Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta?

Vierailija
29.07.2025 |

Onko kysymyksiä joihin et ole saanut vastausta? Asioita joita on vaikea ymmärtää?

Kommentit (4702)

Vierailija
2361/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän dna:han on koodattu selkeästi säilymisen pyrkimys. Maapallolla jokainen laji tekee kaikkensa säilyäkseen, piittaamatta muista lajeista. Muita lajeja saatetaan kyllä suosia, mutta se tehdään itseä ajatellen eli hyötynäkökulman kautta. Siten toimivat pienimmätkin eliöt ja kasvit, niin toimii ihminenkin pääasiallisesti. Siitä voi päätellä elämän luonteen. Jos Jumala on olemassa, muodossa missä tahansa, hän suosii hedonistista kilpailuhenkisyyttä. Näkeehän sen siitäkin, minkälaiset ihmiset pärjäävät parhaiten.

Vierailija
2362/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidät pelastetaan yksin armosta. Mikään meidän yritys ei auta hitustakaan pelastukseen. Vaikka itse menisin ristille niin en silläkään pääsisi taivaaseen. Vaikka keräisin miljoonan  syöpäsairaille lapsille, vaikka laulaisin maailman ihanimmalla lauluäänellä ylistyslaulun Jumalalle, vaikka pelastaisin jonkun u

Voiko seksuaalisesti aktiivinen homoseksuaali päästä taivaaseen, jos on aidossa oikeassa uskossa?

Minä en voi päättää sitä. En voi antaa tuomiota. Raamatusta voi lukea, ja kannattaa lukea. Homoseksuaaliset teot on syntiä, irtoseksi on syntiä, pitkä lista lueteltavana. Jos et tunnusta syntiä synniksi, jos et usko että Jumala vihaa syntiä, olet Jumalaa vastaan.

Minä kysyn vastakysymyksen joka on mielestäni verrannollinen. Voiko juoppo päästä taivaaseen?

<

Mitä on nämä homoseksuaaliset teot? Itse olen homo ja tässä äsken keitin homona kahvia ja sitä kahvia juodessani olen edelleen homo. Onko kahvinjuonti homoseksuaalinen teko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän dna:han on koodattu selkeästi säilymisen pyrkimys. Maapallolla jokainen laji tekee kaikkensa säilyäkseen, piittaamatta muista lajeista. Muita lajeja saatetaan kyllä suosia, mutta se tehdään itseä ajatellen eli hyötynäkökulman kautta. Siten toimivat pienimmätkin eliöt ja kasvit, niin toimii ihminenkin pääasiallisesti. Siitä voi päätellä elämän luonteen. Jos Jumala on olemassa, muodossa missä tahansa, hän suosii hedonistista kilpailuhenkisyyttä. Näkeehän sen siitäkin, minkälaiset ihmiset pärjäävät parhaiten.

Tämäkin kuuluu elämän luonteeseen aina mutta tässä ajassa tämä on tätä enimmälti. Jumala on päättänyt ajaa elämämme tähän ja jokainen voi miettiä omaa osuuttaan ja sitä mitä voisimme oppia kaikesta ja miten voisimme muuttaa suuntaa taas rakkaudellisempaan. Joskus saadakseen jotakin on tehtävä ikäviäkin asioita. Jumala toimii kuten mekin jotkut toimimme ja nyt hän on sitten antanut sitä vapautta ihmisille sallien ihmistenkin toteuttaa raa'asti itseään. Siltikään Jumalaa ei kannata syyllistää mistään vaan kiittää oppiläksyistä. Ottaisin kaiken kehittävänä.

Vierailija
2364/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi toki sanoa mitä vaan, mutta jos Jeesus sanoo että vain yksi on hyvä, Jumala, niin se on Jumalan sanaa, Raamatussa ilmoitettu. Se on sitten jokaisen oma valinta käykö Jumalaa vastaan väittämään, se on ihmisen ja Jumalan välillä.

Täällä syytetään milloin uskovia valehtelijoiksi, milloin Jumalaa pahaksi. Minä voin erehtyä ja varmasti erehdynkin monessa asiassa, siksi on hyvä aina mennä katsomaan mitä Raamatussa sanotaan. Jos uskoo.

Vierailija
2365/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin kuuluu elämän luonteeseen aina mutta tässä ajassa tämä on tätä enimmälti. Jumala on päättänyt ajaa elämämme tähän ja jokainen voi miettiä omaa osuuttaan ja sitä mitä voisimme oppia kaikesta ja miten voisimme muuttaa suuntaa taas rakkaudellisempaan. Joskus saadakseen jotakin on tehtävä ikäviäkin asioita. Jumala toimii kuten mekin jot

Mikä osuus vauvalla on siinä, kun joutuu pedofiilin uhriksi? Mitä siitä pitäisi oppia? 

Aika simppelillä lähdit kokeilemaan. Ei oikein lähtenyt lentoon tällä kertaa, kun otetaan kontekstiksi uskon väitteet.

Vierailija
2366/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te pääse eteenpäin jos ette halua katsoa asioita rehellisesti.

Katso rehellisesti, kohtaa totuus, kestä se ja ole taas fiksumpi ihminen.

Muuten kyselette näitä täysin typeriä asioita loppuelämänne.

Valinta on vapaa senkin suhteen.

Vierailija
2367/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä osuus vauvalla on siinä, kun joutuu pedofiilin uhriksi? Mitä siitä pitäisi oppia? 

Aika simppelillä lähdit kokeilemaan. Ei oikein lähtenyt lentoon tällä kertaa, kun otetaan kontekstiksi uskon väitteet.

Sinä et tiedä kenelle sinä puhut, tiedän että olen oikeassa. Kysele sinä vain typeriä kysymyksiäsi.

Vierailija
2368/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kornia tekstiä. Suhtaudupa kerrankin uskoosi rehellisesti ja tarkastele sitä ikään kuin ulkoapäin, äläkä kaiken aikaa vääristele ja sumuta.

Voiko olla hyvä, jos uhkailee, kiristää, kiusaa, tappaa, vaatii tappamaan jne.? Koska et voi mitenkään kiistää, etteikö Jumalanne niin Raamatussa tee. Rehellinen jos olisit, myöntäisit, ettei tuollainen kuulu hyvyyteen, mutta koska et ole tai siihen edes kykene, lähdet hakemaan Jumalan kohdalla eri merkityksiä termeille.

Vierailija
2369/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidät pelastetaan yksin armosta. Mikään meidän yritys ei auta hitustakaan pelastukseen. Vaikka itse menisin ristille niin en silläkään pääsisi taivaaseen. Vaikka keräisin miljoonan  syöpäsairaille lapsille, vaikka laulaisin maailman ihanimmalla lauluäänellä ylistyslaulun Jumalalle, vaikka pelastaisin jonkun u

Voiko seksuaalisesti aktiivinen homoseksuaali päästä taivaaseen, jos on aidossa oikeassa uskossa?

Minä en voi päättää sitä. En voi antaa tuomiota. Raamatusta voi lukea, ja kannattaa lukea. Homoseksuaaliset teot on syntiä, irtoseksi on syntiä, pitkä lista lueteltavana. Jos et tunnusta syntiä synniksi, jos et usko että Jumala vihaa syntiä, olet Jumalaa vastaan.

Minä kysyn vastakysymyksen joka on mielestäni verrann

Itse määrittelet itsesi homoksi, se on sun joku identiteetti jonka olet lätkäissyt itsellesi omien mieltymyksiesi mukaan. Se ei näy sun dna:ssa. Homous on varmasti osa sun persoonallisuutta. Eihän uskoontulleiden homojen seksuaalinen kiinnostus samaa sukupuolta oleviin häviä mihinkään käsittääkseni. Olen kuunnellut muutamaa uskoontullutta homoseksuaalia, mulla ei ole henkilökohtaista kokemusta koska en ole homo. Mun käsitys siitä, mitä kukakin ihminen tekee, on että se on ihmisen ja Jumalan välinen asia. Mä en voi sanoa että sä et saa harrastaa seksiä toisen samaa sukupuolta olevan kanssa tai sä et saa syödä verilettuja tai juoda viinaa yhtään.

Mun oma kokemus on, että mä oon tahtonut lähteä 100% seuraamaan Jeesusta. Multa ei ole otettu pois kaikkia juttuja, mä en ole vapaa kaikista syntisistä ajatuksista, mutta jotkut jutut on otettu pois. Tietyt asiat ei enää kuulu mulle.

Kyllä uskovillakin on paljon ns kilvoittelua siinä, miten rakastaa muita, ettei esim tuomitse. Elämän loppuun asti tulee kasvaa uskossa. Jokaisen uskon polku on erilainen, erilaisia asioita sisältävä, mutta kaikilla se polku on Jeesus.

Tekopyhyys on paha juttu, toivottavasti sellanenkin lähtisi minusta pois. Paha olen loppuun asti.

Vierailija
2370/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kornia tekstiä. Suhtaudupa kerrankin uskoosi rehellisesti ja tarkastele sitä ikään kuin ulkoapäin, äläkä kaiken aikaa vääristele ja sumuta.

Voiko olla hyvä, jos uhkailee, kiristää, kiusaa, tappaa, vaatii tappamaan jne.? Koska et voi mitenkään kiistää, etteikö Jumalanne niin Raamatussa tee. Rehellinen jos olisit, myöntäisit, ettei tuollainen kuulu hyvyyteen, mutta koska et ole tai siihen edes kykene, lähdet hakemaan Jumalan kohdalla eri merkityksiä termeille.

Kenelle sinä puhut? En ole uskovainen enkä tee pahaa kenellekään. Käytöstapoja ensin ja keskustellaan sitten ehkä lisää.

Sinun täytyy suhtautua elämään niin ymmärrät Jumalaakin paremmin.

Vierailija
2371/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et tiedä kenelle sinä puhut, tiedän että olen oikeassa. Kysele sinä vain typeriä kysymyksiäsi.

Kun muuta ei tule, ad hominem lentää. Tiedän sen verran, että epärehellinen itsesi korostaja olet, etkä kykene argumentointiin. Todisteet viittaavat vahvasti siihen, että yliarvioit itseäsi todella paljon ja että osaamisen puutteessa turvaudut henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
2372/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskovaiset suhtautuvat kivikautisiin löytöihin?  Nehän ovat oleellisesti vanhempia kuin ajanlaskumme mukaisesti pitäisi olla edes mahdollista?

(V = radiohiiliajoitus on erittäin epäluotettava)

Oliko muita tulkintoja kuin tuo itse saamani?

Vierailija
2373/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole uskovainen, mutta annat ohjeita, joilla ymmärtää Jumalaa? Huomaatko ristiriitaa? Vai tarkoitatko kenties, että ymmärtäisin uskovien kuvitellun Jumalan olemusta?

Vierailija
2374/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun muuta ei tule, ad hominem lentää. Tiedän sen verran, että epärehellinen itsesi korostaja olet, etkä kykene argumentointiin. Todisteet viittaavat vahvasti siihen, että yliarvioit itseäsi todella paljon ja että osaamisen puutteessa turvaudut henkilökohtaisuuksiin.

Olen vastannut asioihin monet kerrat eikä mikään kelpaa teille.

Hyökitte päälle, haukutte, solvaatte, syytätte, syyllistätte, alistatte ja pahoinpitelette minkä ehditte ja vain omien ongelmienne takia.

Jos haluatte vastaukseksi sen että Jumala ei ole hyvä niin minä voin kertoa teille että te saatte ajatella ja uskoa niin.

Olen samaa mieltä sen suhteen että ei saisi sallia kenellekään mitään pahaa mutta nyt hän salli sitä minullekin teidänkin kauttanne.

Kiitos, olen nyt kantanut taas vastuuta.

Vierailija
2375/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2376/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole uskovainen, mutta annat ohjeita, joilla ymmärtää Jumalaa? Huomaatko ristiriitaa? Vai tarkoitatko kenties, että ymmärtäisin uskovien kuvitellun Jumalan olemusta?

Ei siinä ole mitään ristiriitaa, ei minun tarvitse olla uskovainen ymmärtääkseni asioita, eiväthän hekään kaikki ymmärrä.

Parempaa yritystä jälleen seuraavassa kyseenalaistavassa kommentissanne.

Vierailija
2377/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten uskovaiset suhtautuvat kivikautisiin löytöihin?  Nehän ovat oleellisesti vanhempia kuin ajanlaskumme mukaisesti pitäisi olla edes mahdollista?

(V = radiohiiliajoitus on erittäin epäluotettava)

Oliko muita tulkintoja kuin tuo itse saamani?

Täällä väittävät väärennöksiksi. Perustiedot esihistoriasta ja niiden esittäminen ketjussa on turhaa, ne ovat uskovien mielestä väärin, vaikka voisivat jokainen käydä todisteet katsomassa ja jopa testata niiden pitävyyden.

Kun järkevää keskustelua ei saada noista aikaan, kokeillaan Raamatun kertomuksien kriittistä tarkastelua. 

Ja motiivini? Sehän se on yksi keino, joilla koetetaan välttyä keskustelusta. Tietysti oman ymmärrykseni lisäämisen lisäksi se, että uskonnon vaikutus uhteiskunnassa vähenisi ja henkilökohtaisella tasolla uskovaisten kiusaamisen kohteeksi joutuneena se, ettei muiden tarvitsisi kokea samaa.

Vierailija
2378/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyökitte päälle, haukutte, solvaatte, syytätte, syyllistätte, alistatte ja pahoinpitelette minkä ehditte ja vain om

Et ole. Vastaat kyllä, mutta et siihen, mitä kysytään. Vastauksillasi pyrit ohjaamaan aihetta pois alkuperäisestä, lisäksi loukkaannut, jos vastauksiasi kritisoidaan. Haukut, hyökkäät päälle, itsekorostat, vähättelet jne. Ei kannata ihmetellä, jos saat samaa takaisin. Kestä se, ja ala vastamaan rehellisesti kysyttyyn ilman, että etsit vastauksillasi aina pakotietä ikävien kysymysten tieltä.

Vierailija
2379/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään ristiriitaa, ei minun tarvitse olla uskovainen ymmärtääkseni asioita, eiväthän hekään kaikki ymmärrä.

Parempaa yritystä jälleen seuraavassa kyseenalaistavassa kommentissanne.

On. Jos uskot Jumalaan, olet uskovainen tavallasi.

Vierailija
2380/4702 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyökitte päälle, haukutte, solvaatte, syytätte, syyllistätte, al

Älä valehtele.

En vastaa siihen pedofilia aiheeseen koska yhtä ainoaa selkeää vastausta ei ole tarjota ja aihe on hyvin herkkä, siitä olisi keskusteltava rauhassa sensitiivisesti. Selvää on kuitenkin se että sellainen pahaa tekevä ihminen ei ole terve psyykkeeltä eikä mieleltä. Tämän on nyt riitettävä vastaukseksi, toki joku toinen voi halutessaan vastata paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi