Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (5290)
En, vaan puhun siitä, että meidän yhteiskuntamme on sellainen, että siihen sisältyy kilpailutilanteita.
Jatkan vielä tähän sen verran, että kommentissani kerroin, että olen auttanut kilpailijoitani. On hieman kummallista alkaa tivata, että yritänkö kilpailla muiden kanssa. Aiemmin olen halunnut tosiaan joitain sellaisia asioita, kuten opiskelupaikan ja työpaikan. Sinäkö et? Mutta itseasiassa kuten kerroin, olen auttanut kilpailijoitani, eikä minulle sitten lopulta hyvin käynyt, vaan hävisin. Mutta minulla on oikeastaan jo muita kiinnostuksenkohteita.
Vierailija kirjoitti:
En, vaan puhun siitä, että meidän yhteiskuntamme on sellainen, että siihen sisältyy kilpailutilanteita.
Jatkan vielä tähän sen verran, että kommentissani kerroin, että olen auttanut kilpailijoitani. On hieman kummallista alkaa tivata, että yritänkö kilpailla muiden kanssa. Aiemmin olen halunnut tosiaan joitain sellaisia asioita, kuten opiskelupaikan ja työpaikan. Sinäkö et? Mutta itseasiassa kuten kerroin, olen auttanut kilpailijoitani, eikä minulle sitten lopulta hyvin käynyt, vaan hävisin. Mutta minulla on oikeastaan jo muita kiinnostuksenkohteita.
Ehkäpä sinun kannattaisi rukoilla johdatusta opiskelu-tai työpaikkaan. Muistatko kun mainitsin täällä Jumalan tahdon mukaisesta tehtävästä. Sekin meni sinulta ohi, koska olit liian keskittynyt tulemaan pätemään kommenttiini muuta ja olemaan oikeassa. Kilpailemaan.
Ei ole kysymyksiä. Kerran aikuisiällä rukoilin, jotain jumalaa, olen eronnut kirkosta. Sitten toiveeni seuraavana päivänä tapahtui, ihmisen näkeminen vuosien jälkeen. Ilman omaa aktiivisuutta tai yhteystietoja. Ei se mihinkään hyvään johtanut, jos ei pahaankaan. Outoa oli. Agnostikko olen vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä sinun kannattaisi rukoilla johdatusta opiskelu-tai työpaikkaan. Muistatko kun mainitsin täällä Jumalan tahdon mukaisesta tehtävästä. Sekin meni sinulta ohi, koska olit liian keskittynyt tulemaan pätemään kommenttiini muuta ja olemaan oikeassa. Kilpai
En kilpaile sinun kanssasi, vaan kommentoin viestejä. Se ei ole kilpailua. Projisoitkohan minuun omaa tilannettasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä sinun kannattaisi rukoilla johdatusta opiskelu-tai työpaikkaan. Muistatko kun mainitsin täällä Jumalan tahdon mukaisesta tehtävästä. Sekin meni sinulta ohi, koska olit liian keskittynyt tulemaan pätem
Se mitä kommentoisin tähän, jätän jumalanpelosta kommentoimatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/emerituspiispa-wille-riekkisen-mieles…
Eli hän ei usko paholaiseen ja demoneihin? No se ei ole Raamatun mukaista koska Jeesus ajoi pahoja henkiä ulos ihmisistä jne. Saatana mainitaan apostolien kirjoituksissa.
Hän sanoo että paha halutaan ulkoistaa tällaisiin hahmoihin jotta ihmisen ei tarvitse itse ottaa vastuuta.
Jeesus ei kiellä ihmisen sydämestä t
Muita Riekkisen ihmeellisyyksiä:
Mitä tiedetään, mitä Riekkinen itse sanoo tai esittää
Riekkinen kirjoittaa teoksessaan Valo ja pimeys (2025) mm. että Jeesuksesta tehtiin Jumala kun kristinusko siirtyi juutalaisuudesta kreikkalaiseen kulttuuriin.
Hän myös sanoo, että Jeesuksen asema Jumalan Poikana on erityisen ongelmallinen.
Lisäksi Riekkisen mukaan monet kristilliset dogmit kuten neitseestäsyntymys eivät ole alkuperäisiä, vaan syntyneet myöhemmin kirkon historiassa, osin helleenisestä mausta.
Riekkisen teologia on todennäköisesti lähempänä alkukristillisyyttä kuin se, mitä nykyään kristinuskoksi väitetään.
Jeesuksen Jumaluus tosin perustuu profetioihin. Jos Jeesuksen tunnustaa messiaaksi, tarkoittaa se käytännössä, että hän on myös kuningas ja kaikki kuninkaat ovat Jumalan Poikia.
Neitseestä syntyminen taas perustunee Juutalaiseen lainsäädäntöön ja Jeesuksen esikoisuuteen: Jotta Jeesus voisi olla esikoinen, on hänen tullut syntyä neitseestä, eli olla äitinsä esikoinen. Esikoinen on Pyhä uhri Jumalalle, kuten myös Iisak oli.
"Pyhitä minulle jokainen esikoinen, jokainen, joka israelilaisten seassa, sekä ihmisistä että karjasta, avaa äidinkohdun; se on minun". 2. Moos. 13:2
ja myöskin Aabel toi uhrilahjan laumansa esikoisista, niiden rasvoista. Ja Herra katsoi Aabelin ja hänen uhrilahjansa puoleen; 1. Moos. 4:4
Riekkisen teologia on todennäköisesti lähempänä alkukristillisyyttä kuin se, mitä nykyään kristinuskoksi väitetään.
Jeesuksen Jumaluus tosin perustuu profetioihin. Jos Jeesuksen tunnustaa messiaaksi, tarkoittaa se käytännössä, että hän on myös kuningas ja kaikki kuninkaat ovat Jumalan Poikia.
Neitseestä syntyminen taas perustunee Juutalaiseen lainsäädäntöön ja Jeesuksen esikoisuuteen: Jotta Jeesus voisi olla esikoinen, on hänen tullut syntyä neitseestä, eli olla äitinsä esikoinen. Esikoinen on Pyhä uhri Jumalalle, kuten myös Iisak oli.
"Pyhitä minulle jokainen esikoinen, jokainen, joka israelilaisten seassa, sekä ihmisistä että karjasta, avaa äidinkohdun; se on minun". 2. Moos. 13:2
ja myöskin Aabel toi uhrilahjan laumansa esikoisista, niiden rasvoista. Ja Herra katsoi Aabelin ja hänen uhrilahjansa puoleen; 1. Moos. 4:4
Sen sijaan, että miettisi alkukristittyjen uskomuksia, voisi miettiä sitä, että mikä on totta. Sellaisia ihmisiä on kyllä olemassa, jotka tuntevat sen. Joissain muissa uskonnoissa esimerkiksi ollaan kiinnostuneita sellaisista ihmisistä heidän ollessaan elossa. Siellä ei ole tapana sellainen, että vasta kuoleman jälkeen julistellaan jotain, kun kyseinen ihminen ei enää ole maisemissa.
Onko Elon Musk antikristus ja neuralink pedon merkki
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ja olen sanonut, ettei minulla ole mitään uutta tietoa. Korjaan vain väärinkäsityksiä muutamaan asiaan liittyen. Olen todella tylsä oikeastaan ja tietoni hyvin rajallista. Se liittyy aika olennaisiin asioihin tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ja olen sanonut, ettei minulla ole mitään uutta tietoa. Korjaan vain väärinkäsityksiä muutamaan asiaan liittyen. Olen todella tylsä oikeastaan ja tietoni hyvin rajallista. Se liittyy aika olennaisiin asioihin tosin.
Kerron yhden tärkeän asian tiedosta. En tiedä mistään asioista mitään. Minulla on vain sellainen ymmärrys todellisuuden luonteesta, mitä tavallisilla ihmisillä ei ole. Tietoa te löydätte helposti. On paljon sellaisia ihmisiä, jotka osaavat kertoa teille paljon enemmän kuin minä. Mutta he eivät välttämättä puhu Totuudesta. Ja silloin, jos he eivät puhu Totuudesta, he sekoittavat totuuteen valhetta niin, että se muuttuu tunnistamattomaksi. Heidän puheensa on sekoitus, josta te ette pysty erottamaan Totuutta. Minä puhun Totuudesta eli sen vähän, mitä tiedän, kerron teille ilman valhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron yhden tärkeän asian tiedosta. En tiedä mistään asioista mitään. Minulla on vain sellainen ymmärrys todellisuuden luonteesta, mitä tavallisilla ihmisillä ei ole. Tietoa te löydätte helposti. On paljon sellaisia ihmisiä, jotka osaavat kertoa teille paljon enemmän kuin minä. Mutta he eivät välttämättä puhu Totuudesta. Ja silloin, jos he eivät puhu Totuudesta, he sekoittavat totuuteen valhetta niin, että se muuttuu tunnistamattomaksi. Heidän puheensa on sekoitus, josta te ette pysty erottamaan Totuutta.
Mikä tekee sinusta niin erityisen verrattuna muihin, että vain sinulle olisi uskottu Totuus?
Mikä tekee sinusta niin erityisen verrattuna muihin, että vain sinulle olisi uskottu Totuus?
En ole ainut, mutta ei se kovin tavallista ole.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis SEKÄ käsittänyt Totuuden ja löytänyt rakkauden kuten aiemmassa viestissä sanoit. Oletko nyt siis korkeimmassa päämäärässäsi elämässäsi? Korostamassa itseäsi vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis SEKÄ käsittänyt Totuuden ja löytänyt rakkauden kuten aiemmassa viestissä sanoit. Oletko nyt siis korkeimmassa päämäärässäsi elämässäsi? Korostamassa itseäsi vauvapalstalla?
Minulla on muitakin kiinnostuksenkohteita. Olin oikeastaan ajatellut, etten koskaan puhuisi tästä aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on muitakin kiinnostuksenkohteita. Olin oikeastaan ajatellut, etten koskaan puhuisi tästä aiheesta.
Ethän sinä muuta teekään kun puhut täällä. Ja esimerksi se millä intohimolla tulet pätemään minun kommentteihini, saa minut epäilemään suuria väitteitäsi. Sen lisäksi näköjään kommentoit myös ohi aiheen.
En epäile että nuo asiat on mahdollista saavuttaa mutta oletko sinä saavuttanut ne, enpä löisi vetoa sen puolesta.
Ethän sinä muuta teekään kun puhut täällä. Ja esimerksi se millä intohimolla tulet pätemään minun kommentteihini, saa minut epäilemään suuria väitteitäsi. Sen lisäksi näköjään kommentoit myös ohi aiheen.
En epäile että nuo asiat on mahdollista saavuttaa mutta oletko sinä saavuttanut ne, enpä löisi vetoa sen puolesta.
Niin, siis olin ajatellut ennen kuin aloin kirjoittaa tähän ketjuun. Itse koen kommenttieni olevan ennemminkin lakonisia kuin intohimoisia. En odota, että kukaan uskoisi. Siksihän en tästä puhukaan. Mutta kuten kerroin aiemmin, tunsin myötätuntoa niitä kohtaan, jotka etsivät ja kyselevät, ja siksi päätin alkaa kirjoittaa tähän ketjuun. Olen saanut aika vihaisia kommentteja, mutta osasin odottaa sitä. Tiedätkö, en ole kovinkaan kiinnostunut siitä, mitä sinä ajattelet minusta. Kirjoitan kommentteja siltä varalta, että niistä olisi jollekin hyötyä tai apua. (Ja trollit ovat huolellisesti yrittäneet mitätöidä näkemyksiäni.)
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis olin ajatellut ennen kuin aloin kirjoittaa tähän ketjuun. Itse koen kommenttieni olevan ennemminkin lakonisia kuin intohimoisia. En odota, että kukaan uskoisi. Siksihän en tästä puhukaan. Mutta kuten kerroin aiemmin, tunsin myötätuntoa niitä kohtaan, jotka etsivät ja kyselevät, ja siksi päätin alkaa kirjoittaa tähän ketjuun. Olen saanut aika vihaisia kommentteja, mutta osasin odottaa sitä. Tiedätkö, en ole kovinkaan kiinnostunut siitä, mitä sinä ajattelet minusta. Kirjoitan kommentteja siltä varalta, että niistä olisi jollekin hyötyä tai apua.
Se ei taida olla ihan totta, sillä äärimmäisen kiinnostuneeltahan sinä vaikutat minun kommenttejani kohtaan
Se ei taida olla ihan totta, sillä äärimmäisen kiinnostuneeltahan sinä vaikutat minun kommenttejani kohtaan
Minun kommenttini eivät ole sinulle henkilökohtaisesti kirjoitettuja, kuten ilmeisesti sinun kommenttisi ovat minulle. Kommentoin yleisesti niitä asioita, joihin minulla on näkemyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minun kommenttini eivät ole sinulle henkilökohtaisesti kirjoitettuja, kuten ilmeisesti sinun kommenttisi ovat minulle. Kommentoin yleisesti niitä asioita, joihin minulla on näkemyksiä.
Kommenttini joihin tulet työntämään näkemyksiäsi eivät ole osoitettuja sinulle. Käyttäydyt huonotapaisesti sekä ylemmyydentuntoisesti ja sen jälkeen kuvittelet olevasi viisas vieläpä.
Mitä sielunhoidossa tapahtuu?