vain rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vähän riippuu miten asian on ymmärtänyt ja miten sen mieltää. Tämänkin perusteella puhumme jokainen omalla tavallamme asioista. Oikeamielinen voisi olla myös totuudellinen ja oikeudenmukainen, joka tapauksessa se on hyvä asia mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua uskovana ihmetytä lainkaan. Mä tein synneistäni uudelleen parannusta tuossa alkuvuodesta. Kristittykin voi olla melkoinen syntisäkki ja v-pää, kun ei jaksa antaa tilaa Jeesuksen muuttavalle toiminnalle itsessään. Ei ole helppoa antaa "ristiinnaulita omaa lihallista minää ristille joka päivä" kuten Raamattu kehottaa. Se tarkoittaa että uskova joka päivä ja joka aika pyrkii olemaan Jeesuksen kaltainen. Mitä enemmän Pyhä Henki saa tilaa ihmisessä, sen enemmän kaikenlainen hyvyys, kärsivällisyys ja rakkaudellisuus saa uskovassa vaikuttaa. Epäkristillisyys on aika laaja yläotsikko ja sisältää kaiken mahdollisen mikä ei ole Jumalan mielen mu
Se on prosessi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitukseni oli tuoda esille että on asioita joita ei voi tietää ilman Raamattua.
Pistin lihassa kuulostaa mukavalta vaihtoehdolta verrattuna siihen, mitä minä olen kokenut. Tosin olen kyllä nykyään täysin terve ja kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengellisessä yhteydessä se on .Jumalan edessä syytön.
Mitä muuten ajattelet autuudesta, autuas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vähän riippuu miten asian
Asioita voi tulkita monella tavalla ja sanoille voi antaa erilaisia merkityksiä. Minä puhun siitä, mikä on totta ja mikä auttaa ymmärtämään totuutta. Väite siitä, että Jumalan valtakunta on syyttömyyttä auttaa ymmärtämään totuutta yhtä paljon kuin, että väittäisi Jumalan valtakunnan olevan mänty. Se ei vain yksinkertaisesti tarkoita mitään, millä olisi jotain merkitystä. Se, että Jumalan valtakunta on oikeamielisyyttä, tarkoittaa sitä, että toimimalla oikeamielisesti, toimii (pääsääntöisesti) Jumalan tahdon mukaisesti ja sen myötä ilon ja rauhan tunteet lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se on vaan surullista että joku luulee jo saavuttaneensa kaiken tiedon, miten sellainen pääsisi oikeasti eteenpäin
"Mutta jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä mitään tiedä, kuin hänen tulis tietää."
Minä en ole kuka tahansa. Raamatun mukaan oikeaa tietoa on olemassa.
Ylpeyden tie vaan jatkuu? Edelleen se sanonta..
Olen vain rehellinen.
Jossain vaiheessa kosahtaa
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Jumala ei anna sinulle oikeutta väärään mielipiteeseen.
No minun tietoni ainakin on. Ei näin päästä eteenpäin.