Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?
Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?
Kommentit (4299)
Vierailija kirjoitti:
Jumala on kaikkitietävä ja kaikkinäkevä. MUTTA hän antoi luoduilleen vapaan tahdon. Hän antoi näille vapauden päättää itsenäisesti asioista. Hän antoi luoduilleen "mielenvapauden". Jumala loi ihmisen sielun vapaaksi kuin taivaan lintu. Saatana haluaa kahlita ihmiskunnan joko manipuloimalla tai pelottelemalla tai viettelemällä rikkauksilla tai korruptoimalla rajattomalla vallalla. Saatana toimii rajattoman ahneiden ja vallanhimoisten, epärehellisten, korruptoituneiden, vailla omatuntoa ja armeliaisuutta olevien ihmisten ja yhteisöjen avulla jotka haluavat orjuuttaa vapaita sieluja. Näiden orjuuttajien, jotka ovat pikkuhiljaa antaneet sielunsa saatanan käsiin saadakseen enemmän valtaa ja mammonaa.
Niin, miksi Jumala haluasi luoda Saatanan? Miksi Jumala haluaa pahuuden olevan keskuudessamme?
Jumala on rakkaus ja rakkaus on vapaa tahto, jos Jumala ei antaisi meille vapautta valita niin se ei olisi täydellistä rakkautta. Siksi on pahuutta, mutta jos yhtään asiaa miettii niin muutaman vuoden kärsimys ei ole mitään verrattuna IKUISEEN loppumattomaan täydellisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Tunnen paljon homoja ja he ovat olleet homoja lapsesta saakka. Kysymys: miksi Jumala loi homot jos homoseksuaalinen käytös tuomitaan Raamatussa?
Onneton kompa
Mutta kysyjä sentään osasi kysyä " ... jos homoseksuaalinen käytös tuomitaan ... ". Olen heterona samalla viivalla homojen kanssa. Seksuaalisuuden toteuttamisessa mulla on samat ohjeet ja rajat kuin heillä. t. sinkku
Vierailija kirjoitti:
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Tunnen paljon homoja ja he ovat olleet homoja lapsesta saakka. Kysymys: miksi Jumala loi homot jos homoseksuaalinen käytös tuomitaan Raamatussa?
Ihmisillä on paljon sellaisia ominaisuuksia ja olosuhteita, jotka vaikeuttavat Jumalan tahdon noudattamista. Minä en sano, että homous on tällainen olosuhde. En ole itse homoseksuaali, joten en ole pohtinut Jumalan tahdon noudattamista siitä näkökulmasta. Olennaista on se, miten homoseksuaali henkilö itse kokee homoseksuaalisuutensa. Jos hänen mielestään asiassa ei ole mitään ongelmaa, minun mielestäni muilla ei ole mitään puuttumista aikuisen ihmisen elämään. Jos homoseksuaali ihminen itse kokee asian ongelmaksi, hän on ihan samanlaisen tilanteen edessä, kuin kuka tahansa, joka pohtii sitä, miten voisi paremmin toteuttaa elämässään Jumalan tahtoa. Olennaista tässä asiassa, kuten muissakin samantyyppisessä asioissa, on kunnioittaa muita ihmisiä ja keskittyä omiin asioihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on rakkaus ja rakkaus on vapaa tahto, jos Jumala ei antaisi meille vapautta valita niin se ei olisi täydellistä rakkautta. Siksi on pahuutta, mutta jos yhtään asiaa miettii niin muutaman vuoden kärsimys ei ole mitään verrattuna IKUISEEN loppumattomaan täydellisyyteen.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on paljon sellaisia ominaisuuksia ja olosuhteita, jotka vaikeuttavat Jumalan tahdon noudattamista. Minä en sano, että homous on tällainen olosuhde. En ole itse homoseksuaali, joten en ole pohtinut Jumalan tahdon noudattamista siitä näkökulmasta. Olennaista on se, miten homoseksuaali henkilö itse kokee homoseksuaalisuutensa. Jos hänen mielestään asiassa ei ole mitään ongelmaa, minun mielestäni muilla ei ole mitään puuttumista aikuisen ihmisen elämään. Jos homoseksuaali ihminen itse kokee asian ongelmaksi, hän on ihan samanlaisen tilanteen edessä, kuin kuka tahansa, joka pohtii sitä, miten voisi paremmin toteuttaa elämässään Jumalan tahtoa. Olennaista tässä asiassa, ku
Meillä on tosiaan yksityisasiamme. Räsänen sanoi aamutv:ssä A2 homoillan jälkeen (homoavioliittoon liittyen), etteihän se ole lainsäätäjän asia, mitä aikuiset makuuhuoneessaan puuhaavat. Tämä on hyvä ymmärtää.
Jeesuksen opetuslapsena olisi oleellista keskittyä Jeesukseen, ja kysellä Häneltä omat elämänohjeet.
Meillä on tosiaan yksityisasiamme. Räsänen sanoi aamutv:ssä A2 homoillan jälkeen (homoavioliittoon liittyen), etteihän se ole lainsäätäjän asia, mitä aikuiset makuuhuoneessaan puuhaavat. Tämä on hyvä ymmärtää.
Jeesuksen opetuslapsena olisi oleellista keskittyä Jeesukseen, ja kysellä Häneltä omat elämänohjeet.
Kannattaa lukea Raamatusta siitä, mitä Jeesus on sanonut, niin ei tarvitse arvailla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea Raamatusta siitä, mitä Jeesus on sanonut, niin ei tarvitse arvailla.
Jumala puhuu myös Pyhän Henkensä kautta
Ei. Enemmän ihmetyttää ne uskontoon uskovat ihmiset. Enkä nyt puhu pelkästään kristinuskosta.
"Kannattaa lukea Raamatusta siitä, mitä Jeesus on sanonut, niin ei tarvitse arvailla."
"Jumala puhuu myös Pyhän Henkensä kautta "
Jep, kartta ja kompassi! Lisäksi yhteys muiden uskisten kanssa, niin pysyy tiellä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Enemmän ihmetyttää ne uskontoon uskovat ihmiset. Enkä nyt puhu pelkästään kristinuskosta.
Minä uskon uskoon ja Jeesukseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe on käsitelty jo. Kertauksena, että kannattaa olla varuillaan sen suhteen, ettei turvaudu omaan mielikuvitukseensa tai johonkin muuhun henkiolentoon Jumalan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe on käsitelty jo. Kertauksena, että kannattaa olla varuillaan sen suhteen, ettei turvaudu omaan mielikuvitukseensa tai johonkin muuhun henkiolentoon Jumalan sijaan.
"Minun lampaani kuulevat minun ääneni"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuulee ääniä päässään niin kyseessä ei välttämättä ole mikään yliluonnollinen parrakas ukkeli joka asuu pilvien päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minun lampaani kuulevat minun ääneni"
Jep. Raamatusta.
Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.
Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus EI MISSÄÄN tuominnut homoja! Hän tosin sanoi että avioliitto on VAIN miehen ja naisen välinen. Hän myös sanoi, että se on loppuelämän kestävä vala, joka on annettu Jumalan silmien edessä ja että se ei ole "kaikille". Jeesus luetteli kuinka on monenlaisia ihmisiä, jotka ovat kykenemättömiä siihen.
Vanhatestamentti tuomitsi homouden kuten myös esim. sianlihan syönnin tai veren syönnin. On aika selvää, miksi sianlihan syönti oli syntiä. Jos sianlihaa ei kypsennä läpikotaisin ja puhdista raakaan sianlihaan käytettyjä työvälineitä huolella voi saada trikiini-loisen elimistöönsä ja se on parantumaton ja vaarallinen tartunta ja menee mm. aivoihin. Raa'assa sianlihassa on myös muita ihmiselle haitallisia loisia ja pöpöjä. Lammas oli "pyhä eläin" koska sitä voi syödä vaikka raakana. Autiomaiden paimentolaisilla oli usein niukasti polttopuita kypsentää liha huolella ja huolehtia hygieniasta ja tuolloin ei myöskään ymmärretty mitään bakteereista ja viruksista. Sairaudet oli jumalan rangaistuksia. Siksi myös homous oli kiellettyä ja hu' orat piti kivittää. He toivat yhteisöön uusia eksoottisia sairauksia, jumalan rangaistuksia. heteropojat oli usein neitsyitä avioliittoon astuessaan johtuen siitä, että nuoria tyttöjä vahdittiin tarkasti. Heteropojilla ei juuri ollut mahdollisuutta toteuttaa esiaviollista seksiä. Homopojilla tätä ongelmaa ei ollut. Heillä oli vaeltavina paimentolaisina vaikka mitä houkutuksia lähikaupungeissa. He tosin sitten saivat eksoottisia lähikontakteissa leviäviä sairauksia, kuten heteromiehet jotka kävi h' ralla. Jumala siis rankaisi heitä. Heidän touhunsa vaaransi koko yhteisön ja vähintään heidän vaimonsa ja jälkeläisensä. Ei ollut mitään antibiootteja ym.
Tuolloin ei ollut "homoja". Homoseksuaalisuus ymmärrettiin seksuaalisen "per voilun" muotona ja homopoika joutui naimisiin naisen kanssa siinä missä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuulee ääniä päässään niin kyseessä ei välttämättä ole mikään yliluonnollinen parrakas ukkeli joka asuu pilvien päällä.
Niin, Pyhän Hengen ääni on sydämessä, Jumala on kolmiyhteinen