Mikä kasvisruuassa kiehtoo teitä? Maku, keveys vai joku muu?
Kommentit (87)
Kuka ahdisteli Mira Luotia, maku, keveys vai joku muu?
Itse metsästän ja kalastan, eli olen sekasyöjä mutta kyllä mä tykkään kasviruoistakin paljon. Sienet, salaatit, erilaiset muhennokset esim. linsseistä. Ja vielä kun oppii maustamaan noita aasialaiseen tyyliin, herkkua on
Jos kaurapuurossa olisi lihaa seassa niin eipä paljon kiehtoisi.
Terveellisyys, esim. kuitupitoisuus.
Kasvikunnan proteiinipitoisten ruoka-aineiden hyvä säilyvyys ja siten kätevyys ja taloudellisuus. Esim. linssit, herneet ja soijarouhe säilyvät loputtomiin, ja sen takia raaka-aine on aina saatavilla helposti kun ei viitsi lähteä kauppaan, ja hävikkiä ei tule.
Teen vain sellaisia ruokia joista erityisesti tykkään, olipa raaka-aineena eläinkunnan tai kasvikunnan tuote.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Syöttekö vaan luomua. Kasvinviljelyssä käytettävät torjunta-aineet tappavat hyönteisiä😭
Vierailija kirjoitti:
Syöttekö vaan luomua. Kasvinviljelyssä käytettävät torjunta-aineet tappavat hyönteisiä😭
suosin luomua kyllä juu, tuskin ne torjunta-aineet on ihmisenkään terveydelle kovin hyväksi
Epähyödyllisyys taitaa olla aivan tulkintakysymys. Joku köyhdytetty maaperä jossa kasvatetaan jalostettuja rehulajeja, joista ihminen ei saa juuri mitään muuta kuin tärkkelystä suolenmutkaan voi jollekin toki näyttää hyödyllisemmältä, kuin rikas maaperä johon on sidottu hiiltä ilmakehästä, jossa kasvaa useat kasvilajit, jotka johtaa ötököiden ja luonnoneläinten monimuotoisuuteen