Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (5290)

Vierailija
5201/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lukevat niin kuin piru Raamattua muille 

Tieto tekee ylpeäksi, rakkaus rakentaa

Vierailija
5202/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä. "

Viittaatko tällä kommentilla omaan tilanteeseesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5203/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Vierailija
5204/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla ylpeä itsestään kunhan ei tule ylpeäksi ihmiseksi. Rakkaus on ylpeä siitä mitä edustaa.

Vierailija
5205/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä. "

Kun sinä otit puheeksi pimeydessä vaeltamisen, otin esiin vain sen kuka vaeltaa pimeässä 

Vierailija
5206/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Joskus täytyy taistella saadakseen rauhaa.

Vierailija
5207/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustuuko tuo toteamus johonkin Raamatun kohtaan? Minusta vaikuttaa siltä, että se on sinun mielipiteesi.

Vierailija
5208/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuuko tuo toteamus johonkin Raamatun kohtaan? Minusta vaikuttaa siltä, että se on sinun mielipiteesi.

1. Kor 8:1

Vierailija
5209/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T yahweh. Kristinusko on vähän keskeneräinen siinä mielessä että se ei tee selkeää pesäeroa näihin juutalaisten raakuuksiin, vaikka se oli kuitenkin selkeä jeesuksen sanoma ja jopa 10 käskyssä sanotaan, että älä tapa. Tuollainen miekoittelu ei siihen sovi, ei sitten millään.

Vierailija
5210/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus täytyy taistella saadakseen rauhaa.

Joo no voitko mennä taistelemaan vaikka gazaan muiden samanmielisten kanssa. Moiccu!

Vierailija
5211/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla ylpeä itsestään kunhan ei tule ylpeäksi ihmiseksi. Rakkaus on ylpeä siitä mitä edustaa.

Eri

Ei saa. Tulisi tehdä sitä, mikä on oikein oman parhaan ymmärryksensä mukaan asettaen itsensä sivuun. Esimerkiksi voi olla kyse siitä, että kerrottavat asiat ovat liian tärkeitä siihen, että välittäisi siitä, pitääkö joku satunnainen ihminen omaa käyttäytymistä ylpeänä.

Vierailija
5212/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitten voittaa maailman ellei se joka uskoo että Jeesus on Jumalan Poika 

Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää. 

Maapallolla on miljardeja ihmisiä jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta. Kyllä Jeesus rakastaa heitäkin, kuten kaikkia luotujansa yhtä paljon.

Kyllä rakastaa mutta juuri tänään tuli jostain syystä mieleen video  koronarokotteen ottaneesta naisesta joka pilkkasi uskonsa takia rokotteen ottamatta jättäneitä. Ja huusi "Jeesus rakastaa minua". Tämän jälkeen välittömästi pökertyi lavalle tuosta vaan.

Noinkin voi käydä. Silti ihmettelen "uskovaisia" jotka jättävät tahallaan lapsensa rokottamatta j

Uskomukseen se rokottaminenkin perustuu. Uskot sitä että rokote on sitä mitä sen väitetään olevan ja lisäksi uskot tarinaan mitä se tekee, mistä se tulee, onko se tarpeellista ... Pelkkää uskomusta uskomuksen päälle. Jos olet itse kehittänyt rokotteen niin sitten voit sanoa, että se perustuu tietoon ja kokemukseen, muuten se on ihan puhdasta uskoa.

Vierailija
5213/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sinä otit puheeksi pimeydessä vaeltamisen, otin esiin vain sen kuka vaeltaa pimeässä 

Eli halusit ilmeisesti kertoa, että sinun mielestäsi minä vaellan pimeässä. Selvä. Olet nyt kertonut mielipiteesi.

Vierailija
5214/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietityttää, miksi helluntailaisille ja vl-laisille raha on niin korostuneessa roolissa? Sitä pitää olla paljon, kuten muutakin omaisuutta. Tuota ominaisuutta en ole havainnut tavis luterilaisilla. 

Eivät vastaa kysymykseen, koska mammona on heille niin tärkeätä ja vissiin tietävät, että se on vastoin Raamatun opetuksia. 

Jumalaa ei oikeastaan kiinnosta, asuuko joku hienosti vai ei. Ja jollekin jumalan tarjoama työ voi olla tuottoisaa, tai hankkia resursseja. 

Raha itsessään ei ole paha, vaan rakkaus rahaan. Nämä ovat kaksi eri asiaa. 

Vierailija
5215/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietityttää, miksi helluntailaisille ja vl-laisille raha on niin korostuneessa roolissa? Sitä pitää olla paljon, kuten muutakin omaisuutta. Tuota ominaisuutta en ole havainnut tavis luterilaisilla. 

Eivät vastaa kysymykseen, koska mammona on heille niin tärkeätä ja vissiin tietävät, että se on vastoin Raamatun opetuksia. 

Jumalaa ei oikeastaan kiinnosta, asuuko joku hienosti vai ei. Ja jollekin jumalan tarjoama työ voi olla tuottoisaa, tai hankkia resursseja. 

Mutta kateus taisi olla kuolemansynti, eli älä kadehdi tai panettele varakkaita.

Vierailija
5216/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha vitsi: "Siitä minä olen ylpeä, että en ole koskaan ylpeyden syntiin langennut".

Vierailija
5217/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee sinusta niin erityisen verrattuna muihin, että vain sinulle olisi uskottu Totuus?

En ole ainut, mutta ei se kovin tavallista ole.

Olet siis SEKÄ käsittänyt Totuuden ja löytänyt rakkauden kuten aiemmassa viestissä sanoit. Oletko nyt siis korkeimmassa päämäärässäsi elämässäsi? Korostamassa itseäsi vauvapalstalla?

Olipa naurettava kommentti. Yhdellä ihmisellä voi olla pala totuutta ja totta kai hänen tulee se jakaa muiden kanssa. Vauva-palsta on erinomainen väylä siihen, sillä se poistaa lukuisia ongelmia mitä omilla kasvoilla minkä tahansa asian ääneen sanominen aiheuttaa, varsinkin jos on nainen. Sillä miehet ne vihaavat profetoivia naisia.

Vierailija
5218/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Kor 8:1

Tuo kohta koskee epäjumalille uhrattua lihaa. Siinä puhutaan myös oikeasta tiedosta, joka on eri asia kuin tavallinen tieto. Kohdan perusteella siis oikeaa tietoa on olemassa, mutta se ei ole kaikkien saatavilla. Kopioin kohdan tähän:

Sitten on puhuttava epäjumalille uhratusta lihasta. Meillä kaikilla toki on tästä asiasta tieto. Mutta tieto tekee ylpeäksi, rakkaus sen sijaan rakentaa. Jos joku luulee tietävänsä jotakin, hänellä ei vielä ole oikeaa tietoa. Mutta jos joku rakastaa Jumalaa, hänet Jumala tuntee.

Epäjumalille uhratun lihan syömisestä sanon näin: Me tiedämme, ettei epäjumalia ole olemassa, on vain yksi ainoa Jumala. 

Vierailija
5219/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, ettei se, joka kerää rahaa rakasta rahaa? Vai että hän rakastaa sitä vain vähän? Mitä oikein yrität sanoa? Entä millä perusteella väität, että Jumalaa ei kiinnosta?

Raamatusta:

Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle. Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta. Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi.

Silmä on ruumiin lamppu. Jos silmäsi on terve, koko ruumiisi on valaistu. Jos silmäsi ovat huonot, koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, millainen onkaan pimeys!

Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.

Vierailija
5220/5290 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitten voittaa maailman ellei se joka uskoo että Jeesus on Jumalan Poika 

Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää.

Täytyy myös noudattaa Jeesuksen opetuksia tai ainakin vilpittömästi ja tosissaan pyrkiä noudattamaan.

Montakin sairaalaa olet rakentanut ja montako pelastanut auttanut tai hoitanut terveeksi . Oletko päästänyt vapaaksi ja antanut anteeksi.  Ala tehdä parannusta. 

Pharmakeia on kielletty raamatussa ja sen palveleminen nähdään pahana. Mm. ne kätilönaiset, jotka asettuivat pharmakeiaa vastaan ja vasta sen jälkeen heidät palkittiin omilla lapsilla. Lääketiede ja -teollisuus ovat lähes kaikkinensa täysin jumalan tahdon vastaista toimintaa. Jeesus ei parantanut lääkkeillä.