Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (4236)

Vierailija
4221/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalalla ei ole mitään uskontoa antaa.

Hänellä on liitto. 

Vanha liitto ja uusi liitto.

Liitto on henkilökohtainen suhde.

Ei ole, vaan tie Jumalan luo.

Ainakin jos SAK:lta kysytään. 

Haluatko, että kerron lisää tästä aiheesta?

Vierailija
4222/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua pelota olla besserwisser, mistä sen tietää jos olet omassa erinomaisuudessasi kauempana kuin ateistit ovat Jumalasta

Ei minua pelota se, että olisin kauempana Jumalasta kuin ateistit.

Niin mutta kai olet lukenut fariseuksista Raamatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4223/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua pelota olla besserwisser, mistä sen tietää jos olet omassa erinomaisuudessasi kauempana kuin ateistit ovat Jumalasta

Kyllä olen.

Vierailija
4224/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen.

Et miellä omaa asennettasi vastaavaksi?

Vierailija
4225/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen.

En miellä. 

Vierailija
4226/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen.

En miellä. 

Olet itse vasta matkalla jos siis oikeasti seuraat Jeesusta, mutta esiinnyt kuten sinulla olisi kaikki vastaukset

Vierailija
4227/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse vasta matkalla jos siis oikeasti seuraat Jeesusta, mutta esiinnyt kuten sinulla olisi kaikki vastaukset

En esiinny. Esiinnytkö ehkä itse?

Vierailija
4228/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on liitto. 

Avioliitto on henkilökohtainen suhde toiseen osapuoleen, onko sillä joku päämäärä?

Vierailija
4229/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole sellaiseen tarvetta 

Sinua vain ärsyttää että olen immuuni jutuillesi ja et pääse pätemään kun joku tietää mahdollisesti sinua enemmän. Ja sinulle tulee siitä epävarma olo. Kun kerroin että kyse on Jumalan tuntemisesta.

Vierailija
4230/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole sellaiseen tarvetta 

Sinua vain ärsyttää että olen immuuni jutuillesi ja et pääse pätemään kun joku tietää mahdollisesti sinua enemmän. Ja sinulle tulee siitä epävarma olo. Kun kerroin että kyse on Jumalan tuntemisesta.

Selvä.

Vierailija
4231/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on liitto. 

Avioliitto on henkilökohtainen suhde toiseen osapuoleen, onko sillä joku päämäärä?

On.

Vierailija
4232/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa kohtaamistani uskovaisista on rasisteja, ikävä kyllä.

Vierailija
4233/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

raamatun jumala ei voi olla luoja.

Vierailija
4234/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ole sinun inhimillisessä häkissäsi. Hän tuntee jokaisen luomansa tähden nimeltä.

Nimenomaan - jumalalle pitäisi olla mahdollista tehtä asioita paljon vähemmin rajoituksin kuin mitä kenellekään ihmiselle. Siksi onkin omituista esittää väite, ettei jumala kykenisi valehtelemaan. 

Totuus ei valehtele.

Mitä tällä tarkoitat? Aksiomaattisesti voidaan toki sanoa, että totuus ei ole valhe, mutta se nyt on aika itsestäänselvyys. Luonnollisesti Jumalan kertoma valhe ei olisi totta. Vai yritätkö sanoa, että mielestäsi Jumala ei ole kykenevä kertomaan valhetta?

Valheella on isä. Se ei ole Jumala.

Hmm, ketkä olivatkaan valheen isästä, Perkeleestä?

Vierailija
4235/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa kohtaamistani uskovaisista on rasisteja, ikävä kyllä.

Hauskaa, että haluat nostaa tätä ketjua. Olen kirjoittanut tähän monia kommentteja, joissa olen kertonut omia näkemyksiäni kristinuskosta. Suosittelen tutustumaan erityisesti seuraaviin aiheisiin: lain noudattamisen ja uskon merkitys ja suhde toisiinsa, Lutherin sola fide -opin merkitys, pyhityksen merkitys pelastukselle sekä oman ajattelun ja organisaatioiden tarjoamien oppien merkitys ja suhde toisiinsa. 

Vierailija
4236/4236 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Tunnen paljon homoja ja he ovat olleet homoja lapsesta saakka. Kysymys: miksi Jumala loi homot jos homoseksuaalinen käytös tuomitaan Raamatussa? 

Jeesus EI MISSÄÄN tuominnut homoja! Hän tosin sanoi että avioliitto on VAIN miehen ja naisen välinen. Hän myös sanoi, että se on loppuelämän kestävä vala, joka on annettu Jumalan silmien edessä ja että se ei ole "kaikille". Jeesus luetteli kuinka on monenlaisia ihmisiä, jotka ovat kykenemättömiä siihen. 

Vanhatestamentti tuomitsi homouden kuten myös esim. sianlihan syönnin tai veren syönnin. On aika selvää, miksi sianlihan syönti oli syntiä. Jos sianlihaa ei kypsennä läpikotaisin ja puhdista raakaan sianlihaan käytettyjä työvälineitä huolella voi saada trikiini-loisen elimistöönsä ja se on parantumaton ja vaarallinen tar

Jeesus tuli "kirkastamaan" säännöt. Hän vihasi avoimesti fariseuksia ja kirjanoppineita ja puhui näistä poikkeuksellisen "hyytävällä tavalla". 

Jos mietitään tuhlaajapoika-tarinaa, mikä oli käänteentekevä. Tuohon aikaan Lähi-Idän kulttuureissa oli ja on edelleenkin, "kunniakulttuuri", ja kunniaväkivalta ja kunniam urhat ym. Suvun kunnia oli kaikkikaikessa. Tuhlaajapoika teki teollaan niin suuren rikoksen ja häpäisi isänsä ja sukunsa kunnian, että jokainen tuon ajan "tolkunihminen", isä ja sukunsa patriarkka, olisi oman ja sukunsa kunnian palauttamisen vuoksi ollut valmis jopa riistämään pojan hengen. Mutta isä teki jotain käsittämätöntä ja täysin poikkeuksellista tuona aikana: Hän ilosta itkien järjesti suuret juhlat pojan kotiinpalun kunniaksi ja otti tämän avosylin vastaan. Tämän takia kristinuskossa kaunein piirre on armeliaisuus. 

Vanhassa testamentissa oli lukuisia "rikoksia" joista oli asetettu kuolemanrangaistus. Jumala siis kannattaa kuolemantuomiota, se on raamatunmukainen rangaistus. Esim. jos lapsi avioitui vääräuskoisen kanssa niin lapsi, hänen puolisonsa ja heidän lapsensa piti eliminoida. Tämä käytäntö on edelleen tyypillinen monissa osissa Lähi-Itää. Jeesus kirkasti uskon tuomalla siihen armeliaisuuden. Jeesus opetti meille mielestäni, että tietyt lait jotka aiheuttivat ihmisille vain haittaa ja kärsimystä voi rikkoa, kuten viljan tähkien kerääminen sapattina jos on nälkä tai sairaiden parantaminen sapattina. Homojen vainoamisesta ei ole mitään hyötyä tai iloa, koska homoutta on aina ollut ja sitä tulee aina olemaan. Se on ominaisuus jolle homo ei itse voi mitään. Hän ei voi itse valita. Tuomitsemalla heidät pistät heidät vain fariseuksen tapaan kantamaan taakkaa, jota et edes itse jaksaisi kantaa. Toteuttaessaan taipumustaan muiden homojen kanssa hän ei tee kenellekään mitään pahaa. Jumala on rakkaus ja homotkin rakastuvat. Onko heidän rakkautensa jotenkin likaista? Se on kuitenkin samanlaista kuin heteroilla. 

Esim. sianlihan syönti oli VT:ssä kielletty mutta Jeesus sanoi, että se ei saastuta ihmistä mikä menee hänen sisäänsä vaan se mitä hän "ulostaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi