Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (5290)

Vierailija
5181/5290 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satukirjakauppiaan aloitus

Vierailija
5182/5290 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kielilläpuhumista en ymmärrä. Paitsi näitä kielia joita itsekin puhun, eli suomea, ruotsia, englantia ja vähän espanjaa. 

"Kielet" joita hellareissa korostetaan, ovat glossololiaa jota myös alkukantaiset heimot puhuvat.

Sen olen ymmärtänyt että se on yksi armolahjoista joita Pyhä Henki antaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5183/5290 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitten voittaa maailman ellei se joka uskoo että Jeesus on Jumalan Poika 

Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää. 

Maapallolla on miljardeja ihmisiä jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta. Kyllä Jeesus rakastaa heitäkin, kuten kaikkia luotujansa yhtä paljon.

Vierailija
5184/5290 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää. 

Maapallolla on miljardeja ihmisiä jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta. Kyllä Jeesus rakastaa heitäkin, kuten kaikkia luotujansa yhtä paljon.

Kyllä rakastaa mutta juuri tänään tuli jostain syystä mieleen video  koronarokotteen ottaneesta naisesta joka pilkkasi uskonsa takia rokotteen ottamatta jättäneitä. Ja huusi "Jeesus rakastaa minua". Tämän jälkeen välittömästi pökertyi lavalle tuosta vaan.

Vierailija
5185/5290 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mietityttää, että ottavatko uskovaiset tosissaan sen Mooseksen arkki-tarinan.

Vierailija
5186/5290 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kielilläpuhumista en ymmärrä. Paitsi näitä kielia joita itsekin puhun, eli suomea, ruotsia, englantia ja vähän espanjaa. 

"Kielet" joita hellareissa korostetaan, ovat glossololiaa jota myös alkukantaiset heimot puhuvat.

Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. 

Vierailija
5187/5290 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selität miljoonat Raamattu painokset kaikkialla maailmassa?

Vierailija
5188/5290 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. 

Onko sinulla armolahjoja?

Vierailija
5189/5290 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten selität miljoonat Raamattu painokset kaikkialla maailmassa?

Satukirjakauppiailla.

Vierailija
5190/5290 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rakastaa mutta juuri tänään tuli jostain syystä mieleen video  koronarokotteen ottaneesta naisesta joka pilkkasi uskonsa takia rokotteen ottamatta jättäneitä. Ja huusi "Jeesus rakastaa minua". Tämän jälkeen välittömästi pökertyi lavalle tuosta vaan.

Noinkin voi käydä. Silti ihmettelen "uskovaisia" jotka jättävät tahallaan lapsensa rokottamatta jonkin ihme uskomuksen/kultin takia. Sitten levittävät tuhkarokkoa ym, ym. ympäriinsä ja saavat aikaan epidemian. Näitä on etenkin Pohjanmaalla.

Vierailija
5191/5290 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään pyhää henkeä. Miksi nuo tyhjät rivivälit?

Vierailija
5192/5290 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos eivät usko siihen, niin heittää helvettiin. Niin on täynnä rakkautta.

Vierailija
5193/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekojen perusteella tuomitaan. Uskon perusteella (seuraamalla Jeesuksen opetuksia) voi pelastua. Puuttuuko tästä logiikasta jotain? Kyllähän siitä puuttuu. Arvaatteko, mikä on se puuttuva palanen?

Vierailija
5194/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetin tuli on ikuinen, koska sinne heitetään totuus. "Totuus ei pala tulessakaan." Toisin sanoen ne, jotka pitävät totuudesta kiinni palavat siellä iankaikkisesti.

"Totuus", eli se mitä pidät totuutena vie sinut helvettiin, koska rakkaus ei kaipaa "totuuttasi".

Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.

Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

Vierailija
5195/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kokemus sekä Jumalasta että Saatanasta ja olen oikeutettu muodostamaan mielipiteeni, kummasta tykkään enemmän. :)  Vapaalla tahdollani valitsen Jumalan.

Sinulla on vain harhoja. Jumala ei Raamatun mukaan anna ajallisia asioita uskon mukaan, vaan hänen aurinkonsa paistaa hyville ja pahoille kertomansa mukaan. Ja jos ympärille katsotaan, onni ja onnettomuus ei ole koskaan katsonut uskontoa.

Näin minulle on aiemminkin sanottu. Olen kuitenkin elänyt kristittynä vuosia. Ongelmat alkoi sen jälkeen kun minua alkoi suoraan sanottuna vituttamaan paholainen ja päätin hyökätä hänen kimppuunsa kuten hänkin hyökkää meitä vastaan.

Vierailija
5196/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kokemus sekä Jumalasta että Saatanasta ja olen oikeutettu muodostamaan mielipiteeni, kummasta tykkään enemmän. :)  Vapaalla tahdollani valitsen Jumalan.

Sinulla on vain harhoja. Jumala ei Raamatun mukaan anna ajallisia asioita uskon mukaan, vaan hänen aurinkonsa paistaa hyville ja pahoille kertomansa mukaan. Ja jos ympärille katsotaan, onni ja onnettomuus ei ole koskaan katsonut uskontoa.

Näin minulle on aiemminkin sanottu. Olen kuitenkin elänyt kristittynä vuosia. Ongelmat alkoi sen jälkeen kun minua alkoi suoraan sanottuna vituttamaan paholainen ja päätin hyökätä hänen kimppuunsa kuten hänkin hyökkää meitä vastaan.

En olisi tässä ellei Jumala olisi minua pelastanut. Pyrki tuhoamaan koko elämäni ja minut.

Vierailija
5197/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetin tuli on ikuinen, koska sinne heitetään totuus. "Totuus ei pala tulessakaan." Toisin sanoen ne, jotka pitävät totuudesta kiinni palavat siellä iankaikkisesti.

"Totuus", eli se mitä pidät totuutena vie sinut helvettiin, koska rakkaus ei kaipaa "totuuttasi".

Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala

Okei, aika omaperäinen tulkinta. Jeesus sanoo Raamatussa olevansa Tie, Totuus ja Elämä, mutta silti sinun mielestäsi totuudesta kiinnipitävät palavat helvetissä iankaikkisesti? Pyhästä Hengestä käytetään myös termiä Totuuden Henki, mutta tällä ei ole mitään merkitystä, vai? Millä perusteella rakkaus ei kaipaa totuutta? Jumala rakastaa, mutta Jumala ei ole sama asia kuin rakkaus. Miksi väität, että Jumala olisi rakkaus?

Raamatusta:

Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta.

Vierailija
5198/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.

Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Ja tämä tarina on tosi.

Vierailija
5199/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Ja tämä tarina on tosi.

Tuossa kohdassa tarkoitetaan tätä:

Se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika ja uskoo, mitä hän sanoo eli noudattaa hänen opetuksiaan, sillä on mahdollisuus pelastukseen ja iankaikkiseen elämään. Se, joka on saavuttanut pelastuksen eli iankaikkisen elämän noudattamalla Jeesuksen opetuksia, on siirtynyt kuolemasta elämään eikä joudu tuomittavaksi. 

Vierailija
5200/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä. "