Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (5906)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatun mukaan myös oikeaa tietoa on olemassa.
"Mekin tiedämme itsekin että oikeaa tietoa on olemassa ja tiedämme tämän ilman raamattuakin koska opimme elämässä tietoa. Sivusta."
Mutta ette tiedä millainen taivas on.
No kukas helvetti sen sitten tietää?
Eri
Tässä ketjussa on ainakin kaksi henkilöä, jotka väittävät, että heillä on oikeaa tietoa. Toinen olen minä ja toinen on käyttänyt nimimerkkiä Näkijä ja hän kertoo tietonsa olevan osittain henkimaailmasta. Minä olen sanonut, että minulla ei ole mitään yhteyksiä henkimaailmaan. Minä olen kertonut, että olen kärsinyt paljon ja tehnyt aina sen, mikä on minun parhaan ymmärrykseni mukaan oikein. Ja sen myötä Jumala on mahdollistanut minulle ymmärrykseni lisääntymisen. Minulla on oikeaa tietoa, en
Lisään sinulle vielä tähän sen tiedon että kaikki tieto tulee perille vaikka sitä ei kukaan henkimaailmasta puhu sinulle äänen kera. Uskon mitä sinä kerrot. On täysin normaalia että me voimme viisastua ja on täysin normaalia ja luonnollista että on ihmisiä joilla on hyvin vahva ja herkkä intuitio. Jokainen saa tietoa omalla tavallansa, pysy vain itsellesi uskollisena äläkä lannistu vähättelijöistä. Olen myös havainnut että palstalla tehdään kiusaa ihan huvikseenkin eivätkä kaikki tunnu aina ymmärtävän vakavia keskusteluja oikeista aiheista. Näkijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. (Room 14.)
Vanhurskaus on syyttömyyttä Jumalan edessä. (Olen eri vastaaja, en aikaisemman viestin kirjoittaja)
Wikipedian mukaan vanhurskaus tarkoittaa oikeamielisyyttä eikä syyttömyyttä. Millä perusteella ajattelet sen tarkoittavan syyttömyyttä?
Wikpedia ei ole hengellinen lähde. Oikeamielinen on kyllä nuhteeton.
Oikeamielinen on syytön ja nuhteeton. Same fucking thing.
Minun mielestäni se ei ole sama asia.
Hengellisessä yhteydessä se on .Jumalan ede
Tiedätkö, ei se ole edes hengellisessä yhteydessä sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä. (Room 14.)
Vanhurskaus on syyttömyyttä Jumalan edessä. (Olen eri vastaaja, en aikaisemman viestin kirjoittaja)
Wikipedian mukaan vanhurskaus tarkoittaa oikeamielisyyttä eikä syyttömyyttä. Millä perusteella ajattelet sen tarkoittavan syyttömyyttä?
Wikpedia ei ole hengellinen lähde. Oikeamielinen on kyllä nuhteeton.
Oikeamielinen on syytön ja nuhteeton. Same fucking thing.
Minun mielestäni se ei ole sama asia.
Kyllä se näin taitaa olla. Tämä nykyinen yhteiskunta ei ole oikeamielinen ja rakkaudellinen yhteiskunta.
Jumala ei anna sinulle oikeutta väärään mielipiteeseen.
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Sinulla ei ole oikeutta selittää Raamattua väärin.
Lisään sinulle vielä tähän sen tiedon että kaikki tieto tulee perille vaikka sitä ei kukaan henkimaailmasta puhu sinulle äänen kera. Uskon mitä sinä kerrot. On täysin normaalia että me voimme viisastua ja on täysin normaalia ja luonnollista että on ihmisiä joilla on hyvin vahva ja herkkä intuitio. Jokainen saa tietoa omalla tavallansa, pysy vain itsellesi uskollisena äläkä lannistu vähättelijöistä. Olen myös havainnut että palstalla tehdään kiusaa ihan huvikseenkin eivätkä kaikki tunnu aina ymmärtävän vakavia keskusteluja oikeista aiheista. Näkijä
Kyllä, ja meidän jokaisen kannattaisi tiedostaa, mitä ajattelemme ja mistä ajatuksemme tulevat. Olisi tärkeää valita, mille ajatuksille annamme huomiota. Kannattaisi antaa niille ajatuksille tilaa, jotka ohjaavat Jeesuksen seuraamisen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja meidän jokaisen kannattaisi tiedostaa, mitä ajattelemme ja mistä ajatuksemme tulevat. Olisi tärkeää valita, mille ajatuksille annamme huomiota. Kannattaisi antaa niille ajatuksille tilaa, jotka ohjaavat Jeesuksen seuraamisen suuntaan.
Kyllä, juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Mitäs täällä kinataan? Eikös se mene niin että jos joku asia on absoluuttisesti totta, niin se sulkee pois asioita jotka eivät voi samaan aikaan olla totta.
On tietysti koko joukko neutraaleja asioita kuten vaikka saunominen. On totta että saunominen edistää terveyttä ja verenkiertoa, mutta samaan voi olla totta että saunominen heikentää terveyttä joissakin tilanteissa, kun kuumuus rasittaa sydämen toimintaa jne.
On siis asioita, joista voi olla eriäviä mielipiteitä. Ne ovat asian eri puolia, eri näkökulmia. Mutta sitten on niitä asioita, jotka joko ovat tai eivät ole, eikä niiden välillä ole vaihtoehtoa. Asia on joko totta tai epätotta. Totta tai valhetta. Jos Jumala on jotain sanonut, se on totta eikä sen ohelle yksinkertaisesti kelpaa samanaikaista ja samanarvoista näkemystä tai mielipidettä. Se on silloin totuuden ulkopuolelta tullutta epätietoa. Ei kannata olla väärää mieltä tai liputtaa väärien tai valheellisten mielipiteitten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Se, että minä selittäisin väärin, on sinun mielipiteesi. Raamatun teksteistä on erilaisia tulkintoja. Minä tulkitsen niitä omasta ymmärryksestäni käsin. Olen kertonut, että minulla on parempi ymmärrys kuin ihmisillä yleensä. Kerron tämän, koska tiedän sen olevan totta. Sinä taas voit tehdä omat johtopäätöksesi. Jos tämä asia vaivaa sinua, niin olen pahoillani. Tilanne on se mikä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Mitäs täällä kinataan? Eikös se mene niin että jos joku asia on absoluuttisesti totta, niin se sulkee pois asioita jotka eivät voi samaan aikaan olla totta.
On tietysti koko joukko neutraaleja asioita kuten vaikka saunominen. On totta että saunominen edistää terveyttä ja verenkiertoa, mutta samaan voi olla totta että saunominen heikentää terveyttä joissakin tilanteissa, kun kuumuus rasittaa sydämen toimintaa jne.
On siis asioita, joista voi olla eriäviä mielipiteitä. Ne ovat asian eri puolia, eri näkökulmia. Mutta sitten on niitä asioita, jotka joko ovat tai eivät ole, eikä niiden välillä ole vaihtoehtoa. Asia on joko totta tai epätotta. Totta tai valhetta. Jos Jumala on jotain sanonut, se on totta eikä sen ohelle yksinkertaisesti kelpaa
Jos sinä luet tekstin, sinä käsität sen merkityksen jollain tavalla. Silloin teet tulkinnan. Kaikki havaintosi maailmasta ovat tulkintoja. Sinun aivosi yrittävät löytää merkityksiä ja ymmärtää asioita. Sinun aivosi tulkitsevat todellisuutta. Tulkinnan perusteella muodostuu ajatuksia ja toistetuista ajatuksista muodostuu uskomuksia. Tämän ymmärtäminen on mahdolllista niille, jotka pystyvät havaitsemaan, että he ajattelevat, sen sijaan, että ajattelisivat vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Se, että minä selittäisin väärin, on sinun mielipiteesi. Raamatun teksteistä on erilaisia tulkintoja. Minä tulkitsen niitä omasta ymmärryksestäni käsin. Olen kertonut, että minulla on parempi ymmärrys kuin ihmisillä yleensä. Kerron tämän, koska tiedän sen olevan totta. Sinä taas voit tehdä omat johtopäätöksesi. Jos tämä asia vaivaa sinua, niin olen pahoillani. Tilanne on se mikä se on.
Esität tulkintasi omat tulkintasi totuuksina, korjaillen muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Pyhä Henki avaa Raamattua oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Tiedän, että ymmärrän paremmin kuin suurin osa ihmisistä. Siksi korjaan väärinkäsityksiä. Voit syyttää minua ylpeydestä ihan niin paljon kuin haluat. Se ei muuta tilannetta. Jokaisella on kuitenkin mahdollisuus ohittaa viestini, jos he eivät halua lukea niitä.
Se että sinulla on omissa kuvitelmissasi enemmän tietoa kuin muilla, EI tarkoita että tulkintasi on oikea tai puhut edes totta
Jos koet, että Pyhä Henki auttaa sinua ymmärtämään Raamattua, niin sittenhän et tarvitse keskustelupalstaa siihen. Toivottavasti et ole erehtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos koet, että Pyhä Henki auttaa sinua ymmärtämään Raamattua, niin sittenhän et tarvitse keskustelupalstaa siihen. Toivottavasti et ole erehtynyt.
En ole hakenut sinulta raamatullista tietoa :D päinvastoin, pyytänyt sinua jättämään kommenttini rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Se että sinulla on omissa kuvitelmissasi enemmän tietoa kuin muilla, EI tarkoita että tulkintasi on oikea tai puhut edes totta
Jokainen, joka lukee viestejäni voi tietysti tehdä omat johtopäätöksensä. Minä tiedän kuitenkin itse oman tilanteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hakenut sinulta raamatullista tietoa :D päinvastoin, pyytänyt sinua jättämään kommenttini rauhaan.
Tämä on keskustelupalsta. Viestien kommentointi on keskustelupalstan idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on keskustelupalsta. Viestien kommentointi on keskustelupalstan idea.
Vaikuttaa siltä, että yrität selittää Raamatun sanaa sillä tavalla mikä on itsesi mieleen. Se ei valitettavasti ole oikea tie.
Raamattu kertoo että 1000 vuotisen maanpäällisen rauhanvaltakunnan jälkeen Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan. Joten eipähän kukaan ole päässyt sitä uutta taivasta näkemään ja katsomaan.
Nykyisestä taivaasta tiedetään, että saatanalla on ollut siellä kulkulupa siihen saakka, kun se heitettiin taivaasta pois maanpäälle ja ilmakehään (meidän tuntemaamme taivaan avaruuteen). Siellä taivaassa on taivaallinen sotajoukko, joukko Jumalan enkeleitä. Siellä on olentoja ja valtaistuimia. Siellä on jotain, mikä ei ole noussut ihmisen mieleen ja ajatuksiin. Taivaasta laskeutuva uusi Jerusalem on kuvattu että siinä on helmiportit ja kultaiset kadut, siellä on kristallinen virta ja siellä on puita jotka kantavat joka kuukausi hedelmää.